Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • Patratel

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2007

  • Mesaj Privat
pt cine e interesat, la ingaraj.ro un resort pozitia 10 e 41 ron iar la 24car.ro e 42. Scriu aici, fiindca as fi dat 2 beri celui care ar fi pus informatia asta aici. Am cautat toata ziua piesa asta. Greu oameni buni, greu. Sanatate
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Eu habar nu aveam de magazinele alea on-line si sincer tu meriti pana la urma acele beri pt. adresele respective. De altfel numai pe @petrecila l-am auzit vorbind pana acum de acele resorturi.
Bine ai face sa ne spui si motivele pt. care vrei sa le inlocuiesti.
Propun sa deschidem un topic de genul: ,,Magazine piese Opel Agila" pe care tu Patratele ar trebui sa-l inaugurezi.
Si nu mai fi suparat, deoarece intocmai ca in semnatura ta : mos craciun e cu noi !
  • Patratel

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Zilele viitoare voi pune un asa zis tutorial, despre cum sa schimbi acel arc. Sunt convins ca vor fi completari din partea unor colegi forumisti mai experimentati decat mine, dar sunt foarte bine venite, si poate asa invatam si noi ceva. Sanatate maxima.

P.S. PL500, merci pt incurajari, vreau sa le schimb fiindca unul s-a rupt, a plesnit la o denivelare, si imediat a inceput sa se auda in spate un clantanit , am redus viteza si am mers cu a II-a pana acasa, care din fericire era la jumatate de km. Cand am reusit intr-un final sa deschid tamburul, am sesizat ceea ce era de asteptat, si anume ca resortul respectiv era rupt. Pun pauza aici si ne "auzim" peste cateva zile cand il schimb.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@Patratel daca ai reusit sa scoti tamburul (e o intreaga procedura si aici), apoi ce urmeaza , daca este executat ca in TIS, nu este asa de greu sau imposibil in conditiile unui amator DIY. Trebuie totusi sa ai un minim de scule si indemanare. Cu aceasta ocazie este bine sa masori si diametrul interior (la pista de franare) al tamburilor. Daca gasesti valoare mai mare de 180 mm tamburul trebuie schimbat. De fapt iti cam indica el in functie de cata "buza" are. Acest tambur este indicat de curatat bine la exterior si vopsit cu un grund (vopsea) de protectie care sa reziste bine la temperaturi mari. Eu nu am putut face acest lucru deoarece, in primul rand, nu am avut aceasta vopsea si nici nu am auzit pe careva sa stie unde gasim. Apoi trebuie sa-i schimb ca sunt uzati. Am spus ca trebuie sa faci operatiunea la ambele roti si pentru faptul ca frana de mana trebuie apoi reglata (tot ca in TIS) iar sistemul de autoreglare trebuie sa aduca sabotii "lipiti" de tambur. De aceea se fac pedale la urma, pentru acest lucru. Sunt chichite care nu trebuie sarite si unele nu sunt spuse. Succes, ca ai nevoie Wink


LE Nu ignora gresarile in punctele indicate si vaselina cuprata la sistemul de autoreglare.
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
O mica adaugire: ,,buza" formata pe marginea interioara a tamburului trebuie inlaturata cu ajutorul unui polizor
gen biax sau cu orice alta scula ce poate executa aceasta operatie. Practic aceasta ,,buza" impiedica scoaterea
tamburului de frana .
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@PL500 e gresit. Imi pare rau, nu am nimic cu nimeni. "Buza" este apanajul uzurii, cu cat mai mare, cu atat mai avansata. Daca se executa corect procedura de scoatere a tamburilor, nu conteaza "buza" si marimea ei, deoarece sabotii trebuie sa vina pe pozitia "0", adica acea pozitie care ti-a permis introducerea lejera a tamburului. Nu vin, se foloseste un cican de plastic si prin batai laterale pe circumferinta se va reusi (daca ai reusit sa deblochezi sistemul de autoreglare). Ori, prin polizarea buzei, nu faci altceva decat sa maresti spatiul intre platan si buza tamburului pe unde sa sporesti intrarea mizeriei in interior. E adevarat, un tambur cu buza polizata, va iesi indiferent de situatie, si nu trebuie sa ne mai batem capul cu deblocarea filetului la surub. Tamburul cu "buza" mare se schimba in majoritatea situatiilor. Daca la discuri pe fata se poate face un astfel de compromis, la tamburi situatia este diferita. Este de munca, intr-adevar, daca tamburul are "buza" formata si sistemul de autoreglare este inchilat. Cert este, ca prin fortare nu se rezolva (poti sa distrugi) daca sistemul de autoreglare nu vine pe "0" (si de regula nu vine, ca surubul ala e dracu si este inchilat). Peste toate astea, un arc rupt ca in cazul in speta de care se vorbeste, poate complica foarte mult situatia. Pot afirma ca @Patratel a avut noroc la scoaterea tamburului. Sunt situatii si situatii. Deci, nu sunt de acord cu polizarea "buzei" tamburului, din motivele aratate.


Ultima modificare facuta de petrecila la Mar 17 Nov, 2009 2:00 pm
  • Patratel

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2007

  • Mesaj Privat
care este surubul despre care vorbesti(acela care aduce sistemul de autoreglare pe 0)?...din poza unu de la pagina 2 postata de Domnul Dan. A, si va multumesc pentru completari, caci cu ajutorul vostru ma formez in ale reparatului si inlocuitului.
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@Patratel te concentrezi asupra piesei 13. Indirect e vorba de surub, de fapt actionezi asupra piulitei sale crenelate. Prin rotirea ei, se imping sau se apropie cele doua "furculite" distantoare care imping sau relaxeaza sabotii. Ei, tocmai filetul surubului pe care se roteste piulita speciala de reglaj, daca nu s-a uns de la inceput cu vaselina cuprata, va fi foarte colmatat, practic la un moment dat nu mai poti defileta. Acest ansamblu, dupa demontare se va spala riguros si se va unge cu vaselina cuprata pentru a merge foarte usor de la cap la cap. Se pune vaselina cuprata pentru a rezista in timp la temperaturile ridicate care se formeaza in momentul franarii. Vizitarea se face prin spatele platanului unde ai doua capacele de cauciuc. Una laterala prin care faci vizualizarea starii de uzura a ferodoului sabotului si alta mai la interior prin care intervii sa defiletezi aceasta piulita crenelata. Opel are pentru aceasta operatiune o scula speciala. Noi nu detinem in regim DIY si va trebui sa folosim o surubelnita lata adecvata cu care intervenim prin fereastra de vizitare. Sensul nu-l mai stiu acum, voi reveni. Operatiunea este descrisa aproape detaliat in TIS. Acest sistem este actionat de piesa 11 impreuna cu resortul 12. Resortul se poate si el decali in timp astfel ca sistemul de autoreglare practic nu mai actioneaza. De aceea am spus ca de multe ori se schimba intregul set de resorturi la ambele roti. Postul eu am vrut sa-l fac mai demult dar sistemul de franare este periculos pentru neavizati si nu doresc sa-mi asum aceasta raspundere, cel putin moral.

LE De fapt a vrut inaintea mea sa-l faca Dan Cuciureanu, dar si el este de aceeasi parere. Asta ca sa fiu totusi fair play fata de Dan.


Ultima modificare facuta de petrecila la Mar 17 Nov, 2009 2:58 pm
Skip ads

  • Patratel

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2007

  • Mesaj Privat
F tare postul tau. o sa-mi instalez tis-ul ca sa am mai multe informatii. Va trebui sa fac ceva sapaturi si despre cum se regleaza franele. Tinem legatura
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
petrecila a scris:@PL500 e gresit. Imi pare rau, nu am nimic cu nimeni. "Buza" este apanajul uzurii,.....
....................... Ori, prin polizarea buzei, nu faci altceva decat sa maresti spatiul intre platan si buza
tamburului pe unde sa sporesti intrarea mizeriei in interior. ........................................


Prin polizarea ,,buzei" nu se mareste absolut nici un interstitiu dintre tambur si platan deoarece platanul
,,imbraca" usor tamburul insa pe suprafata exterioara a acestuia.
Prin polizarea buzei practic se elimina o margine a santului in care se ingroapa sabotii de frana si in
care au neplacutul obicei de a ramane blocati atunci cand masina a fost stationata mai mult timp cu
frana de mana trasa.
Eu anul trecut am inlocuit sabotii frana (evident cu unii noi), m-am chinuit putin cu o surubelnita indoita
(practic cu doua) prin capacul de vizitare din platan pt a ataca piulita de autoreglare, si cum nu am avut nici
un chef ca santul de uzura din tambur sa-mi ,,formeze" noii saboti pe latime am procedat la inlaturarea buzei
si sunt convins ca am facut un lucru foarte bun.
Bineinteles ar fi fost de preferat inlocuirea tamburilor sau rectificarea acestora pe un strung in cazul
in care mai exista rezerva de material insa ... banii.
O poza de pe forum pt. a vedea mai bine:

  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@PL500 prin poza pe care ai pus-o a trebuit sa ma uit in datele ce le mai am si eu si constat ca mai sus am dat o cota eronata: 180 mm are in diametru tamburul nou; 182 mm (cum vedem si pe cel din poza ta) este maxim de uzura admis. Concluzionand, vorbim aici de o "buza" nu mai mare de 2 mm. Peste aceasta cota tamburul se arunca. Bun, daca tii neaparat sa nu intre mizeria in aceste circumstante, atunci sa nu intre. Insa datele problemei nu se schimba prea mult. Neamtul permite punerea tamburului pe strung (numai) in cazul in care pe suprafata de franare se vad striatii. Conditia este ca sa nu fie mai mari de cateva zecimi. Am vazut tambur cu buza facuta praf dupa ce a fost prelucrat. Masina a ramas pe drum deoarece tot materialul ala de s-a sfaramat a facut praf totul inauntru. A schimbat omul absolut totul. Bine, nu era vorba de o Agila. Insa materialul este acelasi (banuiesc) si anume fonta. Cred ca acelasi considerent l-a avut in vedere si neamtul care aproba o uzura de doar 2 mm in adancime. Si daca bagi masina pe stand cu tamburi de 182 si saboti nou-nouti nu prea ies franele (s-a cam strambat din nas). Asta ti-o spun ca am facut acu de curand verificarea (eu eram la tamburi la limita mai demultisor). Norocul meu e ca nu abuzez de frane. Toate se leaga si nu se merita sa riscam. Parerea mea.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Diametrul maxim este 182mm fata de 180mm cel nou, deci buza are in cel mai rau caz 1mm.
De obicei dupa 100,000km tamburul spate cam ajunge la 182mm, eu am inlocuit pe la 105,000km saboti, curatat si cam degeaba, la ITP s-a chinuit sa imi scoata frina buna. Surubul de autoreglare evident ca era oxidat, am curatat si am pus vaselina, alta prostie ca aia aduna in timp praf si se va gripa, arculetul nu cred ca il mai trage acum inapoi, frina pe spate acum la peste 130,000km e cam varza.
Chiar daca te costa eu recomand cind nu tine frina pe spate:
- tamburi noi si evident prezoane
- saboti noi
- arcuri U noi
- dispozitive autoreglare noi
- inlocuire lichid frina la 2 maxim 3 ani
- verificare sau inlocuire cilindru, trebuie sa poti inpinge la mina

Cu privire la inlaturarea "buzei" e cam par la ceas, vaselina aduna praf, vopsirea nu face doi bani daca nu folosesti vopsea pe baza de zinc si coapta.
Skip ads

  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Multumim de interventie. Stii care e treaba? Ca inca nu am primit tamburii si tocmai tu arati cat este de necesara inlocuirea Very Happy (Oricum nu am bani acuma, fii pe pace). Ca sa nu tac si eu, cred ca daca s-ar desface macar anual (vara) acesti tamburi si s-ar verifica starea sabotilor si mecanismului de autoreglare poate ca am lua masuri din timp, iar iarna nu s-ar ajunge la blocari si "trosnituri" la frana de mana. Dar cati o facem?

PS Dane, in alta ordine de idei, vad ca vii cu lucruri noi in afara de ce stiam. Vaselina trebuie zic eu, chiar daca se combina cu praful. Asta inseamna ca trebuie umblat mai des. Neamtul arata (vezi ca ti-am dat ceva) puncte cheie de gresare. Spune si de vaselina cuprata. Spune el si de ungere in puncte cheie pe fata, la patul placutelor, dar asta este altceva. Si tot vaselina cuprata.

LE Eu as putea posta poza spray-urilor pereche folosite la frane, dar nu am sa o fac, sa nu iasa altceva.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
De acord cu:
- este bine ca anual sa se demonteze - examineze - curata - gresa
- si eu sunt pentru gresarea surubului de la piulita randalinata: mai precis chiar adaugarea unei cantitati mai
maricele in ,,tubul" in care intra capatul surubului. Rationament - intotdeauna sensul de rotatie al piulitei nu face
decat sa extraga surubul din tub, acolo are vaselina proaspata ce nu prea se poate contamina cu praf, iar
filetul ce ramane expus in afara tubului, (dincolo de piulita) poate sa se si cimenteze deoarece nu mai
conteaza - practic el nu va mai trece prin piulita.

Intrebare: in cazul in care se schimba tamburii cu unii noi se mai pot refolosi vechile prezoane ?
(stiu de cele de matiz insa am inteles ca sunt mai scurte)
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Referitor la vaselina pe surub ramine de vazute daca este mentionat asa ceva in TIS sau ceva Haynes.

Petre nici eu nu stau super cu banii sau timpul, abia acum am tamburii, sabotii, autoreglarea, arcul, prezoanele, dar piulitele le las pe alea vechi ca nu mai am finante. Oricum dupa ce dau jos trebuie sa merg cu tamburii la cineva cu presa de banc sa scot rulmetii si prezoanele elegant ca de ciocan nu am chef, trabuie ca acusi fac 1 an decind a expirat ITP...

PL500 prezoanele trebuie noi si cele de Matiz daca sunt scurte nu mi se pare ok deoarece ai mai putin filet cind stringi roata.


Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Lun 23 Nov, 2009 4:11 pm
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Dimensiuni prezon :
-lungime totala dar fara cap 32,55mm
-lungime parte randalinata 10mm
-diametru parte randalinata 12,22mm
  • Patratel

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Mi-a venit arcul, si sambata dimineata m-am apucat de treaba. In cele ce urmeaza prezint exact ceea ce am facut.

Prima chestie pe care am facut-o, a fost sa curat toate piesele cu peria de sarma, am cumparat niste vaselina, din pacate nu am mai stat dupa aia cuprata, si am luat una de rulmenti, care are punctul de picurare undeva pe la 230 grade Celsius. Fiindca nu aveam antigel, si gandindu-ma ca poate voi avea nevoie, mi-am luat si un bidonas din mai sus numitul lichid de la mobil, s-a dovedit ca nu am avut nevoie. Bun, si cu astea inarmat, am purces la asamblat. Inainte am introdus vaselina in teava sistemului de autoreglare(nr 7), si am pus vaselina si pe surub, dupa care am rotit de cateva ori piulita inainte si inapoi Am instalat sistemul de autoreglare 1 impreuna cu arcul 2, pe saboti, i-am pozitionat pe tabla tamburului 3 fara a instala cablul franei de mana. Am pozitionat arcul in forma de U 4, in stanga, si tragand de el cu mana (se poate folosi si un cleste patent, eu am preferat sa am un control mai mare) dupa cateva incercari am reusit sa-l introduc in gaura 5. Dupa asta am introdus o surubelnita plata intre arc si clema 6 si impingand inspre tabla tamburului 3 am batut usurel cu ciocanul in bucla varf pe care o are arcul in mijloc. Eu am intors o surubelnita invers, si am batut in cuiul surubelnitei, astel ca arcul nu a fost supus la tensiuni prea mari. Dupa ce a scapat in locasul lui, si anume in spatele clemei 6, am introdus cablul franei de mana, cu ajutorul unei surubelnite. Am pus vaselina la rulment, nu foarte multa, asa cat sa acopere bilele, am mai tras o privire incercand sa-mi dau seama daca am uitat ceva, si am pus tamburul. Dupa ce i-am strans piulita am pornit motorul si am inceput sa-I fac pedala, pana cand nu s-a mai auzit clantanitul sistemului de autoreglare ( vreo 40 de pedale). Intre timp s-a intarit si pedala, iar maneta franei de mana actiona acum incepand cu dintele 3. M-am dus la o tura cu masina, si lucrurile par a fi ok. Recomandarea mea e sa va duceti la un service pt a rezolva eventualele probleme care apar la sistemul de franare, eu m-am incapatanat sa fac altfel. Inainte sa ma apuc de treaba asta, mi-am zis ca asamblez eu totul si pt a regla frana ma voi duce la un mecanic in apropiere, dar uite ca nici pe asta nu am facut-o . Nu uitati ca dupa ce puneti vaselina pe surubul sistemului de autoreglare, sa rotiti piulita pana la capat (in sensul de strangere), pt a putea intra tamburul peste saboti. Sanatate maxima va urez, si nu uit sa multumesc lui Petrecila si lui PL500, cat si Domnului Dan Cuciureanu pt informatii.




  • Patratel

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2007

  • Mesaj Privat
trebuia sa gresesc, altfel nu se putea, acolo nu era vorba de antigel, cred ca v-ati dat seama, ca e vorba de lichid de frana. Salutare
  • Patratel

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2007

  • Mesaj Privat
dragii mei, pana acum lucrurile sunt in ordine. Va spuneam mai sus ca tinem legatura, in sensul ca va voi tine la curent cu problemele care apar in urma efectuarii de catre mine a schimbarii arcului in forma de U. Eeeeeee, vestea e ca nu am avut nici o problema. I-ar frana tine nemaipomenit, azi mi-a aparut un pieton in fata la vreo 70-80 km/h si a franat f bine. Concluzia sunt multumit ca nu am dat banii pe la vreun service. Datorez multumiri si colegilor nostri care au adus completari topicului astuia. Sanatate maxima!
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Agila mea a ,,implinit" vreo 142000 Km si as vrea sa schimb tamburii si discurile de frana din motive evidente de uzura.
Deoarece nu as vrea sa investesc totusi sume prea importante in aceasta operatiune, m-am orientat catre piese
after market insa nu sunt lamurit asupra calitatii lor.
Practic am gasit aici link tamburi de frana cu pretul de ~ 100 lei/buc, marca TRW cod 208772 (antepenultima pozitie din lista)
si as vrea parerea celor care cunosc daca se merita cumparati, sau alte sugestii.
Cam acelasi lucru si despre discurile de frana: link
Multumesc !
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR