Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
salut!
va rog daca stie cineva care ar putea fi cauzele pt care nu imi porneste aeru conditionat pe o tigra.
deci:am achizitionat un tigra 1,6 din 95' nu de mult timp...printre alte defectiuni pe care cel care mi-a vandut-o si nu mi-a spus se afla si AC-ul.deci nu baga aer rece!
deci as vrea sa stiu daca sunteti binevoitori pasii cu care trebuie sa incep..
are/nu are freon....o fi/nu o fi compresorul!(Doamne fereste).........filtru de polen tre sa il schimb!..........radiatorul(sa fie de la el!) Rolling Eyes .........conductele alea..de pe acolo..
macar ajutati-ma sa ma conving ca nu imi trebuie decat sa completez freon in instaltie(ma refer cum pot sa imi dau seama daca compresorul functioneaza..radiatorul si toate cele..)am inteles ca sunt si niste senzori la AC .. Shocked ..nu stiu cu ce sa incep!
multumesc anticipat Rolling Eyes
Skip ads

  • tannu

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
In cel mai fericit caz nu ai freon in instalatie.
Trebuie sa te duci la un service (dotat cu aparatura specifica pt AC). Acolo ti se va baga freon in instalatie si ti se vor verifica pierderile (daca exista). Compresorul nu porneste daca nu ai freon in instalatie, deci nu se poate verifica altfel, iar conductele se verifica sub presiune, cu freon in instalatie pt a vedea pe unde se pierde.
Nu prea avem cu ce sa te ajutam in privinta asta pe aici, din pacate. In cazul problemei tale, poti afla numai in urma unui ajutor "fizic".
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
tannu a scris:In cel mai fericit caz nu ai freon in instalatie.
Trebuie sa te duci la un service (dotat cu aparatura specifica pt AC). Acolo ti se va baga freon in instalatie si ti se vor verifica pierderile (daca exista). Compresorul nu porneste daca nu ai freon in instalatie, deci nu se poate verifica altfel, iar conductele se verifica sub presiune, cu freon in instalatie pt a vedea pe unde se pierde.
Nu prea avem cu ce sa te ajutam in privinta asta pe aici, din pacate. In cazul problemei tale, poti afla numai in urma unui ajutor "fizic".


multumes frumos pt sfat. asa o sa si fac o sa ma duc la un service autorizat in asa ceva ca sa nu mai bantui..ca o fi de la compresor sau de la freon...vedem atunci Rolling Eyes sper sa fie freonul ca am inteles ca e 100e un compresor deci destul de piperat pretul! multumes
  • tannu

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
victor_xx25 a scris: am inteles ca e 100e un compresor deci destul de piperat pretul!
Minim 100 euro. Si e posibil sa mai existe si niste fisuri pe conducte, care vor costa si alea ceva bani (indiferent ca le schimbi cu altele sau ca le sudezi, in cazul in care se mai poate).
Dar sa speram doar ca nu ai freon in instalatie. E cel mai convenabil. Te va costa in jur de 200 lei umplerea instalatiei.
Skip ads

  • Ciuby

  • Mesaje scrise: 317
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Tigra 1996 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Asta cu "sa fie doar lipsa de freon" e un vis umed.
Treaba e simpla, nu mai ai freon. Daca nu mai ai freon, inseamna ca el a scapat pe undeva. Altfel, freonul nu dispare ca prin minune.

Am o veste buna si una proasta. Le iau in ordinea asta.

Vestea buna: poate fi doar un o-ring amarat si sa scape foarte putin pe langa el. Costa in medie ~50 lei bucata (intre 20 si 100 probabil, depinde de dimensiuni, cred). Te-ar mai costa maxim 150 lei umplerea si ai a/c functional.
Vestea proasta: pot fi tevi fisurate, garnituri de la diverse piese imbatranite sau compresorul distrus.
  • tannu

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Hai sa nu il mai speriem. S-au enumerat posibilele probleme. Se va duce la service, va afla sigur acolo care este buba si, eventual, va reveni sa ne spuna si noua.
  • Ciuby

  • Mesaje scrise: 317
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Tigra 1996 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Nu e vorba de speriat. Totusi, nu trebuie sa isi inchipuie ca o simpla umplere cu freon va rezolva problema. UNDEVA scapa, chiar daca ar fi foarte putin, iar freonizarea ar fi inutila in cazul asta.
  • tannu

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Da, asta cam asa e.
Dar sa mai punem accentul si pe alta chestie. Sa luam un exemplu oarecum fictiv si sa zicem ca s-ar "evapora" freonul din instalatie si nu s-ar pierde pe nicaieri, iar masina ramane fara freon in instalatie. Acum, daca masina ramane fara freon in instalatie foarte mult timp (ani de zile), atunci garniturile se duc mai repede decat ar fi fost normal. Pt ca nemai circuland freonul (uleiul) prin instalatie ca sa le "ude/unga", ele imbatranesc si se coc. Exemplu valabil si in cazurile in care exista freon in instalatie (deci masina nu are pierderi) si timp de cativa ani buni nu este folosita instalatia de AC. De fapt asta ar fi exemplul normal. Bineinteles ca timpul difera de la masina la masina (sau mai bine zis de la instalatie/garnitura la instalatie/garnitura pt ca nu prea exista 2 piese perfect identice in compozitie si, implicit, in durata de viata).

Problema asta a avut-o Vectra mea. Probabil, candva, avea o pierdere minora pe la o garnitura (probabil ceva insignifiant) si nu s-a obosit nimeni sa remedieze. Asa ca masina a stat vreo 4-5 ani, din cate am inteles, fara freon in instalatie si acum pierde pe la o garnitura de la compresor (de la imbinarea carcasei mi se pare) si pe la iesirea tevilor parca. E posibil sa mai piarda si prin alte parti, dar nu se poate sti cu siguranta pana nu se schimba garnitura aia de la compresor pt ca pierde foarte mult pe acolo. Nu mai tin minte exact pe unde pierde pt ca am verificat acum vreo 18 luni, dar de garnitura aia de la compresor stiu sigur.
Skip ads

  • Ciuby

  • Mesaje scrise: 317
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Tigra 1996 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Tocmai, asta e scenariul fericit Smile

Eu nu stiu cat de fericit am fost, am avut 2 tevi fisurate (rezolvate aproape gratis de o cunostinta), garnitura la presetupa (asta a fost cea mai scumpa piesa - 230 lei) si o garnitura la vasul de lichid.

Totusi, s-a rezolvat... Smile
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
tannu a scris:Hai sa nu il mai speriem. S-au enumerat posibilele probleme. Se va duce la service, va afla sigur acolo care este buba si, eventual, va reveni sa ne spuna si noua.


deci in primul rand va multumesc caci aici cu voi mai invat si eu cate ceva despre masina asta..
revenind la A/C inca nu am fost la service...in cel mai scurt timp o sa ma duc...numai ca io intelesesem din alte discutii tot de aici de pe forum...ca daca se aprinde becul pe buton inseamna ca totusi ai freon in instalatie..(normal ca daca nu ar fi ""e logic ca s-ar scurge pe undeva)..dar probabil doar trebuie completat Rolling Eyes ...cand trag de butonul de A/C se vede in mijlocul lui o lumina slaba totusi zic eu...si altii cu alte masini zic ca atunci cand pornesc A/C-ul se simte la motor..(eu nu simt nici o diferentza..)
  • Ciuby

  • Mesaje scrise: 317
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Tigra 1996 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Nu, becul ala e doar un contact care iti arata faptul ca ai pornit a/c-ul.

Tie practic NU iti porneste a/c-ul, d-aia nici nu simti nimic. Daca nu are o anumita presiune in instalatie, compresorul nu se cupleaza. Deci a/c nu porneste...
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Ciuby a scris:Nu, becul ala e doar un contact care iti arata faptul ca ai pornit a/c-ul.

Tie practic NU iti porneste a/c-ul, d-aia nici nu simti nimic. Daca nu are o anumita presiune in instalatie, compresorul nu se cupleaza. Deci a/c nu porneste...


ok, mersi frumos...faza e ca il sunasem pe un baiat care se ocupa cu asa ceva si am asteptat toata ziua dupa el...(nu a mai aparut)..deja s-a facut cald...am nevoie de A/C..
iar la service, sincer, sunt cam hoti unii...cum fac macar sa stiu daca e compresorul bun...ca poate aia o sa zica sa il schimb!baiatul de la care am luat tigra...mi-a zis ca vara trecuta la pornit doar de 2 ori... probabil minte...poate de mult nu mai merge...daroricum sunt convins ca se va rezolva problema asta..
Skip ads

  • tannu

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Pana nu bagi freon in instalatie nu ai cum sa aflii nici daca iti functioneaza compresorul, nici pe unde iti pierde.
Butonul din bord, cum a zis si Ciuby, e doar un contact. Iti arata ca ai activat AC, nu si ca acesta functioneaza.
  • Ciuby

  • Mesaje scrise: 317
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Tigra 1996 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Daca iti baga aer comprimat pe coloana de retur (sper sa n-o botez), presiune de acolo va scadea daca e functional compresorul.

Stai linistit, cineva care lucreaza in domeniu va sti cum sa-l verifice...
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
va multumesc Ciuby si Tannu
  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Din experienþa mea cu A/C- ul iatã câteva sugestii.
1. Cel care verificã sistemul trebuie sã aibe aparatura necesarã. Este vorba de un sistem cu douã manometre prin care se verificã presiunea din instalaþia de AC.
2. Dacã presiunea mãsuraã este 0, nu se incarcã instalaþia cu freon. Se introduce un gaz foarte ieftin ( nu mai reþin care, dintr-o butelie din acelea folosite la sudura cu oxigen.), pânã la presiunea nominalã, ºi se verificã etanºeitatea instalaþiei.
3. Cum s-a scris mai sus, pot fi garnituri, þevi defecte, dar la Astra ( modelul meu ) cel mai des se gãureºte radiatorul chiar in centru. Nu ºtiu dacã ºi la tigra e la fel, vei vedea la verificare.
4. In funcþie de defecþiunea gãsitã se remediazã sau înlocuieºte dupã caz, dupã care se face verificarea prin modul descris la punctul 2.
5. Dacã totul este ok, ºi nu mai sunt pierderi, se trece la umplerea instalaþiei cu freon.
6. Verificarea se face cu AC pornit la maxim ºi se introduce sonda unui termometru digital în unul din orificiile de ventilare, temperatura mãsuratã trebuie sã scadã pânã la cca +4 grace Celsius. Dacã se citeºte acestã valoare sau una apropiatã ( depinde ºi de tipul autoturismului ), atunci instalaþia funcþioneazã în parametri normali, aºadar se inchid geamurile ºi se poate porni la drum. Mult succes, ºi spune-ne cum ai rezolvat.
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Edwin a scris:Din experienþa mea cu A/C- ul iatã câteva sugestii.
1. Cel care verificã sistemul trebuie sã aibe aparatura necesarã. Este vorba de un sistem cu douã manometre prin care se verificã presiunea din instalaþia de AC.
2. Dacã presiunea mãsuraã este 0, nu se incarcã instalaþia cu freon. Se introduce un gaz foarte ieftin ( nu mai reþin care, dintr-o butelie din acelea folosite la sudura cu oxigen.), pânã la presiunea nominalã, ºi se verificã etanºeitatea instalaþiei.
3. Cum s-a scris mai sus, pot fi garnituri, þevi defecte, dar la Astra ( modelul meu ) cel mai des se gãureºte radiatorul chiar in centru. Nu ºtiu dacã ºi la tigra e la fel, vei vedea la verificare.
4. In funcþie de defecþiunea gãsitã se remediazã sau înlocuieºte dupã caz, dupã care se face verificarea prin modul descris la punctul 2.
5. Dacã totul este ok, ºi nu mai sunt pierderi, se trece la umplerea instalaþiei cu freon.
6. Verificarea se face cu AC pornit la maxim ºi se introduce sonda unui termometru digital în unul din orificiile de ventilare, temperatura mãsuratã trebuie sã scadã pânã la cca +4 grace Celsius. Dacã se citeºte acestã valoare sau una apropiatã ( depinde ºi de tipul autoturismului ), atunci instalaþia funcþioneazã în parametri normali, aºadar se inchid geamurile ºi se poate porni la drum. Mult succes, ºi spune-ne cum ai rezolvat.

salut.
am fost azi la un baiat care se ocupa cu climatizatori si incarca cu freon si masini,,,deci baiatul a facut proba exact cum ai zis Edwin...cand a pus manometrele respective a zis:ai presiune dar nu ai cata trebuie..si a mai completat el umpic cu freon sa vedem daca porneste compresorul!dar nu a pornit.baiatul acesta mi-a zis ca tre sa verific in primul rand daca vine curent la compresor...si ca pe radiatorul de A/C ar fi un senzor pe care tre sa il caut sa vad daca nu cumva nu mai lucreaza...
intrebarea mea este:daca stie cineva unde se afla pozitionat acest senzor de pe radiator? multumesc,o sa verific si daca vine curent la compresor...
baiatul acesta mai zicea sa verific si daca nu cumva e din buronul din masina poate nu merge acest intrerupator!
  • Ciuby

  • Mesaje scrise: 317
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Tigra 1996 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Senzor de pe radiator? Nu ma pricep foarte bine la asta, dar vorbeste cumva de presetupa? Daca da, nu e pe radiator, e pe o conduca din apropierea acestuia.
  • victor_xx25

  • Mesaje scrise: 103
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Tigra X16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Ciuby a scris:Senzor de pe radiator? Nu ma pricep foarte bine la asta, dar vorbeste cumva de presetupa? Daca da, nu e pe radiator, e pe o conduca din apropierea acestuia.


deci te rog daca stii sigur unde este presetupa asta spune!sau nu esti sigur?
am bagat-o pe rampa si am gasit o mufa groasa aia o fi?..am mai scos si alta care avea legatura cu tevile de A/C..dar nimic.. Crying or Very sad
  • Ciuby

  • Mesaje scrise: 317
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Tigra 1996 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Presetupa este pe o conducta din apropierea barei fata. Practic, se poate atinge si pe sub masina, cu multa grija.

Arata ca o ciuperca, din care iese un cablu care se duce (parca) in compresor. Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Tigra
  3. Tigra A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR