Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • Baronu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: IASI
  • Masina: Vectra 1993 C 16 NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Acum 3 ani am cumparat o Vectra (93 decembrie) in stare excelenta de functionare, de la o ruda care a adus-o din Gemania, cu 120 000 km pe bord. Masina arata si mergea ireprosabil. Am mers cateva luni cu ea dupa care am parcat-o in curte si am plecat din tzara. De atunci nu s-a atins nimeni de ea. Acum am venit acasa si as vrea sa o folosesc din nou. Am incercat o singura data sa o pornesc si nu vrea. Asa ca i-am dat pace.
Ce ma sfatuiti sa-i fac in prima faza? Ce sa schimb infara de ulei si baterie? Ce s-ar mai fi putut oxida in timp la ea? Ma gandesc la frani... etc.


Ultima modificare facuta de Baronu la Dum 28 Mai, 2006 7:56 am, modificat de 3 ori in total
Skip ads

  • obiwankenobi

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Daca are motor pe benzina schimba-i si bujiile,filtrul de aer si verifica daca merge aprinderea.Daca tot nu porneste este bine sa-i schimbi si benzina.In 3 ani de stationare din cauza condensului a devenit o mixtura de apa+benzina
  • Baronu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: IASI
  • Masina: Vectra 1993 C 16 NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2006

  • Mesaj Privat
da, e benzina C 16 NZ
  • idiceanu

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: timisoara cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Nov 2005

  • Mesaj Privat
pai prima data zic eu dupa ce golesti benzina veche, sa-i incarci bateria, sau mai degrabva sa iei una noua, sa te mai uiti in ce pozitie tia ramas franade mana ca daca a fost trasa sar putea sa se fi sudat pe acolo niste chestii si sa nu mai rotesti rotile pe spate, la fel si in fata, sa-i schimbi uleiul imediat, sa verifici pompa de benzina... si nu mai stiu ca vin dea valma ...
Skip ads

  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Incepe cu demontarea bateriei si a bujiilor. Bateria o pui la incarcat sau in cel mai rau caz o schimbi (de obicei nu este necesar). Fa schimbul de ulei (inclusiv filtrul) - uleiul care a stat mai mult de 6 luni isi pierde foarte mult din calitati. Este indicat sa schimbi si cureaua de distributie, deoarece stand in aceeasi pozitie mult timp a imbatrinit si se poate rupe.
Roteste motorul in gol cca 10 rotatii cu bujiile scoase (impingand masina, la motoarele mai vechi se poate folosi manivela). Monteaza apoi bujiile(cele vechi spalate cu benzina si uscate cu aer sau altele noi) si bateria.
Ar fi indicat ca prima pornire sa se faca la manivela, din pacate insa la motoarele mai noi acest lucru nu prea mai este posibil.
Este posibil sa ai probleme cu franele, dar in timp isi vor reveni (mai putin frana de mana, care daca e trasa se poate bloca, daca e lasata se poate intepeni cablul si la prima incercare se va rupe). Nu strica insa sa inlocuiesti lichidul de frana.
O problema mai grava care poate aparea este insa lipirea de placa a discului de ambreiaj.
Am sa incerc sa revin cu un tutorial despre conservarea/deconservarea autoturismului.
  • Baronu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: IASI
  • Masina: Vectra 1993 C 16 NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2006

  • Mesaj Privat
multumesc celor care mi-au raspuns pana acum si mai astept si pe altii cu alte pareri..
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
cred ca ar fi bine sa bagi o solutie de curatat motorul imediat dupa ce o pornesti si apoi sa schimbi uleiul. apoi solutie de curatat circuitul de benzina si eventual o "forja" pe autostrada.
deasemenea se schimba antigelul, lichidul de frina.
  • Senator

  • Mesaje scrise: 460
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2004

  • Mesaj Privat
.
Daca uleiul este total sau partial mineral ar fi bine , asa cum s-a mai spus , sa schimbi uleiul inainte de a o porni...altfel ai toate sansele sa distrugi lagarele si asa sensibile ale motoarelor OHC.
Skip ads

  • Baronu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: IASI
  • Masina: Vectra 1993 C 16 NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2006

  • Mesaj Privat
REVIN: Am schimbat ulei (10W40 ELF), am curatat bujiile, fisele, filtrele (ulei, benzina, aer), baterie, am scos benzina veche etc. NU VREA SA PORNEASCA !!! Cred ca e de la aprindere dar nu stiu ce sa-i mai fac! Cand ii dau la cheie, se invarte motorul, mi se stinge becul la ulei, si imi pufneste in carburator. De alimentat se alimenteaza, verificat. Cum imi dau seama daca nu am fisele inversate? Ce ar mai putea fi?
  • Baronu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: IASI
  • Masina: Vectra 1993 C 16 NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2006

  • Mesaj Privat
I-am dat de capat ! Delco defect. Rolling Eyes Cand a pornit alteranorul incarca prea mult asa ca l-am schimbat si pe el. Shocked
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Uite un om fericit. Sper ca esti bucuros acum ca ai pornit-o si sa speram ca nu o sa mai ai probleme.
  • Baronu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: IASI
  • Masina: Vectra 1993 C 16 NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2006

  • Mesaj Privat
tre sa mai vad cu becu de la ABS ca ma dispera
Skip ads

  • marius radu

  • Mesaje scrise: 429
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Senzori ceva poate...
  • pif

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie: Gaesti/Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Se prea poate sa fi ramas vreun senzor blocat sau ia vezi siguranta sa nu fie arsa ca eu am scos siguranta de la abs si sta becul aprins.
  • Baronu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: IASI
  • Masina: Vectra 1993 C 16 NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2006

  • Mesaj Privat
nu stiu care e exact siguranta de la ABS, nu scrie pe capac ori nu stiu eu sa citesc, dar m-am uitat la toate sigurantele si par ok cat despre senzori i-am curatat pe fatza, am verificat cablurile, mufele, etc dar pe spate nu stiu unde sunt senzorii
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Verifica bateria inainte sa pornesti dimineata. Daca e sub 12V se aprind unii martori la prima pornire. Daca opresti si mai dai o cheie se sting. Eu asa am patit timp de 2 zile inainte sa ma lase de tot bateria, se aprindeau martorii de ESP si ABS si nu stiam de ce. Cand nu a mai vrut sa invarta sa porneasca, am pornit pe robotul unui vecin, am masurat incarcarea (era OK) si am plecat sa caut baterie. Dupa schimbarea bateriei, totul a revenit la normal. Am uitat sa spun ca am gasit bateria cu 10,8V dupa prima cheie (in ziua cand nu a mai invartit).
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR