Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Automobilul Opel Vectra B,este dotat cu o punte posterioara tip MULTILINK,cu suspensie independenta a rotilor.Suspensia consta in arcuri elicoidale si amortizoare cu gaz sub presiune.O bara stabilizatoare are rolul de a diminua inclinarea caroseriei in viraje si de a asigura un contact bun cu solul al rotilor posterioare.
DEMONTARE:
1.Demontare si montare jamba de amortizor:
Idea Se marcheaza cu un marker pozitia rotilor pe butuci.Prin aceasta,roata echilibrata poate fi montata in aceeasi pozitie.Se slabesc suruburile rotii,cu automobilul aflat cu rotile pe sol.Se suspenda partea posterioara a automobilului si, se demonteaza roata.


Se demonteaza protectia de plastic din interiorul pasajului rotii(2 clipsuri si surub prins de aripa spate)


Se ridica putin bratul longitudinal in zona amortizorului,cu ajutorul unui cric hidrauluic.Prin aceasta se asigura ca puntea sa nu cada dupa demontarea amortizorului.(:face: Pericol de accidentare)Se demonteaza surubul hexagonal ''1'',de fixare a amortizorului in bratul longitudinal.Se demonteaza suruburile ''2'' de fixare pe suportul superior al amortizorului.


Montarea:Se monteaza partea superioara a amortizorului,strangand suruburile ''2'' cu 55 Nm.Se monteaza partea inferioara a amortizorului cu un surub nou ''1'',acesta se strange cu o cheie dinamometrica la 150 Nm.Se monteaza roata(astfel incat marcajele marker-ului sa coincida),cu ajutorul prezoanelor(acestea se ung doar pe suprafata de contact cu janta).Se coboara automobilul pe sol,se strang prezoanele in cruce la 110 Nm.
2.Demontarea si montarea arcului posterior:Se demonteaza jamba amortizor conform punctului ,,1,,.Pentru demontarea amortizorului trebuie comprimat arcul elicoidal.(se poate folosi si 2 chingi cumparate din comert,cate una pe fiecare parte a arcului).


Se demonteaza piulita de fixare ''12'' aamortizorului.Se scot componentele,in urmatoare ordine:rondela ''11'',tamponul superior ''10'',elementul portant ''9'',tamponul inferior ''8'',bucsa distantier ''7'',rondela ''1'',tamponul tubular ''2'',inelul de amortizare ''3'',arcul elicoidal ''6'',teva protectoare ''4'' de pe amortizorul ''5''.
OBSERVATIE:Daca se doreste inlocuirea arcului,acestea se schimba doar in perechi,adica la ambele roti posterioare.
Montarea:Se monteaza componentele pe tija amortizorului,in ordine inversa celei de demontare.Se monteaza o piulita autoblocanta noua ''12'',pe tija pistonului,strangandu-se la 20 Nm.Se detensioneaza incet arcul din chingi.3.Schimbarea bucsilor de pe bratul longitudinal:Se slabesc prezoanele rotii,se suspenda automobilul,se marcheaza cu marker janta pe butuc,se scoate roata.Se demonteaza mufa de la senzorul de turatie al rotii.Se desfac suruburile de la etrier,se desface surubul care tine suportu de prindere al cablului de frana de mana,de pe interiorul bratului longitudinal.Se scoate etrierul si se suspenda de arcul elicoidal cu ajutorul unui carlig.


Se desfac suruburile palierului de pe caroseria automobilului.


Se desfac suruburile de la bucsile oscilante (superioara si inferioara),se desface surubul amortizorului de pe bratul longitudinal.


Se scoate bratul longitudinal,cu palier cu tot.Se desfac cele 4 piulite de la butucul rotii si se indeparteaza acesta.


Se tine bratul longitudinal cu palierul in sus si se scot bucsile oscilante uzate de pe bratul longitudinal,cu ajutorul unei ''bucsi metalice'' cu diametrul mai mic cu 1mm.Se fixeaza bucsa oscilanta in degajarea locasului ei din bratul longitudinal,se ''preseaza'' cu bucsa metalica pana cand diametrul exterior al bucsii oscilante este simetric in ambele parti.

Montarea.A se urma pasii invers de demontare.OBSERVATIE:Poza de catalog cu bucsile si codurile acestora,necesare puntii posterioare Opel Vectra B.


Skip ads

  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,311
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
aici se gasesc informatii si despre schimbarea bucsei mari ce vine in capatul bratului si apoi in podea. https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=40
  • miay23

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jul 2008

  • Mesaj Privat
multumesc mult ksper pentru tutorial, mi-a fost de mare ajutor. Numai bine tuturor.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat

Vreau sa schimb bucsa asta. E cea cu care bratul e prins de caroserie. Nu troncane, nu bate, doar e rupta si mananca foarte tare cauciucul/anvelopa. Evident ca o sa le schimb pe amandoua.
Pot cumva sa o schimb fara sa demontez bratul de pe fuzeta, implicit sa dau bratul afara?. Nu am schimbat niciodata acea bucsa, insa din aducere aminte retin ca se poeate ”cracana” suficient doar pentru schimbarea acelei bucse.
Ce chei am nevoie? Pana acum am presa de rulmenti/bucsi. Parca e prins bratul cu chei de 18.
Skip ads

  • Radovan_eu

  • Mesaje scrise: 1,311
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Vezi ca am postat aici https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=60 cum am schimbat acele bucse, am incercat si eu sa le inlocuiesc fara sa demontez bratul de pe masina dar mai mult ma chinuiam asa ca le-am demontat pe amundoua de pe masina. Cat despre chei, daca ai un set de tubulare cu crichet faci minuni, merge treaba ca unsa. Nu mai retin ce marime la tubulare am folosit dar asta nu e asa de important. Nu este necesar sa desfaci etrierul din furtun ci doar suruburile ce tin etrierul pe butuc.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:
Vreau sa schimb bucsa asta.

Bucsile au fost schimbate. Am desfacut cele 3 suruburi ce tin capul bratului de caroserie, bara stabilizatoare ca oricum schimbam si acea bucsa, suportul conductelor si cablului de la frana de mana ce vine prins pe acel brat. Bratul a cazut jos si am avut acces cu usutinta. Bucsa mare fiind in carcasa de aluminiu, a corodat, si singura modalitate eficienta de scos a fost dalta si ciocanul. De montat la loc am folosit o presa de rulmenti, merge ca unsa...
Nu am facut poze ca nu am avut un asistent Embarassed
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:
DB77AAA a scris:
Vreau sa schimb bucsa asta.

Bucsile au fost schimbate. Am desfacut cele 3 suruburi ce tin capul bratului de caroserie, bara stabilizatoare ca oricum schimbam si acea bucsa, suportul conductelor si cablului de la frana de mana ce vine prins pe acel brat. Bratul a cazut jos si am avut acces cu usutinta. Bucsa mare fiind in carcasa de aluminiu, a corodat, si singura modalitate eficienta de scos a fost dalta si ciocanul. De montat la loc am folosit o presa de rulmenti, merge ca unsa...
Nu am facut poze ca nu am avut un asistent Embarassed


Pai ai mai desfacut si surubul de la amortizor si etrierul de pe taler. Bratul l-ai scos cu tot cu rulument, nu?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu. Bratul a ramas prins de fuzeta. Doar l-am lasat in jos si cu preasa am scaimbat acele bucsi.
Skip ads

  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Da. Se poate si asa,dar sa ai o presa buna, chiar si homemade.
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Salutare!
Aºa cum spunea un coleg, daca ai Vectra B, obligatoriu treci prin topicul de bucºãraie. Dupã o perioadã de timp în care, nu aveam decât cuvinte de laudã pt Opelaºul meu, iatã ca a început sã scadã lauda, nu de tot dar "se aude ceva" mai încet. Am citit, cred ca 5-6 topicuri despre bucºe ºi bãtãi, doar la cineva o singurã problema asemãnãtoare dar nu a dezvoltat. Bineînþeles, am zis sa discut cu voi ºi apoi sã merg pe la "doctorii de maºini" (dacã nu rezolv singur), ca sã nu pic de fraier cã nu aº avea cunoºtinþe prin "cabinet". Am o bãtaie, ca toatã lumea, pe partea dreaptã a maºinii, mã duce cu gândul înspre spate, dar... În timp ce vopseam etrierii, în partea de faþã-dreapta, am vazut cã bieleta antiruliu are cauciugul rupt dar nici un gram de joc. Am zis ok, schimb asta, pe viitor (încã nu bãtea). Prin noiembrie anul trecut... Am fost plecat, am venit în þarã, am umblat mai mult cu maºina de servici, am cam uitat de a mea. De sãrbãtori, fac schimbul de ulei (Ravenol VSI 5w40, un ulei super, recomand) ºi go go go la drum. Cu multã umezealã, ploi, parcã auzeam o tentã de bataie.... Am lasat-o aºa... Ieri, mã cheamã fratele sã ma uit puþin la un PC, ºi când plec de la el aud bãtãile... Îl chem sã mergem cu maºina sã vadã meseriaºul de mine, "e din faþã sau din spate" Smile? Fratele stã în spate, rabateazã bancheta din partea dreaptã ºi bagã capul în portbagaj. Eu la volan cautam toate gãurile... Vine ºi pãrerea meseriaºului 2 , da e din spate cã bate, citez "chiar acolo" Smile. Pun maºina cu o roatã pe un trotuar mai înalt, ne apucãm sã zdrãncãnim la roatã, în sus, în jos ºi în lateral, la care se aude un... cred cã cel mai corect e joc.... pun mâna pe roatã ºi împing din ce în ce mai tare, de la o anumitã putere se simte acel joc, joc de care nu am auzit pe nimeni sã se plângã. Mã sui în maºinã ºi în timp ce mergeam liniºtit spre casã, prin cartier, dau talpã cu a 2-a pt cã venea din contrasens un participant la trafic, ca sã ocolesc pe unu cu covrigii cã mergea pe pe stradã (trotuarele au 3-4 metri ºi erau goale, covrigarul pe stradã) ºi aud toba mea cum "toarce" spartã-ruptã în 3 locuri, mã gândeam ce sunet bestial (de asta nu am schimbat-o)... atunci îmi aduc aminte cã în toamna anului trecut am gasit toba "atârnatã", chiar deasupra suspensie spate, i s-a rupt suportul de cauciug ºi am legat-o eu bine, cu colier românesc, fãcut dintr-o sârmã oþelitã.... ªi cam de atunci a început bãtaia... La mine în Vâlcea, meseriaºi ieftini sunt toþi, dar ieftin ºi ..... Nu am vãzut un meseriaº care, sã punã puþin suflet acolo.... Daltã, rangã ºi ciocan la toate. Prefer sã schimb personal, chit cã stau întreaga zi pt o bucºã. Sã încep cu toba? Trebuie sã cumpãr toþi suporþii de cauciug, majoritatea sunt varzã , sau lipsesc, banii ori pe un set complet de cauciuguri, ori pe o bieletã, tot acolo ajung, oricum zilele astea sunt certat cu finanþele, ca au fost cam multe, asigurare, impozit, rovigneta... Bieleta aia am tras am zdrãncanit, nu are joc, chiar dacã are rupt cauciugul. Sau la roata din spate, acel "joc" bate? Vreau sã le fac personal, v-am zis, dar sã scap ºi repede, adicã nu sã verifc x, sã verific y, direct la sursã, dacã se poate, dacã nu........ Numai bine! Aºtept rãspuns.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Vrei tu sa le faci pe toate - dar organizeaza-te un pic cu banii. Probabil ca daca ai avea circuitul de evacuare in stare perfecta te-ar deranja bataile respective. Parerea mea este sa incepi cu evacuarea - set gasesti cu duiumul - chiar eu am cumparat anul trecut si am platit cam 60 lei pe tot setul de tampoane de toba. Cu sigurante si suruburi cu tot.
Una la mana
Doi la mana..... jocul spate poate fi din rulument - mai rar dar nu este de neglijat - este scump nou. Dar mai bine asigura-te. Eu am suspectat ca si tine - m-am grabit am luat rulument - dar de vina au fost bucsile oscilante.
Am schimbat cu mana mea toate bucsile spate pe Vectra B Caravan si Berlina si in ambele cazuri spatele nu mai bate , nu mai toncane. Secretul este lucrul cu rabdare si scule potrivite. Multumesc pe aceasta cale colegului Radovan_eu, caruia i-am si ramas dator cu ceva...Nu am uitat!
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Mda.... Am observat cã rulmentul trece de 400 de lei. ªi nici nu am spus cã am avut o micã problemã cu frâna de mânã, la aceeaºi roatã, mergea o idee înfrânatã (dar am rezolvat-o), posibil sã se fi scurs vaselina de la cãldurã. Dar rulmentul... nu explicã de ce nu se aude bãtaia când e ud pe asfalt, sau plouã... În fine, sãpt viitoare o sã verific. Mulþumesc colegu' mariano. Salutare!
Skip ads

  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Este bine totusi sa se verifice absolut toate bucsile(chiar daca aveti joc doar pe una dintre acestea) inainte sa se schimbe ceva in aceasta zona. Pe de alta parte trebuie verificat si ansamblul amortizor-arc, dar si rulmentul(cum a specificat un coleg anterior.
Scriu acestea deoarece:
- degeaba schimbati bucsile uzate daca aveti amortizorul uzat peste masura
- degeaba schimbati rulmentul daca aveti bucsile uzate
Intelegeti ceea ce vreau sa specific. Deci toate lucreaza impreuna si la o singura piesa defecta trebuie verificate si celelalte componente, subansamble.
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Pãi dacã scap ieftin, doar din tobã (dar nu cred, cred cã se va reduce din zgomote), ar fi ok, dacã nu ori rulment ori toate bucºãraiele schimbate (un calcul simplu ºi am vãzut cã fac undeva la 750 lei - Lemforder - toate pt spate). Sunt genul care schimbã tot chiar dacã nu prezintã uzurã, cã ºtiþi cum e, e clar cã nu mai þine nu ºtiu cât.... sunt fãcute pt un anumit nr de km, cã mai trebuie sã manânce ºi alþii Smile.
Ksper este un domn LORD, se vede cã îi place mecanica maºinilor, dacã ar fi toþi mecanici ca el.... Dar la ce am eu în VL... Le plãteºti constatarea, bat de douã ori cu ciocanul (poate nici chiar aºa, dar pe aproape) ºi zic cã e totul ok. Spui cã vrei sã schimbã filtrul de benzinã, te întreabã, "Pãi ce, nu porneºte?" Nu bre, pur ºi simplu vreau sã îl schimb, TE PLÃTESC. Cã se schimbã greu, cã poate rupe þevile care intrã în el... pãi eu l-am fãcut mecanic ? Am schimbat singur cu o ºurubelniþã filtru de benzinã...
Ca sã fie treaba treaba, azi am fost la MVAUTO, pt cei care ºtiu, merg înãuntru la tejghea spun ce vreau (o diagnostificare), plãtesc 40 de lei. Toate bune... Trag maºina în spate acolo la ei, apoi o ia un tip, o trage în service (adicã în interiorul service-ului), hopa sus pe elevator se uitã omul, eu le-am spus cã am impresia cã bate ceva în spate, nu le-am spus mai mult, a fost o chesti sã vãd cât de profesioniºti sunt. La ceas, dupã ce am plãtit pânã mi s-a comunicat constatarea (ºi verbalã ºi în scris), 15 min. Dupã ce iau constatarea, merg cu mecanicu ºef, maºina era încã pe elevator, se pregãtea unu sã o dea jos, pun eu mâna pe roatã (eu cu încã 2-30 de nervi) ºi miºc mai tare de roatã. Se aude "jocul", miºcã ºi "ºeful" ºi constatã el cã e "doar un mic joc la un braþ", dar nu ºtiu care braþ, mai mult nu a zis, a dat maºina jos, am spus cã pot sã pãstreze ei constatarea (ºi am lãsat-o la ei pe o masã cu un calc) ºi am plecat fãrã scandal.
Aºadar, decât mecanici ca aºtia..... Nu am fost la reprezentanþa Opel, dar în oraºul astã, am vãzut cã acel mecanic care se chinuia sã schimbe o plãcuþã de frânã la Loganul de servici, era ºi la Audi, atunci când am mers la service-ul periodic cu maºina unei veriºoare (era borþoasã în perioada aia ºi soþul plecat din oraº), un A5 ºi lista continuã la multe service-uri.
Aº da orice sã am cunoºtinþele (ca cele ale colegului ksper, probabil va fi dorinþa mea de Crãcinul viitor:) ) ºi sculele necesare sã ma ocup personal de maºina mea, în caz de probleme. Dar am timp sã învãþ, probleme mari nu sunt, mai sunteþi ºi voi Very Happy ºi rezolv cumva.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Eu nu ajung acum in Valcea, te ajutam sa rezolvi situatia.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Ce vad aici - si cred ca este important de mentionat, iar cei ce au demonta cu manuta lor stiu despre ce vorbesc este remontarea pe pozitia corecta a "scoicii" ce tine bratul spate. Cel pe care se monteaza cele 3 bucsi - 2 oscilante si cea mare de sub podeaua spate. Este necesar sa mentionam ca demontarea se face dupa ce in prealabil s-a trasat conturul acelei scoici pe caroserie- pe podea propriu-zis - deoarece nu are o pozitie fixa ci poate suporta reglaje ulterioare.
Recomand cu caldura efectuarea unei geometrii computerizate a puntii spatedupa operatiune de schimbare a bucsilor spate!
De ce?
Pentru ca odata cu aparitia uzurii pe ansamblul multilink - apar si abaterile de la pozitile originale ale autoturismului. Basca , socurile si bubuielile produse asupra sistemului de suspensie de soselele patriei noastre. Fiecare bordura urcata cu rotile din spate forteaza articulatia spate. Cu cat este mai mare bordura si cu cat avantul este mai mare - cu atat creste trauma fizica ( morala , nu se pune) a articulatiei.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Foarte buna completarea mariano.
Ca si o alta completare la discutie ar mai fi urmatoarele date:
-bucsa palierului(cea mare -doua la numar) se monteaza conform imaginii urmatoare.


-placa de contact cu caroseria a palierului trebuie sa fie paralela cu sistemul de prindere al rulmentului pe bratul longitudinal, "linia" acesteia sa corespunda cu centrul(sau mufa de la ABS) diametrului rulmentului.


-Inainte de a demonta palierul de pe caroserie(exact ceea ce a specificat si mariano) trasati conturul acestuia pe caroserie cu un marker permanent. O sa va fie mai usor de fixat si nu o sa aveti probleme cu unghiurile(asta daca masina nu a fost lovita sau bratul sa fie stranb)


Orice completare este mai mult decat binevenita.


Ultima modificare facuta de ksper la Joi 24 Jan, 2013 9:47 pm
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
E, asta vreau sa spun si eu - trasati dar nu va bazati pe acest trasaj. Sfatul meu este sa mergeti totusi la verificarea geometriei. De ce? Pentru simplul motiv ca daca, prin absurd ne gandim ca ati amanat ceva timp de la aparitia batailor, remedierea defectiunii si ati continuat sa circulati si sa exploatati masina, este foarte posibil ca unghiul rotilor spate sa se modificat . Atentie! Cand spun modificat - si iarasi fac referire la cei ce stiu din experienta demontarii - ma gandesc la 1-2 sau 3 mm. Poate parea putin sau insigniifant dar decalajele mici in palierul care se prinde in caroserie, dau "cap compas" distante mai mari la roata.
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Wow... Cu siguranþã lucrurile astea mã depãºesc.
O intrebare (off-topic, îmi cer scuze cu ocazia asta). Nu am catalizator (cutia e goalã). Asearã am fost la un depozit de dezmembrãri auto, pt o tobã sã mã uit dacã tot schimb ceva, mãcar sã pun de la cap la coadã, poate scap aºa de bãtãi. ªi acum întrebarea, este vreo problema daca îi pun altfel de catalizator, adicã un Euro 3 sau Euro 4? Am nevoie de Euro 2. Dar am gãsit o tobã completã (inclusiv catalizator), aratã ca nouã, de Golf 4 ºi cu ajustãrile necesare, se poate monta pe Vectra mea, oare afecteazã puterea motorului sau..? ce ziceþi? o dã cu 200 de lei de la galerie pana la toba finalã (inclus ºi catalizatorul, cum am mai zis). Mi se pare un chilipir, ºi aratã prea bine sã refuz.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Chiar nu te sfatuiesc sa faci astfel de improvizatii. Vrajeala cu micile ajustari este gogoasa pe care ti-o servesc cei de la dezmembrari, care dupa parerea mea stiu doar sa desfaca. Am facut si eu silit de imprejurari si situatie astfel de improvizatii pe un Ford pe care l-am avut mai demult si rezultatul a fost mediocru. La un drum mai accidentat, ba atingeau tobele de caroserie, ba tubulatura. Gandeste-te ca traseul de evacuare are un traseu bine stabilit, functie si de diametrul evacuarii, degajarile caroseriei, basca articulatia spate, rezervorul si cablurile franei de mana. Nu sunt reticent, dar aici nu gasesti decat foarte greu sudori si tinichigii dedicati ca pe Discovery. Si fara suparare, masina ta oricat de draga iti este, nu se constituie intr-un proiect de "restore" care sa capaciteze un astfel de meserias sa se implice cu dedicatie. In concluzie iti cer sa fii circumspect, prevazator si calculat. Daca vrei pot sa iti caut eu un astfel de traseu de evacuare si sa te pun in legatura cu cel care il vinde. Am facut acest lucru pentru un prieten si crede-ma ca ceea ce i-am luat s-a potrivit perfect. Inainte de montaj a dat doar un spray argintiu de protectie pe toata evacuarea. Arata de zici ca-i noua din magazin. Piesele mi-au venit prin posta romana ca si colet. Fara probleme si taxe mari. Trimise din Timisoara la Bucuresti.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR