Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
vtodan a scris:
Vizavi de uleiuri, consider ca, castrolul (nu pentru ca il folosesc), ii un ulei mult mai bun decat GM.
Un prieten a bagat GM intr-o asta bertone pe benzina Z18XE si dupa doua luni in care a circulat normal, tot uleiul are deja negru si de atunci baga numai castrol.
Parerea mea ii ca, un ulei bun in zilele noastre, nu costa 20 lei litru:), fara suparare!
Deja un motor care mananca ulei, mai mult decat ii dat de producator, are probleme si trebuie dus la mecanic.
A tot complecta pe ulei, nu ii o solutie, avand in vedere cati bani se cheltuie pe uleiul care il tot complectezi.

Nu te supara dar crezi ca exista ulei care sa nu se innegreasca? Oricum uleiul Gm are o culoare mai inchisa decat Castrolul. Dar o data ce uleiul pe care il dai jos e negru si nu ai spalat motorul (ceea ce eu nu recomand sa se spele motorul) cand se vor amesteca ce culoare ar putea sa aiba? Teoretic uleiul mai scump ar trebui sa fie mai bun macar pentru faptul ca e mai scump, eu am luat GM cu 16 ron. La banii astia daca as avea consum de ulei nu ar fi o problema banii ca nu costa cat ar costa repararea motorului dar e neplacut si incomod sa tot completezi si oricum nu e in regula sa mergi cu probleme la masina mai ales ca in general o problema nerezolvata genereaza si altele.
Skip ads

  • Zmeutzu

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu ( ~1l/1000km, z16xe). Maine urmeaza sa demontez chiulasa sa schimb simeringurile de la supape, cu ocazia asta verific si segmentii. Mi se pare cea mai logica solutie. Adica nu vad cum ar putea sa consume un motor 1 litru la 1000km si sa nu aiba nici o problema, in afara de ulei neconform. O sa revin cu preturi si impresii. Pana acum, am cumparat:
-garnitura chiulasa
-curea distributie ( am distributia facuta acum 10k km si nu are rost sa schimb tot)
-16 simeringuri supape
-filtru ulei.
Toate astea m-au costat ~180 RON.
  • gabieny

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am si eu o vectra b 1.6 16 v pe benzina si la 1000km consuma cam 200 gr de ulei.Mi se pare rezonabil daca ma uit la unii care spun ca la acelasi tip de masina consumul ajunge la 1 L la 1000km.Totusi nu vi se pare ca e prea mare consumul ,indiferent ce scrie in cartea tehnica?Mentionez ca folosesc Aral 10W-40.Ma gandesc ca la urmatorul schimb sa bag castrol ,e posibil ca sa scada consumul de ulei desi nu pot spune ca ma deranjeaza cat consuma,dar daca se poate mai putin ,de ce nu!
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Zmeutzu a scris:Aceeasi problema o am si eu ( ~1l/1000km, z16xe). Maine urmeaza sa demontez chiulasa sa schimb simeringurile de la supape, cu ocazia asta verific si segmentii. Mi se pare cea mai logica solutie. Adica nu vad cum ar putea sa consume un motor 1 litru la 1000km si sa nu aiba nici o problema, in afara de ulei neconform. O sa revin cu preturi si impresii. Pana acum, am cumparat:
-garnitura chiulasa
-curea distributie ( am distributia facuta acum 10k km si nu are rost sa schimb tot)
-16 simeringuri supape
-filtru ulei.
Toate astea m-au costat ~180 RON.

In sfarsit cineva a pus puncul pe I. Adica motoarele care consuma ulei e clar ca au si ceva uzura nu numai ulei inadecvat pentru ca mai mult ca sigur, in general cred ca vorbim de motoare cu peste 100,000 km. Ar fi interesant de stiut daca a rezolvat cineva problema numai prin schimbarea simeringurilor de la supape si cum ne am putea da seama daca e din simeringuri sau din segmenti.
Pentru cei care vor sa schimbe tipul de ulei la urmatorul schimb vreau sa va spun ca am auzit urmatoarea teorie: consumul de ulei se stabilizaeaza dupa al doilea schimb de ulei facut cu acelasi ulei, adica nu vor fi rezultate la primul schimb. Eu personal nu am apucat sa verific asta pentru ca am vandut masinile inainte de al doilea schimb.
Skip ads

  • titro

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
stocariu a scris:Pentru cei care vor sa schimbe tipul de ulei la urmatorul schimb vreau sa va spun ca am auzit urmatoarea teorie: consumul de ulei se stabilizaeaza dupa al doilea schimb de ulei facut cu acelasi ulei, adica nu vor fi rezultate la primul schimb. Eu personal nu am apucat sa verific asta pentru ca am vandut masinile inainte de al doilea schimb.


Interesanta teorie, este si bazata pe ceva argumente cumva? Daca nu, as numi-o mai mult barfa de mecanic de dacie si as ignora-o
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Avea si ceva argumente ceva de genul ca uleiul cel nou va ajunge prin tot motorul si il va curata pe cel vechi dupa o vreme. Ceva de genul cu e vrajeala aia cu aditivii gen duralube care se depun prin pori si pe piese.. Ma rog nu o sustin, poate cuiva i se pare de luat in calcul sau poate cineva a schimbat tipul uleilui in acest fel si ne poate confirma/infirma
  • TBonu

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Dupa primul schimb de ulei, daca este aceelasi tip se satura si masina si nu il mai consuma.
Poate teoria asta ar merge daca inainte ai folosit untdelemn Bunica si apoi ai schimbat cu GM altcuva nu cred ca ar exista o diferenta sesizabila cat sa stea uleiul miraculos sa isi faca treaba.
  • titro

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2008

  • Mesaj Privat
TBonu a scris:Dupa primul schimb de ulei, daca este aceelasi tip se satura si masina si nu il mai consuma.


Laughing
Asta cred ca e raspunsul perfect la aceasta "teorie". Ce se intampla daca pui de prea multe ori acelasi ulei si se scarbeste motorul de el si incepe sa il arunce afara? Very Happy
Skip ads

  • Daci

  • Mesaje scrise: 1,390
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am Z16XE si nu se vede ca ar manca ulei. Am aproape 87.000 km, schimb uleiul la 10.000 km si de la schimb la schimb completez cu maxim 500 ml de ulei. Uleiul pe care il folosesc e Mobil S 10W40. Zicea un membru prin pagina 2 ce trebuie schimbat in cazul in care mananca ulei. Pe de alta parte, ma refer la stilul de condus, nu merg la economie, adica daca imi place sa-i dau talpa, ii dau, si la depasiri schimb vitezele si la 6500 rpm, ca sub cuplul maxim nu trage cum m-as astepta.
  • cxbcristianx

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Zmeutzu a scris:Aceeasi problema o am si eu ( ~1l/1000km, z16xe). Maine urmeaza sa demontez chiulasa sa schimb simeringurile de la supape, cu ocazia asta verific si segmentii. Mi se pare cea mai logica solutie. Adica nu vad cum ar putea sa consume un motor 1 litru la 1000km si sa nu aiba nici o problema, in afara de ulei neconform. O sa revin cu preturi si impresii. Pana acum, am cumparat:
-garnitura chiulasa
-curea distributie ( am distributia facuta acum 10k km si nu are rost sa schimb tot)
-16 simeringuri supape
-filtru ulei.
Toate astea m-au costat ~180 RON.
semeringurile aveau uzura?
  • Zmeutzu

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Primele noutati din timpul lucrarii. Simeringurile erau usor imbatranite si nu prezentau urme mari de pierderi, dar totusi erau prezente pierderile.. Drept urmare o sa schimb si segmentii.
@stocariu: intradevar, dura-lube e frectie la picior de lemn. Am incercat in vara si fara nici un rezultat in bine sau in rau.
Cat despre metoda de diagnosticare a pierderilor, singura varanta consta in demontarea chiulasei.
  • nitrouxm

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2007

  • Mesaj Privat
si eu am aceeasi problema ...........1l/1000km.
la inceput am folosit ulei GM 10w40 care dupa ce l-am pus a inceput sa-mi bata un tachet dimineata tare si dupa cam 2-3 sec pana se stingea becul.
L-am scos si am pus castrol 5w40 , presiunea se face mult mai rapid si acel tachet incepea s bata cam pe la 2500ture si am incercat un slick 50 care in afara de al face sa bata mai putin la aceeasi turatie nu a ajutat deloc la consum.
Acum il completez peste cu 10w40 si in 4000km daca tot consuma am uleiul nou ca sincer nu ai am nervi cu el.
In carte srie ca mot. acestea au consum 0.75l/1000km ceea ce mi se pare enorm sa bagi in 10000km vreo 8l de ulei si sa fie ok:(
L-a vara il paste o schimbare de simeringuri de supape GM daca sunt acceptabile la pret,schimbarea tachetului si verificarea segmentilor in special celor de ungere si a jocului in canale ( daca au joc mare se comporta ca o pompa si face sa duca uleiul in capul pistonului) Compresia o am la 3 pistoane peste 14 si la unul 16 ceea ce e ok si de aceea cred ca nu e de la primii segmenti.
Am incercat si mersul in turatii pana in 3000ture si tot degeaba Sad
Skip ads

  • stocariu

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Zmeutzu a scris:Primele noutati din timpul lucrarii. Simeringurile erau usor imbatranite si nu prezentau urme mari de pierderi, dar totusi erau prezente pierderile.. Drept urmare o sa schimb si segmentii.
@stocariu: intradevar, dura-lube e frectie la picior de lemn. Am incercat in vara si fara nici un rezultat in bine sau in rau.
Cat despre metoda de diagnosticare a pierderilor, singura varanta consta in demontarea chiulasei.


Ma refeream la ideea de a diagnostica cumva cauza ori "din segmenti" ori " din simeringuri" ca sa nu facem ambele operatiuni. Am o rugaminte poti sa fii mai explicit "erau prezente pierderile", adica ce se observa?
multumesc!
  • Zmeutzu

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2008

  • Mesaj Privat
@stocariu: Simeringurile erau usor largite pe axul supapei si pe axul supapei se vedeau usoare urme de ulei. Am desfacut si segmentii azi si par in regula, adica nu au uzuri foarte mari, iar "camasile" pistoanelor sunt in perfecta stare. Pe masura ce inaintez in lucrare incep sa cred ca am desfacut motorul degeaba pentru ca nu gasesc nimic concret. Mai departe ramane de vazut daca se schimba ceva dupa 3-4000 de km de rodaj. Ca si costuri s-au mai adaugat segmentii (~65 RON/piston ).
  • stocariu

  • Mesaje scrise: 733
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Cati km are motorul?
  • Zmeutzu

  • Mesaje scrise: 80
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2008

  • Mesaj Privat
132000, din cate stiu eu Very Happy. Dar la cum arata masina si merge, tind sa cred ca sunt cei reali.
  • Dilix

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Am si eu o Vectra B din 98 de 2.0 DTI 16v cu motor X20 DTH si pot zice ca si mie imi consuma cam 1 L /1000km si nu stiu unde se duce tot uleiul asta ...il consuma mai mult atunci cand merg cu ea cam la 2500 3000 de ture. folosesc ulei GM 10w40 .
  • vtodan

  • Mesaje scrise: 186
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Dilix a scris:Am si eu o Vectra B din 98 de 2.0 DTI 16v cu motor X20 DTH si pot zice ca si mie imi consuma cam 1 L /1000km si nu stiu unde se duce tot uleiul asta ...il consuma mai mult atunci cand merg cu ea cam la 2500 3000 de ture. folosesc ulei GM 10w40 .


Incearca sa bagi alt ulei in motor, sa vezi tot atata iti mananca?
Auzeam cazuri, in care au schimbat tipul uleiului si dupa aia nu i-a mai consumat atata.
Normal ca masinile diesel mananca ulei, da poate ca le place doar un anumit tip, asta daca nu ii dus motorul. Am un prieten care nu are opel ci Golf si inainte folosea un tip de ulei, care se pare ca ii placea la motor sa il manance, dar dupa ce a schimbat tipul uleiului, adica marca, nu a mai avut probleme.
  • Daci

  • Mesaje scrise: 1,390
  • Locatie: Arad
  • Masina: Insignia 2011 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Eu va rog pe cei care ati rezolvat problema cu consumul de ulei sa postati codul motorului, consumul de ulei, marca uleiului folosit, vascozitatea, km parcursi, apoi marca uleiului nou, vascozitatea si la cati km face schimburile. Cei care au schimbat piese la motor, la fel ca ceilalti plus cel mai important piesele schimbate. Multumesc!
  • licumilosescu

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2008

  • Mesaj Privat
De obicei simeringurile de la supape uzate se manifesta asa: dupa ce motorul merge mult la relanti, 5 -10 min, apoi se pleaca cu masina putin mai tare, in spate va ramane un nor de fum alb. Daca dupa cateva min de mers nu mai scoate fum alb, problema e de la simeringiri supape. Daca fumul persista in continuare, e de la segmenti, camasi, etc.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR