Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • RolyB

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Salut!
Am un prieten cu o Vectra B Y20DTH si are o problema legata de turbo.Din start spun ca masina nu are nicio eroare.
Singura chestie pe care am sesizat-o este ca in sarcina , pana la 2500 rpm , diferenta de presiune turbo intre cea comandata de ECU si cea reala este de ~500-600 mbar.
In momentul in care turatia ajunge la 2500 , presiunile se egaleaza si masina zvacneste fara sa o accelerezi puternic.Si daca tii pedala relativ constanta se simte cum masina se accelereaza.
Am observat ca nu mai bazaie deloc electrovalva de langa turbo.Cele de langa baterie bazaie.
La masina a fost curatat EGR-ul plus admisia , a fost schimbat senzorul presiune admisie , a fost schimbat debitmetrul iar turbina a fost schimbata la achizitionare acum aproximativ 1 an si jumatate.
Maine voi incerca sa verific tija de la WG , furtunasele de vacuum le-am verificat si par ok.
Daca mai are cineva vreun sfat il astept cu cea mai mare placere.
Multumesc anticipat!
Skip ads

  • raku21

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Verifica sa fie tija trasa la maxim , si poti sa schimbi electrovalvele intre ele cea de la swirl cu cea de la turbo sa vezi daca e diferenta.
  • RolyB

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Tija am verificat-o.Este trasa la maxim si am incercat si cu electrovalvele de pe masina unui prieten care nu are probleme si face la fel.Singura diferenta este ca prietenul meu are X20DTH.
Am observat totusi ca pe tester la Pulse Ration Boost Pressure Solenoid Valve valoarea ramane 65% indiferent ca este in sarcina sau la relanti.Asa este normal ?
  • Alex001

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2011

  • Mesaj Privat
salut...
cand este pe deschis si cand pe inchis acea tija?cand este trasa spre valva este pe inchis si cand este lasata inapoi spre turbo este deschis?
acea tija trebuie sa fie trasa tot timpul spre valva sau doar la pornire este trasa spre valva si apoi lasata inapoi?
multumesc anticipat
Skip ads

  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salut, tija de la wastegate se trage la pornirea motorului si ramane trasa, deci gazele de evacuare vin pe palele turbinei. Tija se deplaseaza inapoi , inspre turbina doar cand primeste electrovalva de la turbo comanda de la ECU ca e prea mare presiunea in admisie. Senzorul de presiune de pe admisie sesizeaza asta. Deci tija se misca in impulsuri la overboost.
  • Alex001

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2011

  • Mesaj Privat
mersi mult ianc sergiu pentru informatii...
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Cu placere! Si eu eram la un moment dat putin confuz referitor la modul de functionare al acestui wastegate. Intre timp cu ajutorul acestui forum am gasit raspuns la intrebarile mele. Asa ca.... MULTUMESC CLUB OPEL!
  • eudey

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Sall colegi si eu am o diferenta de presiune intre boosturi de 0.3 bari,am verificat totul furtune vacumuri ,intercooler,tija westgate nimic nu pare defect,problema e ca exista acea diferenta de presiune,mecanicul mi-a spus ca turbina este de vina ca are paletii uzatii si nu mai poate face presiune cat ii cere ecu Sad
Skip ads

  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Sunt curios cum naiba se uzeaza palele la o turbina... probabil de la frecarea cu aerul. Schimba mecanicul, e prost.
  • eudey

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2010

  • Mesaj Privat
nu ai vazut turbina cu palele uzate ?
  • Alex001

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2011

  • Mesaj Privat
@djtaotao...nu sunt eu expert dar odata ce incepe sa aiba joc axul turbinei palele incep si ele sa loveasca usor peretii exteriori si astfel se uzeaza......
daca nu este corect va rog sa ma corectati Smile
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Daca ajung palele sa atinga in corpul turbinei, din motive de joc la ax, acea turbina va face un asa zgomot incat fluieratul unei turbine uzate ti se va parea liniste de mormant. Si oricum, motorul ala ar fi luat-o de mult pe ulei, la propriu.


eudey a scris:nu ai vazut turbina cu palele uzate ?

Indoite da, uzate, nu.

La y20dth lipsa presiunii turbo se datoreaza preponderent din cauza controlului defectuos al turbinei, adica tot ce tine de vacuum (furtunasele sunt penale, electrovalvele se strica). Turbinele pica mai rar. Ca sa te convingi, pune de proba, pe capsula turbinei, vacuum direct de la pompa de vacuum, astfel incat, la pornirea motorului, tija de la wastegate sa se traga la maximum. Diferenta de presiune iti poate da si o fisura in intercooler sau pe tubulatura turbo, furtune stranse prost sau chiar senzorul (infundat, murdar) care masoara presiunea de aer din galeria de adimisie.

Acum, mai e o chestie. O mica diferenta de presiune intre comandat si masurat, cel putin la accelerari bruste, tot vei vedea din cauza intarzierii cu care raspunde sistemul de reglare. Important e ca la regim constant de turatie sa ai presiuni relativ egale.
Skip ads

  • eudey

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2010

  • Mesaj Privat
ms dj taotao de promtitudine maine am sa incep sa verific inca o data tot ce tine de vacumuri ,furtune intercooler,coliere sper sai dau de capat ca diferenta de 0.3 bari se simte mult:(,inca ceva chiar azi mam uitat la tija westgate si este trasa la maxim inmomentul pornirii motorului,inca ceva sa te intreb este diferenta dintre a citii valorile in mers si cele pe loc?
  • spavian

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema o am si eu , astazi am pus testerul pe masina si am diferenta si mai mare de presiune . se comanda de ex. 1,6 turbina face 1,1 bari , la 4000 de ture se comanda 2 bari ea saraca face 1,3 maxim si imi da cu ulei pe la egr . Ce recomandati in afara de verificarea vacuumului care o sa o fac maine la prima ora ?
  • raku21

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Verifica sa nu ai catalizatorul infundat.
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Vad ca tot vorbiti de presiunea de comanda turbo.
sa zica cineva cat i arata pe tester de exemplu la ralanti, la 1500-2500-3000 rpm deoarece la mine presiunea de comanda este 1,87 bari tot timpul si nu se modifica nici cum.Nu stiu daca e normal sa fie asa fixa presiunea de comanda.
  • braescu

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2011

  • Mesaj Privat
djtaotao a scris:Daca ajung palele sa atinga in corpul turbinei, din motive de joc la ax, acea turbina va face un asa zgomot incat fluieratul unei turbine uzate ti se va parea liniste de mormant. Si oricum, motorul ala ar fi luat-o de mult pe ulei, la propriu.


eudey a scris:nu ai vazut turbina cu palele uzate ?

Indoite da, uzate, nu.

La y20dth lipsa presiunii turbo se datoreaza preponderent din cauza controlului defectuos al turbinei, adica tot ce tine de vacuum (furtunasele sunt penale, electrovalvele se strica). Turbinele pica mai rar. Ca sa te convingi, pune de proba, pe capsula turbinei, vacuum direct de la pompa de vacuum, astfel incat, la pornirea motorului, tija de la wastegate sa se traga la maximum. Diferenta de presiune iti poate da si o fisura in intercooler sau pe tubulatura turbo, furtune stranse prost sau chiar senzorul (infundat, murdar) care masoara presiunea de aer din galeria de adimisie.

Acum, mai e o chestie. O mica diferenta de presiune intre comandat si masurat, cel putin la accelerari bruste, tot vei vedea din cauza intarzierii cu care raspunde sistemul de reglare. Important e ca la regim constant de turatie sa ai presiuni relativ egale.
Salut poate ma ajuti si pe mine cu un sfat am o vectra din 2001 dti motor 2000 problema la mine este ca nu mi se trage tija de la turbo pina la maxim si cind pun mina pe ea culiseaza foarte usor precizez ca am motorul pornit si eu stiu ca o data pornita masina tija se tragea si era greu sa o mai misti cu mina ce parere ai de unde ar veni problema.Multumesc
  • sylvyano

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Salut,

Am si eu o problema la Vectra mea 2.0 2003.(nu e singura problema de altfel). In ultima vremea a inceput sa se aprinda cheitza in bord iar turbina nu mai trage. Faza este ca cheitza se aprinde numai cand sunt cateva secunde pe liber si motorul la relanti. Daca stau pe loc si accelerez putin ,de exemplu la semafor nu se aprinde iar masina merge normal.Am facut 200km la drum lung tinand masina mereu accelerata si in viteza iar de fiecare data cand o lasam pe liber se aprindea cheia si trebuia sa opresc si sa pornesc motorul din mers ca sa o iau de la capat.
Am fost la tester la Adil (pt cunoscatori) si imi arata eroare permanenta intre senzorul de presiune atmosefrica si boost pressure. Am schimbat senzorul de langa filtru de aer (admisie cred) cu unul SH la care vanzatorul mi-a garantat ca merge dar tot aceasi treaba. Acum ma gandesc ca ori e senzorul SH cumparat de vina, ori este celalat senzor de la galerie sau dupa ce achimbi senzorul trebuie resetat din tester. Care o fi problema?

Ms
  • raku21

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2008

  • Mesaj Privat
pai pune si erorile ... sa vedem exact
  • sylvyano

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2013

  • Mesaj Privat
P0105 Barometric Pressure not plausible with Boost Pressure
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR