Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • combo17dth

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Combo 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Buna, va rog , daca stie cineva ce inseamna codul asta P1243 si de unde vine problema, si eventual cum se poate remedia, poate ca cineva de aici s-a batut de problema asta , merci !
motorul in cauza este un Z17DTH de pe un Combo

(am gasit foarte putin despre 1243....pare-se ca e ceva legat de turbo)
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat

  • combo17dth

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Combo 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2009

  • Mesaj Privat
merci mult ! o sa verific partea cu turbo , poate e ceva minor ....
simptomele apar cam asa ....rulez ok pana pe la 90Km/h trage motoru de rupe daca o calc repede si trece de 110-120 apare martoru cu cheitza si scade puterea motorului- nu mai trage asa ...trag pe dreapta opresc putin si o iau iara .....din nou trage bine. Poate sa fie si de la EGR ? apare acolo si un 0400
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Da,este foarte posibil sa ai si EGR-ul infundat,scapari pe instalatia de vacum,te poti documenta despre eroarea P0400 AICI
Skip ads

  • paulLeMans

  • Mesaje scrise: 359
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2002 Z20LEH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2007

  • Mesaj Privat
combo17dth a scris:merci mult ! o sa verific partea cu turbo , poate e ceva minor ....
simptomele apar cam asa ....rulez ok pana pe la 90Km/h trage motoru de rupe daca o calc repede si trece de 110-120 apare martoru cu cheitza si scade puterea motorului- nu mai trage asa ...trag pe dreapta opresc putin si o iau iara .....din nou trage bine. Poate sa fie si de la EGR ? apare acolo si un 0400


Salutare. Am exact aceeasi problema cu aceleasi simtome descrise mai sus (chiar exact). Pe Corsa C cu Z17DTH cod eroare P1243. Vad ca postul e mai vechiutz, dar daca iti aduci aminte ce a fost pana la urma si cum ai remediat/reparat problema te rog spune-mi. (vreun furtun-unde?, ceva fir-unde/ce?, valva-care?, senzor-care?)
Sper sa te mai uiti pe aici. Merci.
  • combo17dth

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Combo 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2009

  • Mesaj Privat
uite...o sa razi dar mie nu mi-a mai aparut ....si sincer nu i-am facut mare lucru .....ce-i drept m-am uitat putin la filtru de aer....desi trebuia inlocuit l-am curatit doar putin de praf si la debitmetru de aer....am vrut sa-l desfac sa-l curat....dar am renuntat ca nu aveam chei pt torx-urile al,ea cu gaura...
O chestie interesanta ce am observat-o .....am pus debitmetru inapoi dar nu la-m strans cu colierele.....doar l-am bagat asa si sigur tragea aer si pe langa el nu doar din filtru ....culmea masina zbura ca fripta Smile ...deci la mine e ori filtru de aer imbacsit ....care o sa-l schimb si iti spun cum si ce ....sau e murdar debitmetru ...s-a depus pe el ceva. Eu zic sa verifici filtrul de aer in prima instanta ....ca motoarele astea is pline de senzori ....si cum nu-i in stas ceva...valoare ...imediat se inreg eroarea s-ar putea sa nu aiba suficient debit de aer la amestecul de ardere ....si de aici si la turbo ...ma refer la presiunea care ii trebuie .....de aici si puterea scazuta etc etc ....nu-s eu mecanic dar ma gandeam. Sincer la mine nu am verificat turbo si alea desi ar cam trebui ca are un fluierat ciudat ....adica ...parca vine politia ....da din fatza Smile , apropos,....la tine face chestia asta ? (desi masina trage foarte bine) ca o bag cu a3-a pana in 110, dar noah ma intrebam ca asa fac turbinele astea? Eu am si eroarea 0400 care e de la valva EGR ...clar ...posibil sa fie colmatata si nu deschide cum trebe...
cand o sa am vreme o sa o curat....mi-e groaza de desfacut si am vaz un spray din ala pt asa ceva.....cu 30 ron parca...ar fi o varianta ....desi stiu ca nu se curata ca si o curatare manual-mecanica.
Numa bine si tene-ma la curent ...o sa-ti spun si io ce si cum dupa ce fac tot ce am de facut la motorasu asta....o zi faina !
  • paulLeMans

  • Mesaje scrise: 359
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2002 Z20LEH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Hmm...Nu. La mine nu fluiera turbo. Totusi eroarea se refera la etansietate, senzori de presiune. E foarte ingramadit motorul si mi-e groaza sa ma apuc, dar o voi face. Postez daca am rezultate.
  • paulLeMans

  • Mesaje scrise: 359
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2002 Z20LEH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Pt cod eroare P1342 la Z17DTH la mine problema a fost Turbo Boost Controler. Si anume s-a blocat pe deschis. Cred ca se blocheaza din cauza murdariei, nu am incercat s-al curat, l-am inlocuit cu SH. Nu a tinut nici acesta f mult (1 an) si deja trebuie sa-l reinlocuiesc. Pe tech2 se observa diferente mari la valorile comandate de boost fata la cele reale!(controlerul nu mai regleaza valva turbinei)

  • ALex Dumitru

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Combo 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Si eu port aceasta eroare de un an. A aprut cand eram in panta cu remorca. si nu mai avea nici o vlaga... Dupa tester am schimbat electrovalva boost presure ca cea din imagine de la second cu 100 lei ca noua era 1200 lei. Masina trage bine dar eroarea ramane la bord ca prezenta. Consumul este destul de mare ( 6,7 l in afara orasului) si ma hotarasc sa rezolv problema macar din acest considerent.
  • combo17dth

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Combo 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Am rezolvat eroarea aceea prin curatirea valvei turbo , am desfacut-o si pe urma am capsat-o la loc, inauntru are o membrana si se imbacseste cu praf din cauza ca-i pusa in spatele motorului. Am curatat ce-i drept si galeria de admisie , clapeta respectiva de abia se misca, am curatat turbo si valva egr, toate astea erau imposibil de murdare ....aveau depus .intre 0.5cm si 0.8 cm de gudron. Acu altfel merge si trage masinuta , consumu iara e super ok. Trebuie sa va uitati si la tija de la westgate-ul turbinei daca merge si se misca asa cum ar trebui ....daca nu ori e bai cu westgate-u , furtunul de vacum dintre westgate si valva turbo ori e blocata sau murdara geometria variabila din turbina, care trebuie curatata. Sincer toate astea m-au costat 2 zile de lucru si le-am facut personal cu cateva seturi de tubulare torx-uri etc, nu am cumparat nici o piesa.
Problema cu erorile astea 0400 . 1243 e ca apar pe computer sau tester dar nimeni nu-ti spune exact ce piesa sau unde sa cauti buba dar ele intervin in urma folosirii subturate a motorasului astuia: Z17DTH sau in urma depunerii normale de gudron/fum, o mare parte din vina o are si EGR-ul care recircula gazele alea innapoi in motor.
Spor la treaba !
  • vyo427

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Meriva 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2017

  • Mesaj Privat
Va salut din nou.

Am avut si eu aceasta problema cu aceasta valva. Eu i-am zis pompa vacuum, nefiind mecanic, dar vad ca are alte denumiri, valva turbo sau "Turbo Boost Controler".

La fel ca si colegul de mai sus, in o panta cand acceleram la un pod de pe centura mi-a aparut un martor, acelasi cod de eroare P1243. Cautat si dat de voi aici. L-am desfacut si am am curatit. Din pacate am desfacut prea si acel capac gandindu-ma ca se poate curata filtrul pe interior dar am gresit...

Anyway, daca va ajuta am facut un video cu reparatia in speranta ca va ajuta comunitatea. Tutorialele cu Opel fiind putine si tutorialele de Meriva si mai putine.

https://youtube.com/watch?v=LJ9OsR3Zvfg

Multumesc comunitatii pentru informatiile de aici. Sper ca va ajuta acest tutorial si pe altii care aveti problema aceasta.

Salutari si drumuri bune!
  • AMunteanu548

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jul 2023

  • Mesaj Privat
Salut. Sa va povestesc ce am patit eu. Acum vreo 2 saptamani, vine nevasta-mea cu opelul, o meriva din 2007 si imi spune ca se aude ceva zdranganind. Ajunge in fata casei si... poc.... cureaua de accesorii. In aceeasi zi, fug repede la un prieten cu magazin auto, iau cureaua si o schimb. Toate bune doar ca a aparut in bord cheita si esp iar masina nu mai tragea. Pune un prieten tester-ul si cod eroare P1243. Binenteles, verific furtune, nimic, curat si apoi schimb electrovalva boost presure, nimic, schimb EGR, nimic.... am muncit 2 zile ca un erou. Astazi ma apuc si iau fiecare furtunas la puricat si hopa-hentz, e o conducta de vacuum, de la pompa vacuum de pe alternator, care merge prin spatele alternatorului, pe langa role, la electrovalva boost presure. Cand s-a rupt cureaua, a lovit conducta si a rupt-o. La cat de bine e ascunsa de nemtii astia faimosi, nu se vede si nici nu poti trage de ea. Eu am scos furtunasul de la pompa servo si am suflat pe el sa imi dau seama ca intr-adevar aia e problema. Am smuls, practic de acolo conducta si am pus o alta pe deasupra motorului, evitand caldura excesiva, role, etc. Inca n-am terminat de montat totul inapoi sa pot porni, dar sigur asta e problema. Sper sa fi fost de ajutor multora. Bafta!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR