Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • gabieny

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2008

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/lin...5&osC..Uitati ce recomanda un magazin specializat in uleiuri.Este vorba de Castrol Formula RS 10W-60.Magazinul se afla in Tg-Mures si cum eu locuiesc in Reghin o sa trec pe acolo sa stau un pic de vorba cu cineva de acolo sa vad pe ce se bazeaza recomandarea lor
Skip ads

  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
marius_vectra a scris:Se pare ca prietenul tau e singurul proprietar de opel cu X16XEL care nu mananca ulei...

Marius, nu e singurul X16XEL pe care il stiu care nu consuma ulei. Stiu mai multe. Uite la mine am completat 800 ml in ultimii 7000 de km(de la ultimul schimb). Mi se pare super super rezonabil tinant cont ca masina mea e pe GPL. Nici nu mai zic cum au fost facuti km astia.
Eu am zis ca X16XEL-ul are o problema cu ungerea la turatii mici din experienta proprie. Am vazut X16XEL-uri impecabile care dupa vreo 10.000 de km prin oras cu 1300-2000 rpm(la consum) s-au rupt. Uite la mine am constatat ca dupa fiecare drum lung in care mananca jar(adica 12-14 ore de 4000rpm) motorul se simte excelent. As da vina pe curatatul injectoarelor prin forja dar eu am GPL. Am injectoare separate. Vorba lui varu-meu:"Ai presiune mare la ulei: circula ca lumea peste tot, mobilizeaza depunerile."
  • zeusis

  • Mesaje scrise: 251
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
in oras e mai greu sa-i dai forja, trebuie sa mergi numai cu a 2-a Smile
  • radu_print

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c25xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2006

  • Mesaj Privat
La chestia asta m-am gandit si eu dupa nenumarate experiente neplacute cu XEL-ul. Din pacate si eu l-am folosit preponderent in oras, si am mers cu el subturat (ii boala veche de-a mea). Concluzia este fix asta: in 8-10 mii de km crapa (i-am facut capitala de 3 ori). Plus ca daca ii subturat mult timp incep sa bata si bielele (asta tot din experienta proprie).
Numa bine

P.S.
La mine am masurat presiunea de ulei, si mi se pare foarte mica la relanti, 0,8 bari, iar cand urca in ture motorul trece lejer de 4-5 bari. Daca la mine nu ii problema cu pompa (si nu cred, ca am masurat presiunea fix cand am montat pompa noua de ulei), intr-adevar are o ungere defectuoasa in ture mici...
Skip ads

  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
revin cu o problema care am ridicat-o cu ceva timp in urma in cadrul aceluiasi topic (adica asta...)

1. se da un z14xe (nu 16, dar e cam acelasi lucru..) care consuma ulei, undeva la 1,5 litri/ schimb..deci 200 grame/1000 km (cred..!? si sper ca nu mai mult....) 10w40, Aral (cu asta e obisnuit de cand il am)
masina trage bine, nu face fite...
2. esapamantul putin innegrit, suficient de vizibil
3. dimineata la pornire, mai ales pe frig se observa un norisor de fum albicios la prima acceleratie (nu e aburul, ca ala se recunoaste) care apoi nu mai se vede
4. nu las fum in spate (vizibil, desigur)
5. vorbit cu un mecanic de incredere (doar povestit, nu vazut masina)
6. diagnostic prezumtiv- semeringuri de supape (cel mai probabil) sau, mai putin probabil- segmentii de ungere
7. sugerat incercarea de a schimba semerigurile de supape- omul (mecanic in reprezentanta renault, fara sa stie exact date despre opel) imi spune ca el stie ca se pot schimba fara sa dau jos chiuloasa, fiind necesara in schimb o schimbare completa a distributiei....

Intrebarea mea ar fi...e posibil asa ceva? merita incercata varianta? tehnic are omul dreptate sau nu..stiu ca am citit pe undeva despre o asemenea manevra, dar sincer nu mai gasesc unde....

Ce va sugestii de la voi referitor la o asemenea manevra?
Stie cineva niste costuri aproximative la asa ceva?
Multumesc
  • bradu07

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie: brasov
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
alxgudea Daca ai un consum de 200ml/1000km nu cred ca-i grav, iar o schimbare de simeringuri de supape te va costa poate si 800 ron si nu cred ca-ti garanteaza mecanicul ca nu-ti va mai consuma ulei. Eu sunt patit cu asta si de-atunci ii completez ulei si nu mai imi fac probleme.
  • radu_print

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c25xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2006

  • Mesaj Privat
al fel te sfatuiesc si eu, 200 de grame la mie e un vis Smile
bafta
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
alxgudea, eu zic sa il lasi in pace . Orice motor consuma ulei. Iar 200ml la mie nu e mult.
Skip ads

  • gabieny

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Parvu ,am ce am cu Castrol Formula RS 10W-60,mai ales ca urmeaza sa fac schimbul.Ai umblat cu uleiul asta si iarna?Cum spuneam mai sus este un magazin in TgMures unde gasesc asa ceva si sunt tentat sa-l folosesc dar esti singurul care a mai dat niste detalii de cum se comporta X16XEL cu uleiul asta.Il folosesti de mult timp,ai verificat ce presiune la ulei ai ,etc?Multumesc anticipat!
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Am impresia ca folosind 10w sau 5w este acelasi consum. A facut cineva experienta asta? Era o poveste mai veche ca folosind un ulei mai gros ar consuma mai putin. Dar o poveste mai noua spune ca motrorul este facut sa mearga cu 5w si daca consuma ulei il faci (segmentezi). Voi ce credeti? Ati incercat? Din cartea tehnica nu mi-am dat seama niciodata care ar fi indicativul, ca dupa ea merg toate uleiurile de la 0w pana la 15w parca chiar si 20w. Oricum din recomandarile producatorilor de ulei am inteles ca ultima cifra trebuie sa fie 40 ex 5w40 sau 10w40.
  • luktm

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
si eu am folosit pe timp de iarna castrol edgge cu formula RS 10W-60 pe Zafira de 1,6 16v z16xe si este ok , vascozitatea la rece este 10w ca si la un ulei 10w-40 doar vascozitatea la cald este diferita :singura problema pe care am observato la mine a fost la pornirea la rece uleiul urca greu in rampa sus la tacheti. din cauza ca faceam doar drumuri scurte in oras am trecut pe mobil 5w-50 . concluzia la motorul meu: are acelasi consum de ulei indiferent de vascozitatea uleiului folosit 10w-60;5w-50. adica 0,6-0,8 litri la 1000km motorul trage bine urca usor in turati consum 9 % in TM.
  • marius_vectra

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1999 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2007

  • Mesaj Privat
@parvu-daniel, asta am observat si eu ca dupa ce mergeam pe distante mai mari si cu viteza destul mai mare, intre 140-170 parca mergea si mai rotund, dar din pacate se vedea si pe joja Smile. Tu daca ai consumul asta e foarte bine, eu sunt curios acuma dupa ce am schimbat semeringurile si segmentii de ungere ce consum o sa am o perioada.
@alxgudea , da se pot schimba semeringurile fara sa dai jos chiuloasa si e mult mai ieftin, dar trebuie sa ai incredere ca mecanicul are destula dexteritate si experienta, ca trebuie sa agate cu ceva supapa sa o traga in sus si sa ii schimbe semeringul si asta printr-un loc destul de ingust, daca a scapat-o v-a trebui sa desfaci morotul. Mie mi-a spus mecanicul ca nu vrea sa riste si ca mai bine da jos chiuloasa, cu ocazia asta a trebuit si rectificata ( 350 ron) prezoane noi ( 100ron) garnituri noi (140 ron) si manopera inca 350 ron, parte proasta e ca a tinut masina cu motorul desfacut cam 1 sapt, iar segmenti de ungere s-au lipit de piston, dupa ce am luat masina am reusit sa mai merg 150 de Km , timp in care mi-a luat 1 L de ulei si scotea un fum de nu se mai vedea dupa mine, m-am intors la service si a urmat partea a doua a distractiei , iar desfacut motorul si schimbat segmentii de ungere. De atunci am facut cam 1.200 km si nu mi-a scazut deloc nivelul uleiului, acum sunt curios pt cat timp. Daca te poti baza pe omul tau ca stie meserie, eu iti recomand sa ii schimbi fara sa desfaci motorul, iesi mult mai ieftin si nici nu ramai fara masina mai mult de cateva ore.
Skip ads

  • alxgudea

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Cluj Napoca
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2006

  • Mesaj Privat
multumesc de "incurajari"
am sa mai urmaresc si mai atent problema si am sa vad atunci dupa inca 2000 km ce si cum se mai intampla....
cineva spunea ca nu ar fi diferenta la consum pe branduri diferite de ulei..inainte de schimbul din august am avut in masina mobils 5w-40...cu cateva zile inainte de schimba completasem cu al doilea bidon de 1 litru nivelul de ulei..in fond asta m-a facut sa fac schimbul cu vre-o 2000 km mai repede (pe la 8000 km) in speranta ca la trecera la aral 10-40 se va schimba situatia...
acuma stau in stand-by si astept sa se faca macar 5000 de la schimb sa trag concluzia...deocamdata sunt la 1200 km si lipseste ulei pret de 1-1,5 liniute pe joja
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
gabieny a scris:Parvu ,am ce am cu Castrol Formula RS 10W-60,mai ales ca urmeaza sa fac schimbul.Ai umblat cu uleiul asta si iarna?Cum spuneam mai sus este un magazin in TgMures unde gasesc asa ceva si sunt tentat sa-l folosesc dar esti singurul care a mai dat niste detalii de cum se comporta X16XEL cu uleiul asta.Il folosesti de mult timp,ai verificat ce presiune la ulei ai ,etc?Multumesc anticipat!

babieny, am umblat cu uleiul asta si vara si toamna. Nu mi s-a intamplat decat o data sa bata un tachete intr-o dimineata desi il folosesc de aproximativ 20.000 km. Presiunea la ulei nu am verificat-o niciodata ca nu am avut probleme cu motorul.
Castrol recomanda pentru X16XEL 10W40. Recomandare. La Mobil era 5W50 dar nu mai gasesc link-ul. Gasesti mai multe despre 10W60 aici. Despre 5W50 gasesti aici. Despre 5W50 nu stiu sa iti nimic ca nu l-am folosit niciodata.
Desi de la magazinul de unde iau piese mi se recomandase Castrol 10W40 datorita pretului, seful de service de acolo mi-a zis ceva de genul: motorul asta are nevoie de un ulei care sa asigure ungerea in conditii extreme ca are multe locuri unde se ating temperaturi mari datorita ungerii proaste."Merge in multe locuri cam pe uscat".
Marius, la tine sa zicem ca ai putea sa dai vina pe curatarea injectoarelor prin forja. Dar la a mea nu are nici o treaba cu injectoarele ca e pe GPL. Si e normal sa consume ulei in forja, in primul rand forja si in al doilea rand la mersul batraneste se mai amesteca uleiul cu benzina care in forja se cam duce.
  • gabieny

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2008

  • Mesaj Privat
acum merg cu castrol magnatec 10W-40 dar la urmatorul schimb am sa bag Castrol Formula RS 10W-60 sa vad cum va fi desi nici cu magnatecul nu e chiar rau ( cam 2-300 g la 1000km).Sper sa fie o schimbare spre bine mai ales ca la tine ,Parvu, are efect .Tin si eu la Opelul meu,arata impecabil si as vrea sa-i dau ce-i mai bun!Sper sa mai schimbam pareri ,toate cele bune!
  • radu_print

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c25xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2006

  • Mesaj Privat
marius_vectra: tie cum iti scotea fum inainte sa schimbi doar semeringurile de supapa? la pornire, tot timpul, la forja?
Ma gandesc ca si la mine ar fi asta, ca cica motorul are 99.000 km, si inca tot nutresc sperante ca nu trebuie segmentat...
La mine nu scoate fum deloc la relanti sau pana in 3000 de ture, dar daca urc mai sus in ture incepe sa scoata...
  • zeusis

  • Mesaje scrise: 251
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
aseara am forjat-o putin pe a mea si a inceput sa iasa un fum... nu stiam de ce se uita lumea la mine, e semn ca trebuie sa fac segmentare? sau e de la uleiul prost pe care l-am bagat din disperare ultimile 2 dati, adica ultimii 2 litri.
  • marius_vectra

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1999 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2007

  • Mesaj Privat
@radu_print: mie mai imi scotea fum la pornire, si dupa ce mergeam mai mult in viteza a 2 la relantii si ma lasam motorul sa mearga, incepea sa iasa asa ca si condensul , doar ca afara erau 30 de grade Smile in forja nu am vazut sa iasa, cel putin cat m-am uitat in oglinda si cand s-au mai nimerit cunoscuti in spatele meu si i-am intrebat dupa aceea au zis ca nu au vazut. o singura data s-a intamplat cand am plecat de pe loc cu motorul rece si am schimbat vitezele tot pe la 5.000 de ture, mi-a spus un prieten ca scotea putin fum albastrui, eu nu il vedeam in oglinda.
  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,311
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
marius_vectra a scris: a trebuit si rectificata ( 350 ron) prezoane noi ( 100ron) garnituri noi (140 ron) si manopera inca 350 ron,


dar unde ai gasit jepcarii astia? eu am dat 120 ron pentru planeitatea chiulasei si pentru rectificat cele 16 supape la un atelier al facultatii de mecanica din iasi (initial ceruse 160 ron pentru toata treaba). garnitura de chiulasa si cea de la admisie 100 ron, manopera am facuto eu.
acum despre ulei imi dau si eu cu parerea, cu aral blue 10w40 la 10mii km il mai schimbam odata prin completari( 3,5-4L), motorul avea 130000km, acum am GM 10w40 (facut la greci)iar la 8500 km am completat cam 1,7L. Motorul functioneaza pe GPL. Acum trebuie sa schimb uleiul si am sa pun texaco havoline 10w40 Deposit Shield proaspat aparut pe piata.
  • gabieny

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am o cunostinta care foloseste ulei castrol gtx 15w40 ,spune ca are vreo 12000 km si a completat vreo 7-800 grame.Cica mecanicul i-ar fi spus sa bage ulei cu 15W pt ca motoarele astea se incalzesc tare si uleiul trebuie sa fie mai vascos.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR