Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • daniel_aoe

  • Mesaje scrise: 650
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Daca DB77AAA a folosit acest amestec si a functionat cu mici probleme pe un UTB 650 (motor mai slab), la tine o sa mearga perfect. Incearca fara nici o grija.
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
UTB 650 e un tractor. Are pompa cu element(pistonas) fara electronica. Y20DTH are in plus electronica multa ...

Judecand dupa urmatoarea : Unii taximetristi targovisteni merg/mergeau fara probleme cu gazolina pe motoare MPI. Nu mai aveau nevoie de nici un fel de reglaje, ecu le facea. Asa ar trebui sa se intample si cu Y20DTH

Cea mai buna solutie ar fi titeiul, insa totusi va avea consecinte neplacute asupra segmentilor.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Dupa experienta proprie (non-Opel Rolling Eyes ) si cele citite pe forumuri (non-romanesti Rolling Eyes ), se poate merge cu un amestec de pana la 30% ulei "de la Mc Donald's", dar DOAR in cazul motoarelor cu injectie indirecta, cu pompa de injectie mecanica. Procentul poate creste pana la 100% (citit, nu aplicat) daca se foloseste preincalzirea uleiului, deci complicatii constructive importante.
Fabricarea "biodieselului" care sa inocuiasca motorina la ORICE tip de motor (adica la unul modern) este cu cantec pentru un particular oarecare, este o problema de chimie "grea" nu doar de filtrare.
Prima metoda, folosita cu succes de subsemnatul, nu spun pe ce marca de masina, sa nu fiu banat de aici... Embarassed
Uite si un link util... daca stii limbi straine (l-am mai dat odata, cred...)
Oliomobile (french)
Interesul acestuia consista si in faptul ca se da lista de masini la care metoda e compatibila, si kilometrajul fiecarui model.
  • nicholas886

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
poate prin injectie directa /indirecta intelegem lucruri diferite, in sensul ca nu m-am familiarizat eu prea mult cu motoarele auto..dar..din cate stiu eu :
Injectie directa: pompe de injectie cu supapa de reglaj/ pistonas sertar sau alte tipuri constructive+tubulaturi de inalta+injectoare ..injectia se propaga direct in camera de ardere..
Injectie indirecta: 1. pompa injectie cu functionare continua+tubulaturi+bara rampa comuna de presiune inalta+ injectoare cu debit controlat electronic.
2. pompa injectie cu sistem injectie directa dar cu camere de precombustie(cum e la motoarele man&bmw)
...bun..dar la common rail(indirecta) nu merge cu ulei..e un risc ridicat de a face praf tot sistemul de inalta presiune..
deci in mod normal , la cele cu injectie directa ar trebui sa mearga uleiul alimentar..
pentru ce a zis @DB77AAA, motorul de pe utb650 este motorul D107, numit asa tehnic..are injetie directa nu indirecta..pompa de injectie cu pistonas sertar si injector clasic, camera de ardere in capul pistonului..la fel si la D110 motorul de pe UTB..
.................
sa nu fac spam, imi dadeam cu parerea ca y20dth , e un motor, dupa parerea mea repet, cu injectie directa.
deci nu vad dece nu ar merge.
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Motoarele cu injectie directa sunt cele la care injectorul "scuipa" direct in camera de ardere, cele cu injectie indirecta cele care au o camera de pre-ardere (precombustie) si asta INDIFERENT de particularitatile constructive ale sistemului de injectie propriu-zis.
Daca nu prea te pricepi prea bine, cel mai simplu ar fi sa te limitezi la motoarele "de pe lista" (vezi situl pe care ti l-am dat), cel putin pana te pui la punct cu teoria... Laughing
In schimb paralela cu motoarele de tractor-camion nu e de loc pertinenta, motoarele Diesel de turism fiind mult mai mici, rapide si "firave" constructiv.
  • nicholas886

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:Motoarele cu injectie directa sunt cele la care injectorul "scuipa" direct in camera de ardere, cele cu injectie indirecta cele care au o camera de pre-ardere (precombustie) si asta INDIFERENT de particularitatile constructive ale sistemului de injectie propriu-zis.
Daca nu prea te pricepi prea bine, cel mai simplu ar fi sa te limitezi la motoarele "de pe lista" (vezi situl pe care ti l-am dat), cel putin pana te pui la punct cu teoria... Laughing
In schimb paralela cu motoarele de tractor-camion nu e de loc pertinenta, motoarele Diesel de turism fiind mult mai mici, rapide si "firave" constructiv.

1.si eu care credeam ca si commpn rail-ul cdti etc etc e tot o injectie indirecta la mijloc..vorba ceea , pompa de injectie umfla un tub la cateva sute de bari si injectorul(cu o electrovalvula in componenta) ii da drumul controlat la fractiunea de cantitate de motorina in camera de ardere..deci nu pmpa de injectie injecteaza prin intermediul injectoarelor motorina, ci doar "umfla" o bara, o "butelie" daca vrei sa-i spui, care mentine o presiune constanta..
2.... te contrazic..principiul e la fel..materialele sunt aproape identice, doar ca motoarele de turism sunt proiectate mai rapide din cauza celor 136 de forte care actioneaza asupra arborelui cotit ce sunt ceva mai mici(din cauza masei si dimensiunilor acestuia) si care permit o viteza unghiulara mai mare a acestui arbore fata de un arbore de motor de camion sau industrial/naval..
ma rog..deviem de la subiect..parerea mea..nu cred ca o sa vad un motor cu injectie indirecta sau cu common rail, torcand frumos pe ulei vegetal..
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Enumara-mi te rog cel putin 10 din cele 136 de forte... Laughing cu grija, ca am facut 5 ani de studii in domeniu... Laughing
Asa cum ti-am mai spus, uleiul "de floarea soarelui" este rezervat in special motoarelor "vechi", cel putin in cadrul adaptarilor accesibile unui particular. Presiunile pompei de injectie sunt mai mici (tipic, circa 150 bari) si diametrul injectoarelor ceva mai mare, in cazul unui common rail presiunile sunt undeva pe la 2000 de bari, deci diuzele mici. Toate acestea fac ca folosirea uleiului, mai ales al celui filtrat acasa, sa fie problematica.
Citeste cu atentie situl pe care ti l-am indicat (sau altele echivalente) reprezinta experienta practica a catorva milioane bune de km "pe ulei". Explicat pe intelesul tuturor, fara multa teorie si formule. Google e prietenul tau, sa te ajute eventual sa traduci.
Am uitat sa precizez ca "bio-diesel" si "ulei" NU sunt DE LOC acelasi lucru, primul fiind un produs al industriei (petro ?) chimice, cel de al doilea, ceea ce iti da pe o bere un manager de la Mc Donald's, dupa ce a facut in el o saptamana de cartofi prajiti...
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Injectie indirecta:


Injectie directa:

Skip ads

  • nicholas886

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2009

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:Enumara-mi te rog cel putin 10 din cele 136 de forte... Laughing cu grija, ca am facut 5 ani de studii in domeniu...
Google e prietenul tau, sa te ajute eventual sa traduci.
Am uitat sa precizez ca "bio-diesel" si "ulei" NU sunt DE LOC acelasi lucru, primul fiind un produs al industriei (petro ?) chimice, cel de al doilea, ceea ce iti da pe o bere un manager de la Mc Donald's, dupa ce a facut in el o saptamana de cartofi prajiti...

.........................................
mda..ai facut 5 ani de facultate tehnica..inteleg..dar nu e un motiv sa se dea cineva mare cu asta pe forum..
forte ale fusului palier +maneton care formeaza impreuna cu fractiunile lor-normale si tangentiale cele care formeaza momentele de intindere, incomvoiere,compresiune, forfecare si torsiune..daca ai facut un calc dinamic si cinematic al unui motor , inseamna sigur ai lucrat cu ele..ele deriva in principiu de la 3 categorii de forte :forte de presiune a gazelor , forte de inertie ale maselor in miscare ale arb cotit, si forte de frecare(intre maneton si cuzinet biela, si palier cu cuzinet palier)..
am si io ceva diplome in domeniu, inclusiv la sesiuni stintifice de "amatori"..nu ma dau in stamba..
................
p.s..am deschis acum vreo 2 luni un thread in care ceream ajutor cu ceva date tehnice despre Y20dt..vroiam sa fac ceva..nu mi-a raspuns nimeni..acolo dece nu ai dat detalii daca esti asa AS..?
p.s:2 136 la motorul in 4T cu 4 cilindrii.. poate am mai ratacit vreuna sau 2..e mult decand n-am mai pus mana pe o carte de specialitate..
.....................
iar in legatura cu "desenele"..nu trebuie sa-mi desenezi..daca ai fi citit atent ce-am scris despre injectie/directa -indirecta..ai fi vazut ca am zis exact ce ai spus tu..doar ca-mi dadeam cu parerea ca si sistemele common rail ar putea fi considerate injectie indirecta..compri?..mai citeste o data colegu..sa nu ofensezi pe cineva..
p.s...google nu e prietenul meu..acolo gasesti fel de fel de articole care pot fi sau nu pot fi adevarate/probate, etc..nu m-as risca doar pt ceva ce vad pe un site..pot face si eu un site ..pe care sa sriu un reportaj , pe care sa-l iei de bun peste ceva bun..nu?..Smile biblioteca e prietena oricarui tehnician..nu google-ul..Wink
.................................
astea fiind spuse...nu mai comentez nimic..o sa incerc cu ulei alimentar odata ..cand ajung pe'acasa si dupa o sa spun rezultatele..mi-o fac cu mana mea ca sa nu mai apara discutii..
............................................
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
http://www.autosig.home.ro/ In primele anunturi vand oamenii aia o instalatie biodiesel. Fiind recuperata pentru neplata ratelor, va dati seama ce bine a mers afacerea.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
In primul rand, desenele NU erau doar pentru tine, ci pentru toata lumea, stiind ca "o poza face cat 1000 de cuvinte" si ca suntem pe un forum public, in al doilea rand NU am remarcat intrebarea ta anterioara, stiind ca pe aici exista ceva pe la 10 mii de useri si chiar daca asi fi facut-o, nici nu eram obligat sa raspund, si poate ca nici nu aveam raspuns sigur si ca nu doream sa imi dau cu presupusul doar ca sa nu tac.
Nu am avut niciodata 2.0DTI...
Oricand, in fata atitudinii tale prea infipta fata de cineva care incearca sa ajute, va fi ultima mea interventie pe aici...
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
nicholas886, y20dth e un motor mult prea modern pentru a folosi ulei presat la rece la el. Asta merge la diesel-urile de moda veche.
Skip ads

  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
52 de mii de iepuroi ?
pfuai aiai aiaaiii
M-oi apuca sã-mi deschid o firmã care vinde instalații de-astea, cã vãd cã prețurile-s bune...
  • remus_vreau_bio

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
din ciclul ce stiu eu nu zic la nimeni ! Eu zic ca este important sa punem bazele unei cooperari, pentru a face ceva home-made eficient. eu stiu una tu stii alta , impartasim datele experimentelor si pana la urma nu mai dam 5 lei pe l de motorina la pompa si poate o sa ajungem la un cost de 50%. lasam putin discutiile inutile despre cat de destepti suntem la capitolul tehnica si moatoare si "aloleu cata experienta am eu " sau mama ce " destept cu diploma sunt eu " si punem umarul.
SE stie clar ca unele afaceri dau kix din cauza proastei organizari si/sau management defectuos - vezi deciziile guvernului P(b)oc.
Sa revenim, pe scurt sa stabilim un calendar al testelor, al obtinerii materiei prime la costuri cat mai mici, => spre zero, apoi punem la cap ciclul "how is made" strangem date despre toate "datele" din ecuatie, le postam aici, apoi poate poate cei care intervin pe forum pe parcurs poate ne dau alte idei, sau iau in mod gratuit idei despre ceea ce facem noi si asa o sa largim grupul de utilizatori si producatori de bio diesel.
Eu o sa fiu cu un ochi aici pe forum sa vedem daca exista buna-initiativa vis-a vis de ideea mea.
Ar fi de preferat sa dam niste linkuri, dar cu SCURTE recenzii de genu: => aici se prezinta cutare lucru, mi-i se pare interesant sau nu. asa se pun bazele unei afaceri de succes.

Acu ca m-am golit de naduf, cine vrea sa incerce sa facem biodiesel ?
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Tu ai citi topicul ?

Scrie cla mai sus investitie de 52000 E,... ai banii ? daca da go for it

Daca nu ai fi citit mai sus ca iti poti lua o masina din anii "80 diesel Mercedes (Volvo) diesel clasic fara turbo, intercooler, pompa de injectie mecanica la care ii poti pune direct ulei de gatit strecurat , sau in combinatie 50-50 cu motorina fie : ulei de gatit strecurat, ulei de rapita, ulei de floarea soarelui.

Daca ai 1.9 CDTI ... combinatia de mai sus e bio-bio adica bye-bye la motor
  • remus_vreau_bio

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
din forum in forum am ajuns pe aici, nu am opel, am un clio 1.5 dci si un vw jetta '86, pe aceasta din urma o sa fac experimentele. am citit topicul, si urmaresc mai multe subiecte pe tema asta si totul se poate rezolva cu cateva sute de euro pentru "homemade". am urmarit subiectul chiar si pe discovery. au o sectiune pe net despre energiile verzi.
Basically soda caustica+ulei+metanol+incalzire catre 100 grade(nu mai stiu exact temperatura) => lasare la decantat (pentru glicerina) come on--te costa aproape zero pt ca poti sa faci cu uneletele care le ai in gospodarie.

Si nu vreau ulei! vreau bio diesel. ulei fac rost il filtrez montez o pompa suplimentara, un filtru cu decantare, un incalzitor electric (cu termostat) sau unul pe baza de apa calda din motor- si merg moca. dar nu vreau asta. pt ca asta se aplica doar la masina mea veche. vreau o solutie pentru toate masinile diesel = biodiesel.
  • 02tes

  • Mesaje scrise: 594
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2008

  • Mesaj Privat
eu cred ca omul deja citise cit costa instalatia . dar mai cred si ca are dreptate.ideea este sa punem umarul si poate iese ceva mai ieftin mai bun....
  • remus_vreau_bio

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
am citit si sudiat.imi storc creierul cum sa obtin fonduri printr-un program, dar nu am sanse din cauza mafiei, fac proiectul da nu trece de tipii de la birou- o spun din experienta. asa ca m-am hotarat sa imi incerc norocul la scara mica pana voi perfectiona metoda. pentru ca din cate am studiat nu o sa fie usor sa produci o chestie de calitate, care sa mearga si la altcva decat tractoare sau rabe.
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
De ce te mai chinui, soda si metanoul o sa faci rost destul de greu de ele.

Poti sa incerci metoda mea chiar poti sa cresti proportia de ulei de gatit daca poti baga un incalzitor in rezervor, sau o incalzire a uleiului inainte de filtru.

LE Chiar daca faci biodiesel nu cred ca vrei sa te apuci de reparat injectia la un 1.5 DCI, chiar o sa coste ceva bani deci Jetta e solutia
  • remus_vreau_bio

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Da solutia ta este super oke, si modificarile nu ar fi asa de costisitoare, in dci nu as baga biodiesel fara sa fie oke, dar daca as avea o masina in garantie as baga, pt ca iti repara ei tot moca. (garantat). am avut ceva probleme cu clio la inceput si totul s-a remediat fara nici o problema de baietii de la renault. acu am 200 000 km si situatia este oke. Acum intervine si iarna, iar iarna uleiul se transforma in gel si astfel nici o pompa nu il mai impinge, solutia de incalzit tot rezervorul nu este o solutie optima.
Din pacate metanolul acesta ...este un factor deciziv in ecuatie, cum fac rost de el? soda caustica nu este o problema, e relativ iefina si se gaseste la orice magazin de chimicale. o sa intreb cat e pretul

INSA in aceste momente costurile nu le luam in calcul, suntem in faza de experiment nu de eficientizare a costurilor.

So, ce e metanolul , si de unde il putem procura?
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR