Ai uitat parola?


  1. Forum ClubOpel.com
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,444
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
in auto data vad ca apare:
Z16XE1 | 77 kW | 105 CP o fi urmasul lui Z16XE Laughing
Z16XEP | 77 kW | 105 CP

La piesele de la motor apar Z16XEP, Z16XE1 impreuna cred ca sunt asemanatoare.
  • PAdrian132

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Apr 2019

  • Mesaj Privat
Ajutor..am un opel astra g 1.6 2002..plec de la munca ajung acasă când observ ca iese fum de sub capota ma uit ulei pe motor și pe dedesubt și ieșea fum exact de la sonda lambda 1 aia chiar în fata motorului ce poate avea presiune ulei prea mare segmenți un sfat ceva
  • Oprea Ioan Dan

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra Z16XE din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Mar 2019

  • Mesaj Privat
Salut,

Imi poate recomanda cineva un mecanic bun care sa imi semgenteze motorul la Opel Vectra B, 1.6, 16V, 101 CP in Oradea? Cod motor Z16XE. Am intrebat 2-3 mecanici, si au zis ca ar fi vorba de costuri aproximative de 3500 de lei. Voi ce recomandati? Segmentare sau sa iau un motor din dezmembrari?

Multumesc
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 3,746
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Dacă vrei să (mai) ții feru” și te deranjează grav consumul de ulei(nu contează motivul), atunci repară motorul tău...din dezmembrări e (cam) loterie cu motoarele, nu-i ușor să găsești un motor (mult) mai bun ca al tău. Reparându-l corect pe al tău știi un lucru cu certitudine...
  • Oprea Ioan Dan

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra Z16XE din 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Mar 2019

  • Mesaj Privat
Da, zici bine. Dar problema este ca nu as vrea sa tn feru daca ma costa segmentarea 3000 de lei. Nici unul din mecanici nu a coborat sub 3000 de lei, 3500 chiar. Avand in vedere vechimea masinii, care e din 1997, mai repede iau alta masina mai noua. Vand jantele cu setul de anvelope de iarna + cele de vara, radiez masina si o duc ori la dezmembrari ori la fier vechi. Nu se justifica sa investesc asa suma mare intr-o masina din 97. Nu ma deranjeaza grav consumul de ulei daca ar fi decent, problema e ca masina deja merge in doua pistoane, nu trage mai tare de 50 km/h, deci motorul ala e mai mult mort decat viu. Nici nu am mai folosit masina de 3 luni. Circul cu cealalta. Dar ar fi cazu sa scap de ea daca nu o mai folosesc.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 3,746
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Păi, trebuia să zici așa dela început...oricum, presupunând că găsești un motor în stare bună, tot te costă aprox. 1.500ron(cu manoperă inclusă)...se pare că trebuie să-i faci vânt...
  • ionitzaemil

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra Z16XER din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salutare...in cazul meu un AstraZ16XER-1,6 ,problema consumului de ulei, am rezolvat-o(sper) prin schimbarea garniturii de la capacul motorului:disparitia acestuia am gasit-o in parte atunci cand am scos rampa de bobine-3 ditre injectoare(locasul acestora) erau pe jumatate pline cu ulei...o alta parte s-a vazut prelinsa pe motor(acesta fiind incins banuiesc ca a fost arsa/evaporata)
....de mentionat faptul ca nu am asteptat luni de zile/mii de km....recomand verificarea periodica ....a tuturor lichidelor
  • Silisuan

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jul 2019

  • Mesaj Privat
Salut. Eu am o astra 1.6 16v an 2002 motor z16xe și sincer am adus-o din Spania unde a folosit doar castrol dar cel de 87euro nu asta de 120 lei ca cică ar fi sintetic. Treaba sta cam asa... La schimb am zis ca ar fi inteligent sa pun uleiul care mi-l recomanda fabricantul și iam dat 10w40 GM și hopa... Am băgat la 10000 cam 1.5l ulei în plus. Apoi am trecut pe castrol magnatec ca cică am greșit și la fel doar ca a papat mai puțin circa 1l și un prieten mia zis ca nu egzistat în România ulei sintetic pur doar aditivati și cel mai indicat în cazul meu cu 261000km ar fi motul. Acum merg pe 5w40 de la o marca japoneza ca numai asta respecta codurile a3b3 eneos sau cam asa ceva și am puțin peste 9000km și mia papat ce mia mai rămas din bidonul de 5l. Am mers și eu o data cu el fără ulei și curios e ca mergea fără probleme numai ca dacă o țineam subturata se auzea un zgomot metalic și doar asa miam dat seama ca nu are destul ulei și asa a fost joja curata. Deci poți sa mergi cu puțin ulei dar sa ai 200g asta e prea de tot. O sa revin cu consumul de ulei după ce schimb pe motul. Un salut.
  • turmol

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Zgomot metalic ... joja curata ... vai de mama lui de motor ca viata grea are
  • mariusroly

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra Z14XEP din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Sep 2018

  • Mesaj Privat
Bună! dețin un Opel Astra H 1.4 benzină,an fab.2004,km bord 220.000 și vreau un sfat in legătură cu ce ulei de motor săi pun?ceva sfaturi? acum folosesc 5w30 Valvoline
  • BPetrescu593

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Oct 2019

  • Mesaj Privat
Oprea Ioan Dan a scris:Da, zici bine. Dar problema este ca nu as vrea sa tn feru daca ma costa segmentarea 3000 de lei. Nici unul din mecanici nu a coborat sub 3000 de lei, 3500 chiar. Avand in vedere vechimea masinii, care e din 1997, mai repede iau alta masina mai noua. Vand jantele cu setul de anvelope de iarna + cele de vara, radiez masina si o duc ori la dezmembrari ori la fier vechi. Nu se justifica sa investesc asa suma mare intr-o masina din 97. Nu ma deranjeaza grav consumul de ulei daca ar fi decent, problema e ca masina deja merge in doua pistoane, nu trage mai tare de 50 km/h, deci motorul ala e mai mult mort decat viu. Nici nu am mai folosit masina de 3 luni. Circul cu cealalta. Dar ar fi cazu sa scap de ea daca nu o mai folosesc.

Ai schimbat bujiile? Ai verificat bobina?
  • BLica

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra Z16se din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Nov 2019

  • Mesaj Privat
Salut,am un opel astra g,2002 ,motor 1.6, 84 cp,dupa primul schimb.. dupa ce am cumparat o scotea fum alb pe esapament si uleiul scadea pana la 2 linii pe joja,am dus masina la service..au spus ca trebuie segmentata,am facut asta..am platit 2000 de lei, mecanicul a spus sa punem aral 10w40 pentru primii 5000 km si apoi sa trecem la 5w40,in acesti 5000 de km am completat in jur de 1l de ulei,mecanicul a spus ca este normal sa consume pana isi fac luciu segmentii si pana se aseaza motorul. La revenire dupa ce i am spus problema..la receptie,a spus ca motorul e obosit si sa pun 10w40,daca pun 5w40 o sa l manance iar..si o fost cam nelinistit. Acum sunt eu nelinistit..ce motor obosit..daca a fost segmentat,s au schimbat semeringuri si toate cele,chiuloasa nu a fost dusa la rectificat,au spus ca e in regula..
Mentionez ca am pus tot 5w40 chiar daca nu a fost de acord..desi atunci acelasi mecanic mi a spus asta cu cu cateva luni in urma,baietii de la receptie au spus sa revin cu masina si factura daca mai scade nivelul..ce ar trebuii sa fac daca mai mananca ulei..o sa l faca pe garantie sau.. ce parere aveti?
Multumesc si scuze..sunt nou pe forum!

  • Gabriel Marinescu

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XÈ din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jul 2019

  • Mesaj Privat
Am un Opel Astra Hatchbag 2001 cu motor 1,6/16V cu motor Z16XE si am avut aceeasi problema;am un nepot care este mecanic priceput si de cand am cumparat masina SH mi-a spus ca are peste 300.000km si am schimbat urgent distributia,ocazie in care am observat ca simeringul de la distributie pierdea masiv,asa ca l-am schimbat,apoi garnitura de la capacul culbutoarelor...am inceput sa ma tem ca simeringurile avand aceeasi vechime trebuie sa fie afectat si cel de la priza(adica dinspre ambreiaj)unde piesa de schimb(simeringul)desi mai mare costa in jur de 15 lei insa e multa manopera si cand desfaci e bine sa ai si kit nou de ambreiaj si rulmentul de presiune care e mai scump decat kitul...In final am ajuns la un"scor"care a depasit 800 lei!Acum sper sa scap de pierderea exagerata(curgea pe simeringul de la priza era plina carcasa insa pierzand doar in mers nu pica nimic sub masina cand statea pe loc!Daca mai am pierderi/scaderi de nivel nu mai pot fi decat de la segmenti sau/si pe la simeringurile supapelor,dar asta inseamna costuri si mai mari probabil peste 1500 lei cu tot cu manopera.Imi iubesc mult masinuta,este modelul ce mi l-am dorit de cand a iesit,insa pe vremea aceea nu te atingeai de el ca si pret.Nu scoate fum absolut deloc desi esapamentul este umed dar nu de apa si trage bine,consuma normal adica sub 10 in oras si sub 8 afara.Am pus si gpl si sunt foarte multumit,sa vedem daca am rezolvat problema dupa inca 2-3000km.Ulei as vrea sa-i pun ceva 5W30 daca nu mai pierde asa mult,adica sa fie sub 3l/10000km.
  • Gabriel Marinescu

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XÈ din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jul 2019

  • Mesaj Privat
Am uitat sa precizez ca pana acum am folosit ulei GM 10W40 de care nu sunt deloc mandru si daca scade serios pierderea de ulei il schimb asa cum va recomand si voua cu ceva de calitate full sintetic de tip 5W30.
Acesta este cel pe care il recomand : https://www.emag.ro/ulei-mot...mp;scenario_ID=51
  • Gabriel Marinescu

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16XÈ din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Jul 2019

  • Mesaj Privat
chiciuc a scris:trebuie sa duca uleiul ala undeva ... (sub o forma sau alta)

Poate cand ai luat-o era aditivat cu vreo solutie minune. Confused

Vezi ca la mine se ducea pe la simeringul de la priza(cel dinspre volanta si ambreiaj.M-a costat o groaza de bani sa-l schimb desi el nu costa decat 15 lei am platit circa 800 pt ca am schimbat si ambreiajul daca tot am umblat si rulmentul si placa de presiune.Acum astept sa verific nivelul dupa cateva mii de km ca pe unde imi pierdea mie nu se vedea si nu pica sub ea,il zburatacea in mers,doar cand a demontat mecanicul a gasit carcasa ambreiajului plina de ulei.Nici la mine nu a inceput reparatia in urma acestei probleme cu uleiul imediat,mai intai am schimbat o data cu distributia simeringul de la distrib.,apoi garnitura de la capacul culbutoarelor si in final simeringul de priza.Ar mai fi doar segmentii si simeringurile supapelor.Oricum constat ca este un motor cu probleme desi imi place nespus acest tip de masina,mi-a placut de la aparitie si am dorit sa am una si in sfarsit abia acum 2 ani am reusit s-o"ating"cu 1800 euro...mereu am cumparat masinile scump,asa am avut eu norocul.
  • LMihaelaCiobanu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Feb 2020

  • Mesaj Privat
Buna seara am un opel corsa motor de 1.0 si mananca ulei foarte mult aproape schimbu la saptamana in borcanul cu apa nu e gram de ulei sub masina nimic ulei mia zis cineva ca ar putea fi segmenti va multumesc
  • black_soulwhite

  • Mesaje scrise: 136
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z19 DTL din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Fara doar si poate segmentare si simeringuri supape plus bujii/prezoane chiulasa/garnitura chiulasa/garnitura galerie evacuare/garnitura galerie admisie/ulei si filtru/filtru aer si polen/antigel/distributia , daca nu as fost schimbata si depinde ce se mai gaseste pe acolo.Boala motoarelor de cilindree mica aspirate este lipsa puterii , apoi plaja la care atinge cuplul asta fiind si moartea segmentilor dupa 150 de mii , poate si mai devreme depinde cum a fost exploatata si ce ulei a vazut(si la cati zeci de mii a vazut acel ulei).La fostele benzinare segmentate , uleiul pleca afara la 6 mii si era curat(altii ma faceau nebun) dar asta ar fi treaba lor.Era sa uit , uleiul de uzura dintr un motor segmentat pleaca afara mai devreme.O sa fiti uimiti cata pilitura am gasit in filtrul de ulei , dupa o mie de km de la asezarea segmentilor pe blocul motor.Pentru a va confirma temerile , desfaceti bujiile si vedeti cat de ancrasate sunt , o sa gasiti mamaliga in capul lor si in capul pistoanelor(alea 3).Daca se merita investitia ori nu , fiecare decide singur(a) ce este mai bine pentru el.Ar trebui inspectat atent acel motor , pentru ca 3 litri sa dispara saptamanal este foarte mult.Sa nu aveti pierderi pe undeva si ce tip de ulei folositi momentan?Se incepe cu 5w30/5w40/ iar cand motorul este obosit se trece pe 10w40.Daca si cu 10w40 exista un consum deranjant intre intervalul de schimb , ar trebui ca detinatorul sa ia o decizie in privinta inlocuirii motorului ori segmentarii(remat unde se impune cazul).De obicei in turatie ar trebui sa piarda exagerat , o alergati pe undeva ori mergeti in regim urban?Seara buna , si sper ca nu am fost offtopic si plictisitor.Ma repet , verificati bujiile si apoi compresia desi uneori consumul de ulei marit poate influenta acest lucru.
  1. Forum ClubOpel.com
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata