Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • vionfs

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2016 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Salut, a reusit cineva sa inlocuiasca rezistenta de trepte de la ventilator pentru moatoarele xep? am si eu aceasta piesa defecta si nu gasesc separat nici macar la dezmembrari .
Skip ads

  • calin.florindnaiel

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
-separat nu exista, doar cu electroventilator se gaseste si e undeva la vreo 1300 lei. si eu am avut problema cu rezistenta si mergea numai treapta 3. cand cuplam compresorul pornea si ventilatorul 10 sec la turatie maxima si apoi se oprea. eu am remediat problema prin lipirea rezistentei cu pistolul de lipit. are 2 rezistente spiralate si o rezistenta simpla. eu aveam doar 1 din cele 2 spiralate rupta la un capat si am cositorit.o.
- mod de lucru: se da jos bateria si suportul acesteia si cu o cheie torx (nu mai stiu de cat era orcum mica) se desface surubul blocului de rezistente care se afla su firele ce intra in bloc si apoi iese foarte usor de acolo. cu o surubelnita dreapta se scoate carcasa de metal cu putina forta, se curata de calamina si mizerie rezistenta rupta si apoi se trece la lipit (daca nu ajunge inapoi pe pozitie se poate si intinde o spira si pusa inapoi pe pozitie si lipita). montarea se stie... pentru mai multe detalii ma gasiti aici pe forum

P.S. la mine merge perfect acum electrovetilatorul, cand pornesc ac se invarte foarte incet abia daca il aud, si pe masura ce se incalzeste radiatorul de freon sau sunt tem mai mari creste si turatia lui
  • vionfs

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2016 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2012

  • Mesaj Privat
multumesc pentru raspuns ,
dar eu am modelul de rezistenta de culoare verde invelit in ceramica , si sunt doua spire lipite intre ele am incercat sa le separ dar sunt prea arse , si nu am gasit material pt inlocuire se pare ca este constantan nu stiu sigur , poate a gasit cineva de la alt brand ceva compatibil , s-au adaptabil .
  • calin.florindnaiel

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
cea cu ceramica nu stiu cum e nu am vazut decat in poza colegului de mai sus. eu am cu rezistentele spirala si am putut repara iar acum merge perfect de vreo 2 luni de cand am facut reparatia. eu am cuparat masina cu defectul asta si nu am stiu pana nu am citit pe forum ca nu e bine sa se invarta pt cateva secunde la turatie maxima. si am mers cu masina toata vara anul trecut si nu am avut nici o problema. doar la relanti simteam ca tremura prea tare masina.
Skip ads

  • NeamTuLe

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2007

  • Mesaj Privat
am si eu aceasi problema cu ventilatorul de la AC nu merge treapta 1 stie cineva unde sunt rezistentele la motorul y17?
  • calin.florindnaiel

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2011

  • Mesaj Privat
la motorul y17 sunt tot in carcasa electroventilatorului. 1sau 2 am vazut modele si cu 2 module cu rezistente.cauta bine.se observa pe carcasa electroventilatorui. e posibil sa intre si un fir acolo.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Pana la urma stie cineva sigur la ce temperatura porneste electroventilatorul la Z16XEP .Am stat cu ea pe tester si a ajuns la 100 de grade si nu a pornit , a urmarit cineva la ce temperatura proneste .
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Cam 105 treapta 1 si 110-112 treapta 2
Skip ads

  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru promtitudine.
  • SINCEAN

  • Mesaje scrise: 163
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2010

  • Mesaj Privat
ddf a scris:Cam 105 treapta 1 si 110-112 treapta 2

Si 116 treapta a 3 a, din pacate am descoperit in urma schimbarii termostatului ca acuma se supra-incalzeste Sad , am trecut de la o extrema la alta.
  • TeddyKGB

  • Mesaje scrise: 375
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Z14XEP aceeasi problema cu rezistentele arse.
Am vazut ca se gasesc separat "carcasa electroventilator" cam la 280 lei. Stie cineva daca acele carcase contin blocul de rezistente? Adica sa demontez motorul cu palele si sa-l montez in carcasa noua.
  • TeddyKGB

  • Mesaje scrise: 375
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Azi s-a demontat electroventilatorul de pe Classic Z14XEP si am vazut rezistenta ceramica verde arsa, este ca un tub grosolan, nu se poate gasi de inlocuit, este total deosebita cu o singura aplicatie probabil... electroventilator opel. Desi in cataloage apareau ca ar fi compatibile si alte modele de producator de fapt erau total diferite: 1-rezistenta ceramica era de fapt o sarma facuta spirala intr-o carcasa metalica cu gaurele. 2-mufa originala are 4 pini in cruce iar pe cele de producator 3 pini in linie, nu intra una in alta. Rezultat: au dat retur pe cele de producator si am pus originalul bosch care a venit doar ventilatorul cu blocul de rezistente, acesta montandu-se pe rama veche. Cele de producator erau in cutie cu tot cu rama. Probabil se poate face o improvizatie dar eu nu am vrut asa ceva, nu vreau sa-mi ia masina foc in parcare. Smile
Codul de pe ventilatorul original bosch: 0 130 303 298 (GM 13 128 687), codul de pe rama bosch: 0 130 303 927 (GM 13 128 688)
Skip ads

  • shmaph

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

am un Z16XEP si aceeasi problema cu rezistentele arse.
Am verificat codul de pe ventilator si este acelasi: GPB 12V Bosch 0 130 303 298 GM 13 128 687. In schimb codul de pe carcasa este putin diferit 0 130 303 928 Bosch si 13 128 689 GM.
La service mi-au cerut 1500 lei pentru inlocuire si mi se pare destul de mult. Ai putea sa imi zici cu cat ai gasit piesa ?

Multumesc.
  • TeddyKGB

  • Mesaje scrise: 375
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2006

  • Mesaj Privat
La reprezentanta Opel Galati (Radacini) mi-au spus 1400 lei. Am gasit cu ~930 lei (factura este in masina) ventilatorul original Bosch GM la Bosch Car Service in Galati. Din cate vad exista si in Timisoara reprezentanta Bosch Car Service.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Poti comanda cu un releu suplimentar direct treapta dorita .Iti trebuie schema din TIS si putina pricepere in electronica si electrotehnica.
Eu asa am facut.
  • alinutzu18

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z1.6xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Salut, eu am schimbat acea rezistenta de doua ori si de fiecare data s-a "ars". La modelul cu un singur ventilator, daca nu porneste prima treapta, la 12 bari presiune in instalatia de freon, freonul ramane cald si nu mai raceste. Pe de alta parte presiunea mare, o sa duca la "spargerea" instalatiei si la pierderea freonului.

Dupa cum spuneam dupa ce am schimbat doua rezistente din acelea cu ceramica verde( al naibi de greu de gasit), am pus prima treapta( la ultima rezistenta asta era intrerupta) pe direct si de atunci nu mai am probleme, ventilatorul porneste la " la timp " si am rece. Treptele 2-3 au ramas sa functioneze prin rezistenta, fiind folosite mai rar.

Rezista respectiva are rolul de a reduce consumul de curent si zgomotul produs de rotatia ventilatorului. Singurul incovenient, daca il pot numi asa, este ca se aude ventilatorul mai tare, el functionand la viteza maxima pe prima treaota, pe el "cade" acum 12 volti.

Spor.

vionfs a scris:Salut, a reusit cineva sa inlocuiasca rezistenta de trepte de la ventilator pentru moatoarele xep? am si eu aceasta piesa defecta si nu gasesc separat nici macar la dezmembrari .

  • astra_cc

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
shmaph a scris:Salut,

am un Z16XEP si aceeasi problema cu rezistentele arse.
Am verificat codul de pe ventilator si este acelasi: GPB 12V Bosch 0 130 303 298 GM 13 128 687. In schimb codul de pe carcasa este putin diferit 0 130 303 928 Bosch si 13 128 689 GM.
La service mi-au cerut 1500 lei pentru inlocuire si mi se pare destul de mult. Ai putea sa imi zici cu cat ai gasit piesa ?

Multumesc.

blocul de rezistente pt electroventilator cu functie dubla (A/C ,apa) cea cu 4 pini pt conectare si este intr-o caracasa metalica in care se gasesc doua spirale si o dioda pret 200lei piesa originala asa arata piesa :

  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Ti-ai comandat exact ce ne-ai aratat in poza cu 200 lei sau doar cele doua rezistente si dioda?
Unde le-ai gasit ce cod au sau cum ai facut pentru ca toate service-urile din comoditate sau alte motive aduc carcasa aia cu totul.
  • astra_cc

  • Mesaje scrise: 221
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2012

  • Mesaj Privat
@alexx_gan - o am de pe o masina astra g 1.6 adusa din germania pt dezmembrat si a fost vandut electroventilatorul fara carcasa si uite asa am reusit sa fac rost de ea. Nu se gaseste asa usor pt ca nu este considerata piesa de schimb ,
Ai PM !
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut.
Am probleme cu electroventilatorul de clima,cel aflat intre masca fata si radiator,cind dau drumul la clima porneste dupa citeva secunde, merge putin se opreste,dupa care iar porneste.
Din ce am inteles este arsa ceva rezistenta,care nu se gaseste de cumparat. Intrebarea mea este daca se poate strica ceva la compresor,sau cum se poate repara.
Multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR