Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • chelu adrian

  • Mesaje scrise: 974
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Eu,prin utilajele pe care le comercializez,lucrez automat si cu metrologia. Crede-ma ca,chiar daca ar fi controlate metrologic aparatele de echilibrare,tot poti "spagui" metrologia Confused ..Am vazut asta la clientii mei.
Skip ads

  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salutare,

Intru si eu in discutie pe problema trepidatului. La mine se manifesta un pic diferit, in sensul ca trepidatia apare undeva pe la 110-120 km/h si cand am viteza necesara pt a schimba intr-o treapta de viteza superioara. De ex merg cu a 3-a, schimb in a 4-a...totul ok. Ating 120 km/h, incepe sa trepideze, ii dau a 5-a si trepidatul dispare pana ajung iar la turatie intre 3000 si 4000 cand ii dau a 6-a. Apoi iar dispare trepidatia pana ajung din nou la turatie 3000-4000 cand reapare. Si e ciudat ca trepidatul parca se manifesta mai mult in partea din spate a masinii si nu atat de mult in volan...desi se simte un pic si la volan inevitabil.

Este ineresant ca trepidatia apare doar pe perioada de accelerare. Daca bunaoara ajung la 150km/h, cu tot cu trepidatii alea alea...si scot apoi din viteza si merg din inertie, nu mai e nici o vibratie. Altfel spus, vibratia apare doar intr-un anumit interval de turatii, cumva inainte sa fie necesar sa schimb viteza.

Mentionez ca am schimbat cam tot ce tine de directie si suspensie atat fata cat si spate. Am facut geometria la roti, am schimbat o janta care era stramba (am sperat sa fie doar de la janta asta), am echilibrat rotile, nu au noroi pe el, nu am capace pe ele (deci nu se pune prb unui dezechilibru datorat capacelor). Ambreiaj si volanta noi. Distributia are sub 10.000 km. Nu am joc la planetare sau in caseta de directie. Cauciucurile nu par a fi strambe/deformate, ma gandesc ca s-ar fi vazut cand am facut echilibrarea. Rotile sunt toate cu cauciucuri 195/65/15 cu jante pe 15 de tabla

Am facut test motor cu Tech 2...mi-a dat o pierdere de aer la admisie. Cred ca furtunul mare de la clapeta de acceleratie este sectionat unde se prinde de clapeta cu un colier. In ce masura poate chestia asta sa determine trepidatia?

Ce altceva sa mai verific?...Chiar nu mai stiu....
Ce sa mai verific?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Inainte incearca si cu alte roti. Sau schimba-le intre ele, adica pune rotile de pe spate pe fata.
  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Tocmai asta cu rotile am facut-o ieri. Faza este ca trepidatia nu o simt neaparat in volan. Parca toata masina trepideaza dar nu primesc "lovituri" in volan. Si rotile nu sunt strambe, le-am verificat.

Am mai primit 2 variante azi:
- suport de motor rupt (cele anti-rasturnare, cica vin in fata sub radiator undeva si in spatele motorului undeva in zona de sub parbriz, pe la cutia de viteze);
- planetara lunga - crapata sau nu mai este echilibrata; am mai vazut pe forum discutii despre nu stiu ce contragreutate care cica se gaseste pe aceasta planetara;

Mi-e greu sa cred ca ar fi rupta planetara pt ca am intrat si in curbe cu viteza mare, am luat curbe stranse, si nu troscane nimic.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La mine la o masina mai veche era o anumita turati9e unde toata masina parca trepida un pic, ca si cum intra in rezonanta. Ulterior daca turam mai mult disparea si aproape ca nu mai auzeam motorul. Turatia unde se manifesta acest comportament era undeva pe la 3.000rpm-3.200rpm.
  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
@ahappyuser
Si care a fost ptoblema la tine? Ca si la mine tot cam asa se manifesta. Adica daca fortez in aceeasi treapta de viteza si trec de intervalul de turatie 2500-2800 (cam pe aici se manifesta virbratia totusi), nu mai vibreaza.

Multi zic ca ar fi capul planetarei inspre cutie. Insa mi se pare un pic ilogic. Adica daca motorul are 2600 ture iar viteza masinii e 100km/h (doar cu titlu de exemplu) inseamna ca planetara are o anumita turatie si ea, nu neaparat egala cu turatia motorului. Pe masura ce accelerezi si ajungi sa zicem la 140km/h, turatia motorului poate sa ramana tot la 2600 rpm (evident intr-o treapta de viteza superioara) insa turatia planetarei va fi mult mai mare (corespunzatoare vitezei de 140 km/h).

In consecinta, daca vibratia masinii apare la o anumita turatie a motorului (2500-2800) si nu la o anumita viteza (implicit numar de rotatii ale planetarei), cum poate fi vorba de de planetara. Practic turatia planetarei tot creste pe masura ce creste viteza masinii, in timp ce turatia motorului poate ramane in acelasi interval.

Poate gresec eu in rationament...daca aveti voi alte explicatii, accept cu drag Smile
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La tine e ceva legat de vre-un suport motor, cred.
  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Pai am un suport motor rupt, cel din fata din zona radiatorului. O sa-l schimb sa vad daca se rezolva ceva, desi ma indoiesc. Dar mai stii? Smile
Skip ads

  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Pai am un suport motor rupt, cel din fata din zona radiatorului. O sa-l schimb sa vad daca se rezolva ceva, desi ma indoiesc. Dar mai stii? Smile
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Am citit toate intrebarile si raspunsurile care sau dat....am si eu probleme asemanatoare....la masina mea vibreaza (tremura)volanul de la 120-130-140km/h etc si nu stiu ce are.Sa va spun ce am facut pana acum:jentile la care am simtit problema cu tremurat volan sunt de tabla si anvelope de iarna,buun...am fost la echilibrat plus geometrie si tot nu am scapat de tremurat in schimb am mai scapat de topait(masina si topaia pe langa tremurat)am zis ca sunt capetele de bara si le-am schimbat dar nimic....am ajuns la jentile din aliaj de vara,am mers pana la 120 km/h ,a aparut aceeasi probema de tremurat volan.Rotile de vara sunt echilibrate si cu presiunea corespunzatoare marimii lor,mai mult am schimbat si bieletele de directie iar dupa aceea am facut geometrie 3D,am iesit pe autostrada la 120km/h a reaparut problema.Concluzia este ca....... nu este din cauza jentilor si anvelopelor.Care ar fi cauza? mentionez ca volanul tremura stanga/dreapta (usor dar tremura)......(o gluma spusa de cei de la vulcanizare.....nu mai depasiti viteza de 120km/h) Question
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu stiu, dar iti spun cum am rezolvat eu : am gasit la o vulcanizare un aparat NOU de echilibrat, il adusera de 3 saptamani. Am echilibrat acolo jantele de vara cu aceleasi cauciucuri, directia era aceiasi n-am schimbat pivoti, capeta bara, etc intre timp, am iesit pe autostrada si surpriza ! nu mai batea nimic nici la 160km/h. Asta dupa ce m-am dus la 3 vulcanizari din Sibiu si nu mi-au echilibrat corect rotile. Au toti sau aproape toti aparate de echilibrat decalibrate!

Sigur ca m-am dus si cu jantele de iarna, si apoi si cu celelalte doua seturi de cauciucuri vara/iarna de la a 2-a masina a mea, ca sa mi le faca pe acelasi aparat. Tot in aceiasi zi, iar de atunci nu mai am probleme.
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Eu nu am fost la o singura vulcanizare cu cele 4+4 roti,trebuia cumva sa vad o diferenta ....nu la toate sa faca la fel.....la tine cum vibra volanul? Ma enerveaza astia cu aparatele lor de echilibrat,chiar trebuie sa iau tot Bucurestiul la cautat si dat bani degeaba? multumesc pt raspuns!
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Mie imi trepida in mana incepand cu 120km/h. Cu cat acceleram mai tare, cu atat trepida mai tare.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
nelu.1270, verifica tot se tine de partea de suspensie si directie.
O metoda empirica ar fi sa faci o proba a jentilor pe alta masina.
O sa fi surprins ca de la aparat la aparat exista diferente foarte mari la valorile de corectat.
Nu in ultimul rand, mare grija la uzura anvelopelor. Daca acestea sunt foarte uzate se dezechilibreaza destul de repede.
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daniel multumesc pt interventie,am verificat orice tine de suspensie in afara de tampoanele sustinere motor,rotile de iarna cat si cele de vara au facut de cand au fost noi,trebuia dupa mine sa vibreze doar cu unele dar nu si cu celelalte,ma gandesc la discurile de frana(sunt ruginite pe unde se racesc)...ma gandesc la rulmentii de la roti fata....ma gandesc si la caseta de directie,dar nu pot schimba la infinit fara rezultate.....ce altceva poate fi facut si rezolvat ?astept si alti colegi sa isi spuna parerea.
  • nicusor_sef89

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mai 2012

  • Mesaj Privat
problema cu tremuratul la anumite turatii poate fi de la catalizator.cel putin asa a fost la un prieten dar la o solenza ce e drept caci la fel facea intre 3000 si 3500 de ture el insa a scos ceramica si apooi nu a mai facut cred ca il avea indoit(catalizatorul)
  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Colegi,

Am scris si mai sus despre prb cu trepidatia in mers. Cum spuneam, se manifesta in sarcina pe la 2800 de ture (m-am uitat mai atent acum) incepand cu treapta 4. Daca fortez in aceeasi treapta si trec de 2800 ture, nu mai face. Vibratia se simte in toata masina si nu neaparat in volan. Suspensia a fost verificata, am incercat 3 seturi de roti, geometrie facuta, volanta si ambreiaj cam de 3000 km... Am verificat suportii motor, sunt ok. Am inlocuit si planetara scurta care avea un mic joc spre cutie. Orice varianta m-ar ajuta tare mult, nu mai stiu ce sa incerc si unde sa ma duc.
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu cu o Corsa c,intre 70 si 90 km/h vibreaza tot,volan,bord -tot ,la 90 punct dispare vibratia .Pe planetara lunga nu are contragreutate-oare corsa are contragreutate pe planetara lunga?.Nu e din roti,nici din geometrie.Masina e cumparata de curand,nu stiu nimic despre ea.
  • cont-sters-14856

  • Mesaje scrise: 394
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Eu am rezolvat problema cu vibratia...dupa 1 an si ceva de verificari si schimbari de piese (multe din ele aiurea, datorita "profesionalismului" reprezentantelor Opel din vestul tarii si datorita altor service-uri renumite).

Problema la mine a fost axul cu came. O cama era mancata de tot si practic supapa nu mai era actionata. Alte 2 came erau mancate in proportie de 50%. Mai mult, 5 tacheti din 8 (paharele alea care vin peste supape) erau aproape perforati de tija supapelor. Riscam in orice moment sa e sparga si bucati de metal sa ajunga in cilindrii...mai departe, va imaginati voi urmarile.

Cu alte cuvinte, masina avea 1 piston functional 100%, 2 pistoane functionale 50% si 1 piston mort.

Am inlocuit axul cu came si toti 8 tachetii iar masina acum fuge de mananca pamantul, gratie si celor 45 de cai in plus in urma tuningului.

De asemenea, fumul care curgea efectiv pe perioadele de accelerare (brusca sau continua, de ex. in depasiri), a disparut. Din aceleasi motive expuse mai sus, arderea era incompleta si de aici fumul (ca si mentiune - eu am DPF off).

Nimeni nu a fost in stare sa-mi descopere problema. Am schimabt planetare, ambreiaj, suporti motor, EGR, clapeta acceleratie, bucse, bielete si alte chestiid e la trenul de rulare...toate aproape degeaba, nu ele au fost cauza.

In concluzie, cine vrea un mecanic priceput (in Timisoara), care gandeste problema inainte sa te puna sa cumperi piese cat pentru juma' de masina, dati PM si va indrum. Recomand cu incredere pt eficienta, rapiditate, pret. Identificare aproblemei a durat cam 2 zile (nu 24 din 24), 2 zile pt gasire ax cu came si livrare in TM iar montajul (ax cu came, tacheti, distributia si toate cele care se dau jos cand schimbi distributia) a durat 4 ore.
  • jeje

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2012

  • Mesaj Privat
La 120 km/h si la mine trepideaza puternic , problema este ca daca iau mainile de pe volan , masina isi urmeaza traiectoria dreapta pe drum ,deci in niciun caz nu cred ca este de la roti , acestea fiind echilibrate si mers cu ele fara capace asa cum au fost si echilibrate . Din cate am auzit exista pe coloana volanului o piesa din teflon care daca se uzeaza ar da ceva probleme , ramane sa ma documentez si va spun ce rezolv .
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR