Ai uitat parola?


  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 1,2 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
multumesc
  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 1,2 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
După ce am verificat saboti , azi am vrut să reglez frana de mână ca tinea pe stanga mai tare decat pe dreapta și astea cu maneta trasă la maxim. Când am desfăcut carcasa de la frâna de mână am constatat ca un cablu este mai lung ca celălalt. Am adăugat saibe să le uniformizez. Sunt în dilemă, să o las așa sau ???
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,161
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Daca cablurile au fost diferite ca lungime 'de noi' le puteti lasa asa in urma echilibrarii cu saibe,
verificati totusi sa nu existe vreo camasa rupta si tasata pe segmentul de cablu paralel cu
bratul spate (cam pe acolo se rupe).
  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 1,2 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Eu nu am schimbat cablurile, nu pot spune că sunt din fabrică așa. Maine am să verific dacă nu sunt rupte.
Am mai sesizat că pe partea stângă nu exista acea gaură în spate la tambur pt acces- vizitare la tăblița ce vine pe piulita zimtată ce reglează saboti
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 3,565
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Pare o improvizație pe-acolo, n-ar trebui să fie necesare acele șaibe ..ceva nu e montat sau nu funcționează cum trebuie ... Poate cablul ce merge la tamburi nu e ce trebuie ...
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,161
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
In functie de anul fabricatiei (tamburi mici sau mari) exista cabluri scurte sau lungi.
Probabil vechiul propietar a schimbat cablul de pe partea stanga cu unul inadecvat
(mai lung, masina lui Adi fiind din 2000 ar trebui sa aibe cabluri scurte).
Repet, daca camasa cablului de pe stanga nu este compromisa - determinand alungirea
lui, improvizatia (prin adaugarea de saibe la cantarul franei) va functiona fara probleme.
Desi nu sunt adeptul improvizatiilor, am mers si eu vreun an cu un distantier adaugat in
acelasi loc pana cand m-am invrednicit sa schimb cablul (la mine era defect, camasa cablului era rupta)
  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 1,2 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Am inspectat cablu dar nu este deteriorat. Cred că cablul din stanga este mai lung cu cativa centimetri.
O să vad când am mai mult timp si soare afara😊 o să il schimb
Drumuri bune
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 502
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Am schimbat acum câteva zile cablul de pe dreapta. Am întâmpinat ceva probleme legate de diferențele intre cablul original și cel nou. Am ajuns la concluzia ca mai bine investeam în niște tamburi noi decât sa schimb cablurile. Am rămas surprins ca se vând separat stanga-dreapta. Le-am cumpărat pe ambele (65 lei bucata). Nu știu dacă îl voi mai schimba și pe stânga. Am păstrat clemele metalice de la cablul vechi pe care le-am pus pe cel nou. Personal cred ca nu trebuie sa schimbi cablurile decât dacă se blochează din cauza mizeriei și nici chiar atunci. Uzura tamburului determina "lungirea" cablului.
  • cosmin_sicrea2005

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Sep 2014

  • Garaj Mesaj Privat
buna seara, de unde pot cumpara inele senzor ABS pentru tamburi de 180 la Agila 2001.. Peste tot am gasit tamburii rulmentii, si tot ce trebuie mai putin......inelul abs..ce se monteaza pe tambur. OAre se pot scoate inelele ABS vechi si montate pe noii tamburi?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,478
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
4700575 PULSE GENERATOR,ABS,REAR AXLE (43 TEETH) (NLS.- USE 9210281 47 05 706)
Asta iti trebuie sau un tambur second, inelul vechi se scoate prin distrugere, curatat, tambur racit si inel incalzit, intra si dupa racire raman teapan.
  • cosmin_sicrea2005

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Sep 2014

  • Garaj Mesaj Privat
si tamburi second in stare buna cu tot cu inel abs si rulmenti cat de cat ok unde as putea gasi si cam la ce preturi "perechea"? Multumesc!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,478
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Dezmembrari in TM
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila Z10XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare , azi dupa ce am facut niste reparati la masina , ma mancat undeva sa umlu la tambur roata spate dreapta , AJUTOR treaba e ca am stricat ceva , cand a iesit discul afara din cauza la cata rugina era , a scos totul afara si nu cred ca am pus ceva bine la loc cum era , nu stiu pozitia la parghia aia cu rotita , am vazut ca la ambele capete este diferita cu niste crestaturi , nici clema aia nu stiu cum trebuie sa fie corect, nu mai imi tine frana cum trebuie , pana la jumate pedala este moale , si tine abea dupa jumate ... NICI FRANA DE MANA NU MAI TINE ! , tine abea sus de tot si foarte putin Sad((( , acum e noapte o sa verific maine , am venit cu ea asa cu 30-40- km/H , acum nu stiu daca cumva este din cauza ca oi fi montat ceva gresit sau are legatura cu siguranta de la bricheta , care mi sa ars cand am conectat incarcatorul de la laptop si nu am schimbato... Maine am sa desfac iar si am sa mai pun poze , am tot citit toate cele 17 pagini ale subiectului in speranta ca vad niste poze elocventa , dar unele lincuri de poze nu mai merg , sau nu se vede pozitia exacta a componentelor , are cineva poze cumva , am manualul de reparati de la WagonR , dar sistemul este diferit fata de agila , multumesc
Ma tot uit la poza asta si nu pot sa-mi dau seama de pozitia la montare
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,161
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Nu trebuia sa faci presa deoarece sabotii erau ingropati in santul de uzura
din interiorul butucului. Trebuiau stransi sabotii cu o scula improvizata prin
fereastra speciala a talerului, oricum procedura e mai complicata.
Daca ai umblat la piulita randalinata introducand mai mult tija in "teava"
frana se va ajusta singura, evident daca este totul ok acolo.

Poze sunt: pag. 6 postul meu si al lui Patratel, pag.14 postul lui 2kappa
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila Z10XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Fiindca nu am vazut cand am demontat cum statea aceasta parghie , nu sunt sigur ca am montato cum trebuie ,
dupa cum se vede are o crestatura pe partea cu rotita , si acea crestatura nu stiu daca vine spre exterior pre tablita aia subtire sau in interior , eu am montato in interior , si tablita vine sub partea dreapta ... asa ca maine mai demontez odata roata , cum fac sa reglez frana , mie si teama sa merg asa cu masina , parca nu am control , este normal daca am umblat acolo sa acel hop la franare , pana la jumate pedala este moale si fara frana , si franeaza abea dupa jumate si mai mult brusc
Am vazut pozele , dar nu pot sa-mi dau seama de pozitia capetelor

  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 1,2 din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Vezi la pag.16 dar din ce imi aduc aminte tablita vine deasupra de tija
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila Z10XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare , cum nu am gasit aceste informati in postari , despre pozitia exacta a cremalierei de ajustare automata a franei , am gasit un tutorial video din care am facut niste poze
Ce trebuie tinut cont
- aceasta tija are doua capete , intr-o parte , cea cu teava cu gaura , furca este egala ca dimensiuni
-partea cu rotita de ajustare , furca are doua dimensiuni si o crestatura , crestatura vine in exterior pe partea cu acea clema metalica , indiferent ca este pe stanga sau pe dreapta
-clema metalica vine pe rotita si are un arc prins de ea si de partea metalica
-Cel mai important , cand desfaceti si ungeti rotita , tineti minte pozitia exacta a rotitei , ori masurati cu un subler ceva rigla , astfel va veti lovi de problema de care m-am lovit eu , pedala moale pana la "jumate" si abea dupa aia tine , prima oara plecat la drum dupa ce am umblat , m-am speriat ca nu aveam frane
Daca cumva cand ati desfacut , ati uitat ce pozitie avea , vedeti daca au ramas ceva urme cu pozitia veche a rotitei , rotiti sa fie cam in aceeasi pozitie
Imaginile vorbesc mai multe , arcul pe care il vedeti in fata , nu exista la Agila , asta fiind saboti de Corsa , dar care este aproape la fel

  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila Z10XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare si imi cer scuze de spam , dar consider necesare Smile

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 502
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Poziția piuliței de autoreglare nu prea are importanță atâta timp cât sistemul este funcțional. Adică la fiecare apăsare a pedalei de frână tăblita aceea cu arc o roteste, mărind lungimea ansamblului distanțier dintre saboți. E de înțeles că la un moment dat, după un număr oarecare de acționari ale pedalei de frână, distanta dintre saboți se stabilizează, fara sa blocheze tamburul, piulita nemaifiind acționată din cauza că saboții nu vor mai avea mișcări ample. Se vor deplasa între tambur și capetele furcii autoreglabile. Când uzura saboților atinge un nivel care să permită o cursa mai mare a acestora, piulita va fi acționată de tăblita care va agăța un dinte de pe exterior. În realitate însă, din cauza mizeriei sau ruginii, piulita va deveni repede nefuncțională iar ajustarea distanței dintre saboți se va face manual, periodic, prin gaura de vizitare din talerul tamburului, când cursa pedalei creste simțitor la frânare. Pot spune că nici nu are rost sa memorezi poziția inițială a piuliței randalinate la schimbarea saboților pentru că punând saboți noi poziția va fi una nouă. Nici macar atunci când desfaci doar pentru verificare nu are importanță poziția piuliței pentru că întotdeauna reglarea eficacității franarii se face cu tamburul montat. La montarea saboților grija e să fie cat de cat ajustata lungimea furcii dintre saboti, cat să intre tamburul. Și bineînțeles, capetele acelui distanțier sa fie corect așezate pe saboți. Ca să înțelegem rolul acestui distanțier e suficient sa ne imaginam cum ar fi fara el: arcul in forma de "U" strânge saboții, inclusiv apropie între ele pistonașele în cilindrul de frână iar frânarea ar fi imposibilă la prima pedala. De fapt ar trebui multe apăsări de pedală sa reumpli cu lichid cilindrul și să depărtezi pistonașele, implicit sa apropii saboții de tambur.
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila Z10XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jun 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Sunt complet de acord cu tine Lyonel , ms de sfaturi , problema la mine a fost ca am montat gresit acel sistem cremaliera cu randalina , piulita fiind defacuta la maxim , saboti tociti ... si in momentul cand am apasat prima oara frana , saboti sau departat si sistemul a sarit din locas , din ce imi dau seama distanta dintre saboti fiind mai mare decat lungimea maxima cat era cremaliera desfacuta , asa se explica ca l-am gasit sarit , apoi mai era montat si gresit si sistemul de rotire automata nu functiona , de aceea recomand ca inainte de finalizare ca rotita sa fie desfacuta/stransa in functie de cat sunt de tociti saboti , asa se evita ca sistemul sa sara cum a sarit la mine , oricum cat de curand la urmatoru salariu , am sa schimb si saboti , mi se pareau destul de uzati , nu am luat masuri , ca oricum vreau sai schimb , si in urmatorul viitor sa schimb si tamburi , rulmenti (la rulment am observat ca cam joaca si la mine este compus din doi rulmenti...)

Discutii similare

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata