- timonea vasile
- **
- 73 mesaje
- din 10 Jan 2008
- Agila 2002 z10xe
- Alba
timonea vasile
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2008
- Mesaj Privat
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Eu am schimbat in sfirsit pe spate frina adica tot ca sa nu am surprize: tamburi Meyle, saboti TRW, prezoane+arc U+ surub autoreglare GM. Rulmentul este unul singur si lung tare, buza cam mica si trebuie presat pe mijloc din pacate, oricum iese usor. Am folosit presa de banc asa ca a fost o 'joaca'. Prezoanele le-am batut cu un ciocan, nu este dificil.
Dupa inlocuire frina ioc. Am mai mers eu sa se pasuiasca bla-bla si tot slaba. Cum ma stresa ITP facut la RAR din pacate am mers la altii mai destepti, poate oi fi uitat eu ceva... Totul era perfect dar nu erau pasuite si de asta nu tinea animala mai deloc. Dupa ce au frecat-o si de 3 ori pusa pe stand frinare au reusit sa o scoata cu eficienta >50%.
Deci grija mare ca dupa inlocuire tamburi+saboti frina este de tot rahatul pina se pasuieste, efectiv tragi frina de mina pina sus si pleci cu ea de pe loc !
LE
TRW este firma serioasa la sisteme frinare si face echipare de fabrica la Opel, deci cumpara linistit.
Dupa inlocuire frina ioc. Am mai mers eu sa se pasuiasca bla-bla si tot slaba. Cum ma stresa ITP facut la RAR din pacate am mers la altii mai destepti, poate oi fi uitat eu ceva... Totul era perfect dar nu erau pasuite si de asta nu tinea animala mai deloc. Dupa ce au frecat-o si de 3 ori pusa pe stand frinare au reusit sa o scoata cu eficienta >50%.
Deci grija mare ca dupa inlocuire tamburi+saboti frina este de tot rahatul pina se pasuieste, efectiv tragi frina de mina pina sus si pleci cu ea de pe loc !
LE
TRW este firma serioasa la sisteme frinare si face echipare de fabrica la Opel, deci cumpara linistit.
- ai.ciprian
- **
- 98 mesaje
- din 27 Dec 2007
- Corsa 2019
- Danemarca
ai.ciprian
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Danemarca
- Masina: Corsa 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2007
- Mesaj Privat
- mihai_39
- ***
- 833 mesaje
- din 29 Mar 2007
- Alta tara
mihai_39
- Mesaje scrise: 833
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2007
- Mesaj Privat
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Masina are 133,000km cam reali din ce am constatat pina acum. Tamburii inca mai mergeau minim vreo 50,000km si asta cu sublerul pus pe ei si nu au buza, care are nevoie ii donez. Sabotii au cam 30,000km si arata perfect, maxim 10% uzura. Deci pe spate sabotii tin in mare 100,000km si tamburii 200,000km, asta la mers 'normal'.
La capitolul preturi chiar nu mai retin, piesele le am de mai bine de un an ca deh, atunci nu era criza si imi permiteam sa schimb piese chiar daca nu era absolut nevoie, tamburi cam 100lei/buc saboti set parca 90lei, restul nu mai stiu.
Surubul de autoreglare l-am curatat acum 30,000km, arata jegos ca asa e cu frina dar merge perfect, vaselina am pus atunci una ordinara dar numai in interior. La cele noi nu am pus deloc vaselina, cum au venit asa au fost montate. Tamburii au avut bafta de vopsea speciala pe baza de zinc culoare argintiu, problema e ca nu i-am bagat la cuptor cum spun ei pe spray, daca se cojeste asta este...
Atentie la rulment, se curata bine tamburul si dupa asta se scoate, eu la unul m-am grabit si a intrat mizerie. Am bagat 2 spray-uri si compresorul de mi s-a acrit de curatat. Piulitele de 30 sunt dupa cum spun ei de unica folosinta, ei bine anul asta e criza si alea nu le-am mai schimbat.
La capitolul preturi chiar nu mai retin, piesele le am de mai bine de un an ca deh, atunci nu era criza si imi permiteam sa schimb piese chiar daca nu era absolut nevoie, tamburi cam 100lei/buc saboti set parca 90lei, restul nu mai stiu.
Surubul de autoreglare l-am curatat acum 30,000km, arata jegos ca asa e cu frina dar merge perfect, vaselina am pus atunci una ordinara dar numai in interior. La cele noi nu am pus deloc vaselina, cum au venit asa au fost montate. Tamburii au avut bafta de vopsea speciala pe baza de zinc culoare argintiu, problema e ca nu i-am bagat la cuptor cum spun ei pe spray, daca se cojeste asta este...
Atentie la rulment, se curata bine tamburul si dupa asta se scoate, eu la unul m-am grabit si a intrat mizerie. Am bagat 2 spray-uri si compresorul de mi s-a acrit de curatat. Piulitele de 30 sunt dupa cum spun ei de unica folosinta, ei bine anul asta e criza si alea nu le-am mai schimbat.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ai.ciprian
- **
- 98 mesaje
- din 27 Dec 2007
- Corsa 2019
- Danemarca
ai.ciprian
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Danemarca
- Masina: Corsa 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2007
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Rotita nu se poate transplanta pe cei fara abs, mie prima oara mi-au adus cu abs si diferenta era de la cer la pamint si vice versa.
Asa ca merg la ai.ciprian pe un pachet de tigari Pall Mall menthol, cica daca nu dai ceva nu te tin , pret de fier vechi.
Acum la subiect: la mine parca s-au lungit cablurile la frina, totul nou si am surubul reglaj strins la maxim, prinde pe la 8 dinti deci ceva pute. Inainte tot asa trebuia sa trag frina pina sus si nu tinea, acum totul nou si stau cu ea trasa ca la tampiti? Nu zic ca nu tine, dar cind va fi de reglat ce draci mai fac? Pun adaos piulite si bla bla...
Asa ca merg la ai.ciprian pe un pachet de tigari Pall Mall menthol, cica daca nu dai ceva nu te tin , pret de fier vechi.
Acum la subiect: la mine parca s-au lungit cablurile la frina, totul nou si am surubul reglaj strins la maxim, prinde pe la 8 dinti deci ceva pute. Inainte tot asa trebuia sa trag frina pina sus si nu tinea, acum totul nou si stau cu ea trasa ca la tampiti? Nu zic ca nu tine, dar cind va fi de reglat ce draci mai fac? Pun adaos piulite si bla bla...
- ai.ciprian
- **
- 98 mesaje
- din 27 Dec 2007
- Corsa 2019
- Danemarca
ai.ciprian
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Danemarca
- Masina: Corsa 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2007
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:
Asa ca merg la ai.ciprian pe un pachet de tigari Pall Mall menthol, cica daca nu dai ceva nu te tin , pret de fier vechi.
Asa ca merg la ai.ciprian pe un pachet de tigari Pall Mall menthol, cica daca nu dai ceva nu te tin , pret de fier vechi.
Se rezolva, am sa va dau un telefon mai pe dupa-amiaza ca acum sunt la serviciu. Daca ziceti ca mai merg 50.000 e mai mult decat perfect. In 2 ani de cand am masina am facut 25.000km
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:
Acum la subiect: la mine parca s-au lungit cablurile la frina, totul nou si am surubul reglaj strins la maxim, prinde pe la 8 dinti deci ceva pute. Inainte tot asa trebuia sa trag frina pina sus si nu tinea, acum totul nou si stau cu ea trasa ca la tampiti? Nu zic ca nu tine, dar cind va fi de reglat ce draci mai fac? Pun adaos piulite si bla bla...
Acum la subiect: la mine parca s-au lungit cablurile la frina, totul nou si am surubul reglaj strins la maxim, prinde pe la 8 dinti deci ceva pute. Inainte tot asa trebuia sa trag frina pina sus si nu tinea, acum totul nou si stau cu ea trasa ca la tampiti? Nu zic ca nu tine, dar cind va fi de reglat ce draci mai fac? Pun adaos piulite si bla bla...
(1) Ridicati vehiculul de spate si verificati ca ambele roti sa se roteasca lejer.
(2) Demontati consola centrala pentru a avea acces la piulita de reglare.
(3) Slabiti complet maneta franei de mana si calcati de mai multe ori pedala de frana cat mai tare, pentru a actiona mecanismul de autoreglare.
(4) Slabiti piulita de reglare si saltati maneta de frana trei sau patru dinti.
(5) Acum strangeti piulita atat cat rotile abia sa se invarteasca.
(6) Slabiti complet levierul de frana si verificati daca rotile se rotesc usor din nou.
(7) Terminati lucrarea montand in ordinea inversa si ...
( ... faceti un drive-test cu verificarea franei. Daca trage intr-o parte, corectati reglajul cablului de frana pe partea respectiva.
Scuze, nu vreau sa dau lectii nimanui. Doar spun ce trebuie facut, din carte...
LE In loc de iconul ala nenorocit cred ca v-ati dat seama ca e cifra 8. Nu am putut sa-l scot si mi-a fost lene sa rescriu textul.
Ultima modificare facuta de petrecila la Mar 13 Apr, 2010 12:07 pm
- Furdui
- ****
- 1,067 mesaje
- din 09 Mar 2008
- Agila 2001 Z12XE
- Hunedoara
Furdui
- Mesaje scrise: 1,067
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2008
- Mesaj Privat
- ai.ciprian
- **
- 98 mesaje
- din 27 Dec 2007
- Corsa 2019
- Danemarca
ai.ciprian
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Danemarca
- Masina: Corsa 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2007
- Mesaj Privat
Salut. Am descoperit o problema la sistemul de franare si as vrea sa stiu cum se poate remedia. Am pierderi de lichid de frana pe spate, pe dedesubt, dar nu la roata. Este acolo un mecanism cu un arculet undeva pe puntea spate cred. Nu am apucat sa fac ceva poze sa va dati seama despre ce vorbesc, dar am sa revin mai tarziu.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Cred ca este vorba de valva LSPV (Load Sensing Proportioning Valve) sau cum este in TIS, Brake Proportioning Valve. Este cam aceeasi treaba cu repartitorul de frana functie de incarcare. Numai ca aici este vorba de doua circuite de frana. Cauta in TIS ca descrie cum verifici sau schimbi. Nu e bine ca pierde (am zis-o si eu), trebuie sa rezolvi altfel ramai fara frane (prind aer).
- ai.ciprian
- **
- 98 mesaje
- din 27 Dec 2007
- Corsa 2019
- Danemarca
ai.ciprian
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Danemarca
- Masina: Corsa 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Dec 2007
- Mesaj Privat
Oski27
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Baia Mare
- Masina: Meriva 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat