Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • nicutu

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Nici nu stiti cat de mult influenteaza pentru pornirea si mersul constant al motorului, stringerea corecta la 3.5 Nm a bridelor conductelor de admisie aer
Skip ads

  • ady negoita

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2008

  • Mesaj Privat
CORBU a scris:z 16 xep nu are debitmetru.... doar senzor de temperatura.
Ba are,da' numa' ca e digital,si nu ai ce sa-i faci cind sa dus!
  • ady negoita

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2008

  • Mesaj Privat
nicutu a scris:Nici nu stiti cat de mult influenteaza pentru pornirea si mersul constant al motorului, stringerea corecta la 3.5 Nm a bridelor conductelor de admisie aer
bine bine.dar unde sunt bridele alea?sau cum anume ar trebui sa arate?o poza se poate?
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
ady negoita a scris:
CORBU a scris:z 16 xep nu are debitmetru.... doar senzor de temperatura.
Ba are,da' numa' ca e digital,si nu ai ce sa-i faci cind sa dus!

Poti dezvolta ideea ? Te rog .
Skip ads

  • nicutu

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
ady negoita a scris:
nicutu a scris:Nici nu stiti cat de mult influenteaza pentru pornirea si mersul constant al motorului, stringerea corecta la 3.5 Nm a bridelor conductelor de admisie aer
bine bine.dar unde sunt bridele alea?sau cum anume ar trebui sa arate?o poza se poate?


Sunt niste "platbande" metalice catre strang (cu un surub melcat) tubulatura de aer , de la cutia filtrului spre motor, 4 la numar.
O sa fac si poza.
  • nicutu

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
ddf a scris:
ady negoita a scris:
CORBU a scris:z 16 xep nu are debitmetru.... doar senzor de temperatura.
Ba are,da' numa' ca e digital,si nu ai ce sa-i faci cind sa dus!

Poti dezvolta ideea ? Te rog .


Da, si eu sunt interesat.
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
cate fire vin in asa zisul debitmetru de la masinile voastre.? hai sa o luam asa . la mine vin 2 ...un debitmetru nu are doar 2 fire are in jur de 5 sau 6. asteptam si alte pareri.
http://www.serviceopel.ro/p...le_0/Senzori_65/3 un mic ajutor
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc de raspuns!
Asa am banuit si eu.Daca mai poti sa imi spui cateva lucruri :
- ce temperatura indica cu op-com (daca ai) dimineata cand motorul este rece ?
- ce temperatura indica in mers , la atingerea regimului de functionare ?
Atat sonda de temperatura cat si ,,debimetru'' .
Eu am schimbat sonda de temperatura : cea veche indica dimineata cu 4 grade mai putin , iar cea noua exact cat temperatura exterioara .In mers cea veche indica 95-98 iar cea noua 105-107 grade C.Debimetru indica dimineata exact cat tempt. exterioara iar in mers cu 3-4 grade mai mult fata de tempt ext.
Inca odata multumesc.
Skip ads

  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
acum chiar nu am cum sa ti spun . imi pregatesc bagajele sa ma intorc in tara ....dar pe drum am sa adun informatii. lucru care l stiu cert este ca intre ce arata BC si sonda temperatura este o diferenta si la mine de circa 4 grade....iar temperatura la regim de functionare pe BC se duce n maxim 100 grade. urmeaza sa ti furnizez si celelalte date. numai bine
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Astept datele de la tine.Multumesc frumos.
  • nicutu

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Sonda de temp si debitmetrul sunt 2 lucruri total diferite. Debitmetrul masoara cantitatea de aer ce intra in conducta de admisie. Ambii senzori arata diferite valori in functie de temperatura aerului care intra in conducta, respectiv cantitatea de aer ce intra in conducta (de viteza cu care inaintezi). Nu exista valori de regim normal. Acesti senzori se masoara si verifica numai atunci cand temp si respectiv cantitatea de aer (REALE) sunt exact cunoscute.

Z16ZEP nu are debitmetru. ECU estimeaza cantitatea de aer in functie de alti parametrii.
Nicu
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nicusor a scris ...Ambii senzori arata diferite valori in functie de temperatura aerului care intra in conducta,... da vin si eu si ma intreb oare cei doi senzori sunt in acelasi mediu climatic? adica daca masina este intr un mediu de 30 grade de ce ar trebui ca cei doi senzori sa masoare diferit? iar cantitatea de aer este din cate stiu es masurata de debitmetru .......

ddf s a referit la valori de regim normal la temperaturile masurate cand motorul este cald . numai bine
Skip ads

  • nicutu

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
CORBU a scris:nicusor a scris ...Ambii senzori arata diferite valori in functie de temperatura aerului care intra in conducta,... da vin si eu si ma intreb oare cei doi senzori sunt in acelasi mediu climatic? adica daca masina este intr un mediu de 30 grade de ce ar trebui ca cei doi senzori sa masoare diferit? iar cantitatea de aer este din cate stiu es masurata de debitmetru .......

ddf s a referit la valori de regim normal la temperaturile masurate cand motorul este cald . numai bine

Rolling Eyes

Revin si adaug: nu este determinant faptul ca motorull e cald sau nu, de ex: Iarna, in mers, motorul fiind incalzit, senzorul de temp este normal sa arata o temperatura puternic determinata de cea de afara, de aceea este pozitionat intr-un tub separat de motor, sa masoare temp aerului care intra in tub, nu cea a motorului la regim normal.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Senzorul de temperatura de la asa zisul debimetru trebuie sa arate in mers cu 2-3 grade mai mult fata de temp de afara.Daca arata mai putin sau fff mult in raport cu aceasta temperatura atunci e fff. posibil sa fie stricat.
Eu vreau sa stiu insa ce valori indica acesti senzori la rece , dimineata fara ca motorul sa fi fost pornit .
  • nicutu

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2008

  • Mesaj Privat
ddf a scris:Senzorul de temperatura de la asa zisul debimetru trebuie sa arate in mers cu 2-3 grade mai mult fata de temp de afara.Daca arata mai putin sau fff mult in raport cu aceasta temperatura atunci e fff. posibil sa fie stricat.
Eu vreau sa stiu insa ce valori indica acesti senzori la rece , dimineata fara ca motorul sa fi fost pornit .


ddf, mai explic odata cu placere: senzorul de temperatura este un termistor (si nu are legatura cu debitmetru-care masoara un debit de aer), adica este un rezistor are isi schima valoarea (rezistenta) in functie de temperatura din galeria de admisie din momentul respectiv. Deci, daca la mine in parcare , dimineata sunt 10 grade, probabil in tubul de admisie aer vor fi cu 2-3-4 mai mult. Pentru aceste 10 sau 14 grade, senzorul are o anumita rezistenta electrica. ECU o tranforma in grade celsius in functie de o curba constructiva a senzorului si OPcom o afiseaza. Cu alte cuvinte este irelevant ce valori indica la mine sau la altcineva, pentru ca este important ce indica la tine. Rece e un cuvant relativ. Daca, dimineata afara sunt 10 grade si OPCOM arata la fel sau apropiat, atunci e OK. Daca nu, atunci senzorul e defect sau murdar. Senzorii se verifica in mod profesional, scotand mufa si masurandu-le rezistenta.
Autodata spune ce rezistenta trebuie sa indice la o anumita temperatura ambianta.

Cred ca acum e clar.
  • Mihaes

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2011

  • Mesaj Privat
alexx_gan a scris:Remediera a constat in inlocuirea unei componete sau ceva legat de niste lipituri reci nu sunt sigur , oricum nu te sfatuiesc "sa iti bagi nasul" in ecu doar daca esti foarte bine pregatit in domeniul electronicii si ai scheme scule de diagnosticare (tester , scaner) am incercat eu si mai tare am stricat te sfatuiesc daca e de la ecu sa contactezi pe cineva care e axat doar pe asa ceva , este cineva la Iasi daca nu e prea departe , dar in primul rand scoate din calcul , senzori defecti , cablaj intrerupt si problema mecanica pe care o presupui tu un senzor crankshaft e vro 170 de lei daca ai fi mai aproape te-as ajuta cu unul numai de proba.
Spor la treaba!


Am cutat pe tot o discutie despre bujii la motorul Z16XEP. Am considerat ca aici are o avea cineva nevoie . Sau rog pe cineva sa-l mute.
Asta am gasit pe site la "NKG"

DISCLAIMER CATALOAGE PRODUSULUI CROSS REFERENCE GHIDUL CUMPARATORILOR DATE DOWNLOAD
rezultatele cãutãrii
Rezultate de la CÃUTARE PENTRU 'Z16XEP "in masini si LUMINA dopuri COMERCIALE SPARK

Producãtor Model de Detaliu Tip motor / Informatii suplimentare An Piesa nr Stoc nr
Vauxhall / Opel ASTRA G (98 -> 04) 1.6 Z16XEP / 16V TWINPORT 06/03 -> ZFR5F 5165
Vauxhall / Opel ASTRA H (04 ->) 1.6 Z16XEP, Z16XER 05/04 -> ZFR5F 5165
Vauxhall / Opel Meriva 1.6 Z16XEP / ROBINET 16 Twinport 04/03 -> ZFR5F 5165
Vauxhall / Opel Vectra C 1.6 Z16XEP 01/06 -> ZFR5F 5165
Vauxhall / Opel ZAFIRA (99 -> 05) 1.6 Z16SE, Z16XEP / Quad. Solului electrod 05/99 -> 04/05 BKR5EQUB 1567
Vauxhall / Opel ZAFIRA (05 ->) 1.6 Z16XE1, Z16XEP 04/05 -> ZFR5F 5165
  • oetker

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Va salut!
Am un Astra g z16xep si niste mici probleme.La turatii mai mici 1500-2300 si la acceleratie constanta are niste smucitiri.Am citit anumite indicatii pe aici,am curatat galerie admisie face la fel,am pus un E.G,.R de proba merge la fel...codul stocat este de amestec slab P0170 ,parca.Are cineva vreo idee?
Multumesc
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
''p0170: fuel trim malfunction.. adica nu se face amestecul carburant cum trebuie.. poate fi de la filtru benzina, pompa, injectoare... senzor MAP...
filtru benzina cand o fo schimbat? Presiunea in rampa de injectoare are 3 bari? trage aer fals pe undeva?
cu distributia trebuie sa afli cand o fo schimbata ultima data... ''

vorba lu luciraica
  • aalex691

  • Mesaje scrise: 104
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Filtrul de benzina la cat timp se schimba ? Din cate stiu e prin rezervor pe undeva...
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Eu schimb toate filtrele in afara celui de polen la 10.000 km odata cu uleiul.
Cel de polen o data la 2 veri.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR