Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • marius d

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1999 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salut,
Si eu am cam aceleasi simptome la un opel astra g x16xel '99:
- dupa ce pornesc motorul (dupa o perioada de cateva ore de stat) pedala de acceleratie nu raspunde (trebuie sa o accelerez foarte foarte usor si sa o tin din ambreiaj pentru a pleca ),
- la pornire sta turata cam un minut (intra socul chiar daca sunt 30grade afara) iar relantiul oscileaza , merge intrerupt(parca ar merge in 3),
- da in nas foarte suparator,
- in mers, daca o accelerez brusc (in cazul depasirilor) se inneaca , tremura si apoi zvacneste brusc, insa motorul nu mai are aceeasi putere
- in plus, odata cu aparitia acestor simptome a inceput sa-mi consume foarte mult ulei.

Dar toate acestea nu se intampla mereu. Are momente(putine ce-i drept). cand merge bine, nu tremura, raspunde bine acceleratia.

Nu am erori stocate (am verificat cu op-com-ul meu, la gold&platin si la automaister). Am avut la inceput p1405, l-am sters si nu a mai aparut.

In acest moment am galeria de evacuare fisurata.Acum 3 luni am sudat-o insa s-a fisurat din nou. Saptamana aceasta o schimb poate scap de aceste simptome. Cu op-com-ul am sesizat ca sonda lambda nu lucra in parametri desi este noua. In tis dadea valori intre 350 si 550 mV cu motorul rece iar la mine era pe la 50.

Eu am banuit bobina de inductie insa nu am avut de unde sa imprumut una pentru proba. Mi-au verificat-o in service si mi-au spus ca e buna. Voi incerca totusi sa vad daca pot comanda numai fisele. Problema cu "datul in nas" o am de foarte mult timp (insa nu asa suparator).
Skip ads

  • Bebin

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2010

  • Mesaj Privat
sal. Am avut un prieten cam cu aceleasi simtome, Iar dupa ce a segmantat motorul, planat chiulasa..etc (o gramada de bani), a observat ca avea catalizatorul infundat Smile. Deci nu isi facea evacuarea cum trebuie. A dat esapamentul jos, a desfundat catalizatorul "romaneste" cu o ranga, si masina merge beton. Nu stiu daca si-a mai pus alt catalizator, dar ideea e ca a gasit cauza. Ati putea lua in calcul si ipoteza asta. Sper sa va ajute. succes!

ps. Ma refer la problema lui claudiu
  • marius d

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 1999 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Salut,
Astazi am schimbat galeria de evacuare insa nu s-a rezolvat nimic. Tot tremura cand o accelerez brusc("mersul in 3").Restul simptomelor le voi verifica maine.

Am pus astazi op-com-ul am intrat la <output test> <egr pulse ratio test> <start> si am dat start de 2 ori: prima oara oscileaza foarte mult turatia la relanti, iar a doua oara se opreste motorul. Dupa a doua "activare" imi apare eroarea p1405 - egr linear.... Sa fie oare o problema cu egr-ul sau eroarea apare datorita celei de-a doua activari?

Egr-ul l-am schimbat o data, anul trecut iar intre timp l-am mai curatat (insa a trecut ceva timp de la ultima curatare). De service-uri m-am cam saturat. Sper sa reusesc maine sa-l dau jos sa-l curat.
  • benga

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Bauna ziua dragi posesori si fani Opel !
Am cautat pe forum dar nu am gasit ceva asemanator din pacate, asa ca sunt nevoit sa adaug si eu un topic pe acest site.
De doua luni am un vectra b 1998 x16xel.
Tot de atunci imi fluctueaza la relanti. Prima cheie moare motorul, iar cu cat se incalzeste mai mult cu atat fluctueaza mai putin.
Ieri am vrut sa rezolv problema (as fi vrut mai bine zis) si ca atare am verificat si schimbat in primul rand bujiile - rezultat : nici o diferenta.
Am observat in schimb urmatorul fapt:
1. Furtunul subtire care intra in piesa incercuita din poza de mai jos l-am scos, nu s-a simtit nici o diferenta in mersul motorului si pe el nici nu tragea nici nu impingea aer.
Am oprit motorul si cand suflam pe el se auzea fasait dar nu stiu unde.
E o problema sau asa trebuie sa fie?



2.Din piesa din stanga-jos a imaginii urmatoare ies doua furtunase.
primul de sus se duce undeva in sus insa al doilea vine pe sub piesa si ramane in aer chiar daca in dreaptul lui e o tevuta care iese din motor.
Cand cuplez furtunul cu pricina motorul merge impecabil de rotund insa moare in relanti.
Daca il scot , asa cum merg de cand am luat-o, nu mai moare dar tremura in relanti si da mici rateuri pana pe la 2000 ture
E posibil sa fie piesa aceea defacta ?, pare un modul electronic...


Skip ads

  • ovidiu86_h

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2010

  • Mesaj Privat
furtunul acela trebuie bagat in acel stut care vine din galeria de admisie altfel prinde aer falsiar daca cu el bagat moare in relantiu trebuie sa verifici motorasul acela de relanti poate e intepenit de la mizerie (iac parca se numeste) si nu mai da aer cat trebuie motorului in mersul de relantiu de aici moare motorul .numai bine!
  • EagleWatch

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1996 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2010

  • Mesaj Privat
aceasi problema o am si eu.. numa ca eu nu am apucat sa verific inca.
Ai fost la un tester? ce erori ti-o zis?
In a doua poza e MAP senzor (am si eu eroare pe el). Am fost la un tip dupa ce mi-am picat gazele la RAR si mi-a spus sa schimb sonda lamda ca e de la ea... (eu nu cred).

Am mai citit tot felul pe forum si am vazut ca un tip care tot la relanti se impiedica cand se incalzeste. la el era ceva senzor de temperatura care nu-i zicea ca motorul e cald si tot tinea ceva inchis.

in prima poza ai "Secondary air combination Valve"
  • Claudiu1805

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salut! Imi cer scuze k nu am mai raspuns si totodata va multumesc frumos pentru sfaturi. Astazi am fost cu masina la mecanic si am pus-o si pe tester:
buba = E.G.R. Mecanicul mi-a zis sa o schimb urgent pentru k pot sa stric sonda lamda. Cum si-a dat seama mecanicul: in primul rand testerul a indicat aceasta eroare si in cel de-al doilea rand mecanicul a scos mufa de la E.G.R. si motorul avea acelasi mers neregulat la relanti, "tremurat": si cu mufa si fara mufa de la E.G.R. conectata.
Maine ma duc la shrott sa iau una second sa o probez sa vad dak se schimba ceva, k noua deocamdata nu o iau, e prea scumpa 550 ron, deja am bagat prea multi bani in masina
Maine dupa ce o schimb revin cu amanunte.
Salutare!
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Nu ai spus daca ai erori la tester. Al doilea furtun e in forma de S si intra intr-un stut din galeria de admisie. Primul se duce la canistra cu carbune activ de langa aripa dreapta si al 4-lea intra in MAP(senzor presiune admisie). Verifica-le toate furtunele sa nu traga aer fals pe undeva. Sa verifici bine de asemenea conexiunea la MAP. Trebuie sa verifici si bujii, fise, EGR, apoi o curatare a clapetei de acceleratiei, IAC-ul etc. Vezi sa nu ai totusi erori stocate.
La primul punct asa face si la mine valva de aer secundar.
Skip ads

  • benga

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sprijin, o sa incerc verificarea IAC-ului.
Si mai incerc sa scot si mufa de la egr sa vad daca se modifica mersul, dar daca nu se modificata denota ca e dus sau infundat EGR-ul sa inteleg ?
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Cu scosul mufei la EGR nu o sa reusesti mare lucru. Fa o diagnoza si pune-l sa iti verifice EGR-ul.
  • PALLL

  • Mesaje scrise: 483
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 1,6 16v x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Daca scoti mufa de la EGR , nu rezolvi nimic.Da-l jos, curatal si pune-l la loc.O sa-ti mearga din prima.
  • Claudiu1805

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am rezolvat-o deocamdata, era E.G.R.-ul de vina. L-a curatat un prieten si masina merge foarte bine, chiar sunt foarte surprins, nici nu imi vine sa cred k tocmai asta era problema masinii. Mai am de verificat distributia sa vad dak e bine pusa la punct, exista o suspiciune si cred k am rezolvat-o complet.
Am sa revin cu amanunte.
Skip ads

  • kamikazee

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1996 x16xle 1.6 16v 74 Kw
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2010

  • Mesaj Privat
salut am si eu o intrebare. tot acelas tip de motor il am si am si eu baiuri nu foarte mari dar tot cu EGR-ul mi-a dat la tester. cand l-am luat mi-a fost arsa garnitura de chiulasa si era "infundata" cu stopleak.l-am pus pe tester si mi-a dat EGR-ul si un furtunas de vacuum. am schimbat furtunasul si garnitura si mergea perfect motorul dar tot imi aprindea becul in bord. cum se curata EGR-ul ala. cand am dat jos chiulasa nu am vrut sa ma bag la el sa nu cumva sa ii fac o boacana. se poate curata si fara sa dau jos galeria? se ajunge cumva la el?
  • andras212

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2009

  • Mesaj Privat
@kamikazee-salut,despre egr citeste aici: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=62997
iar pe viitor poti folosi functia "cauta",de ex scrii :vectra egr...cauta Wink
spor la reparat,vezi ca la vectra,din exp. mea egr-ul este intr-o pozitie dificila,gaseste-ti un magnet cu care sa pescuiesti suruburile care pica pe dupa motor si atentie la montaj, la garnitura metalica.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
kamikazee a scris:salut am si eu o intrebare. tot acelas tip de motor il am si am si eu baiuri nu foarte mari dar tot cu EGR-ul mi-a dat la tester. cand l-am luat mi-a fost arsa garnitura de chiulasa si era "infundata" cu stopleak.l-am pus pe tester si mi-a dat EGR-ul si un furtunas de vacuum. am schimbat furtunasul si garnitura si mergea perfect motorul dar tot imi aprindea becul in bord. cum se curata EGR-ul ala. cand am dat jos chiulasa nu am vrut sa ma bag la el sa nu cumva sa ii fac o boacana. se poate curata si fara sa dau jos galeria? se ajunge cumva la el?

Cum ai ajuns tu sa dai chiulasa jos ca sa cureti EGR-ul? Shocked
Se poate demonta si fara sa dai galeria de admisie jos. Secretul e sa stai pe motor. Laughing
  • kamikazee

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1996 x16xle 1.6 16v 74 Kw
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2010

  • Mesaj Privat
[/quote]
Cum ai ajuns tu sa dai chiulasa jos ca sa cureti EGR-ul? Shocked
Se poate demonta si fara sa dai galeria de admisie jos. Secretul e sa stai pe motor. Laughing[/quote]
pai nu:)) chiulasa am dat-o jos sa schimb garnitura:))
  • Claudiu1805

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Salut!Deci, ce probleme(motivul pentru care am deschis topicul) am intampinat la repararea masinii mele: pe tester imi aparea doar ceva in neregula cu EGR-ul. De aceasta data nu am fost la nici un service, ci am facut reparatiile impreuna cu niste prieteni care lucreaza in domeniu, si care s-au dovedit mai priceputi si mai de cuvant ca mecanicii(asa zisii...).
Asadar: dat jos si curatat EGR-ul, pus la punct distributia( s-a dovedit a fi montata gresit in service, cu un decalaj de un dinte la axele cu came),puse bujiile masini dupa curatare NGK,curatat bine filtru aer(aveam filtru sport) si bobina de inductie(si aceasta s-a dovedit a fi din nou defecta, dupa ce am schimbat-o noua va dati seama, pe doua canale nu dadea valorile care trebuiau).
Acum masina trage nu mai am problemele anterioare, cu mentiunea ca am pus bobina cea veche(si aceasta trebuie schimbata k pe un canal cam face figuri, are un mic tremurat la acceleratii bruste), in rest toate bune pana o sa o schimb si pe aceasta, am probat-o la recomandarea baietilor, bagand-o in congelator la rece si apoi montata pe masina si sa vedeti fratilor ce diferenta, merge ca unsa.
In concluzie mai ramane bobina de inductie si am rezolvat-o complet.
Sper sa fiu de ajutor si altor colegi cu probleme asemanatoare prin informatiile pe care le-am oferit.......
Multumesc de sfaturile voastre......
Salutare!
  • Mihartescu

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Salut,
Am si eu cam aceeasi problema ca unii dintre voi, dar nu am inteles exact daca ati rezolvat, care au fost problemele.

Cand este frig afara, sun sub 0 grade porneste cam greu si de multe ori dupa ce porneste da sa se opreasca, iar dupa ce o accelerez o data merge binisor,relantiul sta la 1600, doar ca "da suturi" pe treapta intai si nu are putere, trage mai greu. Cand trec de 2000 de ture merge perfect.
Cand motorul este cald relantiul oscileaza un pic si tremura foarte putin masina. mai da cateva suturi dar nu ca atunci cand este rece.

Va rog sa imi spuneti si mie ce ati schimbat.

Mersi.
  • rapidistu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2010

  • Mesaj Privat
ceao. Mi-am luat un opel vectra b cu motor x16xel si am ceva probleme la el.
1 in treapta 1 pana la 1800 rpm ii da in nas(are smucituri)
2 am fluctuatii de relantii da nu tot timpu
3 cand schimb vitezele, iau picioru de pe acceleratie si el continua sa mai urce 500rpm si apoi revine la relanti
4 cand e motoru cald revine mai greu la relanti, se opreste pe la 1200,1500 rpm cateva secunde si apoi revine.
ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi?ce ar trebui sa fac?
merci
  • ovidiu86_h

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2010

  • Mesaj Privat
[quote="rapidistu"]ceao. Mi-am luat un opel vectra b cu motor x16xel si am ceva probleme la el.
1 in treapta 1 pana la 1800 rpm ii da in nas(are smucituri)
2 am fluctuatii de relantii da nu tot timpu
3 cand schimb vitezele, iau picioru de pe acceleratie si el continua sa mai urce 500rpm si apoi revine la relanti
4 cand e motoru cald revine mai greu la relanti, se opreste pe la 1200,1500 rpm cateva secunde si apoi revine.
ma poate ajuta cineva cu niste sfaturi?ce ar trebui sa fac?

curatara: clapeta de acceleratie,egr, iac .vezi buji ,fise bobina de inductie .numai bine!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR