- livcro
- ******
- 4,540 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,540
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Sunt mai multe ipoteze, asa ca ar fi bine sa detaliezi.
Cu temperatura apei:
-posibil ca termostatul sa fie ”fierbinte” adica sa inceapa sa deschida pe la 95-96 grade ( de obicei pe termostat este stantata temperatura de deschidere)
-radiator infundat sau cu celule anulate ca urmare a porilor existenti
-termostat montat gresit sau defect (mai rar, dar exista posibilitatea).
Cu pornitul termocuplei:unele modele (cu 3 fire) de termocupla, au 2 trepte de turație...una pe la 90+ grade si una in jur de 100...ori o ai decalibrata, ori ai contact intrerupt pe circuitul electric de 90+ (ca si la termostat, pe corpul termocuplei gasesti stantate info despre temp de lucru, de obicei)
Cu fiertul apei la 100 grade nu e nimic anormal. Este una din proprietatile antigelului (pe langa cea de lubrifiere, anticoroziva, antiinghet etc) combinata cu faptul ca circuitul de racire functioneaza sub presiune.
Cu temperatura apei:
-posibil ca termostatul sa fie ”fierbinte” adica sa inceapa sa deschida pe la 95-96 grade ( de obicei pe termostat este stantata temperatura de deschidere)
-radiator infundat sau cu celule anulate ca urmare a porilor existenti
-termostat montat gresit sau defect (mai rar, dar exista posibilitatea).
Cu pornitul termocuplei:unele modele (cu 3 fire) de termocupla, au 2 trepte de turație...una pe la 90+ grade si una in jur de 100...ori o ai decalibrata, ori ai contact intrerupt pe circuitul electric de 90+ (ca si la termostat, pe corpul termocuplei gasesti stantate info despre temp de lucru, de obicei)
Cu fiertul apei la 100 grade nu e nimic anormal. Este una din proprietatile antigelului (pe langa cea de lubrifiere, anticoroziva, antiinghet etc) combinata cu faptul ca circuitul de racire functioneaza sub presiune.
3fan
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2012
- Mesaj Privat
Salut! Sunt proaspat detinator de vectra c 1,9 diesel 2005 si am constatat ca motorul merge la rece din cauza termostatului blocat pe deschis. Am inteles ca asta e problema obisnuita la opel si ca termostatele cad destul de repede incat unii nici nu se mai deranjeaza sa-l inlocuiasca (la cat costa!). Am cautat ceva poze cu afurisitul de termostat care trebuie schimbat cu tot cu carcasa si, vazand ce loc liber este in respectiva carcasa, m-am intrebat daca nu s-ar putea amplasa acolo un termostat de Dacie ca e mai ieftin si mai durabil. A rontait cineva problema asta?
- livcro
- ******
- 4,540 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,540
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Eu am facut o improvizatie la un x16sz pt ca avea termostatul sub distributie. Am montat un termostat de Dacie la iesirea din motor, ancorat cu un colier metalic cu surub. Pt ca avea apa oscilatii mari ca temperatura (termostatul era departe de ramificatia spre circuitul mic, si dopul de apa din spatele lui se incalzea greu) i-am dat o gaura de 2 mm in corpul lui (mai buna ar fi fost de 1 mm) si a mers struna vreo 2 ani pana am schimbat distributia...si cu ocazia asta am schimbat si termostatul original.
- Lotg
- ****
- 1,638 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,638
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
crycu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- Lotg
- ****
- 1,638 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,638
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
Uite ce zice colegul nostru @iahimCJ aici : https://www.clubopel.com/vie...69&highlight=
"Am fost pt teste/constatare la reprezentanta. Evident concluzia termostat defect. Verificarea a constat in parcurgerea catorva km in afara localitatii (cu 70-80km/h) cu testerul conectat pt urmarirea parametrilor. Din reprezentanta am plecat cu o temperatura reala a motorului de 107 grade (indicatorul de bord arata undeva la 90 grade). Am inteles ca asa este normal, motorul functioneaza la peste 100 grade cu toate ca indicatorul nu trece de linia de 90 (pt a nu alarma soferii )"
Si am mai auzit eu de acest 107 grade. Se pare ca e temperatura reala si e totul ok la tine.
"Am fost pt teste/constatare la reprezentanta. Evident concluzia termostat defect. Verificarea a constat in parcurgerea catorva km in afara localitatii (cu 70-80km/h) cu testerul conectat pt urmarirea parametrilor. Din reprezentanta am plecat cu o temperatura reala a motorului de 107 grade (indicatorul de bord arata undeva la 90 grade). Am inteles ca asa este normal, motorul functioneaza la peste 100 grade cu toate ca indicatorul nu trece de linia de 90 (pt a nu alarma soferii )"
Si am mai auzit eu de acest 107 grade. Se pare ca e temperatura reala si e totul ok la tine.
- stan gabriel
- *
- 1 mesaje
- din 01 Aug 2012
- Constanta
stan gabriel
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Constanta
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2012
- Mesaj Privat
- Kay
- ****
- 1,211 mesaje
- din 28 Jan 2008
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
Kay
- Mesaje scrise: 1,211
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
ferenczik
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bihor
- Masina: Corsa 1997
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Aug 2012
- Mesaj Privat
- Lotg
- ****
- 1,638 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,638
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
vividana
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Tulcea
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2012
- Mesaj Privat
Buna am un agila 1.0 si am avut o problema cu termostatul, cred. Mi-a crescut apa la 100++ si a aruncat-o afara.
Am oprit, dupa ce s-a racit motorul am verificat apa, am completat apx. 3 litri fara sa pornesc motorul timp de 1 ora. Este drept ca nu am aerisit si de aceea cred ca mi-a fiert din nou, posibil sa fi avut termostatul vreo bula de aer si sa fi ramas blocat sau poate este stricat. Evident ca am oprit imediat cand apa a ajuns iar al 100. Am fost tractat pana acasa si acum constat ca dupa ce s-a racit de tot (a doua zi) masina nu mai porneste (...demarorul invarte motorul...). Cine ma poate ajuta cu un sfat. Multumesc!
Am oprit, dupa ce s-a racit motorul am verificat apa, am completat apx. 3 litri fara sa pornesc motorul timp de 1 ora. Este drept ca nu am aerisit si de aceea cred ca mi-a fiert din nou, posibil sa fi avut termostatul vreo bula de aer si sa fi ramas blocat sau poate este stricat. Evident ca am oprit imediat cand apa a ajuns iar al 100. Am fost tractat pana acasa si acum constat ca dupa ce s-a racit de tot (a doua zi) masina nu mai porneste (...demarorul invarte motorul...). Cine ma poate ajuta cu un sfat. Multumesc!
- titi7
- **
- 116 mesaje
- din 12 Mar 2009
- Meriva 2004
- Iasi
titi7
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2009
- Mesaj Privat
Salutare tuturor
Ca mai tot timpul intru pe forum cind am probleme......cu meriva mea,de ceva vreme tot pierdea antigel,am dus o la service ,ia schimbat mai toate furtunurile ca erau vechi,dar acum dupa doua saptamini de cind am scoso o din service,am oprit acasa si a inceput sa curga antigel foarte tare de sub ea,am dus o iar la service si mi au spus ca sa spart corpul termostatului!care costa 970ron.Are cineva idee de ce sa intimplat asta?oare termostatul meu era blocat si mesterii nu si au dat seama si de asta se tot spargeau furtunurile mele.Ce parere aveti de piesa asta S.H. si daca stie cineva dezmembrari meriva 1.7 ctdi 2004,sau poate se potriveste de la alta masina? Multumesc
Ca mai tot timpul intru pe forum cind am probleme......cu meriva mea,de ceva vreme tot pierdea antigel,am dus o la service ,ia schimbat mai toate furtunurile ca erau vechi,dar acum dupa doua saptamini de cind am scoso o din service,am oprit acasa si a inceput sa curga antigel foarte tare de sub ea,am dus o iar la service si mi au spus ca sa spart corpul termostatului!care costa 970ron.Are cineva idee de ce sa intimplat asta?oare termostatul meu era blocat si mesterii nu si au dat seama si de asta se tot spargeau furtunurile mele.Ce parere aveti de piesa asta S.H. si daca stie cineva dezmembrari meriva 1.7 ctdi 2004,sau poate se potriveste de la alta masina? Multumesc
- Lotg
- ****
- 1,638 mesaje
- din 12 Oct 2009
- Astra 2004 Z14XEP
- Mures
Lotg
- Mesaje scrise: 1,638
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Oct 2009
- Mesaj Privat
- titi7
- **
- 116 mesaje
- din 12 Mar 2009
- Meriva 2004
- Iasi
titi7
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2009
- Mesaj Privat
- titi7
- **
- 116 mesaje
- din 12 Mar 2009
- Meriva 2004
- Iasi
titi7
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2009
- Mesaj Privat
Azi am adus masina acasa,e posibil ca problema sa fie numai garnitura ce vine intre corpul termostatului si blocul motor dar mesterii au spus ca asta nu este separata de corp ci trebuie comandat tot .....mai sunt si alte pareri pe la opelistii mai vechi?Se poate gasi separat garnitura asta,sau poate sa o faca cineva?Corp+garnitura #970 ron
- alexx1402
- ****
- 1,753 mesaje
- din 17 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,753
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2010
- Mesaj Privat
- titi7
- **
- 116 mesaje
- din 12 Mar 2009
- Meriva 2004
- Iasi
titi7
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2009
- Mesaj Privat
- alexx1402
- ****
- 1,753 mesaje
- din 17 Aug 2010
- Astra 2017 B16DTH
- Alta tara
alexx1402
- Mesaje scrise: 1,753
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2017 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2010
- Mesaj Privat
- titi7
- **
- 116 mesaje
- din 12 Mar 2009
- Meriva 2004
- Iasi
titi7
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2009
- Mesaj Privat
- titi7
- **
- 116 mesaje
- din 12 Mar 2009
- Meriva 2004
- Iasi
titi7
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2009
- Mesaj Privat
Azi am primit comfirmarea ca ,corpul de la termostat e crapat,asa ca am cautat si am gasit la dezmembrari cu 100 ron.Acum nu mai curge de 2 zile dar tot lichidul ramine in vasul de expansiune iar cei de la service au spus ca din cauza crapaturii nu mai circula antigelul,ca trage aer pe acolo.Ati mai auzit de asa ceva?