Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
@71sty,

O sa incerc si eu curatatul returului si o a clapetei, eventual injectorului. I-am scris lui maiandrei si i-am cerut si lui parerea si vad ce o sa fac in functie si de sugestiile lui. Eventual daca o sa pot, o sa merg in Bucuresti pana la el daca nu ii dau de cap si vad care e treaba.

Te tin la curent cu consumul, daca am rezolvat problema cu relantiul si etc.

O zi buna.
Skip ads

  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Buna dimineata,

Revin cu impresii dupa vizita la mecanic din wee-kend.

@71sty- nu am apucat sa fac plinul la ea, poate reusesc sa fac asta astazi sau pana la sfarsitul saptamanii si iti zic cam cat a consumat.

Legat de tremurat: am caratat clapeta de acceleratie-->cand am desfacut-o, s-a uitat mecanicul la ea si mi-a zis ca mai curata de atat nu prea are cum sa fie, dar chiar si asa am curatat-o ca sa am inima impacata. Am verificat tot ce insemna furtun si nu am nimic ciupit sau rupt, etc. Am suflat si pe conducta de retur ca sa vad ce se aude dar se pare ca nu era infundata sau altceva.
Dupa toate astea masina se comporta la fel, la relantiu tot mai are rateurile alea...Sincer, nu stiu ce sa mai fac...Am sa caut sa fac rost de un senzor MAP sa vad daca se schimba ceva, mecanicul inca mizeaza pe aceea componenta,plus a spus ca daca am de unde sa iau sa verific si o electrovalva(imaginea atasata) dar nu ii stiu numele si nu stiu de ce sa intreb la dezmembrari sau vreau coleg de aici din Bv sau din apropiere ca sa facem o proba.

Cu aruncatul uleiului am rezolvat partial: am gasit cauza, e oring-ul de la capacul de la axul cu came, cel pe care se prinde bobina--se pare ca a mai fost desfacut in trecut si cineva a pus pe el silicon dar nu isi mai facea treaba si arunca ulei afara. Am pus acum provizoriu 2 Oring-uri in locul acela si mult silicon, uneori mai da afara alteori nu dar trb sa dau jos chiulasa si sa o duc la cineva ca sa imi dea o gaura si sa imi faca alt filet(metric mai mare) deoarece unul din suruburi se strange in gol, mi-a spus mecanicul ca s-a desfacut prea usor si cand l-a strans a observat ca e dus filetul la acel surub. Nu stiu daca merita operatia, mai ales ca imi arunca cativa stropi de ulei si sincer nu cred ca are rost sa ma chinui atat.

O zi buna.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
john, uite cum sta treaba, masina are ani si cere si ea.
Cureti throttle dar adevarat nu pacaleala de mecanic plictisit https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0 si evident vezi si stare garnituri, oringuri care pot fi muci.
La anii ei toate contactele au oxidat, incepi cu cele de masa ca are destule, alternator pana la baterie, aici oxideaza firele in ambutisare/sertizare si nu se vede absoluti nimic dar daca masori (evident daca stii sa masori) ai sa vezi cum dispar sute de mV acolo adunat cu acolo treaba e super.
Am mai intalnit senzor crankshaft care intra in balarii.
Cu scule minime dar cunostinte peste medie treaba se rezolva.
In legatura cu lambda, eu cred ca e moarta demult saraca, este lenta, lucreaza ea cumva dar e puturoasa.


Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Mar 21 Apr, 2015 4:57 pm
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
@dancuciureanu:

Va multumesc pentru raspuns. O sa imi printez tutorialul, o sa caut cheile de care am nevoie si o sa ma apuc de curatat toate piesele de acolo. Sper sa nu imi prind urechile. Oricum, vineri seara o sa merg la intalnirea colegilor cu Opel din Brasov si poate voi gasi pe cineva cu mai multa experienta pe care sa il asist si in viitor sa ma apuc sa fac toate aceste lucruri singur. De scule nu dispun, dar voi incerca sa le cumpar, cunostinte teoretice ar mai fi, plus documentatia ce e postata de dumneavoastra, plus ceilalti colegi de pe forum. O sa fac toate lucrurile ce ma sfatuiti sa le fac, Cat despre sonda Lambda, sa o schimb acum sau dupa curatarea clapetei? Am dat azi comanda de ea, pe Bosch...sper sa fie buna. O sa curat si EGR-ul si o sa mai revin cu impresii.

Multumesc inca o data.

O zi buna.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Grija cum se curata EGR, cum se probeaza...poate nu ai ce curata.
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

Cel mai bine ar fi sa nu ma ating de el. In trecut, fusesem la service si l-a demontat mecanicul de acolo ca sa aiba acces la IAC(atunci am facut o curatare a IAC-ului, apoi l-am schimbat definitiv). Daca imi amintesc bine, avea 2 gauri si cam atat. In rest e o carcasa capsulata cu un suport pentru prinderea pe motor. Nu stiu cum poate fi curatat si nici nu stiu la cine sa apelez.

Pentru clapeta, o sa merg la intalnire vineri si poate gasesc pe cineva sa ma ajute si daca nu, o sa imi cumpar cheile si o sa incerc sa fac singur aceasta operatie pe 1 mai, daca tot e liber. O sa imi printez tutorialele ce sunt pe forum si sper sa ma descurc, daca nu o sa imi chem mecanicul sa o asambleze inapoi:(.

Senzorul crankshaft: m-ati bagat un pic in ceata cu el. E unul si acelasi cu senzorul de turatie management motor sau senzor turatie arbore cotit? Tradus liber din engleza e a-II-a varianta dar in momentul in care il caut prin magazinele auto online vad ca amandoua sunt acelasi lucru diin punct de vedere vizual. E acelasi lucru? Trebuie sa recunosc ca nu sunt chiar atat de priceput la masini. Dau bani, fac tot ceea ce citesc pe forum-uri pentru ca iubesc masina asta si vreau sa o vad mergand. De asemenea o posibila firma de la care sa il cumpar si o metoda prin care sa imi dau seama ca e obosit/stricat.

Mi-ati spus de sonda Lambda: luasem una universala NTK(am citit ceva pe net cum ca ar fi acelasi lucru cu NTK-ul, rog pe cineva sa ma corecteze daca nu e asa) pe care nu am vrut sa o montez si dupa ce am rasfoit paginile am inteles ca am facut bine. Am deja banii dati pentru asta(90 de lei) la care vreau sa pun diferenta si sa cumpar altceva, dar ce? Am vazut ca baietii pe forum nu recomanda Bosch, NTK-ul etc. Cea originala nu vad ce scrie pe ea ca sa vad ca si producator. Ma gandeam sa cumpar Bosch, dar am vazut calitatea la fisele bujiilor pe care le-am luat, nu e ceea ce ma asteptam. Sper sa imi dati un sfat si in legatura cu asta.

Cat despre contacti, o sa imi cumpar un spray pentru aceasta operatie si o sa incerc sa imi curat toate contactele. Problema e ca bauiesc ca mi-ar trebui si un pistol cu aer iar cum stau pe aici prin Brasov in chirie, nu prea am cum. O solutie ar fi sa merg acasa la mecanic si sa ma apuc singur sa fac chestia, dandu-i lui ceva pentru ca ma lasa sa ii folosesc aerul comprimat. Sau o sa vad vineri si acest aspect la intalnirea cu colegii din Brasov.

Va multumesc pentru ajutor.

Va doresc o zi usoara.
  • 71sty

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2015

  • Mesaj Privat
JOHN imi cer scuze dar nu am mai dat pe acasa de 3 zile deci n am avut net.Sunt curios cu sonda daca rezolvi cv....Sincer eu nu prea dispun de bani sa fac experimente dar din cate mi ai spus si din cate am mai citit eu o sa incerc sa verific presiunea de la injector sa vad daca vine presiune cata trebuie pt ca pupaza peste colac acum mai face figuri la pornire si tare mi e frica sa nu fie pompa de benzina.La mine mai e si pb ca nu am timp nici macar so duc la mecanici..Sad Sper sa mi fac timp pt pompa si/sau so rezolvam cu relanti ul asta pt ca asa cum ai zis si tu iubesc masina asta si vreau so vad ok
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Buna dimineata,

@71sty-astept ca dl. Dan sa imi sugereze un furnizor pentru sonda Lambda si apoi, sper sa o schimb week-endul asta...Eu as fi vrut Bosch, dar am citit aici pe forum si baietii zic ca nu se mai stie provenienta pieselor de la Bosch...Acum, sincer lucrand pentru companii germane, am vazut ca aproape nimic nu e produs in totalitate in Germania, poate doar o asamblare finala, componentele fiind cumparate de pe intreg globul. Mai sus am scris ca am cumparat un NTK-sonda lambda universala, fiind acelasi lucru cu NGK-ul(cu aceasta ocazie corectez ce am scris mai sus)...Ieri am cautat pe net o ierarhie a producatorilor dar nu am gasit nimic...Oricum, daca ar fi sa ma iau acum dupa acul rezervorului, am facut 500 de km cu 40 de litrii, din care vreo 200 in oras si 300 in afara orasului=>consum mediu de 8%, cam maricel. De aceea, desi cei de la diagnoza mi-au spus ca e ok sonda, o sa o schimb cu prima ocazie(are 160.000 de km).

O zi buna.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pune Bosch
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
@Dl.Dan,

Va multumesc, Astazi o sa o cumpar si vineri seara cel mai probabil o sa o montez. O sa merg in seara asta dupa servici sa imi caut sa imi cumpar si o trusa de scule ca sa pot sa ma apuc sa fac toate cele ce mi-ati spus sa fac. Daca totusi nu reusesc si nu fac nimic, vreau sa vin la dumneavoastra, dar cel mai probabil in Iunie, mai am ceva cheltuieli si nu o sa imi ajunga banii. Nu stiu daca o sa ma ajutati, pentru ca stiu ca e o treaba murdara, dar merita sa intreb:cat ma costa o curatare a clapetei de acceleratie, EGR, contacte. Ce trebuie sa cumpar ca sa putem face treaba buna?(componente, agenti de curatare etc).


O zi buna.
  • 71sty

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2015

  • Mesaj Privat
John in jur la cate turatii iti sta relantiul? Al meu e la 1000-1100 +,- 100-200(oscilatia)
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
@71sty: pai pe bord e dificil sa iti spun, pentru ca e gradatia de la 1 la 7, dar iti zic ce am vazut pe monitorul calculatorului de diagnosticare: intre 825 si 900 rpm cu motorul in regim de functionare normal( era cald motorul-90 sau cate grade are la functionarea normala). Am o fluctuatie intre aceste valori.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
john_doe200616 nu e vorba de treaba murdara, e drept ca in ultimul timp le cam evit, e de timp disponibil. Sigur gasesti in BV colegi care sa te ajute si daca cumva ai drum prin IS si eu nu pot sunt altii, nu cheltui cu benzina aiurea cand se poate local.
  • 71sty

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2015

  • Mesaj Privat
John ai reusit ceva cu relantiul asta? Eu am schimbat pompa de benzina si se pare ca nu este nici aia problema Sad(( Acum chiar ca nu stiu la ce sa ma mai astept
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
@71sty,

Deocamdata nu am reusit nimic...Am avut alte probleme cu ea mai urgente decat mersul la relantiu(am agatat-o intr-o brida metalica si am smuls esapamentul, am spart carcasa catalizatorului si alti bani, alta fericire). Raman la mine in discutie clapeta de acceleratie, EGR-ul si vreun contact imperfect pe undeva.Deocamdata nu mai am ce face la ea si nu am nici timpul necesar. Am incercat o curatare la EGR dar din ce am vazut masina merge si mai prost, am incercat si un alt senzor MAP si nimic nu s-a schimbat in mersul ei. Iar de acum ma paste un schimb de ulei la motor, cutie si nu stiu daca mai raman si bani pentru altceva ca au inceput prietenii sa se insoare si sa ma amendeze lunar cate unul sau 2Smile

Sper sa ii dai si tu de cap. Ai incercat sa iti cureti clapeta, EGR conform instructiunilor din tutoriale? Daca ai timp si scule printeza-le si fa-le singur(sper sa le poti asambla inapoi).

O zi buna.

PS:am schimbat sonda Lambda si asa pe ceasul rezervorului, pot spune ca sunt fericit:). O sa fac plinul in weekendul asta si vreo 300 de km si fac iar plinul si iti dau de veste consumul, dar eu zic ca s-a diminuat.
  • 71sty

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2015

  • Mesaj Privat
John imi pare rau pt tn cu cele intamplate ...Astept sa vad ce zici de sonda si cred ca o so schimb si eu ca a mai zis cineva de ea iar daca imi confirmi ca a scazut consumul astunci iau si eu una cat despre relanti.... o sa incerc si cu egr
Bafta
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Salut. Ti-am scris pe privat. Ieri am facut consumul si am avut 5.8 la suta (exterior). Am mers si cu 130,dar cea cea mai mare parte a drumului cu 100 de km. Isi merita sonda banutii.plus ca nu a fost foarte scumpa.eu am luat Bosch si a fost 155 de lei.eu am avut nevoie de o cheie de 22 ca sa o dau jos,numai sa aștepți sa se raceasca motorul inainte sa o schimbi-pentru a proteja filetul de pe ea si cel din galerie.
O zi minunata tuturor
  • 71sty

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Alba
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2015

  • Mesaj Privat
John o sa schimb si eu sonda totusi.Cat despre relanti mi a scris cineva sa schimb bobina de inductie ,fise bujii o sa vad daca se potriveste de la cine am luat si pompa si o sa vad daca este vreo diferenta (am noroc sa fac probele gratis pt ca am un preten ce o dezmembreaza numai ca a lui este motor 1.6 16 valve ecotec) Iar daca nici asa nu merge inseamna ca tot pe undeva trage aer fals
  • Maryanice88

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 1999 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Salutare, urmaresc acest topic de ceva vreme si as vrea sa stiu daca a reusit careva dintre voi sa rezolve problema cu relatiul oscilant.
Eu detin o Astra G x16szr, 99, injectie monopunct si prezinta aceleasi simptome, dupa ce motorul ajunge in parametri normali de functionare adica la cald, incep si acele oscilatii la relatiu si un mic "rateu/ezitare", sesizabile doar daca masina e stationata - apreciat pe ceas undeva intre 650 si 800 rpm.
In mers masina se comporta bine, nu sunt ezitari si la schimbarea vitezelor turometrul scade constant.
Fara eroare de bord, verificat toate furtunasele de vacuum si pornire usoara.
Multumesc!
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Salut. Eu nu am rezolvat deocamdata nimic. Curata urmatoarele:clapeta,EGR si contactele (in special cele de masa) si vezi apoi cum se comporta. Din pãcate, nu am gasit pe nimeni care sa faca asta, sa o mai fi facut si sa vrea sa te ajute (ma refer aici in Brasov).
Spor
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR