Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • Luciani67

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2005

  • Mesaj Privat
mai schimba-l o data.....sigur e defect
Skip ads

  • ealex

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
explicati-mi si mie o chestie. la calibra bordu incepe termometru la 75-80 dupa aia 90, 100 si roshu.
ipotetic vorbind, cum ar putea apa care totusi circula prin motor sa aiba doar 45*C. este imposibil. 45 e apa calaie.
sau poate ca liniuta de jos de pe marcaj e 0*C?
hmm....
in cel mai plauzibil caz tot are 75-80*C apa. ma refer cu motoru pornit de minim 5 minute
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 471
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
bogdanelius a scris:Mi-am cumparat termostat si in loc sa-mi stea apa pe la 90 grade imi sta pe la 45 iar daca ajunge la 90 ca stau mult prin rafic daca ma delasez scade iar pana pe la 45 ...

Si eu am aceleasi simptome. Am shimbat si eu termostatul (la sfaturi de pe forum) dar tot asa se comporta. Am observat ca se realizeaza o racire foarte buna in radiator; dupa ce am venit de la drum intins (aprox.200Km) aveam pe indicator aprox. 50 grade. Am deschis capota si am pus mana pe furtunul de iesire de la radiator (cel din dreapta jos) si am constatat ca era cu mult mai rece decat cel de la intrare (stanga sus) care era fierbinte. Dupa ce las masina la relanti aprox. 5 min. temperatura creste la 90. Am tras concluzia ca in mers se realizeaza o racire f. buna in radiator.Acum am o intrebare : unde este plasat senzorul indicatorului de temperatura a lichidului de racire?
  • ealex

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
va rog eu mult aratati-mi si mie cum arata 50*C termometru de pe bord. serios, insist.
Skip ads

  • fm

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Vedeti ca racirea asta suplimentara sa nu fie si din cauza ca mergeti cu caldura (doar a venit frigul, nu?). Daca se merge cu caldura si cu aer de afara se produce si o racire suplimentara a apei din instalatie. Faceti si urmatorul test: cu motorul la relanti, incalzit, cand este frig afara, da-ti drumul la caldura si ventilatorul la maxim cu aer de afara, si vedeti ce se intampla dupa 5 minute.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
eu am liniuta albastra, gradatia 90, inca o liniuta, gradatia 100 inca o liniuta si apoi zona rosie...cum variatia de temperatura e oarecum liniara pe ceas...pt 90 , 95(dedus) si 100, daca o luam in sens invers, la partea de sus a liniutei albastre ar trebui sa fie 85 grade...eu am bord cu turometru...acum vine intrebarea lui ealex...cum ai dedus ca ai 45 grade temperatura apei?
  • ealex

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
ultima oara cand intreb si propun sa va ganditi bine: cum ar putea sa arate si sa aiba doar 45*C lichidul de racire? incalca legile fizicii chiar si pt un 1.4. si va rog sa nu uitatii ca de la implementarea standardelor de poluare redusa si a catalizatoarelor, toate motoarele au fost gandite sa stea la 95*C pt a asigura gaze mai curate.
am si eu o calibra, cu motor c20ne. la drum lung daca merg relaxat sta la 90. cu termostat nou, sistemu curatat, pompa de apa noua, totul fluent.
eu zic ca cineva are ori o problema cu ochii ori cu senzorul de temperatura.
daca vreti va explic si cum au facut chiuloasa sa stea la minim 90*C.
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 471
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Ma repet cu intrebarea: unde este plasat senzorul indicatorului de temperatura a lichidului de racire?
Acum revenind la topic, am impresia ca unii de pe aici isi inchipuie ca indicatia de pe bord e data de ce masoara termostatul Laughing Laughing si nu cunosc ce rol are acesta.In blocul motor apa poate avea 90-95 grade dar dupa ce trece prin calorifer si prin radiator la intrarea in motor nu cred ca are mai putin de 50-55de grade. E adevarat ca nu am gradatie de 50 pe termometru si am zis 50 empiric, intre 0 si 90 la mijlocul scalei am dedus ca ar fi 45 si cum acul indicator sta ceva mai sus de mijloc am zis ca acolo ar fi aprox.50 de grade. " fm" m-am gandit la ce ai spus si cred ca ai dreptate, folosesc mult caldura pe treapta2.
Skip ads

  • ealex

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
doru_a a scris:Ma repet cu intrebarea: unde este plasat senzorul indicatorului de temperatura a lichidului de racire?
Acum revenind la topic, am impresia ca unii de pe aici isi inchipuie ca indicatia de pe bord e data de ce masoara termostatul Laughing Laughing si nu cunosc ce rol are acesta.In blocul motor apa poate avea 90-95 grade dar dupa ce trece prin calorifer si prin radiator la intrarea in motor nu cred ca are mai putin de 50-55de grade. E adevarat ca nu am gradatie de 50 pe termometru si am zis 50 empiric, intre 0 si 90 la mijlocul scalei am dedus ca ar fi 45 si cum acul indicator sta ceva mai sus de mijloc am zis ca acolo ar fi aprox.50 de grade. " fm" m-am gandit la ce ai spus si cred ca ai dreptate, folosesc mult caldura pe treapta2.


in principiu senzorule de temperatura trebuie sa fie chiar langa termostat, pe unde iese apa din chiuloasa. nu stiu la motorul tau exact.
dar ti-am zis, ai presupus ca la mijloc e 45. dar liniutza cea mai de jos nu e 0*C ci 75*C.
propun sa incalzesti motoru pana la 45 ale tale, si pune mana pe teava care iese din chiuloasa, chiar la termostat.
  • iulius

  • Mesaje scrise: 1,798
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jun 2004

  • Mesaj Privat
presupun ca sonda este defecta sau nu este pt modelul tau(daca a fost schimbata) scrie pe ea temperatura de lucru.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
topicul asta e bestial
un om se chinuie sa va convinga un lucru: indicatorul de temperatura NU incepe de la 0 grade, deci la jumatatea dintre inceput si 90 NU sunt 45 de grade!!!



Nici daca ar fi o curba de raspuns logaritmica nu am avea 0 in capatul scalei!!! acul incepe sa urce cand apa are deja 60-70 grade. Jumatatea distantei intre asa-zis-ul 0 si 90*C este de fapt in jur de 80*C...
  • Luciani67

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2005

  • Mesaj Privat
...eun as inclina spre 60-70...oricum ca sa te convingi baga un termometru in vas in momentul in care s-a stabilizat temperatura....nu va fi edificator 100% dar iti faci o idee...
Skip ads

  • MadCow

  • Mesaje scrise: 286
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z20LEH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2004

  • Mesaj Privat
offtopic: frumos bordul Laughing
  • doru_a

  • Mesaje scrise: 471
  • Locatie: Deva/Hunedoara
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Bestial topicul...dar mai bestiale raspunsuri. Laughing Laughing Laughing . Normal ca indicatorul de temperatura NU incepe de la 0 grade, pentru ca e absurd sa inceapa de le 0 grade in situatia cand e vara si afara sunt 30. Vad ca temperatura de inceput pe scala e relativa (de la om la om) dar inclin sa cred ca ce-mi arata mie e 80 de grade dupa cum zice "maiandrei"
  • ealex

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
80 de grade incepe sa sune realistic.
termometru in vasu de expansiune o sa-ti arata un kkt intrucat nu circula apa care iese din chiuloasa prin el.
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
mai oameni buni, eu stiu ca la calibra, cu termostat in mintile lui (92-107C), temperatura STA fix pe 90 de grade cand ventilatorul e pornit, si functioneaza in mers la putin peste 95. (intre 95 si 107). asta in serile de vara.
  • ealex

  • Mesaje scrise: 166
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1990 C20XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2005

  • Mesaj Privat
tox si restu care ati obs: se vede ca cineva de aici mai isi foloseste neuronii inca. felicitari si multumesc. la restu le sugerez sa citeasca macar o carte simpla despre motoare.

mie imi sta la 100 in trafic, 95 in mers. c20ne

daca gasiti o solutie asa simpla sa supra raciti motoru sunt f interesat, poate o patentam. dar fac pariu cu oricine de aici ca orice motor opel pe benzina va sta peste 80*C in mers chiar si fara termostat; circuit continuu deschis.
  • fm

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Nu fii asa sigur, ca pierzi pariul. Daca afara sunt -20 grade, nu ai termostat si mergi in afara localitatii, o sa ai 80 grade in circuit, numai daca folosesti si aragazul.Smile
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
nici la 15 grade nu se incinge mororul pana la 80 grade daca merge la drum intins. daca s-ar incalzi, la ce ar mai folosi termostatul
PS: la dacie am incercat. am mers fara termostat so la drum intins nu se ridica acul decat foarte putin
  • fm

  • Mesaje scrise: 175
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Asta spuneam si eu. Eu am avut un BMW 320 pe benzina. Am mers o iarna fara termostat (l-am scos din prostie crasa, din cauza ca pe vara am avut probleme cu racirea, gandindu-ma ca pe iarna o sa fie boiereala Smile) si vreau sa va zic ca in oras n-aveam treaba, dar cand ieseam in afara localitatii, imi dadea in nas, iar indicatorul de la apa abia daca se ridica foarte putin. Numai va zic de consum, ca ma ia tensiunea numai cand imi amintesc. Acum, daca stau si ma gandesc ca avea 6 pistoane, sursa de caldura era suficienta, dar are si termostatul rolul lui.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR