Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Pentru 2kappa,Lyonel și ceilalți membri care citesc mesajul meu anterior, vin cu amãnunte:
- anvelopele sunt noi, toate fãcute de aceeași ,,mamã,, (Pirelli-155/65 r14:iarnã),din același lot, au fost montate toate odatã pe jante din aluminiu standard originale pt.Agila(așa am cumpãrat-o anul trecut în noiembrie de la o nemțoaicã),le-am rulat și vara pentru cã nu am avut bani pentru gume de varã;
- direcția nu știu dacã ar putea fi dereglatã deoarece,în mers la vitezã(90-110km/h),când ridic mâinile de pe volan ,deabia dupã ce
parcurge aproximativ 200-250 metri începe sã tragã foarte discret dreapta;
- Lyonel, la care braț te referi ? Care dintre brațele punții spate sau unde la direcția din partea fațã? Explicã-mi concret unde(locul și piesa,ansamblul,dispozitivul) ? (Cu toate cã am anumite cunoștințe modeste teoretice și practice despre mecanica auto, sunt bebe,acum încep sã învãț !)
- schimbul de anvelope noi pt.jante tablã este valabil și acum,am nevoie pentru roți iarna.Pe cele de aluminiu vreau sã pun anvelope de varã(2kappa);
- peștele cântã pe Dunãre în zona Seaca ,Pietroșani sau Islaz,pe Gîrla lui Iancu-zona Suhaia(taxa 50 lei/zi),etc.(La etc.sunt incluse alte bãlți cu taxã pe care nu ți le sugerez datoritã prețului ,atitudinii și comportamentului celor care le administreazã-plângi datoritã insatisfacției, dupã banii dați și cheltuielilor personale cu mâncarea,bãutura și carburantul consumat)(2kappa);
Aștept în continuare sugestii.
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eu m-as urca in masina unui prieten si as merge in spate. Sigur se observa nereguli. Cam ce suprafata este polizata sau poti sa urci o poza? Ridicata pe cric se invarte greu? Se aude ceva? Normal ea trebuie sa faca cateva ture bune daca invarti cu mana si sa se opreasca tarziu dar fara zgomote.
Mersi de info peste.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
@danzog, ai poza cu bratul respectiv la subiectul "Suspensie fata Agila", pag.3, al 14-lea post (vezi PL500). Pozitia acestuia pe masina o ai pe prima pagina a aceluiasi subiect, postul al 6-lea, piesa numerotata cu 27 (vezi dancuciureanu).
M-am referit la brat fata, evident, doar vorbeam de directie. Acest brat e destul de solid, nu stiu daca se poate stramba, dar are si el niste articulatii la capete, daca apar uzuri, cred ca poate afecta directia.
Am mai auzit un prieten care are alta marca de masina, ca nu i-au putut regla directia pana nu a inlocuit un cap de bara, apoi i-au reglat-o doar asa, cat-de-cat, pentru ca avea amortizoarele pe fata uzate, poate trebuie sa ne gandim si la aceasta varianta, desi nu prea inteleg bine care-i legatura dintre suspensii si directie.
Oarecum incurcata e problema ridicata de tine, cam de genul "unde dai si unde crapa": observi ca pneul de pe dreapta se uzeaza neuniform, pe interior (aici putem sa ne gandim ca poate fi din constructia acestuia) dar cand mergi la standul de directie, aia iti zic ca nu pot face reglajele dand vina pe puntea spate.
Noi ne gandim automat la o un soc receptionat de roata spate dreapta care sa cauzeze indoirea puntii la locul de prindere a butucului dar pentru ca tu sa nu schimbi puntea degeaba, incepem sa dezvoltam alte posibile cauze care tin de directie (partea fata).
Nefiind noi mai priceputi ca cei care lucreaza cu aparatura de verificare a directiei, mai mult, acestia au vazut cu ochii lor cam cum sta treaba, eu cred ca trebuie sa mergi pe mana acestora. Iti spuneau ei despre vreo uzura a vreunei componente din ansamblul-directie daca simteau vreun joc.
Poti sa faci insa singur aceasta verificare, propusa de @2kappa, cu mentiunea ca trebuie sa te urci in masina prietenului si sa urmaresti din spate cum sta pe roti, in mers, masina ta, condusa de altcineva. Razz . (la prima citire, in graba am inteles ca sa te urci in spate, in masina prietenului, sa vezi ce?! Oare? - greu mai sunt de cap!) Ochii pe roata dreapta spate si daca masina merge drept sau sta usor oblic pe sensul de mers.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Pai e cea mai scurta cale sa afli daca se intampla ceva pe acolo sau pur si simplu beleaua este din anvelopa. Majoritatea putorilor care au un stand de geometrie dar nu sunt ingineri, ca nu oricine termina Politehnica, cand sunt complicatii te trimit la plimbare. Se rezolva si treaba cu amortizorul prin largirea/ mutarea gaurilor de prindere. Am avut eu o masina cu busitura fata. Cativa mm SI VOILA, intra in parametrii.

Problema in cazul de fata este ca varful anvelopei este bagat in interior sau un lateral este mai in exterior/ o roata mai in fata ca surioara. Normal se observa la o mica masuratoare cu o rigla sau la o vizualizare in mers din spate. Parerea mea, pot sa mai gresesc si eu pentru ca sunt om si imi place sa invat daca nu cunosc. Embarassed
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Da, in situatia in care anvelopa cu bucluc nu a fost niciodata
montata pe puntea fata (unde este mult mai probabil genul
respectiv de uzura) nu ar mai ramane decat de verificat
paralelismul si unghiurile de cadere ale rotilor spate.
Ar fi situatia in care rotile din spate ar arata : I \ sau
I / privite de sus ori asa I \ privite dinspre fata masinii.
(poate exista si un mix din ambele)
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Ar trebui sa se vada la ochi daca roata sta stramb sau hai sa spunem la stand directie. Eu tare cred ca e puntea spate lovita, deci alta si culmea e ca am.
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Astãzi ,când fotografiam roțile ,dupã o vizualizare mai atentã am observat cã și anvelopa spate stânga are aceeași tendințã pe interior ca și sorã-sa din dreapta ,dar mai discretã.Voi aborda ideea cu standul pentru verificarea paralelismului și unghiurilor de cãdere a roților spate.Mã intereseazã sã cunosc cu CERTITUDINE care ansamblu,dispozitiv sau piesa face figuri,ca sã știu ce sã caut,ce sã solicit și ce sã cumpãr.D-l Dan ,s-ar putea sã vã contactez pe forum,dar întâi aștept diagnoza.

1) anvelopa stg .fațã; 2) anvelopa drt. fațã; 3) anvelopa stg. spate; 4) detaliu anvelopa stg. spate; 5) anvelopa drt. spate; 6) detaliu anvelopa drt. spate.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Anvelopele spate actuale au fost montate pe fata? Din cate vad au ceva rulaj, as zice ca la peste 20 mii. Ce dot au? PIRELLI WINTER SNOWCONTROL 1, mergi permanent cu ele?
Stanga sp nu stiu dar parca dreapta sp si in poza e suie.
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Vreu sa fac o rectificare la postarea mea anterioara, in sensul ca am uitat ca anvelopa cea uzata e pe dreapta spate si tot timpul ma gandeam la cea de pe dr-fata, de aceea ziceam de directie.
Acum, ca am aterizat si eu, observ ca cea mai uzata e pe dr.-spate, intr-adevar iar din felul cum e uzata anvelopa, pe interior, ipoteza puntii strambe pare cea mai plauzibila. Si mai cred ca pe fata, masina nu a patit nimic.
Sa analizam putin cam cum s-ar deforma capul puntii (candva ii spuneam tot fuzeta, ca acolo vine rulmentul spate) la trecerea printr-o groapa, fara insa ca si roata din fata sa treaca prin acea groapa.Conditiile necesare:
-greutate pe spate+groapa adanca (se poate si doar groapa foarte adanca, cu margini abrupte+viteza);
-masina executa virajul de evitare a gropii dar scapa doar rotile din fata, masina trece cu botul peste groapa si o ia in plin cu roata din spate-dreapta.
Deznodamantul cel mai probabil este o deformare in sus a capului puntii la impactul cu marginea gropii( la iesirea rotii din groapa) dar si spre spate, rezultand de fapt un rulaj atipic al rotii. Varianta pe care o gandesc eu e asa: "I-/," vazut de sus, cu sensul de mers in susul paginii si "I-\" vazut din spate. Deci roata dreapta spate ruleaza pe muchia interioara a pneului dar si avand unghi fata de axa drumului, mai exact roata afectata e orientata spre exterior si in loc sa calce drept, freaca asfaltul in timpul rotatiei. (ca sa folosesc o hiperbola, daca s-ar desprinde roata, s-ar duce spre santul din dreapta).
Pneul din partea opusa sufera si el cam acelasi tip de uzura pentru ca " se chinuie sa tina masina dreapta, cand roata din dreapta o trage de spate spre sant.
Repet, dupa cum sunt uzate pneurile, asa vad eu lucrurile, pe fata masina nu are defectiuni ale directiei sau de alta natura dar pe spate trebuie schimbata puntea.
Ai facut poze la rotile din fata bagand aparatul sub masina, din spate catre fata? Era sa sar repede si sa-ti spun ca ai montat cauciucurile invers! Laughing


Ultima modificare facuta de Lyonel la Vin 15 Nov, 2013 2:33 am
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eu am vazut Agila birjarita mai rau ca un magar. Greutatea? Tot gardul montat de Piedone in sectorul 4 cu tot cu cei 5 muncitori plus aparatura aferenta, sudura, flex, baroase, saci de ciment, nisip etc. Tone adica. Ceva de vis de care colegii din sector isi amintesc, o agiluta verde. O vara intreaga am urmarit si credeam ca nu mai scapa intreaga. Nu cred ca este groapa decat daca era foarte incarcata. Lovitura sau altceva. De multe ori dai masina cuiva si cand o aduce parca iti sta sa-i zici: Ba, ai facut aia sau aia ca parca nu merge cum mergea inainte. Mai cunosc eu macelari care de fata cu tine merg de zici ca e tanti de la tv cu 60 ani soferie in spate si cand sunt singuri ma suna prietenii sa ma intrebe unde alerg asa.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
De acord cu lovitura, chiar ma gandisem sa completez si cu aceasta varianta, mai ales ca de regula se intampla in partea de jos a rotii si-i schimba atat orientarea in plan axial cat si in plan vertical, numai ca aceasta lovitura de bordura sau mai stiu eu ce, ar deforma puntea in sens invers, adica ar baga partea de contact cu asfaltul a rotii catre interior si pneul s-ar toci pe exterior. Dar se poate si un soc dinspre interiorul rotii spre exterior, poate a incalecat ceva bolovani pe vreun traseu montan, i-a scapat spatele masinii de pe sosea iar acostamentul a fost foarte jos la reintrarea pe drum, marginea drumului lovind roata, ceva de genul trebuie sa se fi intamplat.
Observ ca nu pot edita nici dupa 10 min dupa postare, dar poate e altceva la mijloc, am inceput pe mobil, am postat cateva randuri, apoi am editat pe calculator, cred ca de baza a ora primului post, habar nu am.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Si eu vad dreapta spate ca sta inclinata tare, ca sa nu faci constatare la unghiuri deci bani aruncati pune o nivela/poloboc, fir cu plumb si vezi singur ca e stramba puntea.
Skip ads

  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Fotografiile sunt fãcute cu telefonul mobil și este posibil ca în momentul executãrii fotografiilor sã-l fi ținut strâmb.Anvelopele sunt Pirelli winter 190 snowcontrol,am mers pânã în prezent permanent cu ele 7000 km,au fost toate noi din același lot când am cumpãrat-o anul trecut și nu au fost niciodatã schimbate între ele(am explicat anterior). D-l Dan,la metoda de verificare cu bolobocul/cumpãna+firul cu plumb nu mã pricep (bolobocul magnetic m-aș fi priceput sã-l așez în mai multe locuri de-alungul punții și sã-l verific dar firul cu plumb nu știu în care locație optimã trebuie sã-l așez-pe roatã sau pe punte?!- și ce trebuiește sã iau ca referințã pentru a observa eventualele anomalii referitor la asieta punții sau a roților) ,de aceea astãzi am fost la standul reprezentanței Dacia-Renault ,au verificat cu aparatele aspectele problemei,mi-au comunicat cã nu a fost ceva grav și cã a trebuit sã regleze direcția în fațã pentru a intra în parametri.
Având în vedere sugestiile pe care mi le-ați dat ,fãrã sã menționez sursa,le-am explicat celor de la reprezentanțã cã sunt sceptic la concluziile lor și mi-au spus cã nu am decât sã verific periodic dacã fenomenul de uzurã anormalã a anvelopelor din spate se manifestã în continuare,rãmânând sã-i contactez dacã nu sunt satisfãcut de serviciile lor.Rãmâne de vãzut la ce alte surprize mã pot aștepta !
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
La mine dilema ramane. Cam asa arata o anvelopa noua. Carnoasa si cu 8,5 mm de sunculita. In 7 mii s-a dus asa multa carnita dupa ea? Si aici ma refer la cele de pe fata pentru ca cele de pe spate mai au vreo 2 mm si ajung la limita data de producator. Eu am intrebat de dot pentru ca sunt seria 1 si de fapt cred ca sunt w160 care seamana cu w190 (mai gresesc si eu), in urma ei mai sunt seria 2 si seria 3.
http://www.pirelli.com/tyre/ro/ro/car/catalog#
Unde vreau sa ajung...este curios ca nu trage st dr, nu fuge de fund, la unghiuri totul este bine dar se topeste slanina. Un dot de 2005 explica anumite chestii. De obicei, s-a intiparit un mecanism al vanzatorilor de anvelope ca atunci cand dot -ul a trecut de cei cinci ani (legea permite ca sa vanda anvelope cu cel mult de 3 ani de la data fabricatiei) sa umple ebay-ul cu ele la jumate sau chiar 1/3 din pret. Vandute pe ebay ca si persoana fizica nu sunt obligati sa acorde garantie.

http://www.ebay.de/itm/Somm...eifenbreite%3A155|Reifenquerschnitt%3A65|Zollgr%C3%B6%C3%9Fe%3A14&hash=item19e3f66ba1
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
A spus omul ca le-a rulat si vara. E normal sa se toceasca rau, mai ales in conditiile date.
Acum, ca ai venit de la standul de directie, @danzog, orice sfat pare inutil. Daca totusi vrei sa-ti mai gasesti de lucru pe langa masina, mai poti incerca cu polobocul direct pe roata dreapta-spate, verticalitatea (masina parcata pe teren drept). Cu firul cu plumb, la fel, cea mai simpla verificare. O ata cu o greutate (poti lega o piulita, de exemplu, "fir cu plumb" e doar denumirea populara folosita in zidarie) si o tii cu mana atarnata pe langa roata , sa vezi daca ata si roata sunt paralele. E o metoda empirica si daca nu ai ochiul format nu-ti dai seama de inclinarea rotii fata de verticala. De fapt tu tii ata si pui pe altul sa se uite mai de departe. N-ai ce sa verifici cu polobocul pe punte. Poate fi perfect orizontala, dar roata sa fie inclinata.
Sper sa nu mai ai nevoie de nici un sfat. Sa-ti fie directia buna!
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Am fost receptiv la sugestiile pe care le-am primit referitor la problema uzurii anormale a anvelopelor spate și mulțumesc celor care le-au trimis pentru cã așa cum ați descris situațiile și ați publicat schițele tehnice, m-au ajutat sã învãț și sã-mi fac o idee pentru a o rezolva (în ce mãsurã au lucrat cei de la service ,rãmâne de vãzut într-un timp mai lung). Altã problemã pe care o mai am o voi expune la rubrica ,,Senzori,toți și totul despre ei,,
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
De ceva vreme am observat mai ales la virajele stanga ca se aude cum sabotul atinge tamburul si-mi scartaie (partea dreapta) si la fel se intampla si la rularea cu viteze mici 20-30 km/h. Tamburi, saboti, rulmenti,...tot ce inseamna franare am schimbat anul trecut prin toamna. Ce pot sa fac sa scap de acest scartait ca este foarte enervant! Trebuie desfacut tamburul si facut reglaj la sabot?
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
La mine a mers cu ceva ciocanituri in tambur. Rotesti si bati. Daca se roteste usor si nu agata, e gata treaba. Presupun ca asta este cauza. Bafta!
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
In urma cu cateva zile am facut inspectia de primavara si a reiesit ca supureaza pe la imbinarea intre cilindrii si conducta, suspecti fiind cilindrii. Ma duc pregatit cu cateva sute bune ca deh sa schimb si saboti si ce o mai exista pe acolo (daca vreti cilindrii DELPHI atunci sa dati comanda cu cateva saptamani inainte, cod DELPHI LW50084). Nu am avut ce sa schimb,, trebuie monitorizat ce se intampla acolo, totul este strans, posibil condens. Sabotii GM sunt neatinsi, pana la urma totul depinde de greutatea incarcata si greutatea soferului pe talpa. Am bagat un pic de vasilica si apa, talpa si claxon.
Lucrarea de curatare sorb a iesit bine, nu supureaza pe nicaieri iar tacanitul este deocamdata inexistent. Bafta!
Ajuns acasa, am vazut in poza 3 o mica fisura in jurul butucului? Sau este o fisura a depunerilor? Pareri?
  • zcatalin

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Am schimbat la corsa mea cilindrul pe dreapta si sabotii la ambele; 150 de lei toate piesele, si inca 150 manopera. Banuiesc ca piesele sunt aceleasi sau in aceeasi raza de pret. Piesele respective au picat dupa 230k km.

In poza 3 eu zic ca-s depuneri, atata tot.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR