Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ma amuza grija care mi se poarta("Cainele moare de drum lung ..."), dar, mai ales, seriozitatea si profunzimea raspunsurilor ... Parca am fi la sectiunea "Umor", nu la cea tehnica ...
Skip ads

  • cornel2cornel

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Intelege ca rolul ABS-ului este de a nu bloca roata la franare peste o anumita viteza. Daca dai cu veselina un disc de frana, ABS-ul nu va frana mai tare pe acel disc sau mai putin pe celalalt pentru ca a intervenit diferente ale fortei de franare. El are rolul sa nu se blocheze rotile in timpul franarii.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Multumesc, la modul serios de data asta, ptr ca ai incercat sa dai un raspuns serios. Din pacate, nu ma ajuta ptr ca nu se refera fix la nedumerirea mea, care nu e despre principiul de functionare al ABS ( intamplator destul de cunoscut mie, ca si absolvent de Autovehicule rutiere), ci care se referea la afirmatia lui 0va care zice:
"Dar.....exista si un dar.....dezavantajul va fi ca masina va frana dezechilibrat, adica spatele va frana mai tare decat fata si automat daca vrei sa treci la frane spate pe disc trebuie sa faci upgrade si la franele pe fata."
Eu am incercat sa sugerez ca, teoretic, tocmai datorita ABS, acel dezechilibru nu va aparea sau va fi foarte slab (adica la o franare de urgenta, eventual in conditii de aderenta scazuta, franarea mai puternica a puntii spate ar avea tendinta, teoretica, de a bloca rotile spate, cu consecinte in pierderea aderentei si generarea unei traiectorii anormale a rotilor spate, asta daca, practic, nu ar intra in actiune ABS-ul...)
Imi doream doar o confirmare/infirmare (si) practica dela cei care, efectiv, au facut trecerea la frane disc pe spate, eventual fara sa faca upgrade si la franele fata ... Poate exprimarile mele anterioare nu au fost foarte clare si atunci "Mea culpa"!
Acum ca am facut aceasta (potentiala) clarificare, astept, inca, raspunsul potrivit ...
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cred ca raspunsul mi l-am capatat singur, dupa ce am facut conversia franelor spate dela tamburi la discuri: practic am transplantat de pe o Astra F donoare( cred ca un hatchback in 5 usi) a butucilor completi (atentie, varianta cu ABS!) pe Caravan-ul meu, fara nicio alta interventie asupra franelor fata, care sunt cele standard ale masinii, adica 256x24, ventilate. Circul cu ele deja de 1 saptamana ( e drept, in conditii absolut normale de trafic urban), nu am simtit nici cea mai mica tendinta de comportament aberant al franelor spate (am incercat si niste franari de urgenta pe pietris/nisip), ABS-ul isi face treaba cu constiinciozitate, pastrand o traiectorie liniara a masinii pe perioada franarii. Oricum, le tin sub observatie, daca voi remarca comportamente ciudate, le voi comunica, deindata, aici!

OFF TOPIC sau nu ...[dar util ptr cei care ar (mai) dori sa faca conversia franelor spate dela tambur la disc]
Operatiunea nu este, aparent, deloc complicata: se demonteaza butucii cu frana tambur (4 piulite), cablul de frana de parcare, mufa de ABS si conducta de frana, se monteaza butucii cu frana disc, se ataseaza un nou cablu de frana de parcare dedicat(in functie de tipul caroseriei) si se monteaza, se reconecteaza mufa ABS, se remodeleaza conducta de frana (ea are un profil usor diferit in partea dinspe roata, nimic complicat, foarte usor de adaptat) si se ataseaza etrierului. Urmeaza aerisirea etrierilor spate (sau a intregii instalatii, dupa caz) si reglarea franei de parcarea pentru noua configuratie. ATENTIE: datorita vechimii masinilor la care facem referire, este posibil sa intampinati dificultati la demontarea celor doua conducte de pe cilindrii receptori de franare, uneori fiind chiar imposibil (eu am patit-o la una din conducte), nu disperati, dar asta duce la o amanare temporara a finalizarii "proiectului" pana la gasirea unei solutii. In cazul meu, am gasit o solutie relativ rapida(dar si "norocoasa", zic asta ptr ca originala, de Astra F, e mai greu de gasit, daca vrei si repede: am gasit o conducta asemenatoare constructiv si dimensional dela o Corsa C, din dezmembrari, la "decat" 50ron).
Skip ads

  • 0va

  • Mesaje scrise: 950
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu ati inteles? Totul tine de forta de franare.
Daca pe un 1.6, pe fata gasesti frane de 236mm si tamburi pe spate ai cam asa: 1200-1400kN pe fata iar pe spate pana la maxim 800-900kN.
Daca pe 1.6, pe fata lasi discurile de 236mm pe spate inlocuiesti tamburii cu discurile de 259mm(parca), automat ai dezechilibru in franare, indiferent ca ai ABS sau nu, pt ca forta de franare pe un disc de 236mm nu are cum sa fie aceeasi ca una pe un disc cu diam de 259mm.
Apropo: pe un stand de franare, franele pe discuri pe spate la astra F scot cam 1200-1400kN+/-.
Acum daca avem forte de franare aproape la fel pe fata si pe spate ce se intampla va intreb eu? Asta daca luam in considerare si dezechilibrul de greutate al masinii, fata/spate.

Daca avem discuri de 260mm fata, de pe Gsi de exemplu, pe stand de frane, scot cam 1800-2000kN.

Si acum @bibu16v: iti adresez o intrebare: de crezi tu ca intotdeauna, franele pe spate sunt intotdeauna mai mici?

Daca nici acum nu esti lamurit, te invit sa faci teste, pe masina ta, dar te sfatuiesc pe un drum inchis.

Ca noi astia care am facut treaba asta cu franele, nu vorbim de dragul de a ne afla in treaba.

P.P.S.: masina personala de teste Astra F 1.6, franele standard, schimbat din tamburi in discuri pe spate, realizat ca urmatoarea oprire va fi in pom, schimbat sistem frane integral, provenit de pe astra f GSi, mai putin pompa de frana si tulumba(urmeaza)
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Deci sa inteleg ca trebuie sa schimbe si pe fata.
Dar ce trebuie schimbat - Toata puntea sau doar fuzetele cu totul, pompa de frana, pompa de ABS+calculatorul ei, oare este la fel sau trebuie schimbate si ele?
Se schimba si cablul de frana de mana - din ce am vazut pe forum...

Daca el a reusit sa schimbe pe spate - nu vad de ce sa nu reuseasca sa schimbe si pe fata.

Sa inteleg ca trebuie transplatat tot ce tine de sistemul de franare de pe o masina care are discuri atat pe fata cat si pe fata.

Daca poti enumera cu liniute ca sa stie si el, se vede ca esti in tema cu schimbarea.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Nu vreau sa nasc o polemica ... , dar inca (am numai vreo 300km rulati, mai ales urban) nu am simtit nimic din cele semnalate de tine @0va, doar o eficienta un pic mai buna a franarii, pe ansamblu ... nici cu tamburii nu ma plangeam de frane, dar senzatia mea ca efortul la franare era ceva mai mare ... Mai analizam, mai observam ... Mentionez ca am ABS.
PS Consideratie teoretica (sa zicem...): Cum intervine ABS-ul la aparitia unei forte de franare mai mare pe puntea spate(care este mai putin incarcata, la franare), fapt care ar produce o tendinta, fireasca, de blocare a rotilor spate, cu implicatii in generarea unei traiectorii inamice controlarii cu succes a autovehiculului pe perioada franarii?
Intrebarea este adresata, in special, lui 0va, dar nu exclusiv ...


Ultima modificare facuta de bibu16v la Mie 05 Oct, 2016 11:42 am, modificat de 2 ori in total
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Vrei sa spui ca tot ce spune el nu are nici o logica - dupa mine are multa logica in ce spune.
Daca tu esti multumit de ea, eu unul nu ma supar.
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Eu n-am spus ca n-are logica, are, dar eu zic ca doar in cazul unui sistem de franare fara ABS(la care repartitorul nu face fata compensarii fortei de franare a puntii spate sau e deficitar/nefunctional), care se poate comporta asa cum sugereaza 0va ...
Cat despre schimbari la trecerea dela frane tamburi la frane discuri ptr puntea spate (cu sistem ABS):
- butuci spate(cu ABS, desigur) cu discuri si etriererele aferente;
- cablu frana ajutor ptr discuri, dar si dedicat tipului de caroserie.
Schimbarea franelor fata standard ( in cazul meu discuri de 236mm), nu o vad necesara, dar sunt de acord ca niste discuri mai mari ar imbunatati vizibil franarea, pe ansamblu.
Schimbarea altor piese/subansamble din sistemul de franare(pompa frana, modul ABS, etc) nu este necesara.
  • 0va

  • Mesaje scrise: 950
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2008

  • Mesaj Privat
pt raspunsul asta mi-am deschis si laptop-ul ca nu ma ajuta telefonul prea mult.

@bibu16v: intr-o mare masura multa lume intelege pricipiul de functionare al ABS-ului, nu e chiar atat de complicat. Ce am insiruit eu pana acum nu spun din teorie, spun din practica.
Cum am mai spus, problema la franare apare chiar daca masina e echipata cu unitate ABS, sau nu(problema se amplifica la masinile fara ABS). ABS-ul nu permite blocarea rotilor, da, dar in momentul cand intra ABS-ul, mai ales la modelele noastre(frane fata 236mm, frane spate 259mm), se creeaza dezechilibru in franare si intra si foarte repede in functiune. cum am mai zis, eu am patit toate astea pe masina mea, si in momentul cand intra ABS-ul trece de la o rata la alta sa nu se blocheze dar masina devine instabila.
Din cate vad masina ta a venit deja echipata cu frane de dimensiuni mai mari pe fata(256mm), masina mea a avut frane de 236mm pe fata.(rectificare: franele de pe Astra F GSi: 256mm fata, 259mm spate).

Putem sa o intindem la nesfarsit cu discutiile, tu sustii teoria, iar eu practica Smile

Offtopic: Vad ac esti din TM, ce ar fi sa intri candva pe Facebook/COTM si poate mai povestim si la o cafea candva cumva Razz eventual urmareste si pagina intalnirilor, chiar daca in ultimii 2 ani cam toata treaba cu intalnirile s-a mutat pe platforma Fb. E bine sa mai insuflam putina tehnica, ca doar de asta pierdem vremea pe aici.
  • 0va

  • Mesaje scrise: 950
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Personal, eu am schimbat tot ce tine de franare fata/spate, din cauza ca eram foarte aproape sa lovesc doua femei petrecerea de pietoni , desi nu aveam viteza mai mare de 50km/h, si la franare violenta, efectiv nu a franat.
in ziua urmatoare deja era pe drum tot sistemul fata/spate de pe un GSi.

Ce urmeaza e sa schimb pompa de frana si tulumba pt a eficientiza cat mai mult franele supradimensionate, si asta pt ca asa vreau eu, nu ca ar fi recomandat neaparat. Unitatea ABS va ramane aceeasi.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
0va a scris:

@bibu16v: intr-o mare masura multa lume intelege pricipiul de functionare al ABS-ului, nu e chiar atat de complicat. Ce am insiruit eu pana acum nu spun din teorie, spun din practica.
Cum am mai spus, problema la franare apare chiar daca masina e echipata cu unitate ABS, sau nu(problema se amplifica la masinile fara ABS). ABS-ul nu permite blocarea rotilor, da, dar in momentul cand intra ABS-ul, mai ales la modelele noastre(frane fata 236mm, frane spate 259mm), se creeaza dezechilibru in franare si intra si foarte repede in functiune. cum am mai zis, eu am patit toate astea pe masina mea, si in momentul cand intra ABS-ul trece de la o rata la alta sa nu se blocheze dar masina devine instabila.
Din cate vad masina ta a venit deja echipata cu frane de dimensiuni mai mari pe fata(256mm), masina mea a avut frane de 236mm pe fata.(rectificare: franele de pe Astra F GSi: 256mm fata, 259mm spate).

Putem sa o intindem la nesfarsit cu discutiile, tu sustii teoria, iar eu practica Smile

Cum am zis, nu vreau sa creez o polemica sau ne intindem la nesfarsit cu discutii contradictorii ...
Pe fond, nu te contrazic, puneam doar niste intrebari ...
Cat priveste comportamentul actual al franelor, inca sunt retinut in a face afirmatii definitive, le tin sub observatie si incerc sa nu trag, inca, de ele la maxim (din motive de siguranta, pana cand o sa ma conving ca franeaza intr-un mod predictibil, cel putin! Am invatat cu foarte multi ani in urma, din pacate pe pielea mea, ca nu te joci cu franele, asta daca conduci, daca mani cocia e altceva ... Very Happy )

0va a scris:
Offtopic: Vad ac esti din TM, ce ar fi sa intri candva pe Facebook/COTM si poate mai povestim si la o cafea candva cumva Razz eventual urmareste si pagina intalnirilor, chiar daca in ultimii 2 ani cam toata treaba cu intalnirile s-a mutat pe platforma Fb. E bine sa mai insuflam putina tehnica, ca doar de asta pierdem vremea pe aici.


Bine ca ai deschis discutia: demult incerc sa dau de opelistii(organizati) timiseni, dar nu-mi iese nicicum ... Am incercat si pe FB sa ma inscriu, dar nu am primit niciodata un raspuns ...
Si la chestia cu tehnica, sunt perfect de acord, simt nevoia unor discutii (realmente) tehnice, chiar si in contradictoriu, cu oameni care inteleg asta, ca de urechisti sunt cam satul ... Am unele (mici/mari) nelamuriri/probleme, nu mi-ar strica un pic de ajutor, oricare ar fi el ...

LE: Acum am constatat ca am cerut acceptul la ClubOpel Timisoara Shocked ... Acum am facut cerere si la COTM. Astept ...
Skip ads

  • uskatu

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 1997 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Salut, de curand am trecut si eu pe fata de la discurile de 236mm, la cele de 256mm. Masina este cea din semnatura, caravan 1.6 8v cu ABS.
Ma intereseaza daca se merita sa trec la discuri pe puntea spate?
Ideea e ca oricum caravanul are din fabrica pompa de frana mai mare, adica de 22 si tamburi de 230mm, fata de hatcback-uri care vin de obicei cu tamburi de 200 si pompa de 20.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,497
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Ce sa-ti zic ... in cazul meu nu am simtit o crestere importanta a eficientei franei ... Eu am facut conversia mai mult din motive de mentenanta-fiabilitate, in opinia mea sunt mai usor de intretinut si de monitorizat niste frane disc si poate si mai fiabile pe termen lung ... La tamburii mei, nu umblasem niciodata (totusi "ferul" are 21 ani) ptr ca franele erau in parametri, dar trebuia sa le fac o revizie serioasa, macar preventiv, si gandindu-ma ca trebuie sa bag niste bani in ele, am zis ca mai bine bag bani in niste frane disc ... Nu-mi pare rau de alegerea facuta, dar daca e sa fim sinceri, interventia necesara asupra tamburilor ar fi costat, probabil, mult mai putin, nu am constatat mari deficiente ...
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR