Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • dori

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Calibra 1991 c20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2007

  • Mesaj Privat
popescu iulian a scris:nu prea e bine, dar merge si asa Smile Recomand sa schimbi termostatul caci sigur e gata dupa 7 ani. Nu este foarte scump si nici nu necesita multa munca. Fa operatia asta acu ca sa nu o faci la iarna cand nu o sa ai caldura, sau o sa se incalzeasca greu motorul.



Salut ! Am si eu o problema oarecum asemanatoare. Pe un Opel Calibra, cu motor c2oxe . Cand am cumparat-o nu avea deloc termostat. Am cumparat unul nou. Toata vara, la drum, apa statea undeva la prima linie sub 90, deci pe la 80. In trafic, cand mergeam mult in oras, crestea si pornea ventilatorul.
Problema este ca acum, cand sunt 15-18 grade afara, acul sta la jumatatea distantei dintre zona albastra si prima linie (80, cred), deci pe la 60-70 . Caldura in masina, este, cat de cat, dar nu stiu la iarna cum o sa fie, daca acum nu creste temperatura mai mult. Am verificat furtunele, cel care intra in radiator este mai cald iar cel care iese este putin mai rece. Banuiesc ca asa ar trebui sa fie.
Intrebarea mea este : e normal sa stea tempeatura acolo ? Daca nu, din ce cauza sa fie ? Cum pot incerca daca pompa de apa este buna ?

Skip ads

  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
dori, ar putea fi termostatatul blocat pe deschis si apa sa circule in permanenta pe circuitul mare. Il diagnostichezi relativ usor. Dupa pornirea motorului rece, la citeva minute, pina sa apuce indicatorul de temperatura de pe bord sa miste, pune mina pe furtunul de cauciuc care leaga termostatul de radiator. Daca e cald, atunci e blocat termostatul pe deschis si vei avea probleme cind se raceste vremea mai tare.
Pompa de apa nu cred ca are vreo problema.
  • dori

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Calibra 1991 c20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Am verificat azi si daca e termostatul blocat si daca merge pompa de apa. Am desfacut furtunul care iese din termostat si am pornit motorul. Rece. Nu iese apa, deci termostatul nu e blocat. Las sa mearga pana incepe sa curga apa. Ma uit la bord, la temperatura, era la 5 mm sub prima linie, care este la 80, cred. Deci , exista doua posibilitati : ori ceasul nu indica bine, ori termostatul deschide prea devreme. Pe el scrie 92 si 107. Si e Made in Germany. Nu/mi ramane decat sa incerc in apa cu un termometru sa vad la cat deschide.
  • johnny25med

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Poate sa fie de la indicatorul din bord. Eu am avut probleme cu senzorul, s-a rezolvat dar in bord tot indica mai mult cu vreo 4-5 grade.
La tine poate sa fie invers - sa indice mai putin cu ceva grade.
Skip ads

  • dori

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Calibra 1991 c20xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2007

  • Mesaj Privat
johnny25med a scris:Poate sa fie de la indicatorul din bord. Eu am avut probleme cu senzorul, s-a rezolvat dar in bord tot indica mai mult cu vreo 4-5 grade.
La tine poate sa fie invers - sa indice mai putin cu ceva grade.

Pai da, dar problema este ca ventilatorul porneste pe la 95 de grade, parca, aratate de indicator. DEci, tind sa cred ca indica bine
  • Marius Alex

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Ascona 1987 1600cm
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
m si eu o intrebare...mi s-a intamplat de doua ori sa-mi fiarba apa in trafic,interesant k doar atunci knd sunt in oras...knd plec p la sat(aprox 150Km)apa sta la 90gr perfect...dar in trafic v-am mai zis am patzit-o...sa fie termocupla d la radiator defecta?sau sa schimb termostatul?cum as putea sa fac un test sa vad daca imi merge ventilatorul de la radiator?(din cate stiu eu sa las masina sa incalzeasca pana la o anumita temperatura si sa vad dak porneste)ce sa fac?
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
scoate mufa de la termocupla si fa o punte intre pini; daca e ok atunci ventilatorul trebuie sa porneasca;
  • Marius Alex

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Ascona 1987 1600cm
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Am mers azi prin trafic si pot sa zic k mi-a ajuns acul pe la penultima linie(inainte de rosu).....am lasat motorul aprins si termocupla nu mergea...ce sa fac.?poate fi senzorul de caldura stricat?sa stiu sa nu merg la un electrician auto si dupa aia sa-mi zica k nush c ii stricat la ea si ma stoark de bani....k pot sa zic k nu prea am experienta in domeniul "motorului",cunosc piese si astea dar in mare...am invatat din mers de la fiecare problema care am avut-o pana acum...
Skip ads

  • Mihay

  • Mesaje scrise: 194
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Eu cred ca termocupla nu mai functioneaza.
La mine ventilatorul porneste cand acul sare de 90 de grade (cam la jumatatea distantei dintre 90 si urmatoarea liniuta)

Bafta!
  • Marius Alex

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Ascona 1987 1600cm
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2007

  • Mesaj Privat
asta am observat si eu k termocupla nu functioneaza....dar nu stiu dak e din cauza termostatului sau k are ea o proble....aici sunt in dilema
  • calfianu

  • Mesaje scrise: 525
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2006

  • Mesaj Privat
La mine temperatura foarte foarte rar (daca ma catzar pe undeva prin munti) trece de 80 grade daca este sa ma iau dupa ceea ce imi spune indictorul din bord. Cred ca o sa trebuiasca sa-mi schimb termostatul....
  • johnny25med

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2007

  • Mesaj Privat
se poate sa fie si indicatorul din bord, mie-mi indica cu vreo 4-5 grade mai mult am avut o adevarata problema cu el, am ajuns sa schimb si radiatorul, cand de fapt erau de vine senzorul si indicatorul.
Skip ads

  • johnny25med

  • Mesaje scrise: 177
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1995 C18NZ 1.8 i 90CP 66Kw
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Daca scoti mufa de la termocupla si scurtcircuitezi mufele, ventilatorul tre sa porneasca(cel putin elimini ventilatorul).
Daca apa iti ajunge la 95 de grade si furtunul dintre termostat si radiator tot rece este atunci sigur este defect(blocat pe inchis).
Daca apa inca nu a atins 90 grade si furtunul a inceput sa se incalzeasca atunci iar este radiatorul(blocat pe deschis).
Daca se incalzeste, apa ajunge la 100 si ventilatorul nu porneste atunci este de la termocupla.
  • roland_fzj

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
unde este termostatul la c16nz vectra 92 Embarassed, am ajuns sa merg cu carton ca la dacie Mad , eu am o vaga presimtire unde este dar sper sa nu fie acolo ma refer in spatele distributiei
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Termostatul il gasesti la capatul furtunului gros care iese din partea superioara stanga a radiatorului si se duce la motor.
Ca sa vezi daca este blocat pe deschis, la2-3 min dupa pornirea motorului, pune mana pe el si vezi daca este cald.
In mod normal, ar trebui sa se incalzeasca numai dupa ce se deschide termostatul, cand temperatura lichidului depaseste 90 de grade.
  • roland_fzj

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
ovidiucro a scris:Termostatul il gasesti la capatul furtunului gros care iese din partea superioara stanga a radiatorului si se duce la motor.
Ca sa vezi daca este blocat pe deschis, la2-3 min dupa pornirea motorului, pune mana pe el si vezi daca este cald.
In mod normal, ar trebui sa se incalzeasca numai dupa ce se deschide termostatul, cand temperatura lichidului depaseste 90 de grade.


adica unde pe radiator sau in teava aia care iese din motor? ca oricum in nu este nicaieri, dar am citit ca este pe bolocul motor in spatele distributiei deci motorul este c16nz vectra 92. daca mi-ai lasa un nr de tel ar fii perfect
  • Xperiment

  • Mesaje scrise: 218
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Asta am gasit in manual... poate te ajuta.

  • roland_fzj

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2006

  • Mesaj Privat
mersi pt raspusi l-am gasit este in spatele distributiei
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Tocmai l-am schimbat si eu, acolo este, dar nu e complicat sa dai distributia jos.

L-am schimbat in 2-3 ore.
  • shaftt24

  • Mesaje scrise: 813
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 2001 2200
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Buna
Detin un opel omega 2,2 din 2001,diesel si am cateva nelamuriri..Temperatura apei tare imi oscileaza...urca la 90 de grade iar in momentul in care ai dau drumul la caldura scade la 80-85
Dupa cate stiu eu ar trebui sa ramana 90 de grade constant..dar oscileaza..vara de ex in oras imi uraca si peste 90-92-93 de grade!Oare e dusa garnitura de chiuloasa?
si inca ceva-pe bord imi scrie BRAKE PAD la pornire -acest semnal mi-a aparut de vreo 3-4 zile desi placutele de frana au fost schimbate de vreo 3-4 luni,in schimb tin sa spun ca frana de mana nu prea prinde!

Multumesc anticipat
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR