daca nu vrei shok si uzura la schimbarile alea, faci double-declutch
karg
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
- sorin666
- *****
- 3,893 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,893
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
- dancraciun
- **
- 274 mesaje
- din 23 Mai 2006
- Corsa 2007
- Bucuresti
dancraciun
- Mesaje scrise: 274
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2006
- Mesaj Privat
- corsa1.2tw
- **
- 138 mesaje
- din 01 Apr 2006
- Corsa 2005 Z12XEP
- Bucuresti
corsa1.2tw
- Mesaje scrise: 138
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z12XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2006
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,444 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
dabal diclatci:
http://en.wikipedia.org/wiki/Double_declutch
ceva pt. tatici.... (nu pt soferi de duminica ca noi.....)
http://en.wikipedia.org/wiki/Double_declutch
ceva pt. tatici.... (nu pt soferi de duminica ca noi.....)
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
- 1.7dti_edition2000
- *****
- 533 mesaje
- din 28 Aug 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
1.7dti_edition2000
- Mesaje scrise: 533
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2006
- Mesaj Privat
Eu practic acest dublu debreiaj,obisnuit ce-i drept dupa 11 ani de mers cu o Dacie ce avea sincronul de la a 2-a cam obosit si nu l-am remediat;si la Opel intra f greu in mers in a I-a fara manevra asta,cred ca are si asta transmisia un pic obosita ca s-a mers din 2003 mai mult in Bucuresti cu ea;cind am desfacut busonul cu magnet de la cutie(si am schimbat si uleiul) era plin-plin de pilitura de fier
- deleted-5277
- **
- 440 mesaje
- din 18 Mar 2007
deleted-5277
- Mesaje scrise: 440
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2007
- Mesaj Privat
interesant postul cu diferenta de rotatie intre arbori la mersul pe liber si faptul ca asta dauneaza, as vrea sa primesc ceva detalii suplimentare la situatia asta deoarece merg cam mult cu ea pe liber, cat despre franare franez lin atunci cand pot sa nu stresez prea mult placutele mai ales ca se apropie si un schimb de discuri, iar daca e ceva neprevazut franez violent (aici obligatoriu incerc sa apas ambreiajul primul sau macar in acelasi timp) cu strans din buci sa nu prind vreo groapa ca imi intra ABS ul si ma duc ca sania, poate e doar parerea mea dar pana acum abs ul asta mai mult mi-a marit distanta de franare decat sa mi-o micsoreze (aici ma refer la situatiile noastre, drum cu gropi si denivelari, prinzi o groapa se reduce forta de franare la toate rotile nu numai la respectiva - sau poate ma insel, astept sfaturi avizate).
Deci:
1. franare lina
2. la franare violenta atentie la gropi si denivelari pt cei cu abs
3. tot la franare violenta apas si ambreiajul, frana de motor o consider mult mai mica fata de frana propriu zisa, ce vreau sa spun este ca daca am 4000 rotatii in treapta 1, 2 si franez ajung mai repede la 1000 decat daca as fi lasat motorul sa faca frana de motor si cu frana apasata, deci debreiez pentru a decupla tractiunea motorului la roti.
4. nu prea agreez frana de motor, decat sa uzez motorul prefer sa uzez placutele, asta in cazul in care nu se confirma ca dauneaza cutiei mersul in gol, dar daca retin bine in cartea tehnica producatorul recomanda mersul neturat si mutarea in pozitia neutra cand se poate lucru ce il consider f firesc, uzura motorului creste impreuna cu nr de rotatii, ca zic unii sa mergi turat sa se curete injectoarele si sa se evite depunerile asta o fac oricum neconditionat;). Decat sa franez cu 2 roti din motor mai bine franez cu 4 din pedala, de acord ca frana de motor este mai elastica iarna dar nu prea agreez ideea de a lasa 2 roti nefolosite.
astept cu nerabdare sfaturi
Deci:
1. franare lina
2. la franare violenta atentie la gropi si denivelari pt cei cu abs
3. tot la franare violenta apas si ambreiajul, frana de motor o consider mult mai mica fata de frana propriu zisa, ce vreau sa spun este ca daca am 4000 rotatii in treapta 1, 2 si franez ajung mai repede la 1000 decat daca as fi lasat motorul sa faca frana de motor si cu frana apasata, deci debreiez pentru a decupla tractiunea motorului la roti.
4. nu prea agreez frana de motor, decat sa uzez motorul prefer sa uzez placutele, asta in cazul in care nu se confirma ca dauneaza cutiei mersul in gol, dar daca retin bine in cartea tehnica producatorul recomanda mersul neturat si mutarea in pozitia neutra cand se poate lucru ce il consider f firesc, uzura motorului creste impreuna cu nr de rotatii, ca zic unii sa mergi turat sa se curete injectoarele si sa se evite depunerile asta o fac oricum neconditionat;). Decat sa franez cu 2 roti din motor mai bine franez cu 4 din pedala, de acord ca frana de motor este mai elastica iarna dar nu prea agreez ideea de a lasa 2 roti nefolosite.
astept cu nerabdare sfaturi
- air_catalin
- **
- 121 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Astra 2000 1,7DTL
- Prahova
air_catalin
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 1,7DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
pana in momentul opririi + ambreiaj pentru a duce schimbatoru la punctu mort. Sa nu faci greseala sa tragi vreodata frana de mana atata timp cat cea de serviciu functioneaza corespunzator. Tine minte ca atunci cand fol frana de serviciu sunt actionate toate 4 rotile hidraulic, pe cand cu frana de mana doar pe rotile din spate si asta pe cablu