Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Stiri / Noutati
  • Okta43

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2010 A14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2010

  • Mesaj Privat
eu pe toate care le-am detectat cu un beltronic 940A au fost in K.. restul benzilor le am oprite pentru ca nu am nevoie de ele.. am prins MCV-urile pe K. Oricum daca ar fi sa iti dea amenda trebuie sa aiba intregistrare neaparat in banda K, deoarece restul benzilor nu sunt chiar atat de precise si poti contesta viteza.
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Radarul nu functioneaza in ce banda vrea el. Toate radarele din Romania sunt in banda K. Restul sunt alarme false.
Seatul de pe A2 parca era in Ka. Nu stiu daca mai e in dotarea politiei.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
FORUMUL A INTRAT IN MASS MEDIA. Smile Sursa http://www.promotor.ro/masi...tectabile-5991634

De curând, pe forumul clubopel.com a apãrut un post cu multe informaþii concludente despre sistemele de radare noi ºi detectoarele pentru noile radare.
De la început, trebuie accentuat faptul cã detectoarele radar nu sunt nicidecum inutile. Atâta timp cât aparatele radar noi funcþioneazã, acestea sunt detectate de toate detectoarele de radare existente pe piaþã (cele mai cunoscute fiind Cobra, Whistler sau Beltronics). În plus, frecvenþa de funcþionare a aparatelor radar a rãmas aceeaºi, în banda K.
Este adevãrat, totuºi, cã Poliþia Rutierã este acum mult mai bine echipatã, în parcul auto existând acum 770 de maºini dotate cu radare, din care 520 dispun de sistemele de radare noi Autovision BEE III, iar restul de 250 de modelul vechi Python II.
Noile radare Autovision BEE III pot fi activate ºi pot detecta instantaneu viteza de circulaþie a maºinilor, faþã de vechile radare, care permiteau acest lucru printr-o modalitate "manualã": în faþa antenei radarului era aºezat clipboardul (pe care se scriu procesele verbale).
Astfel, maºina aflatã în zona de supraveghere a aparatului radar are ºanse foarte mici de a reduce viteza în timp util, dar celelalte maºini, dacã sunt dotate cu detectoare de radar, au suficient timp pentru a încetini.
Deci meritã sã aveþi un detector de radar. În plus, este de preferat sã nu fiþi primul în coloana de maºini.
Echipamentele radar din dotarea Poliþiei Rutiere
1. Radare model vechi - model Python II
Funcþioneazã în banda K
Zoom optic al camerei video 18x
Mediu de înregistrare: casetã VHS
Sensuri de funcþionare: ambele sensuri, selectabile manual
Moduri de funcþionare: sunt folosite în modul automat, emisie continuã
Sunt complet detectabile, iar riscurile de amenzi sunt minime
Sunt folosite în modul automat sau prin obturarea antenei radar cu un material metalic pentru a simula modul standby al detectoarelor BEE III
2. Radare model nou - model AutoVision BEE III
Funcþioneazã în banda K
Zoom optic al camerei video 26x
Mediu de înregistrare: digital, HDD
Poziþionare GPS
Sensuri de funcþionare: ambele sensuri de circulaþie
Moduri de lucru pentru sistemele de radare noi "nedetectabile":
a. Radar în mod automat - emisie continuã - complet detectabil - riscuri minime de amenzi:
- aparatul radar permanent pornit: antena radarului emite continuu semnal in banda K, permite detectarea lui cu orice detector de radar
- camera video focalizeazã o zonã (de exemplu, 250 metri faþã de poziþia radarului); viteza de deplasare va fi mãsuratã doar pentru maºinile din zona supravegheatã, pentru restul nu se vor face mãsurãtori
- la identificarea unui vehicul cu viteza peste limita maximã admisã, aparatul radar va înregistra automat informaþia video pe HDD
- acest mod de funcþionare este identic cu cel al radarelor vechi, detectabil de orice detector radar existent pe piaþã
b. Radar în mod manual/stand by - detectabil, riscuri minime de amenzi, dacã maºina nu este cap de coloanã
- camera video focalizeazã o zonã (de exemplu, 250 metri faþã de poziþia radarului); viteza de deplasare va fi mãsuratã doar pentru maºinile din zona supravegheatã, pentru restul nu se vor face mãsurãtori
- declanºarea aparatului radar se face de cãtre operator pentru a înregistra vehiculul care pare cã ar circula cu vitezã ridicatã, iar aparatul radar înregistreazã automat imaginile
- prima maºinã din coloanã va fi cea mai expusã risccului de a nu putea reduce viteza iî timp util pentru evitarea unei amenzi
- maºinile care nu se aflã în capul coloanei vor fi avertizate ºi vor avea timp pentru încetinire
- acest mod de funcþionare seamãnã cu practica obturãrii antenei radarului vechi, Python II.
Tehnologia de funcþionare a unui radar al Poliþiei Rutiere

Radarele emit microunde electromagnetice ºi folosesc reflexia acestora pentru a determina viteza vehiculelor faþã de antenã.
Se compune, de obicei, dintr-un emiþãtor, un receptor ºi un sistem de antene (care, de obicei, se poate roti în plan orizontal ºi/sau vertical) cu directivitate pronunþatã. Receptorul cuprinde ºi un indicator al existenþei ºi poziþiei obiectului.
Radarele sunt puse, în mod normal, în zonele periculoase pentru traficul rutier, deci depãºirea vitezei maxime admise pe un anumit tronson trebuie, totuºi, fãcutã cu responsabilitate. De cele mai multe ori, maºinile cu radare apar în zonele unde au fost înregistrate multe incidente rutiere, datorate în principal viteze prea mari.

Cum funcþioneazã un detector de radar?

Detectoarele de radar receptioneazã undele electromagnetice emise de cãtre radare ºi avertizeazã ºoferul de existenþa acestora. ªoferul primeºte avertizarea înainte de a ajunge în punctul în care radarul poliþiei este focalizat ºi poate încetini pentru a evita o amendã pentru depãºirea vitezei maxime legale.
Funcþii importante pentru un detector:

- Sensibilitatea: distanþa de la care vede un radar al Poliþiei
- Selectivitata: analizarea ºi eliminarea alarmelor false
- Dezactivarea benzilor: capacitatea de a inhiba detecþia unor benzi nefolosite de cãtre poliþie în aparatele radar ºi filtrarea alarmelor false
- Timpul de rãspuns: intervalul de timp scurs de la detectarea semnalului radar pânã la avertizarea ºoferului.

Recomandãri pentru folosirea detectoarelor pentru radare:

- citirea manualului de utilizare
- folosirea detectorului atât în oraº, cât ºi în afara acestuia timp de câteva zile pentru acomodarea cu semnalele detectorului de radar
- evitarea, pe cât de mult posibil, de a circula în fruntea unei coloane; în cazul întâlnirii unui radar cu funcþia "Instant ON", maºina din capul coloanei este cea mai expusã.

Mic glosar:

1. Modul POP
Un mod imprecis de stabilire a vitezei unei maºini, folosindu-se pulsuri de scurtã duratã. Folosind puteri scãzute ale antenei radarului, se determinã o vitezã aproximativã a maºinii. Dacã viteza mãsuratã în acest mod este mai mare decât limita legalã, operatorul poate declanºa manual aparatul radar, la putere maximã, pentru o mãsurare exactã a vitezei maºinii. DE REÞINUT: sistemele de radar folosite de Poliþia din România nu au modul POP!

2. Modul PULSE
Este caracterizat de emisia în pulsuri de foarte scurtã duratã ºi de intensitate mare, fiind folosit multe radare noi. Poate mãsura cu precizie viteza. DE REÞINUT: sistemele de radar folosite de Poliþia din România nu au modul POP!

3. Modul "Instant ON"
Reprezintã capacitatea aparatului radar de a porni antena ºi de a detecta instantaneu viteza unui vehicul în trafic. Necesitã activarea manualã de cãtre un operator de radar ºi aproximarea vizualã a vitezei maºinii vizate.

4. Focalizare
Stabilirea unei zone, la o anumitã distanþã faþã de aparatul radar, în care se va mãsura viteza maºinilor.
Întrebãri, afirmaþii ºi "folclor" de pe ºosele:

1. Detectoarele de radar nu mai funcþioneazã
Fals! Detectoarele de radar rãmân valabile ºi pot detecta orice radare noi, deoarece ºi noile radare sunt detectate în banda K în România

2. Ce sã fac pentru ca sã nu devin victimã a radarelor?
Cel mai bine este sã ai un detector de radar. Ar fi ºi mai bine dacã nu ai fi singurul de pe ºosea, deci sã mai ai alte maºini în faþa ta.

3. Radarele noi au modul POP?
Noile radare nu au modul POP

4. Dacã detectorul meu are modul POP, ce sã fac? Sã-l activez sau sã-l dezactivez?
Modul POP nu este folosit, deci e inutil pentru detectoarele radar. În plus, modul POP scade sensibilitatea ºi viteza de reacþie a detectorului de radar, aºa încât este indicat ca modul POP sã fie dezactivat.

5. Radarele noi au modul PULSE?
Noile radare nu au modul PULSE

6. Dacã detectorul meu are modul PULSE, ce sã fac? Sã-l activez sau sã-l dezactivez?
La fel ca în cazul modului POP, nici modul PULSE nu este folosit. Însã acesta creºte sensibilitatea ºi viteza de reacþie a detectorului radar, aºa încât este recomandat sã fie activat
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Astazi am avut "placerea" de a avea un MCV in spate pe o distanta de aproape 40 km in care a vanat tot ce venea pe contrasens. Nu stiu ce succes a avut ca le-am dat la toti flashuri. Cert e ca e capabil de Instant ON(Redline-ul dadea alarme de mai putin de o secunda in K cand se apropia cineva de pe contrasens).
Skip ads

  • Decebalus

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Salutare,

Am 2 detectoare... cobra 9330 si whistler xtr-330.
Pe care sa-l pastrez ?
Cu cobra am mers ceva.. cu whistler mai putin... am auzit doar ca whistler ar avea timp de reactie mai bun ...
se aplica si la acest nivel ?

Merci,
G
  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Confirm si eu functia de "instant on" la MCV-uri. Sau cum s-o numi functia aia.
Cert este ca mergeam cu aprox 60 in localitate, a doua masina dintr-un grup de mai multe masini.
MCV-ul era undeva pe dreapta, cu fata spre noi si ne astepta, oarecum mascat de alte masini parcate.
La distanta destul de mica de el, brusc, Rx65e al meu a dat avertizare in banda K, direct la nivel maxim, adica K9.
Ne-a lasat in pace, fiind la limita.
Cert este ca daca esti prima masina in coloana si ai viteza peste limita, nu mai ai timp de reactie. Daca esti a doua masina in coloana, ai timp sa mai reduci putin.

In alte situatii in care radarul era pornit continuu (daca nu ma insel, functia asta se numeste "constant on"), RX65e-ul meu il simtea de foarte departe si avertizarea crestea pe masura ce ma apropiam.

Cu riscul de a ma repeta, dau din nou niste recomandari.
- depasiti viteza maxima doar cand masina proprie si conditiile de trafic permit.
- daca totusi trebuie sa depasiti viteza, asigurati-va ca sunteti capabili de a controla masina.
- ar fi indicat sa aveti un "iepure", adica sa lasati o alta masna sa mearga in fata. In caz de radar, el o sa fie primul "citit", voi castigand putin timp pentru reducerea vitezei;
- in functie de posibilitatile financiare, incercati sa folositi un detector radar cat mai bun, cu setarile optime.
- utilizarea detectorului in tandem cu o statie CB este ideala. Cu ajutorul statiei puteti afla in timp util si alte informatii despre conditiile de trafic pe ruta pe care va aflati.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Deci nu am vorbit prostii ceva in urma cu instant on sau ce draci or face. Am mai patit de atunci la fel, prin statie urmaream radarele si unul disparuse subit la modul pe o ulita sau in parcare supermarket si hop ca iese. Radarele pleaca numai la 6:00 14:00 22:00 la schimbare de tura sau cand sunt accidente in zona lor, in rest sunt pitite si isi tot schimba pozitia chiar si cu 5km.
  • Decebalus

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Cineva ?
ce sa pastrez ? cobra 9330 sau whistler xtr-330.
whistler vorbeste si are 2 moduri city care filtreaza mai bine alarmele false.

insa care e mai bun ca detectie in afara orasului ? care e mai sesibil in clasa mid-low din care cred ca fac parte ambele...

azi trebuie sa ma hotarasc...

merci,
g
Skip ads

  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Eu as zice sa pastrezi Cobra. Am avut foarte multe modele de la ei. Supermultumit de toate. De unele chiar mai multumit decat Beltronics.
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
si eu zic tot cobra, am unu 9330 si sunt multumit de el isi face treaba, acum 2 zile, stateau ascunsi cu un mcv dupa o curba sub niste pomi cu aparatul pornit , a prins semnal cam in 300m iar in dreptul lui avea 4K ,am auzit ca distanta maxima pe care poate focaliza camera sa vada numarul de la masina in clar e 250m
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Dar filtrarea cum e la cobre? Tipa cand se intalnesc cu alte cobre pe sosea? Asta e marea lor problema.
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
cristidb a scris:Dar filtrarea cum e la cobre? Tipa cand se intalnesc cu alte cobre pe sosea? Asta e marea lor problema.

eu nu am facut nici o setare si intradevar mai tipa Embarassed dar nu ma deranjaza, poti sa il treci in modul city si atunci nu mai tipa Wink
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Eu am avut si cobra si whistler si bel si am avut ocazia sa testez mai multe modele. Bel e cu o clasa mai sus. Mai bine facute, putine alarme false, sensibilitate buna, nu face glume proaste de genul sa se strice si sa nu mai detecteze nimic si tu sa nu stii pentru ca-ti afiseaza eroare cand nu se poate calibra... Nu se compara. Merita 200-300 ron in plus. Nu-ti iei in fiecare zi detector.
  • Decebalus

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Din pacate am ramas cu whistler ... sper sa fie ok.
M-a incantat vocea pana la urma si al doilea mod de city .. tipa mai rar decat cobra in oras.. si magarii cu mcv-uri vad ca au inceput sa stea la panda... si recunosc ca depasesc zilnic si des 60...

Sa vad acum la drum intins .. cobra si-a facut inzecit banii in ultimii 3 ani.

merci tutror !
g
  • ionutz_grig

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2008

  • Mesaj Privat
pana la urma avem cum sa detectam noile radare?
  • Decebalus

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Statie+detector cea mai buna protectie .
Cu detector se aplica metoda cu iepurele.
Pana acum nu am luat amenda doar cu detector... metoda iepurele functioneaza foarte bine.

Apropo de detector.. whistler 330 are o hiba... imi detcteaza si detectoarele celorlalti.. si e al naibii de enervant... sa mergi in spatele cuiva cu detector 5-6 km ... asadar deja imi pare rau de cobra ... ca detectie nu mi se pare superior... cel putin pana acum... are ceva lag observat in bucuresti in zonele in care testasem si cobra care tipa mult mai devreme ... inca nu am verificat daca este dezactivat modul POP.
O sa scot si alertele VG2... si tot ce nu ma intereseaza.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ce înseamnã litera T pe poza de radar ºi cum poþi scãpa de amendã

Ce înseamnã litera T pe poza de radar ºi cum poþi scãpa de amendã
In viata esti fortat sa inveti multe daca vrei sa-ti fie mai bine. De exemplu, stii ce inseamna litera T de pe aparatul de radar si cum te poate ea ajuta sa scapi de amenda?

Daca in instanta exista o fotografie ca proba impotriva ta si ea are semnul "T", trebuie sa stii ca asta inseamna TARGET adica Tinta si arata ca aparatul radar identifica un corp in miscare si viteza acestuia.

Atentie ca de cele mai multe ori trebuie sa apara si o dunga alba, exact peste ultima cifra din viteza, prevazuta pe mijlocul fotografiei.

Cum te legi de viteza?

"Sunt foarte putini cei care stiu ca atunci cand viteza stabilita de radar este aproape de viteza legala si o depaseste cu cel mult 9 kmh nu trebuie sa plateasca absolut nicio amenda", explica pentru incont.ro avocatul Gheorghe Piperea.

El da un exemplu: Daca in oras ai limita de viteza de 50 kmh si tu ai 59 kmh pe aparatul de radar, viteza asta nu este sanctionabila.

Mai mult decat atat, ar trebui sa stii ca si daca depaseste 59 de kmh ai sanse sa castigi in instanta anularea amenzii. De ce?

"Poti sa contesti masuratoarea. Practica arata ca aparatele de radar au o marja de eroare cam de 5 kmh in plus sau in minus. Poti sa mizezi si pe asta. Daca este un radar mobil, aici marjele sunt si mai mari", a subliniat Piperea.

Datele completate corect

Ce alte informatii iti mai sunt necesare? In momentul in care ai primit amenda acasa, trebuie sa te asiguri ca toate datele tale sunt completate corect.

Daca ceva este completat gresit adica ne referim la date precum nume, prenume, numarul de inmatriculare a masinii, numarul si seria cartii de identitate, descrierea contraventiei, incadrarea ei in drept, ai mari sanse de reusita.

Astfel, daca informatiile sunt incomplete sau incorecte, atunci amenda poate fi anulata.

Prin urmare, verifica daca procesul-verbal completat de politist contine toate aceste date si daca ele sunt completate corect.

Apoi trebuie sa verifici data la care ti-a fost aplicata sanctiunea si sa incerci sa iti aduci aminte cat mai multe detalii.

"Lipsa mentiunilor privind numele, prenumele si calitatea agentului constatator, numele si prenumele contravenientului, iar in cazul persoanei juridice lipsa denumirii si a sediului acesteia, a faptei savarsite si a datei comiterii acesteia sau a semnaturii agentului constatator atrag nulitatea procesului-verbal. Nulitatea se constata si din oficiu de catre instanta”, spune art 17 din OG2/2001.


Un alt lucru important: vezi daca procesul-verbal constatator al amenzii ti-a fost trimis in termen de maximum 30 de zile de la data aplicarii acesteia, pentru ca, daca Politia ti-a trimis amenda cu depasirea acestui termen, ea este nula si va fi desfiintata de orice judecator.

Trebuie, de asemenea, stiut ca in momentul in care contesti amenda aplicarea sanctiunii se suspenda. Cu alte cuvinte daca ti-a fost suspendat permisul de conducere si depui o contestatie in instanta, politia va fi obligata sa-ti dea inapoi actul. Vei putea conduce masina pana cand instanta da o decizie.

Daca vrei sa ai sanse de succes trebuie sa depui plangerea in termen de maximum 15 zile de la primirea ei, altfel esti bun de plata.

Avocatul Gheorghe Piperea te sfatuieste insa sa nu astepti sa treaca prea mult timp de la primirea provesului - verbal si sa contesti decizia.


"Au fost cazuri in care oamenii s-au trezit cu blocarea conturilor in banca pentru ca nu au platit la timp amenda. Chiar daca semnezi procesul - verbal de contraventie, ai grija sa fie scris pe el ca nu-ti recunosti vinovatia", puncteaza el.

Mai departe, daca ai avut in masina persoane care pot deveni martori in proces, care sa sustina faptul ca inregistrarea operata pe camera de supraveghere si care a constituit baza aplicarii amenzii, nu este conforma cu realitatea, atunci ei vor trebui sa dea niste declaratii scrise in care sa iti sustina punctul de vedere.

Declaratiile trebuie sa fie certificate de catre un avocat pentru a le depune la instanta odata cu plangerea contraventionala.


Ce puncte trebuie atinse de in plangerea contraventionala:

1. Amenzile rutiere aplicate prin camerele de supraveghere rutiera sunt ilegale si procesele-verbale de amenda nule, pentru ca amendatul nu beneficiaza de dreptul sau de a putea scrie obiectiuni in procesul-verbal in conditiile in care primeste amenda acasa.

2. Instanta sa oblige Politia sa spuna care este numele firmei care a instalat camerele de supraveghere

3. Instanta sa oblige Politia sa spuna cand au fost ultima data verificate metrologic aceste camere

4. Instanta sa oblige Politia sa spuna daca respectivul contract de atribuire a contractului de instalare a camerelor de supraveghere s-a facut in urma unei licitatii publice cu selectie de oferte.

5. Instanta sa ceara dovada existentei autorizatiei de constructie si amplasare a camerei.

Foarte important sa stii este ca masuratorile cu radare nu pot fi folosite ca probe in instanta daca fotografiile au fost facute in conditii de ceata, ploaie, ninsoare sau furtuna si, ca urmare, culoarea masinii, numarul sau soferul acesteia nu pot fi determinate absolut fara dubiu.

In plus, pe fotografie sau film trebuie sa apara obligatoriu data si ora la care a fost efectuata masuratoarea, valoarea vitezei, sensul in care s-a deplasat masina si faptul ca a fost efectuata anterior auto-testarea radarului / camerei de supraveghere (un test care se face ca exercitiu, cu prima masina care trece).

Echipajul de Politie care efectueaza controale cu radare trebuie sa aiba in permanenta asupra lui certificatul de omologare a radarului, buletinul de verificare metrologica - in termen de valabilitate de 12 luni, si autorizatia de operator radar, pentru agentul care intocmeste procesul verbal.

Radarele au o functie de autotestare care se face automat la fiecare pornire a aparatului. In timpul testarii, in coltul din stinga jos a inregistrarii video sau foto apare litera "T".

Fotografiile astfel marcate nu pot fi folosite de Politie ca probe in instanta, pentru ca aparatul nu era reglat in momentul folosirii.

In cazul amenzilor date de camerele de supraveghere, verificati ca amenda sa fi fost semnata de catre un politist care trebuie sa isi indice functia si gradul.


Sursa: www.incont.ro- 17.05.2011

  • Decebalus

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2008

  • Mesaj Privat
alta chestie observata... si cred ca am luat deja unu defect... imi ia doar din fata ... deci cand am pe cineva cu detector in spate nu piuie... daca respectivu ma depaseste incepe simfonia.. asadar nu are 360 de grade... asadar whistler suks... cel putin gama pe care o am xtr-330... in sibiu la intratre dinspre sebes a piuit la un radar vechi in linie dreapta cu max 500 de m inainte .. deci si raza e mai mica... cobra tipa cred din varful dealului...
Asadar daca cineva aude de vreo lichidare sau super pret la bell sau vreun alt detector mai rasarit sa dea de veste Smile

Am mai auzit de yupiteru.. ce se stie de ele ?
  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Doar valentine are 360 de grade radar pentru ca are 2 antene orientate una in fata si una in spate. Toate celelalte au 360 de grade doar pentru laser.
Pot totusi sa detecteze si radarul aflat in spate daca unda se reflecta de o masina care vine pe contrasens de exemplu.
  • Decebalus

  • Mesaje scrise: 407
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2008

  • Mesaj Privat
cristidb am citit mai sus ca ai avut si cobra si whistler insa recomandai bel Smile
dintre cele 2 mai slabe de care ai fost mai multumit?
nu am din pacate anul acesta buget si pentru un detector mai potent Sad
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Stiri / Noutati

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR