Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • PoseaCristian

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1998 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2009

  • Mesaj Privat
ok mersi
Skip ads

  • ologute

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1996 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
se pare ca te-ai descurcat pana sa iti raspund eu Smile e simplu de inlocuit ..eu cand am luat-o am mers la un service am chemat un mecanic afara..iam "indesat" 10 lei in buzunar si mia chimbat-o in parcare in 30 secunde . asaa cum a zis si hasky curge oleaq de lichid racire - desfa busonul de la sistemul de umplere ca e sub presiune ..si o sa curga mai putina ..eu am completat cu 100ml de antigel..aveam pe akas ramas .


btw > termostatul la modelel nostre unde vine montat ?
  • hasky

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2009

  • Mesaj Privat
ologute termostatul la x16szr este dupa pompa de apa trebuie sa dai distributia jos sa il schimbi
  • PoseaCristian

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1998 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2009

  • Mesaj Privat
deci destul de complicat de schimbat termostatu, eu am "noroc" ca e blocat pe deschis
Skip ads

  • PoseaCristian

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1998 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2009

  • Mesaj Privat
eu ma gandesc sa schimb antigelu de tot sa curat un pic si sintemu de racire (radiator si conducte) ca nu l-am schimbat complet niciodata de cand am masina adica de 2 ani si nu stiu daca fostu proprietar l-a schimbat prea curand
  • ologute

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1996 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
io nu lam schimbat (antigelu') de 5 ani ..si niic inainte 2-3 ani sigur nu a fost schimbat...si termostatul meu e blocat pe deschis ..si iarna se cunoaste ...pana la iarna cred ca schimb cureaua si il inlocuiesc.
  • hasky

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2009

  • Mesaj Privat
daca vreti sa ii puneti termostat fara sa desfaceti distributia fara sa il schimbati pe cel original (doar daca cel de pe masina este blocat pe deschis) este un furtun mai gros care iese din chiuloasa parca si intra in radiator si pe el se monteaza un termostat care il indesati cat mai bine pe acel furtun si ii puneti 2 coliere unul in fata termostatului si unul dupa el metoda este probata pe masina cumnatului meu care vroia si el sa schimbe termostatul si cand a auzut cat il costa sa il schimbe la luat capul bafta.
  • almarian

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cu termostatul sunt in totalitate de acord cu userul hasky. Si la mine, Astra F Caravan 92, C16NZ, termostatul e blocat pe deschis si se cunostea la drum intins ca nu se ridica temperatura apei de pe linia albastra => cam ii placea benzina. Am facut o investitie de 12 RON intr-un termostat de Dacie pe care l-am montat in interiorul furtunului gros (de sus) care iese de sub distributie si pe care l-am prins cu un colier sa nu fuga. Acum imi sta apa la drum intins normal, si se cunoaste cand pornesc motorul cum apa creste, apoi se deschide termostatul si apa scade, apoi iar creste la temperatura normala de functionare. Nu e o solutie de lunga durata pentru ca nu stiu cat de fiabil e acel termostat dar pana o sa dau distributia jos si o sa schimb termostatul, e buna.

Asa ca poti incerca cu toata increderea.
Skip ads

  • PoseaCristian

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1998 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2009

  • Mesaj Privat
multumim de idee
  • attyka97

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Vectra 1996 Vectra B 1.6i X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2010

  • Mesaj Privat
slut!am si eu o problema cu relantiul!flucteaza si la mine dar nu intotdeauna!
motorul poate fi rece ori cald e indiferent cand ere cheful flucteza si se opreste cand plac de pe loc si accelerez!Smile
am demontat iniectorul(trottel body)am curatat bine peste tot dar nu sa schimbat nimic!altceva ce sa fac,ce sa schimb ca mam saturat!
  • Eko2001ro

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut pe toata lumea. Am acelasi motor pe vectra mea si incep ca cred ca am o problema cu EGR-ul. Acum doua zile dupa ce am citit pe forum am facut testul cu agrafa si am aflat ca am eroare (1, 4, 10, 5 deci 1405). Am cautat pe net si am aflat ca eroarea respectiva vine de la EGR. Motorul merge relativ bine, spun relativ pentru ca am cateodata niste fluctuatii foarte mari la relanti (500~1200RPM), asta apar din senin si se opresc doar in momentul cand o turez odata. In rest mai am niste oscilatii dar foarte mici la relanti, trebuie sa o turez mai mult cand plec de pe loc si motorul este rece (daca nu se opreste motorul) . Dupa ce am aflat de eroarea EGR-ului am pornit motorul, si am scos mufa de la EGR dar nu s-a intamplat nimic iar in momentul cand am accelerat putin s-a aprins check-ul in bord. Am pus mufa la loc fara sa opresc motorul si becul s-a stins dupa 3-4 secunde. L-am desfacut si am verificat daca este blocata tija si nu este, culiseaza foarte usor. Am mers la dezmembrari si am mai incercat 3 EGR-uri si exact aceeasi eroare, in rest nici o schimbare la mersul motorului. Intrebarea (intrebarile) mea/mele este: am EGR-ul ,,pe duca" (de aici variatiile de relanti foarte mari), eroarea respectiva poate sa fie stocata si pana nu o resetez nu scap de ea sau am alta problema la motor?
  • PoseaCristian

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1998 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2009

  • Mesaj Privat
daca poti cu un alt egr montant incerca sa stergi eroarea, daca nu poti sau problema persista inseamna ca este altceva, parerea mea
Skip ads

  • tyn30

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Vectra 1997 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2010

  • Mesaj Privat
buna ziua. Detin un Opel Vectra B motor 1,6 tip x16szr si intampin unele probleme...cateodata (in ultimul timp mai frecvent..) fluctueaza ralantiul si nu numai..se balbaie si in sarcina apoi se aprinde martorul Check engine. Dupa urmatoarea "balbaiala" se stinge check engine...mentionez ca atunci cand e aprins parca motorul nu mai trage la fel de bine. CE AR PUTEA FI? Shocked
  • PoseaCristian

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1998 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2009

  • Mesaj Privat
daca cineva a mai intalnit aceasta problema https://www.clubopel.com/vie...55&highlight= la motorul x16szr ii rog sa comenteze pe topic
  • eduard21

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2000 x16szr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salut ! Am un astra g X16szr din 99 .
Am mers azi la munca aproximativ 6 km, i-am cam dat in gura si cand am ajuns in parcare relantiul a scazut pana la 4-500 a urcat putin dupa care a coborat iar cam pe la 400.Iar buton de check engine era aprins.
Pot sa fac testul agrafa la modelul meu Astra G 1.6 benzina An 1999 X16 SZR
Va rog sa-mi spuneti de unde sa incep sa verific
  • MFC
  • *
  • 2 mesaje
  • din 22 Oct 2010
  • Vectra 1996 X16SZR
  • Bucuresti
  • MFC

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Salut

Am un Opel Vectra B1 din 1996 x16szr si se manifesta asa cum se descrie in acest topic. Ma lupt cu problema asta de o gramada de vreme si nu am reusit sa rezolv nimic. O sa ma limitez la ce s-a intamplat in ultima perioada. Incepem :

1. Cand e rece, sa zicem dimineata inainte sa plec la serviciu, pornesc masina si porneste frumos la sfert de cheie. Daca dau sa plec imediat ce a pornit imi da "nas", ca si cum nu mai stiu sa plec de pe loc. Pe masura ce se incalzeste motorul, dispare aceasta anomalie si nu mai sunt probleme cu plecatu' de pe loc.

2. Cat timp motorul este rece, merge bine. Turometrul sta peste 1000 rpm sa zicem undeva pe la 1100 si scade treptat pe masura ce se incalzeste pana cand atinge valoarea de 800. Cand ajunge la 800 rpm si sa zicem incepand cu temperatura 80, incepe spectacolul. Turometrul ciupeste, scade turatia putin dupa care isi revine, ca atunci cand incerci sa inchizi geamul deja inchis, fortand motorasul sa ceara curent mai mult. Acest lucru se intampla in permanenta indiferent de conditiile atmosferice de afara. De ce am zis de conditii atmosferice?! Pentru ca am observat ca pe timp de ploaie in special,oscilatiile turometrului sunt mai puternice, cateodata intre 400-1000 rpm, de parca nu mai stie care e relantiul...

Am mai observat ca, daca plec de pe loc puternic si imi mentin modul sport de condus sa zicem intre doua semafoare, dupa care franez brusc si ma opresc, turometrul ramane in urma. Adica sa zicem ca am ajuns la 4-5000 ture si ma opresc brusc, turometrul scade la 3000 si sta putin, apoi scade la 1500-2000 si sta putin, apoi scade cum ar trebui pana la 800 si revine la oscilatia cu care s-a obisnuit. Alteori ramane pe la 1500-2000 si daca nu calc acceleratia nu mai revine la relanti.

Masina consuma foarte mult, plin la plin prin oras am ajuns pe la aprox 15l/100km. Cand e rece masina trage, iar la cald foarte prost, daca am de urcat o panta lunga trebuie chiar sa schimb treapta inferioara, ce sa mai zic daca merg cu mai multi pasageri in masina.

Mentionez ca nu am si nu am avut niciodata vreun martor aprins pe bord cu toate ca masina merge foarte prost.

S-au curatat EGR si clapeta de acceleratie, s-au verificat furtune si nu trage aer fals, s-a verificat circuitul de alimentare si nu sunt probleme, s-a schimbat sonda lambda, s-au schimbat bujii si fise.

Am fost cu masina la "maiandrei", mi-a pus-o pe tester si a zis ca e posibil sa se rezolve crezand ca e o pana rupta de la un pinion sau ceva de genul asta insa nu a fost cazul. Erori pe tester erau ceva in legatura cu EGR insa nu erau cu caracter persistent ci doar stocate. S-au sters si intr-un final mi-a zis Andrei ca nu stie ce sa-i faca si ca-i pare rau dar nu ma poate ajuta.

Ultima "diagnosticare" ii apartine unui mecanic de la Royal Motors Pitesti si este dupa cum urmeaza. El e gata sa bage mana in foc ca de vina este bobina de inductie, pentru ca pierde sau fura curent (nu mai stiu exact cum s-a exprimat) si ca erorile cu EGR sunt cauza secundara a faptului ca motorul a mers/merge instabil cum mergeau daciile in 3 pistoane... Am observat ca in zona bobinei de inductie este o pata si se pare ca imi curge ceva, am dat cu mana si e ceva putin uleios de culoare neagra, care musteste sub bobina.

Voi ce parere aveti ?! Pentru ca sincer am ajuns la capatul rabdarii cu barca asta, care sincer, fiind atat de veche, nu m-am asteptat sa fie atat de greu de reparat.

Multumesc.
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
1. sonda lambda e bine ca ai schimbat-o da ai schimbat-o degeaba, nu are astfel de influente.

2. uleiul de sub blocul negru din capatul motorului se remediaza prin schimbare oringului de la axa cu came.
cine iti spune ca nu exista oring-ul asta la x16szr e un bou Mr. Green

3. uleiul din cate am invatat eu la scoala este un izolator nu un conductor.

4. nu exclud posibilitatea de a fi ceva inneregula la bobina si sa ai aprinderea aiurea, DAR... ce ai descris tu la punctul 1, eu am rezolvat prin schimbarea regulatorului de relanti (IAC).
ATENTIE: nu se curata, se schimba.... punct.

PS:
@maiandrei, nu pana e problema x-urile.... fulia e buba: capata joc pe pinion.
mai verifica o data direct la sursa informatiei Wink



PPS:
mi-am mai adus aminte ceva
simtoma caracteristica la "pana rupta" poate fi descrisa cam asa: nu trage pana la 3000-3500 rpm, dupa care rupe pamantul


Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos

  • MFC
  • *
  • 2 mesaje
  • din 22 Oct 2010
  • Vectra 1996 X16SZR
  • Bucuresti
  • MFC

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Am schimbat si regulatorul de relanti pentru ca se parea ca la verificare prin impingere si revenire cateodata revenea mai greu pe pozitie (aveam lacrimi in ochii de bucurie la momentul respectiv crezand ca am descoperit de unde vine ezitarea) insa s-a dovedit ca am aruncat si pe ala banii degeaba pentru ca nu s-a schimbat nimic in comportamentul masinii...

Din ce imi aduc aminte, ce a verificat atunci maiandrei, era undeva pe la distributie sau sub ea parca si cred ca era fulia vibrochen si s-a constatat ca ar fi in regula...

Problema la masina asta poate sa fie de doua tipuri : electrica sau mecanica. In ambele sensuri am facut investigatii si : impas . Nimic nu e defect, toate merg struna numai motorul nu merge bine si ECU e atat de prost incat nu se prinde ca trebuie sa-mi lumineze un bec pe bord ?!

Tind sa iti dau dreptate cu jocul in pinion pentru ca se aude zgomotul de "frecus" doar cand e motorul cald. Banuiesc ca "la rece" motorul e supraturat si pinionul se roteste mai repede iar cand e la relanti e mai relaxat si se balbaie.

Spune-mi te rog cum s-ar putea verifica problema cu fulia ?!

Multumesc

Later Edit :

Masina mea trage doar cand e motorul rece. Cand e motorul cald nu se ineaca nu face nimic ciudat, doar ca apesi pe acceleratie si sta si se gandeste o vreme dupa care parca ar vrea sa traga dar nu poate (urc mult in turatie dar in km/h foarte greu). Oricum masina asta la 75 de cai oricum nu prea trage sa te bage in scaun (poate doar cu "rotile") dar am ajuns in stadiul in care nu poti sa faci o depasire in siguranta...
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
MFC a scris:...
Problema la masina asta poate sa fie de doua tipuri : electrica sau mecanica. In ambele sensuri am facut investigatii si : impas . Nimic nu e defect, toate merg struna numai motorul nu merge bine si ECU e atat de prost incat nu se prinde ca trebuie sa-mi lumineze un bec pe bord ?!
...
cunosc senzatia, eu am cautat doi ani pana aia rupta


MFC a scris:...
Tind sa iti dau dreptate cu jocul in pinion pentru ca se aude zgomotul de "frecus" doar cand e motorul cald. Banuiesc ca "la rece" motorul e supraturat si pinionul se roteste mai repede iar cand e la relanti e mai relaxat si se balbaie.

Spune-mi te rog cum s-ar putea verifica problema cu fulia ?!
....
se inspecteaza vizual, dar din ce am vorbit cu marius, am inteles ca au verificat tot ce tinea de fulie


MFC a scris:...
Cand e motorul cald nu se ineaca nu face nimic ciudat, doar ca apesi pe acceleratie si sta si se gandeste o vreme dupa care parca ar vrea sa traga dar nu poate (urc mult in turatie dar in km/h foarte greu)....
1. este doar o senzatie Laughing
turatia motorului este direct proportionala cu viteza masinii. proportia este data de raportul din cutia de viteze.
(motor -> ambreaj -> cutie de viteze -> planetara -> roata) daca motorul creste in ture si masina "sta pe loc" => patineaza ambreajul.

2. mai verifica o data fiecare furtunas de vacuum.
il scoti de pe masina, il cureti de praf, verifici ca nu e infundat, il presezi intre degete si cauti urme de fisura.


PS:
inca nu am scos din calcul modulul de aprindere.

PPS:
@StefanTolos, 60 de minute Shocked nu as fi crezut Mr. Green ... uite ce lucruri noi aflu dupa atatia ani de bantuit pe aici
oricum nu a fost cu intentie, defectiune profesionala de pe forumurile mai avansate care stiu sa faca merge intre 2 posturi consecutive ale aceluiasi user
  • liviulica

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2010

  • Mesaj Privat
bobina de inductie la un C16NZ are voie sa tacane si daca nu atunci ce trebuie sa fac?cand merg cu masina an viteza a 2a si an a3a ami da antreruperi an mers care ar fi cauza bobina?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR