Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • h72511

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Cum sa incep ? De un timp, complet aleator motorul imi face probleme. E un Y17dth. Cum se manifesta ? Cum am zis, complet aleator, in timpul mersului motorul "rage" sau clantane. Pe vremuri pe vestitele ARO cand se defecta supapa de sarcina de pe corpul pompei motorul clantanea puternic. Cam asa face si al meu motor insotit de pierderi de putere. Apoi, brusc, se aprinde becul "check" iar motorul functioneaza absolut normal. Alteori isi revine miraculos si functioneza o buna perioada de timp.
Am facut testul "agrafa".
Rezultat
P0100
P0110
P0216
P0357
P1137
Care ar fi micile sau marile probleme ?
Daca as lua-o logic si dupa erori as spune:
- debitmetru defect
- probleme la EGR
- functionare turbo defectuaoasa
Cat m-am inselat ?
Multumesc
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Verifica daca ai mufa pusa bine la timing valve, daca ai motorina in mufa ECU si daca nu ai ceva pini rupti sau care se misca.
Data viitoare ai grija unde postezi !
  • h72511

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Scuze nu prea folosesc forumuri asa ca trebuie sa ma obisnuiesc cu chestia asta. Bun. Nu am motorina pe ECU dar niste pini rupti sigur sunt. Am incercat sa scot mufele dar nu am reusit si mi-a fost teama ca, daca am pini rupti, o sa fac si mai rau. Am intrat pe site-ul celui care repara ECU si mi s-a confirmat ca am ceva pini rupti. Oricum multumesc pentru raspuns si, inca o data, scuze pentru locul postarii.
  • h72511

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Am demontat ECU si nu are absolut nimic. E curat nu are pini rupti, la modul in care e fabricat e cam greu deoarece pinii nu sunt lipiti ci sudati in plus legaturile dintre placa si pini sunt facute cu fir metalic "elastic" plus ca e "imbracat in silicon. Pe mufa M exista urme de motorina dar din cei 49 de pini doar pe vreo 15 exista urme de motorina. Mufa e uscata, cablurile care intra in mufa uscate, nu exista urme de scurgeri motorina pe tot traseul dintre pompa si calculator.
Skip ads

  • h72511

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Scuze, scriu iar. Am fost la tester. Bineinteles nici o problema pana nu l-am rugat pe meserias sa verifice admisia. Aici surpriza. Volum aer peste 700 kg/ ceva, temperatura aer admisie 74 de grade (afara erau nici 20). Aceste masuratori au fost facute cu debitmetrul conectat, fara el -> volum aer peste 900 kg/..., temp. aer admisie 151 ! de grade. Erori date: aer incorect scurt pe instalatie. Am ajuns acasa luat netul la tranta dat jos un program (autodata) analizat probleme. Scurt nu exista am verificat (dupa schema electrica) legaturile dintre MAF si ECU toate bune. Probleme la debitmetru-> intre pinii 1 si 3 la o temp. ambient de 20 grade ar fi trebuit sa fie 2.29 kohmi la mine erau 1.85 kohmi. Se pare ca problemele vin de la debitmetru. Scuza pentru postarea nelalocul ei dar nu stiu unde sa o fac. Cei care gasesc interesanta povestea mea ... sa o citeasca. Multumesc
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu as spune ECU dar na... cu debitmetru ai 27-29kg/h fara debitmetru trece pe 40 sau 45 ca nu mai retin.
  • h72511

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Repet cu debitmetru erau 700 kg/h si peste, fara debitmetru erau 900 kg/h si peste iar temperatura aerului de admisie crescuse de la 74 de grade la 151. Meseriasul mi-a mai spus ca poate fi si o eroare in softul ECM deoarece am avut probleme (in iarna) cu bateria (am schimbat-o era cea originala) si alternatorul (am schimbat puntea de diode). ECU (ECM) din punct de vedere vizual nu avea probleme (piese supraincalzite, mizerie, am vazut cateva poze cu asa ceva) era impecabil. Oricum acum o jumatate de ora am curatat debitmetrul. Sper sa mearga mai bine. (Nu am calculator la indemana sa fac teste). Multumesc.
  • h72511

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Bun revin. Azi am avut timp si m-am jucat putin cu debitmetrul. Si anume: intrucat rezistenta suplimetara avea, la 20 grade temp ambient 1.857 Kohmi, dar normal ar fi trebuit sa fie 2.29 Kohmi i-am pus un semireglabil (sudat bine, sper) si am adus la valoarea normala rezistenta. Dupa cate intuiesc aceasta rezistenta este etalon pentru comaratorul de tensiune din debitmetru si din aceasta cauza aveam temp. aer admisie 70 grade la 18 grade ambient si 70 kg/H volum aer.
Primele schimbari dupa "joc". Motorul merge mai rotund, "ragetul" apare undeva de la 2500 - 3000 ture.
Am dus masina la calculator. Rezultat dupa mica interventie: temp aer admisie 30 grade la 30 grade ambient
volum aer 22,4 kg/h (dupa cate stiu normala)
valoare turbo 99 kpa
Probleme la turarea motorului valoarea turbo creste in salturi, haotic sau deloc. Valoarea ventil turbo ramane 0.0% anormal
Se pare ca problema e de la turbo (ventilul vacuumatic sau ce e, cu astea seamana) adica acest ventil (membrana) prin tija ei nu deschide clapeta turbo decat cand are chef. Oricum una dintre alarmele de mai sus imi spunea acest lucru (ceva cu crackshaft).
Ce am invatat ? Ca debitmetrul poate fi reparat foarte simplu ori prin adaugarea acestui semireglabil (lucru riscant pentru ca acest semireglabil poate fi aspirat, ori prin schimabarea acelui rezistor etalon (varistor dupa numele lui, rezistor a carui rezistenta se modifica in temperatura, chestie inventata de mult). Oricum acest rezistor este montat intentionat en exterior si nu pe cablajul imprimat exact pentru a sugera acest lucru. (este mult mai ieftina decat cablajul si nu pentru ca nu ar fi putut fi montata in interior, pe pcb)
PS La fel am reparat si frigiderul a carui senzor de temperatura se defectase (functioneaza exact la fel) dar acolo a fost mult mai greu pentru ca nu cunosteam valoarea initiala rezistorului. Cu stima Adrian
  • h72511

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Azi cred ca am rezolvat problema la amaratul asta de motor. Era un furtun crapat exact sub colierul de prindere la iesirea din turbo si intrarea in intercooler. Deocamdata functioneaza parca mai bine.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR