vionfs
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2016 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
- calin.florindnaiel
- *
- 29 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Astra 2003 Z16XEP
- Galati
calin.florindnaiel
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
-separat nu exista, doar cu electroventilator se gaseste si e undeva la vreo 1300 lei. si eu am avut problema cu rezistenta si mergea numai treapta 3. cand cuplam compresorul pornea si ventilatorul 10 sec la turatie maxima si apoi se oprea. eu am remediat problema prin lipirea rezistentei cu pistolul de lipit. are 2 rezistente spiralate si o rezistenta simpla. eu aveam doar 1 din cele 2 spiralate rupta la un capat si am cositorit.o.
- mod de lucru: se da jos bateria si suportul acesteia si cu o cheie torx (nu mai stiu de cat era orcum mica) se desface surubul blocului de rezistente care se afla su firele ce intra in bloc si apoi iese foarte usor de acolo. cu o surubelnita dreapta se scoate carcasa de metal cu putina forta, se curata de calamina si mizerie rezistenta rupta si apoi se trece la lipit (daca nu ajunge inapoi pe pozitie se poate si intinde o spira si pusa inapoi pe pozitie si lipita). montarea se stie... pentru mai multe detalii ma gasiti aici pe forum
P.S. la mine merge perfect acum electrovetilatorul, cand pornesc ac se invarte foarte incet abia daca il aud, si pe masura ce se incalzeste radiatorul de freon sau sunt tem mai mari creste si turatia lui
- mod de lucru: se da jos bateria si suportul acesteia si cu o cheie torx (nu mai stiu de cat era orcum mica) se desface surubul blocului de rezistente care se afla su firele ce intra in bloc si apoi iese foarte usor de acolo. cu o surubelnita dreapta se scoate carcasa de metal cu putina forta, se curata de calamina si mizerie rezistenta rupta si apoi se trece la lipit (daca nu ajunge inapoi pe pozitie se poate si intinde o spira si pusa inapoi pe pozitie si lipita). montarea se stie... pentru mai multe detalii ma gasiti aici pe forum
P.S. la mine merge perfect acum electrovetilatorul, cand pornesc ac se invarte foarte incet abia daca il aud, si pe masura ce se incalzeste radiatorul de freon sau sunt tem mai mari creste si turatia lui
vionfs
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2016 dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mai 2012
- Mesaj Privat
multumesc pentru raspuns ,
dar eu am modelul de rezistenta de culoare verde invelit in ceramica , si sunt doua spire lipite intre ele am incercat sa le separ dar sunt prea arse , si nu am gasit material pt inlocuire se pare ca este constantan nu stiu sigur , poate a gasit cineva de la alt brand ceva compatibil , s-au adaptabil .
dar eu am modelul de rezistenta de culoare verde invelit in ceramica , si sunt doua spire lipite intre ele am incercat sa le separ dar sunt prea arse , si nu am gasit material pt inlocuire se pare ca este constantan nu stiu sigur , poate a gasit cineva de la alt brand ceva compatibil , s-au adaptabil .
- calin.florindnaiel
- *
- 29 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Astra 2003 Z16XEP
- Galati
calin.florindnaiel
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
cea cu ceramica nu stiu cum e nu am vazut decat in poza colegului de mai sus. eu am cu rezistentele spirala si am putut repara iar acum merge perfect de vreo 2 luni de cand am facut reparatia. eu am cuparat masina cu defectul asta si nu am stiu pana nu am citit pe forum ca nu e bine sa se invarta pt cateva secunde la turatie maxima. si am mers cu masina toata vara anul trecut si nu am avut nici o problema. doar la relanti simteam ca tremura prea tare masina.
- NeamTuLe
- **
- 377 mesaje
- din 09 Dec 2007
- Astra 2004 Y17DT
- Bucuresti
NeamTuLe
- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Dec 2007
- Mesaj Privat
- calin.florindnaiel
- *
- 29 mesaje
- din 24 Feb 2011
- Astra 2003 Z16XEP
- Galati
calin.florindnaiel
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 838 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 838
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- alexx_gan
- ***
- 838 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 838
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
- SINCEAN
- **
- 163 mesaje
- din 06 Jul 2010
- Astra 1996 X16SZR
- Timis
SINCEAN
- Mesaje scrise: 163
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jul 2010
- Mesaj Privat
- TeddyKGB
- **
- 375 mesaje
- din 01 Nov 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Galati
TeddyKGB
- Mesaje scrise: 375
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
- TeddyKGB
- **
- 375 mesaje
- din 01 Nov 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Galati
TeddyKGB
- Mesaje scrise: 375
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
Azi s-a demontat electroventilatorul de pe Classic Z14XEP si am vazut rezistenta ceramica verde arsa, este ca un tub grosolan, nu se poate gasi de inlocuit, este total deosebita cu o singura aplicatie probabil... electroventilator opel. Desi in cataloage apareau ca ar fi compatibile si alte modele de producator de fapt erau total diferite: 1-rezistenta ceramica era de fapt o sarma facuta spirala intr-o carcasa metalica cu gaurele. 2-mufa originala are 4 pini in cruce iar pe cele de producator 3 pini in linie, nu intra una in alta. Rezultat: au dat retur pe cele de producator si am pus originalul bosch care a venit doar ventilatorul cu blocul de rezistente, acesta montandu-se pe rama veche. Cele de producator erau in cutie cu tot cu rama. Probabil se poate face o improvizatie dar eu nu am vrut asa ceva, nu vreau sa-mi ia masina foc in parcare.
Codul de pe ventilatorul original bosch: 0 130 303 298 (GM 13 128 687), codul de pe rama bosch: 0 130 303 927 (GM 13 128 688)
Codul de pe ventilatorul original bosch: 0 130 303 298 (GM 13 128 687), codul de pe rama bosch: 0 130 303 927 (GM 13 128 688)
shmaph
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2009
- Mesaj Privat
Salut,
am un Z16XEP si aceeasi problema cu rezistentele arse.
Am verificat codul de pe ventilator si este acelasi: GPB 12V Bosch 0 130 303 298 GM 13 128 687. In schimb codul de pe carcasa este putin diferit 0 130 303 928 Bosch si 13 128 689 GM.
La service mi-au cerut 1500 lei pentru inlocuire si mi se pare destul de mult. Ai putea sa imi zici cu cat ai gasit piesa ?
Multumesc.
am un Z16XEP si aceeasi problema cu rezistentele arse.
Am verificat codul de pe ventilator si este acelasi: GPB 12V Bosch 0 130 303 298 GM 13 128 687. In schimb codul de pe carcasa este putin diferit 0 130 303 928 Bosch si 13 128 689 GM.
La service mi-au cerut 1500 lei pentru inlocuire si mi se pare destul de mult. Ai putea sa imi zici cu cat ai gasit piesa ?
Multumesc.
- TeddyKGB
- **
- 375 mesaje
- din 01 Nov 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Galati
TeddyKGB
- Mesaje scrise: 375
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
- ddf
- ****
- 1,346 mesaje
- din 01 Apr 2007
- Corsa 2003 z12xe
- Ialomita
ddf
- Mesaje scrise: 1,346
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2003 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2007
- Mesaj Privat
- alinutzu18
- **
- 63 mesaje
- din 26 Mai 2007
- Astra 2004 z1.6xep
- Prahova
alinutzu18
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 z1.6xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2007
- Mesaj Privat
Salut, eu am schimbat acea rezistenta de doua ori si de fiecare data s-a "ars". La modelul cu un singur ventilator, daca nu porneste prima treapta, la 12 bari presiune in instalatia de freon, freonul ramane cald si nu mai raceste. Pe de alta parte presiunea mare, o sa duca la "spargerea" instalatiei si la pierderea freonului.
Dupa cum spuneam dupa ce am schimbat doua rezistente din acelea cu ceramica verde( al naibi de greu de gasit), am pus prima treapta( la ultima rezistenta asta era intrerupta) pe direct si de atunci nu mai am probleme, ventilatorul porneste la " la timp " si am rece. Treptele 2-3 au ramas sa functioneze prin rezistenta, fiind folosite mai rar.
Rezista respectiva are rolul de a reduce consumul de curent si zgomotul produs de rotatia ventilatorului. Singurul incovenient, daca il pot numi asa, este ca se aude ventilatorul mai tare, el functionand la viteza maxima pe prima treaota, pe el "cade" acum 12 volti.
Spor.
Dupa cum spuneam dupa ce am schimbat doua rezistente din acelea cu ceramica verde( al naibi de greu de gasit), am pus prima treapta( la ultima rezistenta asta era intrerupta) pe direct si de atunci nu mai am probleme, ventilatorul porneste la " la timp " si am rece. Treptele 2-3 au ramas sa functioneze prin rezistenta, fiind folosite mai rar.
Rezista respectiva are rolul de a reduce consumul de curent si zgomotul produs de rotatia ventilatorului. Singurul incovenient, daca il pot numi asa, este ca se aude ventilatorul mai tare, el functionand la viteza maxima pe prima treaota, pe el "cade" acum 12 volti.
Spor.
vionfs a scris:Salut, a reusit cineva sa inlocuiasca rezistenta de trepte de la ventilator pentru moatoarele xep? am si eu aceasta piesa defecta si nu gasesc separat nici macar la dezmembrari .
- astra_cc
- **
- 221 mesaje
- din 06 Feb 2012
- Astra
- Ilfov
astra_cc
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2012
- Mesaj Privat
shmaph a scris:Salut,
am un Z16XEP si aceeasi problema cu rezistentele arse.
Am verificat codul de pe ventilator si este acelasi: GPB 12V Bosch 0 130 303 298 GM 13 128 687. In schimb codul de pe carcasa este putin diferit 0 130 303 928 Bosch si 13 128 689 GM.
La service mi-au cerut 1500 lei pentru inlocuire si mi se pare destul de mult. Ai putea sa imi zici cu cat ai gasit piesa ?
Multumesc.
am un Z16XEP si aceeasi problema cu rezistentele arse.
Am verificat codul de pe ventilator si este acelasi: GPB 12V Bosch 0 130 303 298 GM 13 128 687. In schimb codul de pe carcasa este putin diferit 0 130 303 928 Bosch si 13 128 689 GM.
La service mi-au cerut 1500 lei pentru inlocuire si mi se pare destul de mult. Ai putea sa imi zici cu cat ai gasit piesa ?
Multumesc.
blocul de rezistente pt electroventilator cu functie dubla (A/C ,apa) cea cu 4 pini pt conectare si este intr-o caracasa metalica in care se gasesc doua spirale si o dioda pret 200lei piesa originala asa arata piesa :
- alexx_gan
- ***
- 838 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 838
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
- astra_cc
- **
- 221 mesaje
- din 06 Feb 2012
- Astra
- Ilfov
astra_cc
- Mesaje scrise: 221
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2012
- Mesaj Privat
- viorel_bce
- **
- 458 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2008 Z17DTJ
- Cluj
viorel_bce
- Mesaje scrise: 458
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut.
Am probleme cu electroventilatorul de clima,cel aflat intre masca fata si radiator,cind dau drumul la clima porneste dupa citeva secunde, merge putin se opreste,dupa care iar porneste.
Din ce am inteles este arsa ceva rezistenta,care nu se gaseste de cumparat. Intrebarea mea este daca se poate strica ceva la compresor,sau cum se poate repara.
Multumesc.
Am probleme cu electroventilatorul de clima,cel aflat intre masca fata si radiator,cind dau drumul la clima porneste dupa citeva secunde, merge putin se opreste,dupa care iar porneste.
Din ce am inteles este arsa ceva rezistenta,care nu se gaseste de cumparat. Intrebarea mea este daca se poate strica ceva la compresor,sau cum se poate repara.
Multumesc.