Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • Geo_G

  • Mesaje scrise: 180
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Am sunat la dibas si mi-au spus ca e normala temperatura si ca la 113 grade intra electroventilatorul. Azi am testat si intr-adevar asa este daca stai pe loc si temperatura creste pana la 113 grade porneste minunea si raceste pana la 100 grade. Si mie mi se pare ca un motor care ajunge la tepraura asta .......nu prea are viata lunga. In fine ...o sa mai cercetez
Skip ads

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,540
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Stiam ca motoarele de 1.4 de pe tigra sunt mai fierbinti, nefiind o problema o temp de 110 grade...apa nu fierbe datorita continutului antigelului si faptului ca instalatia e sub presiune...la alte motoare..asteapta si alte opinii.
  • nele_crisan

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2011

  • Mesaj Privat
e normal la un corsa C z10xe ca apa sa stea intre 80 si 90 grade , mai mult langa 80 grade?
termostatul l-am schimbat iarna trecuta si tot asa sta de atunci. nici vara nu ajunge la 90 grade, sta cam la jumate intre 80 si 90 grade.

multumesc.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,540
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Pai de obicei scrie pe carcasa termostatului temperatura de deschidere. Pentru acelasi model de motor gasesti si mai ferbinti si mai reci. Mai important e cat de repede ajunge la temperatura aia...ar trebui ca in 1-2 km sa dea caldura in masina, chiar daca acul inca nu se misca.
Skip ads

  • nele_crisan

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2011

  • Mesaj Privat
poate nu chiar asa de repede, depinde la ce turatie il tin, dar da caldura, problema e ca pe treapta a 3-a scade vizibil acul de la temp chiar daca am 120 km/h si 4000 rot/min.
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,540
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Nu e anormal... dar nu strica sa monitorizezi situatia si sa postezi periodic ce mai observi
  • nele_crisan

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2011

  • Mesaj Privat
ok. multumesc!
deci sa inteleg ca din cauza ca e motorul asa mic scade temp la apa daca tin caldura pe treapta a 3-a ca sa nu mai vorbim de a4-a.

stima!
  • gabrield

  • Mesaje scrise: 2,778
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 1992 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Greu de crezut asta.

Caldura din habitaclu vine din caldura motorului, daca nu ar ajunge in habitaclu, ci in atmosfera, inseamna ca motorul se raceste ?

Motorul se raceste doar cind aerul raceste radiatorul.
Atit.
Skip ads

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Prin ambele circuite ,atat prin circuitul primar (motor-radiator frontal) cat si cel secundar (motor-calorifer) circula agentul de racire.Ambele radiatoare primesc energia calorica a motorului si o predau mai departe,unul in mediul extern,celalalt in habitaclu.Asa ca ambele,atat radiatorul frontal cat si caloriferul ,racesc motorul,in procentaje bineanteles, diferite.Radiatorul primeste aerul rece natural sau mecanic,racindu-se,acelasi lucru se intampla insa si cu respectivul calorifer intern.Am facut o mica descriere a circuitului de racire,fara dorinta de a atrage discutia in contradictoriu,doar pentru a face inteles de ce sesizam o usoara racire a motorului atunci cand folosim aeroterma pe o treapta superioara.Radiatorul frontal este racit in mod natural ,agentul stand insa blocat in circuit de catre termostat,care se deschide numai la valoarea termica presetata.Daca continua sa depaseasca aceasta valoare,atingand valoarea termica presetata a termocuplei electrice(la unele motoare este hidraulica),atunci intra in functiune ventilatia mecanica,respectiv electroventilatorul.In tot acest timp insa,agentul circula prin motor si calorifer,exceptie cazul in care se foloseste climatizarea pe treapta minima,caz in care exista un robinet ce inchide acest circuit.Folosirea aerotermei induce ventilatie mecanica a caloriferului,implicit o pierdere a energiei calorice a motorului.Fizica spune asta,nu eu,transferul de energie termica se face prin cedare.Deci,motorul "se raceste" (cedeaza energia termica) prin ambele circuite.
80 de grade nu reperezinta problema la drum deschis,intr-un anotimp rece.Depinde la cate grade este presetat termostatul,schimbul se face mult mai rapid,plaja de observatie fiind mai mica.In cazul in care ai atins valoarea de 80 de grade (chiar si mai putin,75), totusi in habitaclu nu-ti intra caldura,sau daca observi ca randamentul scade invers proportional cu treapta de ventilatie,atunci trebuie sa cauti in alta parte,la calorifer,in mod sigur celulele sunt infundate sau partial infundate,nepermitand agentului de racire(in acest caz,incalzire) sa circule,ori banalul clapet rece/cald a sistemului de climatizare nu lucreaza in cursa completa,trebuie cautat...
Sper ca nu am fost prea plictisitor impartasind informatie si sa te ajute in rezolvarea problemei,daca exista.Respecte!
  • nele_crisan

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2011

  • Mesaj Privat
multumesc dar e o mica neconcordanta in ce ma priveste sau nu am fost explicit.

radiatorul de caldura sigur nu e infundat fiidca apa trece prea bine prin el si prea multa incat raceste toata apa din circuitul mic. daca era infundat si nu trecea destula apa atunci nu imi baga caldura si nici nu scadea temp la agentul de racire pamna la 60 grade sau chiar mai jos.

eu asta intreb: e normal ca daca folosesc caldura pe treapta mare a3-a sau a4-a la motorul asta sa scada temp, chiar daca e in turatie ? ( cand normal produce cea mai mare caldura).
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Fiind un motor cu o capacitate cilindrica relativ mica,este posibil sa scada temperatura motorului folosind treapta superioara a aerotermei,chiar si in regim de turatie ridicata.La un motor mai mic,este normal ca si inertia termica sa fie mai mica,ori capacitatea caloriferului nu difera de la o motorizare la alta,cum este cazul radiatorului frontal,devenind supradimensionat,comportandu-se ca atare precum un pseudo-radiator.Regimul de turatie ridicata induce si un debit mai mare al agentului prin instalatia de racire,schimbul facandu-se mai rapid.Ori aerul rece de afara preia masiv caldura,caloriferul comportandu-se ca un radiator a carei ventola de racire a ramas blocata ,deci,este normal sa tina motorul la o temperatura mai joasa.Ai putea face urmatorul test,sa rulezi folosind sistemul de climatizare pe recirculare,evitand astfel contacul direct cu aerul rece de afara.Inconvenientul este in anumite cazuri aburirea parbrizului sau geamurilor laterale,efect produs de umiditatea interna recirculata la contactul cu sticla rece.Atunci insa nu ai mai avea pe inlet calorifer 6 sau 7 grade de afara,ci 22 sau 25 de grade,in functie de preferinta temperaturii interne dorite,reducand astfel racirea fortata a caloriferului.
Aseara mi-am amintit un fapt,un prieten acum cativa ani,cu o Astra F 1.6,avea probleme cu termostatul,mai exact deschidea prea lent,termostat puturos cum se mai spune,ori pe timp de vara,solutia pentru a tine motorul cat de cat in parametrii termici,a fost sa foloseasca la maxim aeroterma comutat pe caldura,asta cum am spus,pe timp de vara si la un drum de intoarcere Brasov-Constanta.Ori,a functionat ,de cate ori vedea ca temperatura urca peste 97 de grade,pornea aeroterma si cobora temperatura undeva aproape de 85.Deci este cert faptul ca participa activ si caloriferul la racirea agentului.
In cazul tau caloriferul este supradimensionat tipului de motorizare.Nu este o hiba,doar nu or sa construiasca astia calorifere mai mari sau mai mici in functie de capacitatea motorului sau regimului de turatii,tipului de carburant...Asa ca nu te speria,este normal.Oricum,nu vad rostul folosirii la maxim a aerotermei la drum intins,scade ramdamentul si pe timp de vara cand compresorul nu face fata la racirea volumul/debitul prea mare de aer cald indus,si pe timp de iarna cand caloriferul nu face fata la incalzirea aceluiasi volum mare de aer rece.Respecte!
  • nele_crisan

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2011

  • Mesaj Privat
multumesc!
inseamna ca singura varianta ar fi un termostat mai fierbinte si atunci variatia de temperatura se va face intre niste valori de temp mai mari, sau poate chiar o protectie fata din piele si un scut motor si atunci poate nici nu vor mai circula atati curenti reci pe langa motor.
Skip ads

  • deleted-21207

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Ce naiba mai e si "termostat mai fierbinte".Exista doar termostate cu temperaturi de deschidere diferite.Schimba termostatul si se rezolva problema cu temperatura
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
gabrield a scris:Greu de crezut asta.

Caldura din habitaclu vine din caldura motorului, daca nu ar ajunge in habitaclu, ci in atmosfera, inseamna ca motorul se raceste ?

Motorul se raceste doar cind aerul raceste radiatorul.
Atit.


se raceste pentru ca mai este radiatorul din habitaclu care este racit de ventilatorul de la aeroterma si deci e ca si cum ar merge ventilatorul din compartimentul motor...
daca ramai vreodata si da sa iti fiarba motorul ca s-a blocat termostatul tragi pe dreapta fara sa opresti motorul si dai drumul la caldura la maxim si cea mai mare treapta la ventilatorul din habitaclul si ai sa fi surprins ce se intampla cu acul la temperatura... Smile
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,540
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
chance a scris:Ce naiba mai e si "termostat mai fierbinte".Exista doar termostate cu temperaturi de deschidere diferite.Schimba termostatul si se rezolva problema cu temperatura


livcro a scris:Pai de obicei scrie pe carcasa termostatului temperatura de deschidere. Pentru acelasi model de motor gasesti si mai ferbinti si mai reci. Mai important e cat de repede ajunge la temperatura aia...ar trebui ca in 1-2 km sa dea caldura in masina, chiar daca acul inca nu se misca.


O ''prescurtare'' mai profana...scuza-ne pe noi muritorii de rand care nu folosim limbaj 100% tehnic
  • cmiui

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2011

  • Mesaj Privat
mtk_daniel a scris:sal am s eu o intrebare.am avut cv probleme cu temp si mecanicul mia scos termostatul.in final am aflat k de fapt era radiatorul infundat.am pus unu nou totu ok am mers fara termostat cateva zile fara probleme.am hatarat s pun termostatul s de aici problemele.mentionez k e un tigra d 1,4 16 valve.acum imi creste temp f repede ajunge la 92 grade s ramane acolo oricat as merge
.aveti idee d c nu scade temp?
poate fi termostatul cel nou defect?


te rog spune-mi unde este termostatul la tigra...trebuie data distributia jos?

mersi
  • cmiui

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2011

  • Mesaj Privat
stie cineva unde este termostatul la Opel Tigra A 1.4 16V?

multumesc anticipat
  • nele_crisan

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2011

  • Mesaj Privat
urmareste furtunul gros ce iese din radiator si la capatul lui unde intra in motor tre sa gasesti termostatul.

vezi ca sunt doua furtune groase ce ies din radiator. la cel de sus tre sa te uiti ca acela e turul.
  • cmiui

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2011

  • Mesaj Privat
multumesc mult de raspuns
am facut asa,si cand l-am desfacut am avut placuta surpriza sa observ ca nu aveam termostat si circulam asa de vreo 2000 de km de cand am luat masina...
  • maddyunicat2011

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Insignia 2015 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Salutare.Am urmatoarea problema:ieri am schimbat termostatul pentru ca nu se ridica temperatura la bord.Problema e ca imi face la fel,adica dupa ce am pus termostatul nou,am dat o fuga cu masina prin oras si totul e ok,pe loc cu motorul pornit la fel totul ok,dar azi am iesit la drum intins si surpriza e ca nu se ridica acul de temperatura.Va rog daca ma puteti ajuta urgent,mentionez ca am cautat prin forum dar nu am gasit nimic sa pot solutiona problema .Multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR