Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • artemioxxl

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Nu nu.
Aveau o parere f proasta despre motoarele isuzu.
Faptul ca se ardea chiuloasa.
Skip ads

  • Raff

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Si cam aveau dreptate...daca citesti add-ul meu de mai devreme o sa vezi ce mi s-a intamplat...nu doresc nimanui
spor!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,676
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Probabil 'minunatii italieni' mareau intercooler-ul si atunci motorul functiona ceva mai rece.
Nu mai ai ce mari la radiatorul de racire al circuitului de apa, cel stock e chiar mare si altul mai mare nu cred ca incape acolo.

Am un sfat pentru cei care aveti motorul de Isuzu si nu vreti sa aveti probleme cu racirea lui - spalati circuitul de racire al motorului :
(1)Se demonteaza radiatorul de pe masina si se umple (asezat pe orizontala) cu detartrant Nufarul pentru piatra si calcar cumparat de la Carrefour (cate 2 ture a cate 15min, 2litri de detartrant pe tura). Se spala cu multa apa, apoi se monteaza pe masina.
(2)Apoi se cumpara 1,2kg de acid citric de la LIDL (doar la ei gasiti plicuri de 100g acid citric la un plic, se cumpara 12 plicuri) si se amesteca 6 plicuri cu 6l de apa, se toarna in circuitul de racire motor si apoi se incalzeste motorul la o turatie de 2.400rpm iar dupa ce a ajuns la temperatura de regim (85 grade C) se mai continua asa inca 10min. Se lasa sa se raceasca motorul la aproximativ 50 grade si apoi se scoate acest amestec de apa cu acid citric din motor. Se mai face o incarcare de 600g acid citric si 6l apa si se mai repeta o data procesul de mai sus.
(3)Ulterior se mai fac doua spalari de motor cu apa de la robinet bagata in circutul de apa, fiecare de cate 5min cu motorul cald. Apa cu acid citric si ulterior apa pentru spalare se baga in circutul de racire motor doar calda, incalzita pe aragaz sau de la centrala termica de apartament.

La final, se adauga apa dedurizata si antigel CU SILICATI albastru/verde in proportie de 1l antigel la 1litru de apa dedurizata, in total 6.6l amestec apa cu antigel. Antigelul rosu (cel fara silicati) nu raceste la fel de bine motorul ca cel cu silicati, in plus este indicat sa bagati in motor numai tipul de antigel care este recomandat in cartea masinii.

Costuri :
- 4l detartrant, aproximativ 29lei
- 1,2kg acid citric (sare de lamâie), aproximativ 27lei
- 4l apa dedurizata, aproximativ 5lei
- 3-4l antigel cu silicati, aproximativ 30lei

Sa reveniti cu amanunte daca ati procedat asa si tot vi se incalzeste motorul.
  • artemioxxl

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Buna treaba ,
Trebuie facut si la astra g y17dt ?
Skip ads

  • Raff

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2010

  • Mesaj Privat
ahappyuser: intrebare pt tine: crezi ca nu se fisura chiuloasa daca curatam instalatia de racire inainte?citeste add-ul meu cand ai timp si spune-mi parerea ta te rog...
merci
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,676
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ala de la ITP care ti-a turat motorul la greu a fost un dobitoc. Trebuia sa-i spui sa se opreasca sau daca nu te duci si faci o reclamatie la RAR ca esti discriminat sau ca omul are ceva cu tine. Si la primul ziar ca sa stie tot orasul ce ITP 'la sange' se face acolo.

In manualul masinii scrie clar ca pentru verificarea noxelor se va tura motorul (aflat la temperatura de regim) in gol la turatia maxima (adica 5.100rpm) doar pentru 1 secunda, se tureaza de mai multe ori la rand si apoi se face o medie pentru a calcula noxele.

Daca mi se intampla mie asa ceva cred ca-l dadeam jos din masina pe respectivul, sau scoteam borna de plus de pe baterie. Nu se poate asa ceva, prinzi un frustrat din asta si-ti omoara motorul. In regim normal de functionare nimeni nu trece cu acest motor de 4.500rpm (acolo este puterea maxima 81hp) decat pentru maxim cateva secunde, si asta foarte rar numai in caz de pericol de accident.

Imi pare rau pentru ce ai patit tu, daca totusi se repeta vreodata faza sa te duci hotarat la respectivul care trage de nebun de motor si sa-i spui sa se dea jos din masina.


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Joi 21 Jul, 2011 11:34 pm
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,676
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
artemioxxl a scris:Buna treaba ,
Trebuie facut si la astra g y17dt ?


In principiu ar trebui facut la orice masina second-hand pe care o cumparati fara carte service.

La y17dt trebuie facuta o prima spalare cu ceva detergent ca in particular la acest motor ajunge parca ulei in circuitul de racire, deci trebuie facuta si o degresare initial. Mai la concret, vezi ca aici pe forum este undeva un link catre un site unde este un document in limba engleza care explica pe larg cum se face spalarea circuitului de racire.
  • artemioxxl

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Pai daca tot am luato sh , am sa caut un detergent si am sa ii fac o curatare.
Skip ads

  • Raff

  • Mesaje scrise: 126
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2010

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Ala de la ITP care ti-a turat motorul la greu a fost un dobitoc. Trebuia sa-i spui sa se opreasca sau daca nu te duci si faci o reclamatie la RAR ca esti discriminat sau ca omul are ceva cu tine. Si la primul ziar ca sa stie tot orasul ce ITP 'la sange' se face acolo.

In manualul masinii scrie clar ca pentru verificarea noxelor se va tura motorul (aflat la temperatura de regim) in gol la turatia maxima (adica 5.100rpm) doar pentru 1 secunda, se tureaza de mai multe ori la rand si apoi se face o medie pentru a calcula noxele.

Daca mi se intampla mie asa ceva cred ca-l dadeam jos din masina pe respectivul, sau scoteam borna de plus de pe baterie. Nu se poate asa ceva, prinzi un frustrat din asta si-ti omoara motorul. In regim normal de functionare nimeni nu trece cu acest motor de 4.500rpm (acolo este puterea maxima 81hp) decat pentru maxim cateva secunde, si asta foarte rar numai in caz de pericol de accident.

Imi pare rau pentru ce ai patit tu, daca totusi se repeta vreodata faza sa te duci hotarat la respectivul care trage de nebun de motor si sa-i spui sa se dea jos din masina.


Asta e...data viitoare am stiut ce sa fac...am dat spaga. Iar acum am benzinara...deci nu mai e cazul. Am postat ce mi s-a intamplat in speranta ca mai citesc posesorii de dieseluri ce am patit si stiu cum sa se fereasca la randul lor de dobitocii care isi bat joc de masinile noastre sub protectia "imunitatii"inginerului abilitat de RAR sa faca inspectii tehnice...
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
La Y17DT se foloseste antigel PORTOCALIU/ROSU, chiulasa si radiatorul fiind din aluminiu, cel albastru este periculos.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,676
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Si la X17DT cum crezi ca e ? Chiuloasa din aluminiu si radiator cu celule de aluminiu.

Daca radiatorul de pe Y17DT are bazinele laterale din aluminiu, atunci e un mare pas inainte. Daca sunt tot din plastic, poti baga antigel cu silicati ca raceste mai bine pe vara si face bine si la pompa de apa. Daca insa ai clima, atunci ar fi bine totusi ca bagi antigel de care iti scrie in cartea masinii.

La Nissan inca nu se baga antigel fara silicati, ma gandesc ca stiu ei ce stiu de s-au hotarat sa ramana totusi la cel albastru/verde cu silicati.
  • Band1T

  • Mesaje scrise: 424
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:GM, sorry.



de ce "sorry"?
deocamdata vad in sectiunea astra g, aproape 99% sunt topicuri despre probleme la motoare isuzu.....
eu sunt foarte multumit de motorul meu GM, doar ca e cu vreo 20 cp sub ceea ce as vrea eu....dar e foarte fiabil (deocamdata) si foarte economic....
si nu are termoflot, are radiator de racire ulei (cel putin al meu are)....
Skip ads

  • antone mihai

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Si eu sunt foarte multumit de motorul meu GM
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Band1T a scris:...si nu are termoflot, are radiator de racire ulei...

Asta-i buna... Laughing
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,676
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Band1T a scris:
ahappyuser a scris:GM, sorry.



de ce "sorry"?
deocamdata vad in sectiunea astra g, aproape 99% sunt topicuri despre probleme la motoare isuzu.....
eu sunt foarte multumit de motorul meu GM, doar ca e cu vreo 20 cp sub ceea ce as vrea eu....dar e foarte fiabil (deocamdata) si foarte economic....
si nu are termoflot, are radiator de racire ulei (cel putin al meu are)....


'Sorry'... pentru ca este un motor subevoluat, are turbina pe aceasta motorizare in special pentru a nu polua si nu pentru a obtine putere - este ceea ce se poate numi un 'enviromental diesel'. Exact ca si motorul AAZ de la VW-Audi 1.9TD de 75cp care s-a fabricat pana in 1995.
'Sorry'... pentru ca nu mai poti sa storci cai putere din el, e dus la maxim de fabrica si exact atata poate el (68cp). Cam putin pentru anul 1999, in opinia mea. Motorul de Isuzu s-a fabricat incepand cu 1991 pana in 1998 si avea 82cp de fabrica, dar poate mai mult - mai exact pana la 110cp fara modificari majore sau alte probleme aditionale ce rezulta din asta.
'Sorry'... pentru ca (din pacate) s-a dovedit in timp ca motorul de GM 1.7TD nu este unul fiabil, defapt are o gramada de probleme.

In ceea ce priveste 'faptul ca motorul de la GM are radiator de racire ulei' - ei bine motorul de Isuzu are un schimbator de caldura prin care circula apa si ulei de motor si care atunci cand pornesti motorul ajuta la o incalzire mai rapida a uleiului si implicit a motorului, iar la turatii mari uniformizeaza temperatura apei cu cea a uleiului. Cred ca la modul general, e mai eficient asa.

Mai vreau sa reamintesc aici ca motorul de Isuzu are electromotor cu reductor, filtru de motorina cu incalzire, bujiile incandescente mai functioneaza pana la 4 min. iarna imediat dupa pornire, nu are ECU, nu are EGR, nu are termoflot, nu are injectoare sau pompa de injectie comandata electric. Totul e mecanic si deci foarte fiabil, defapt este calitate ''made in Japan" pentru ca acolo s-au facut. Motoarele din generatia urmatoare, cele de pe Astra G 1.7DTi sunt fabricate in Polonia la fabrica Isuzu din Europa care s-a inaugurat in 1999.

La un moment dat am intrebat pe forumul VxON, in cazul in care cresc puterea motorului la motorul de Isuzu la 100+cp, daca voi avea dificultati cu pornirea la rece in Romania la temperaturi de pana la -25 grade C (cresterea de putere se obtine prin marirea presiunii din turbina si a debitului pompei de injectie) si mi-a raspuns unul din Finlanda cu aceiasi motorizare, intrebarea mea si raspunsul la intrebare il gasiti mai jos :

Q." I used to read all the posts in this thread in an effort to better understand all the info posted in here (that's a lot). But I saw nobody asked this :

Using the mod, after adding more fuel rotating the maxfuel screw on the pump 1/4 of a turn, what about starting in cold winter (I personally live in Romania where over last winter we have reached -21 degree C, that's generally a pain to start for any diesel). My engine is stock and started excellent after rotating all the cylinders once. But how easy my engine will start in cold winter mornings after giving more fuel per cycle but using the same volume of air for burning the mixture (I know that the starter is rotating the engine at only about 500rpm, please correct me if I am wrong). In other words, low rpm at cranking, more fuel but same volume of air, that's a mixture richer in diesel - is this same easily to compress and ignite for the engine? I forgot to mention my engine have 182.000km onboard."

A. "440.000km driven and it start fine on -31 celsius it's isuzu baby! tinkering with the max fuel and stuff does not affect the cold start up, preheat the engine with electricity and make sure those glow plugs are working.
Bosch made glow plugs cost bit extra but are better than the other brand i cannot remember and they alos work about 3 years where other brand works year or less.

This comes from arctic circle, Finland"


Nu cred ca va dati seama ce motoare fiabile si economice a facut Isuzu - de-a ajuns Opel (General Motors) sa le foloseasca pe limuzina lor Vectra (1991-1997).
  • Band1T

  • Mesaje scrise: 424
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
de care motor de isuzu vorbesti?
cel de 1,7 Td de pe vectra sau cel de 1,7 dti de pe astra g?
ca eu ma refeream la cel de pe astra, care vine "din fabrica" cu 75cp, si care da 99% din topicurile de pe acest forum.
  • Band1T

  • Mesaje scrise: 424
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 X17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
am si eu o intrebare:
in poza atasata am incercuit cu rosu o piesa si cu albastru alta piesa....
poate sa-mi spuna cineva ce sunt acele piese?
ca furtunasul dintre ele era spart, si mi se aprindea la bord beculetul cu motor.
multumesc!


  • doru_adrian69

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra x17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2010

  • Mesaj Privat
[quote="Band1T"]am si eu o intrebare:
in poza atasata am incercuit cu rosu o piesa si cu albastru alta piesa....
poate sa-mi spuna cineva ce sunt acele piese?
ca furtunasul dintre ele era spart, si mi se aprindea la bord beculetul cu motor.
multumesc!

cea albastra e o capsula metalica si se numeste EGR,iar cea cu rosu e o electrovalva ce comanda egr prin presiune de aer,cand se sparge furtunul nu mai lucreaza egr si implicit turbina are alte valori,,,,,nu mai trage bine scoate fum
  • danielddd

  • Mesaje scrise: 527
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Am avut si GM si Isuzu,destul de multe masini cu tipurile astea de motoare,iar in cazul meu,cele de isuzu m-au mancat pe rupte de bani! personal cred ca sunt niste panarame de motoare care nu rezista deloc la solicitari mai in forta pentru ca se supraincalzesc.La un VW nu auzi cred ca niciodata ventlatorul de racire sa porneasca,da la isuzu merg 3 sferturi din viata motorului.!Naspa motoare=parere personala si testat din toate punctele de vedere.
  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Band1T a scris:
ahappyuser a scris:GM, sorry.



de ce "sorry"?
deocamdata vad in sectiunea astra g, aproape 99% sunt topicuri despre probleme la motoare isuzu.....
eu sunt foarte multumit de motorul meu GM, doar ca e cu vreo 20 cp sub ceea ce as vrea eu....dar e foarte fiabil (deocamdata) si foarte economic....
si nu are termoflot, are radiator de racire ulei (cel putin al meu are)....

Citesc si ma uimesc , motorul tau nu are termoflot dar are radiator de racire ulei ? te rog sa ne spui ce este acela termoflot daca motorul tau spui ca nu are .Cat despre defectele de la Y17dt acest motor are o rata de defectare ca si oricare motor , depinde cat il ingrijesti si esti atent cu el , dai talpa de neam prost cand este rece , schimbi uleiul si filtrele cand i-ti aduci aminte , ridici capota sa te uiti la motor si sa faci verificari doar cand faci itp , bagi motorina de pe sant sau din rezervoarele se la tractoare , atunci nu trebuie sa te mire ca ai probleme .
Multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR