Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • sorin68_ro

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: ploiesti
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Salutare!
am avut adica am prb cu puterea motorului; am constatat ca clapeta de la turbina nu se deschide, adica in momentul in care accelerez peste 3000ture tija care actioneaza clapeta nu se misca decat ff putin cam 3-4mm, si asta nu intotdeauna.
cred ca s-a gripat axul care comanda clapeta din cauza caldurii(zic eu)
cum pot degripa si eu acel ax?
multumesc!
Skip ads

  • dinca_marian

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2006

  • Mesaj Privat
ai controlat furtunasele de vacuum sa nu fie ciupite ?
  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Unde se afla clapeta asta?
  • sorin68_ro

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: ploiesti
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Salutare!!!
am controlat furtunasele si sunt ok se simte si vacumul pe ele cum trage
in spatele turbinei este o tija metalica care comanda prin intermediul capsulei de vacum axul de la clapeta.
din cauza temp. inalte (gaze de esapament) la care lucreaza, acest ax se blocheaza in timp, si trebuie degripat.
am vb cu un mecanic si zice ca se degripeaza cel mai bine cu lichid de frana si otet.
astazi ma pun pe treaba si va spun ce am rezolvat.
Skip ads

  • sorin68_ro

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: ploiesti
  • Masina: Vectra 1998 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Rezolvat!!! Very Happy
  • denilson2160

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Am constatat ca si la mine cu motorul pornit pe loc turat putin peste 2500 rpm (turatia intrare turbo) acea tija care vine de la capsula vacumatica la turbo nu se misca de loc. E normal ? S-au se misca numai in sarcina ?Apoi am scos furtunul de vacum de la capsula care face legatura cu valva si cu motorul pornit la relanti se simte vacum la furtun deci ar trage membrana de la capsula Si apoi am verificat invers am scos futunul de la valva si am tras cu gura aer si se misca tija. Sa nu creeze valva destul vid ca sa traga membrana de la capsula ?
Am ridicat aceasta problema pentru ca nu prea mai simit turbo acel zvac mai ales la a 2 a si la a 3 a , se tureaza dar nu se infige ca inainte.
______________
Opel astraG , 2001 , y2 0DTH
  • dinca_marian

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2006

  • Mesaj Privat
ideea e sa observi diferenta atunci cand opresti motorul cat se retrage tija de la turbina si apoi cand pornesti sa se traga usor, apoi ar fi bine de verificat chiar daca se observa o oarecare miscare a tijei daca o suspectezi sa verfici cablurile de vacuum au am avut unul piscat si mergea turbina o deschidea insa nu deajuns pentru ca pierdea vacuum ....
  • denilson2160

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Am verificat la pornire (cineva mi-a pornit motorul) si am constatat ca se deplaseaza tija capsulei destul de mult cred ca este normal apoi la oprit motorul, tija a revenit in pozitia initiala. Deci vaccum are destul si nu cred ca am pierderi de aer. Acum cu motorul pornit cu tija deplasata (in vaccum) vreau sa verific turbo (la 2500 rpm ) daca se mai deplaseaza tija adica daca deschide mai mult . Este normal sa se mai deplaseze , sa fie vizibil ,la accelerare ?
Skip ads

  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Da, se vede la accelerare. Cica moartea turbinelor o constituie parcursurile scurte in timpul iernii cand motorul nu are timp sa intre in regim termic normal. Sfat de la un mecanic priceput, pt dieselari dar si pt benzinari: cum dai de o portiune de drum care iti permite, cocs tata...se curata mai toate alea: catalizator, turbine, injectoare...dar treba sa ai timp pt cel putin 10 minute de mers turat. Smile
  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Cat de turat? Cool
  • livcro

  • Mesaje scrise: 4,539
  • Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
  • Masina: Grandland X 2018 D20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Tinuta in zona turatiei de cuplu maxim...poate un pic peste.
  • denilson2160

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Referitor la deplasarea tijei capsulei vacumatice cand turatia motorului ajunge la 2500 rpm si mai mult ( este turatia de turbo pentru motorul meu Y20 DTH) am constatat ca nu se mai misca (deplaseaza) deloc.Este normal ? nu ar trebuie sa deschida mai mult ca sa intre gaze de evacuare si sa imprime o turatie mai mare a paletelor turbinei implcit presiune de supralimentare mai mare, pentru noi simtind acel zvac ca te baga in scaun. La pornirea motorului am observat ca tija este trasa spre capsula si la oprire revine in pozitie initiala.Cu motorul pornit am tras cu mana de tija spre capsula dar nu mai merge deloc. Sa se fi gripat ca la sorin68_ro?
Skip ads

  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Daca nu se mai simte acel zvac probabil pe acolo e buba. Totusi, clapeta se deschide numai la pornirea motorului???Si cine da aceasta "comanda"?
  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Nimeni nu stie?
  • denilson2160

  • Mesaje scrise: 155
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y 20 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Comanda valvei regulation (wastegate) cea cu tija, o da valva electropneumatica care creeaza vacumul necesar care actioneaza asupra wastegate si implicit asupra tijei care deschide cantitatea de gaze ce actioneaza asupra paletilor turbinei.Problema este cum se misca tija in timpul functionarii ei. Mie cand pornesc motorul se misca tija spre wastegate si atat ,chiar daca turez nu se mai misca. Am citit pe undeva pe forum ca daca ramane pe pozitia deschisa toate gazele de ardere se duc pe esapament si turbina nu mai creeaza presiunea necesara de efectul turbo , iar daca tija ramane blocata pe inchis apar detonatii. Normal nu ar fi cand accelerezi sa deschida mai mult acea clapeta la turbo? Sau mai clar are 3 etape de functionare ? 1. cand pornesti motorul se deplaseaza , 2.cand accelerezi(efectul turbo) se mai deplaseaza un pic, 3. cand opresti motorul revine in pozitia initiala . Sau numai doua etape :1 si 3.
Poate cineva sa explice cum functioneaza aceasta valva ?
  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Buuun!Hai ca s-a facut ceva lumina Laughing Eu am probleme, cred, cu ceea ce tine de comandarea turbinei pentru ca de multe ori simt ca nu lucreaza la capacitate maxima. Recomandati-mi si mie pe cineva, chiar si un service pt verificarea acestui circuit pana la turbina, ca tot suntem aci` Very Happy

Later edit: poater fi de la valva EGR????


Ultima modificare facuta de b82bog la Sam 08 Jul, 2006 9:58 am
  • dinca_marian

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2006

  • Mesaj Privat
la orice diagnoza cel care citeste poate zice daca deschide sau nu in paramaetrii dupa masa de aer circulata si altele
  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Sa stii ca nu la orice diagnoza iti spune lucrul asta.Depinde, din ce am inteles de la service-ul la care am fost, de complexitatea softului folosit pt diagnoza.
  • dinca_marian

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2006

  • Mesaj Privat
cantitatea de aer intrata in motor cred ca e un parametru de baza, la mine dupa asta sau prins ca nu deschide turbina destul si ca am ceva pe vacuum si anume am avut un furtun ciupit
  • b82bog

  • Mesaje scrise: 400
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Ok! Poate imi poti spune si unde ai fost.Mersi!
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR