Problema la mine a fost axul cu came. O cama era mancata de tot si practic supapa nu mai era actionata. Alte 2 came erau mancate in proportie de 50%. Mai mult, 5 tacheti din 8 (paharele alea care vin peste supape) erau aproape perforati de tija supapelor. Riscam in orice moment sa e sparga si bucati de metal sa ajunga in cilindrii...mai departe, va imaginati voi urmarile.
Cu alte cuvinte, masina avea 1 piston functional 100%, 2 pistoane functionale 50% si 1 piston mort.
Am inlocuit axul cu came si toti 8 tachetii iar masina acum fuge de mananca pamantul, gratie si celor 45 de cai in plus in urma tuningului.
De asemenea, fumul care curgea efectiv pe perioadele de accelerare (brusca sau continua, de ex. in depasiri), a disparut. Din aceleasi motive expuse mai sus, arderea era incompleta si de aici fumul (ca si mentiune - eu am DPF off).
Nimeni nu a fost in stare sa-mi descopere problema. Am schimabt planetare, ambreiaj, suporti motor, EGR, clapeta acceleratie, bucse, bielete si alte chestiid e la trenul de rulare...toate aproape degeaba, nu ele au fost cauza.
In concluzie, cine vrea un mecanic priceput (in Timisoara), care gandeste problema inainte sa te puna sa cumperi piese cat pentru juma' de masina, dati PM si va indrum. Recomand cu incredere pt eficienta, rapiditate, pret. Identificare aproblemei a durat cam 2 zile (nu 24 din 24), 2 zile pt gasire ax cu came si livrare in TM iar montajul (ax cu came, tacheti, distributia si toate cele care se dau jos cand schimbi distributia) a durat 4 ore.
Am citit cu mare uimire, ma tot intreb cum s-a ajuns in situatia sa se manance axul cu came, care e dintr-un material cimentat ? Ce ulei s-a folosit in motor si la cati km s-a facut schimbul de consumabile ?
Exista riscul sa faci praf motorul, iar daca te prindea intr-o depasire... sansa nu prea era de partea ta. Poate era bine sa-i schimbi si suportii motor, cred ca sunt praf de la vibratiile motorului (daca sunt suporti hidraulici).