Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • Maryanice88

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 1999 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Salut John, in primulrand iti multumesc de raspuns.

Clapeta a fost curatata la fel si contactele de masa , aici ma refer la majoritatea ce vin pe motor si in compartimentul motor, motorul fiind schimbat recent cu unul de UK iar mecanicul ce a executat lucrarea le a curatat impreuna cu TB (clapeta acceleratie) care a fost montata de pe motorul vechi dearece cel nou a venit fara anexe - acum nu imi mai aduc bine aminte daca avea aceleasi fluctuatii pe motorul vechi deoarece shimbul a fost efectuat imediat dupa achizitionarea masini (motorul vechi avea blocul motor fisurat si nu am umblat prea mult cu ea la vremea aceea)
A fost inlocuita si garnitura de admisie - cea dintre galeria de admisie si chiuloasa.
Cautasem pe un forum de UK aceleasi simptome si majoritatea au recurs la inlocuire garniturilor de pe TB ( clapeta de acceleratie) acestea fiind o problema comuna la szr-uri, in sensul ca cedeaza garnitura de la clapeta si pe acolo s ar putea sa traga aer fals (din cate am vazut in manual sunt 2 una la mijlocul ei si una intre galerie si clapeta).
Parerile de pe forumuri sunt impartite dearece la modelele de Astra G x16sxr monopunct a fost un lot la care cedeaza ECU - aici nu am verificat seria lui din lipsa de timp si tare imi e frica sa nu am unul din lotul respectiv.
EGR-ul lucreaza in parametri dupa spusele mecanicului care a efectuat un test cu motorul in mers la fel si ceilalti senzori cum ar fi IAC, senzor clapeta acceleratie, senzorul de temperatura si MAP.
Proba am facut si eu cu un alt MAP-aceleasi simptome.
Ramane de vazut daca o sa schimb acele garnituri de pe TB o sa rezolve ceva,Ma bate gandul sa le schimb deoarece pe jumatatea clapetei de acceleratie sunt urme de benzina sau depuneri sa le zic asa... (in sensul ca se vede cum s a "inmuiat" garnitura).
Din toti pasii de diagnosticare urmati de pe diferite forumuri am ajuns la aceasta concluzie si ar mai ramane proba cu alte fise si bobina daca schimbarea garniturilor nu rezolva problema din titlu.
Tot din lipsa de timp nu am reusit sa fac aceasta proba dar poate reusesc peste weekend si eventual un test de compresie sa elimin si aceasta posibilitate si anume presiunea inegala sau insuficienta pe un cilidru...
Sunt curios daca 71sty a reusit ceva prin proba cu bobina si fisele.
Inca o data multumesc si sper sa gasim o solutie la relatiul asta ce-mi sta pe cap de fiecare data cand ma urc in ea Smile
Revin cu rezultatul cat mai curand.

O seara faina Wink
Skip ads

  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Neata,

Despre functionarea EGR-ului pe tester: e destul de relativa chestia asta...Si la mine EGR-ul pe tester, conform tipului de la service care mi-a facut diagnoza, lucra corect. Acasa, cand l-am desfacut sa il curat am vazut cu mecanicul , ca pe la valva care inchide/deschide circuitul(acea valva, daca ii putem spune asa, care arata ca un surub cu cap imbus) curgea in momentul in care era inchis. Umplusem tot EGR-ul cu WD40 pt a-l curata si pe acolo curgea. La fel si sonda Lambda: la diagnoza mi-a spus ca lucreaza corect, la indicatiile lui dancuciureanu am schimbat-o si nu imi pare rau deloc.

Daca nu ai de unde in weekend, saptamana viitoare dupa 6(atunci ajung de la munca acasa) si vrei, vin si iti dau eu fisele la bujii si bobina sa faci o proba. Fisele si bujiile au 2000-2500 de km, in schimb de bobina nu iti pot garanta ca lucreaza corect deoarece e cea cu care a venit masina acum 19 ani.

71sty, intra mai greu pe internet, dar daca va intra ne va zice ce a mai facut, daca a mai rezolvat ceva.

Spor.
  • Maryanice88

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 1999 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Merci de sfaturi John.
O sa incerc in weekend o curatare ca la carte a EGR, IAC si clapeta, o data cu schmbarea garniturilor.
Poate reusesc si proba cu bobina si fisele
E ok nu trebuie sa te depasezi deoarece am la indemana bobina si fisele fuctionale 100% de pe alta masina.
Oricum multumesc pentru sprjin.
Revin cu update-uri dupa weekend Wink

Un weekend fain Very Happy
  • ryz
  • *
  • 7 mesaje
  • din 14 Oct 2012
  • Vectra 1999 X18XE
  • Mehedinti
  • ryz

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1999 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2012

  • Mesaj Privat
bun si pana la urma a aflat cineva de ce se tureaza motorul la relanti .. cauze mai clare .. ca nu vreau sa ma apuc sa schimb tot .. ca vad ca fiecare are parere diferita .. mie de obicei imi face asa dupa ce merg cu ea la spalatorie .. chiar nu am idee ce ar putea fi .. daca stiti ceva concret lasati-mi un post aici .. va multumesc Wink
Skip ads

  • Maryanice88

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 1999 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Salut,

Din pacate in weekend m am ocupat de altele la masina (evacuarea) si n am reusit sa curat EGR, clapeta si IAC dar am observat ca aveam 2 furtunase de vacuum montate gresit, nu cu influenta mare deoarece era cel de la carter si clapeta de control al aerului aspirat, rece/cald.
Le am montat dupa Autodata dar nici o schimbare majora.
@ryz la tine s ar putea sa fie din bobina daca intampini problema dupa ce speli masina sau un contact imperfect, banuiesc partea electrica...
Intru in concediu saptamana viitoare si poate reusesc sa rezov problema avand mai mult timp liber....
  • uskatu

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am depistat ca fisele mele cam fura curent; sunt niste fise Tesla montate in 2011 (aprox. 50.000km). Banuiesc eu ca si ele ar putea fi cauza unui relantiu nu tocmai stabil si intentionez sa le schimb. Daca se poate sa-mi recomandati un producator bun de fise, parca nu as mai lua Tesla.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Din pacate Tesla sunt bune, Bosch poti nimeri china.
  • uskatu

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Am inteles, o sa merg tot pe Tesla, au si un pret destul de bun!

LE
Scriam mai sus ca am anulat EGR si merge mai bine. Din pacate nu a tinut mult minunea. La vreo doua saptamani de la anulare a inceput sa faca urat la pornire la rece si in turatii joase cu motorul rece. Probabil nu prea îi prieste lipsa egr-ului. Ideea e ca nu sunt sigur daca am blindat cum trebuie, adica blocand ambele orificii cu garnitura oarba. Trebuia sa las cumva liber acolo la pistonasul din egr ca sa lucreze in gol?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
De ce nu cumperi un blind adevarat si doua garnituri? Se blocheaza doar un orificiu, la pistonas lasi sa lucreze, bineinteles EGR curatat si cu mufa pusa. De resoftat nu prea merita, asta e o vechitura si se descurca si fara un EGR care sa lucreze efectiv.
  • uskatu

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Ieri dupa-amiaza am revenit la vechile setari ca sa zic asa. Am scos blindul, am pus garnitura noua si surpiza, masina porneste mult mai bine. Azi dimineata, la rece, a pornit perfect fara gatuieli, zgaltaieli, turatii haotice. Anuland EGR-ul la cateva zile dupa montarea gpl-ului, puneam pe seama instalatiei de gaz pornirea ciudata cu motorul rece, de fapt ei nu-i placea fara egr, mai ales ca blindasem si orificiul pistonasului. Cand o mai face figuri egr-ul o sa-l blindez cum trebuie, eventual o sa-l schimb.
Cu fisele, momentan am schimbat-o numai pe cea cu probleme (cil.3). Relantiul, dupa ce se incalzeste motorul, mai are o foarte mica fluctuatie, asta pe benzina, pe gaz sta batut in cuie undeva la 800 rpm.
  • Maryanice88

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 1999 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Salutare,

Revin cu un update.
Dupa multe incercari de a corecta mica ezitare la relantiu (curatare TB, EGR, IAC, alta bobina, fise si senzori), am facut un test de compresie: 10-7-13-13.De aici si acea mica ezitare la relantiu.

Multumesc!
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Salut Maryanice88,

Poti sa imi spui daca ai curatat singur cele enumerate mai sus sau unde ai fost(numele service-ului)?

Ca sunt si eu interesat de o curatare, avand in vedere ca testul de compresie la mine era bun.

Multumesc.
Skip ads

  • Nincovici Alina

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Buna! As vrea sa ma ajutati si pe mine cu niste probleme pe care le am la masina. De ceva timp am fluctuatii de turatie, se opreste motorul la relanti (motorul sta pornit doar cand este accelerat)... Vreau sa specific ca este vorba despre un Opel Corsa D an 2008, 1.2 bezina. Am fost de nenumarate ori cu ea la service... am schimbat sonda lambda 1 si 2, curatat placuta de acceleratie... am fost cu ea si la reprezentanta insa nimeni nu i-a dat de cap... M-am saturat sa mearga motorul "inecat" sa se opreasca la fiecare franare etc...
  • Maryanice88

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 1999 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Salut John,

Le am curatat singur, ceva scule si un wd40 impreuna cu un spray de discuri, nu e complicat si tutoriale gasesti o gramada online, senzori, bobina si fise am avut de proba de pe alta masina desi nu mi dadea eroare pe tester am zis sa incerc.
Foarte mare atentie la furtunasele de vacuum - fac o diferenta sesizabila in mersul motorului daca nu sunt etanse sau fisurate.

O zi buna!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR