Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Ms colegu' de sfat. Nu am precizat cã modificãrile le fac cu un, nu ºtiu cum sã spun, mai mult decât expert, un vãr, ºi-a modificat la Calibra lui evacuarea ºi cum a aranjat-o acum... super, vb foarte serios, este fãcutã de el cu mânuþa lui, de la saxofon pânã la toba finalã. Deci partea cu modificarea nu era pt cei de la dezmebrari, mie îmi era oarecum teamã sã nu afecteze, acel Euro 4 de la catalizator, motorul meu. De aia mã încântã toba aia de golf, dar mie imi pare rãu de toba mea, sunã aºa natural ºi grav, super, nu sport, parca ar veni dintr-un motor de 4-5 L. În fine. Sper sã mai fie toba la dezmembrãri, cam plouã afarã ºi ajung mai tz la ãia.
Skip ads

  • kosmin85

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2008

  • Mesaj Privat
sal
cine a schimbat bucsile mari cele de la brat de vin prinse sub usa de care ati pus ca sunt doua dimensiuni ,unele de 67 mm si altele mai mici de 64 parca?
la mine cred ca au mai fost schimbate iar cea de pe dreapta joaca in brat, cu masina suspendat poti misca bratul cu mana stanga dreapta de aceea tind sa comand dse 67mm
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Pai comanda cel mai bine cu talonul masinii, dupa seia ei. Eu mi-am luat din anglia si nu au fost probleme. Sincer nu am auzit de diferentele acestea de care spui tu. Sivtind sa cred ca asa este, ar fi ilogic, nepractic, fara justificare si cred ca peste mana si pentru producator sa lucreze la tolerante din astea asa mici. In speta 3 mm. Inteleg sa imbunatatesti o piesa, sa ii faci un umar, o tesitura care sa ii imbunatateasca functionarea sau inlocuirea, dar sa calibrezi o astfel de piesa cu 3 mm mi se pare nejustificat. Parerea mea este ca tu ai avut ceva uzura in interiorul bratului, sau poate cand s-au mai schimbat aceste bucsi, s-a insistat cu oera multa ravna la curatat scaunul si intrarea bucsii cu smirghel. Sau poate a intrat stram a scos, a bagat din nou si tot asa. Tine cont de faptul ca exteriorul bucsii este din dural, asta insemnand ca are totusi o rezistenta mai mica si predispozitie la uzura mai accentuata decat bratul in care se monteaza,
  • kosmin85

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2008

  • Mesaj Privat
ms de sfat
am comandat azi bucsile cele mari de la tendoane lemforder si cele mici din capatul bratelor tot lemforder caci acestea nu fusesera schimbate niciodata si se vedea cauciucul imbatranit
urmeaza sa vad si starea celor oscilante desi alea se vad schimbate de curand
Skip ads

  • jeje

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Pentru a schimba bucsa care se vede deasupra butucului mai trebuie desfacut si altceva decat surubul ei ? Eu asa as incerca sa fac . Ce dimensiuni ar avea presa ? Pare a fi un fel de pivot pt ca vad un burduf acolo . E cumva excentric acolo ? Multumesc .
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Salutare!
Eu am rezolvat partea cu troncãnelile mai demult. Am schimbat tobã, bucºi ºi de toate, bãnuþi cât cuprinde ºi tot bãteau. ultima oara am schimbat bucºi bara stabilizatoare (vreo 10 lei bucata, 2 necesare) ºi minune, au dispãrut zgomotele/troncãneli. Nu îmi venea sã cred....Bine cã nu am schimbat rulmentul (400 de lei fãrã manoperã).
O întrebare: un topic cu explicaþii cum se demonteazã roþile din spate la Vectra B 97? Nu gãsesc nimic.... Spre ruºinea mea nu am nici o idee cum dau jos discul. Vreau sã reglez frâna de mânã.
Cu ocazia zilei de azi, urez LA MULÞI ANI celor care poartã numele de Maria, Marin, etc.
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Ca sa reglezi frana de mana,nu e nevoie sa dai jos tamburul.Vezi ca prin ele,este un orificiu,o gaura rotunda,si apoi invarti de tambur pana ce gaurica aceea ajunge sus.cu o lanterna,sau o bricheta cu led,luminezi innauntrul tamburului,si ai sa vezi in partea de sus o rotita dintata.acum dai de rotita cate un scat,dar sa ai grija sa fie cam in mod egal pe ambele parti.succes!
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Geo89, prin "gãurica" aia am reglat doar la o roata (cea de pe stânga spate), dar pe dreapta degeaba încerc, chiar nu vrea sa þinã. Trebuie sã desfac pe acolo, am impresia ce e ceva sãrit sau.... în fine. Eu am cãutat un topic cu aºa ceva dar nimic concret despre demontarea/desfacerea butucului unei roþi spate Vectra B. Pe roata stânga þine, chiar nu pot pleca de pe loc, la al 7-8 dinte þine f bine. Pe dreapta am mai reglat ceva prin orificiul de care vorbea colegul Geo89, dar când trag frâna nu vrea. ªi o alta problemã interesantã: într-o pantã, maºina cu faþa în jos, frâna de mânã la 7-8 dinte tras, cum am mai spus, þine, no problem. Dacã o întorc, cu spatele în jos, frâna de mânã la dintele 7-8, începe sã "coboare" panta. Pe la dintele 9 þine. Pe asfalt, dacã trag frâna de mânã în mers stânga se blocheazã complet, dreapta doar înfrâneazã. Pe nisip, dreapta nu se blocheazã complet, sacadeazã, parcã ar porni ABS-ul. Am citit prin niºte topicuri, cã cineva a schimbat cablul de la frâna de mânã ºi toate au revenit la normal.... La mine aratã bine, culiseazã pe ambele pãrþi, nu ºtiu ce sã zic. Este posibil sã nu culiseze cât trebuie, nici nu cunosc cât trebuie sã aibe miºte acolo cablul... Cred cã voi schimba ºi cablul.
ªi încã o întrebare: La roþile din spate (nu ºtiu ºi dacã în faþã), în inelul central (gaura pe care intra janta) este un dop/capac, nu ºtiu cum sã-i spun.... eu l-am dat jos, este din aluminiu, am crezut cã aºa pot da jos tamburul.... Trebuia sã fie ceva în spatele lui? Adicã eu mã aºteptam sã fie vaselinã... ªi acolo e uscat... Disearã, dacã nu uit, pot adauga câteva poze, acum sunt la serviciu.
Skip ads

  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Asa imi facea si mie pana sa o reglez.In fata pleca-nu pleca,dar daca dadeam in spate,zici ca nici nu era frana de mana trasa.Atunci,vezi ca tot pe tambur,gasesti un surubel cu cap de surubelnita stea.Iti zic din start sa iti iei un spray de rugina,si sa-l ciocanesti un pic innainte de a incepe sa-l desfaci.Dupa ce l-ai desfacut,mai bati un pic in tambur dupa nevoie,si acesta v-a iesi.cum poti vedea ce se intampla,si poti regla linistit frana de mana.Daca incerci si nu reusesti,suna-ma.Stima!
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Sunt confuz... Tamburul se þine doar în ºurubelul ala în stea?... Parcã am vãzut ceva în niºte poze (la colegul Kasper dacã þin minte bine). Discul de frânã nu se dã jos, nu?
  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
imi cer scuze,intradevar,eu am dat si etrierul jos!
  • kosmin85

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2008

  • Mesaj Privat
am si eu o problema ,poate a mai patit cineva
rotile mele pe spate stau /\ am schimbat toate bucsile spate ,amortizoarele si degeaba
dupa ce am schimbat bucsile am facut unghiul si nu se incadreaza in tolerante iar cei de la service au zis ca nu se regleaza
acum banuiesc ca ar fi bratele superioare de la punte cele bumerang caci alta cauza nu vad
daca a mai avut cineva aceasta problema si mi ar putea da un sfat as fi recunoscator
Skip ads

  • Geo89

  • Mesaje scrise: 623
  • Locatie: Braila
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
e posibil ca cei care ti-au schimbat bucsile,sa le fi montat ca naiba,pentru ca la demontare se tine cont cum au fost asezate,si acum sa ai noile bucse puse prost la pozitie,si abaterea sa fie atat de mare incat nici la geometrie nu au ce sa iti faca daca mai strang sau slabesc cateva filete.cauta un service mai specializat sa iti repozitioneze bratele bine.asta este doar o parere personala facuta dupa ce am citit pe forum.stima!
  • kosmin85

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Pai este vorba de unghiul de cadere nu de convergenta,la demontare s a tinut cont de pozitia tendonului pe sasiu
Problema este ca stau de partea de sus spre interior rotile
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Fa te rog o poza la pozitia rotilor.
  • kosmin85

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Conform fisei de la service ul unde am facut unghiul este vorba de un grad si ceva pe dreapta si 0,....pe stanga
O sa pun si o poza mai pe seara
  • kosmin85

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2008

  • Mesaj Privat

  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Da. Se observa "inclinarea" rotii spre interior. Curios este faptul ca am vazut acest aspect la mai toate caravanurile, fie ele Vectra sau Astra. Am fost cu masina surorii(Astra G Carvan) la reprezentanta Opel la noi si am primit un raspuns surprinzator..."dupa un timp cica "se lasa" si ca este ceva normal". Ma rog, raspunsul nu ma multumeste, atat de sec si neprofesional este.
  • kosmin85

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2008

  • Mesaj Privat
aminlocuit si cele 2 brate care fac legatura intre fuyeta si mijlocul puntii pe partea dreapta si degeaba ,tot asa sta
tendonul am vayut ca este din metal solid nu cred ca avea cum sa se strambe ceva acolo
posibil sa fie fuzeta ?
a mai intalnit cineva aceasta problema?
  • jeje

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2012

  • Mesaj Privat
ksper bucsa care se vede in dreapta jos fata de amortizor ,chiar deasupra etrierului spate am inteles ca e bucsa scartaietoare , o poti schimba cu un cric pus sub brat/punte plus presa de bucsi ? Daca ai dimensiuni la bucsa ar fi super sa pot face comparatie cu ce am eu (diametru int 12 mm, ext 45 mm si lungime 52 mm ). Aceasta bucsa poate cauza uzarea cauciucului pe partea interioara ,adica are excentric ca se vad niste burdufe ? Multumesc .
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR