Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • johnnytuch13

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Opel Vectra y20dth 2001.
Imi cer scuze, dar nu am facut poze. Senzorul atarna undeva intre baia de ulei si radiator, am urmarit cablul la care e conectat si ajunge intr-o mufa, in fata motorului. Am scos mufa respectiva si am pus contactul. Nu mi-a dat nici o eroare in bord, dar la ponirea motorului, acesta nu mergea regulat la relanti (functiona in suturi) si mi s-a aprins in bord martorul cu robinetul(electrica motorului). Stiti cumva pe unde ar trebui sa ma uit sa caut suportul acestui senzor? Inca nu am apucat sa ma bag pe sub masina, n-am avut conditii. Dupa cum arata senzorul, are forma cilindrica, cu o ureche prevazuta cu gaura, banuiesc ca p-acolo trebuia sa intre un surub de prindere, ceva. Am cautat prin arhive, n-am gasit ceva concludent si am fost nevoit sa deschid topic nou.

M-ar interesa pozitia senzorului de prindere si, de ce nu, denumirea/scopul lui. Va multumesc anticipat, ca deja v-am plictisit. Embarassed
Skip ads

  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
E posibil sa fie senzorul de turatie . Daca de bagi sub masina si te uiti atent o sa vezi o mufa care e situata intre motor (baia de ulei) si cutia de viteze.
  • johnnytuch13

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2009

  • Mesaj Privat
ok. Am sa ma uit la asta si revin. Pana la urma tot trebuie sa fac o scufundare pe sub ea. Totusi, daca ar fi senzor de turatie si nu sta la locul lui cum sta acum atarnat, n-ar trebui sa se manifeste masina in vreun fel anume?
  • andreicristea

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2009

  • Mesaj Privat
vezi ca acel senzor intra in blocul motor spre cutia de viteze,putin pemai sus de imbinatura cu baia de ulei si se prinde cu un surub,ciudat este ca iti mai porneste,ulei nu ai gasit sub masina?
Skip ads

  • Shiva

  • Mesaje scrise: 1,976
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Cred ca era mai utila o poza cu senzorul respectiv...eventual si zona din care atarna.

P.S: Inca n-am auzit sa aiba nevoie masinile de senzor de presiune atmosferica. Razz Au insa unul de oxigen, care-i in zona galerie- toba intermediara.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Senzor de presiune atmosferica cam au multe masini MAP - manifold absolute presure .
Si sonde de oxigen sau sonda lambda cam sunt chiar si 2 : una pe evacuare inainte de catalizator si una dupa catalizator.
  • andreicristea

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2009

  • Mesaj Privat
din descrierea senzorului este cel de turatii
  • johnnytuch13

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Am revenit cu poze.
Undeva pe cutia de viteze ar fi 2 urechi de care nu este prins nimic. E posibil sa fi avut acolo un suport, ceva? Nu-mi dau seama unde a fost prins. Cablul e destul de scurt incat sa nu ajunga la urechile alea. Pe senzor scrie BOSCH 0 281 002 136 XXXX XXXX. GERMANY. Restul de cifre nu le-am mai inteles.
@andreicristea: nu am reusit sa vad spre blocul motor deasupra baii de ulei. Am acces mai usor din partea de la capota a motorului? Am numai mate incurcate, nu vad nimic. Din poza se pare ca as avea ceva pierderi ulei(daca e ulei, habar n-am), dar la joja nu se cunoaste cine stie ce . Am vreo 6-7000km cu uleiul asta. Ajutor!


Ultima modificare facuta de johnnytuch13 la Lun 02 Aug, 2010 6:16 pm
Skip ads

  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Este senzorul de turatie.
  • andreicristea

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2009

  • Mesaj Privat
johnnytuch13-ti-am facut un chenar unde vine prins senzorul
  • gaby_isro

  • Mesaje scrise: 427
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 2000 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2009

  • Mesaj Privat
e crankshaft senzor...cel care se arde dupa vreo 100k km si trebuie schimbat...este un topic intreg despre el la Agila/Corsa
n-ar trebui sa atarne pe-acolo, creca nu a fost strans surubul bine si a sarit de la locul lui...
  • johnnytuch13

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2009

  • Mesaj Privat
ok, mersi. Urmeaza sa vad daca am acces sa-l montez fara sa demontez jumate de masina. E ciudat totusi de ce imi merge masina fara vreun martor aprins in bord. Cum ar trebui sa se manifeste masina in cazul meu?
Skip ads

  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Senzorul de turatie are urmatoarele simptome:
-pornire grea sau deloc.
-intrruperi in mers
-ralanti aiurea.
Ar trebui sa ai bec aprins in bord deoarece in functie de impulsurile date de crankshaft este ajustata injectia.
De cand ai masina?Cand pui contactul se aprinde check engine?
  • johnnytuch13

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Deci nu am nici una din manifestarile de mai sus. Masina o am din septembrie 2009, senzorul atarna p-acolo de mai demult, l-am vazut prin luna aprilie anul curent, cand am facut schimbul de ulei. Porneste la prima cheie, relanti-ul e stabil, aprox. 800 turatii , martorul in bord functioneaza normal (se aprinde cateva secunde cand pun contactul, apoi se stinge si ramane stins).
Ma repet cand zic ca am scos mufa de la senzorul respectiv sa vad ce se intampla: am pornit motorul, mi s-a aprins check engine iar relanti-ul oscila. Nu am lasat-o mult in postura asta, am oprit motorul si am conectat mufa la loc. Sa am vreo improvizare de-a unui mecanic de cartier?
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Din moment ce crankshaft-ul nu inregistreaza nici o rotire a arborelui banuiesc ca ECU primeste informatii despre rotirea motorului de la camshaft ca din alta parte nu are de unde si de aia merge cu el scos.
Alte motoare precum Y17DT care nu au camshaft daca le scoti crankshaftul nu pornesc.
  • johnnytuch13

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfaturi. Totusi nu am mers un un alt y20dth ca sa fac o comparatie despre detalii, sa-mi dau seama daca ma afecteaza cu ceva faptul ca am senzorul in aer. Ce am observat e un consum mare in oras fata de postarile altor colegi cu acelasi tip de motor. Dupa CB mie imi consuma 9-10-11l/100km. Nu merg forja, dar nici subturat, o scot pe liber de cate ori am ocazia, chiar daca as merge subturat, nu mi-ar indica mai putin. Sa aiba legatura consumul cu senzorul acesta? Mai am admisia si EGR-ul care le tot aman curatarea. Din cate am inteles si acestea din urma ar putea sa-mi influenteze consumul.
  • andreicristea

  • Mesaje scrise: 112
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2009

  • Mesaj Privat
mai mult ca sigur este schimbat si cel vechi lasat sa atarnevezi daca din el firul se leaga in mufa de sus,la care ai facut poza(poza 3si4),fara senzor bagat in locasul lui iti dadea tot uleiul pe afara
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
De ce sa-i dea TOT uleiul afara? Ori senzorul asta are si rol de dop la baia de ulei ? Smile) Din cate stiu eu cranshaftul citeste numarul de zimti (de pe volanta) care trec prin dreptul lui si ii transforma in impulsuri iar pe volanta nu trebuie sa fie ulei (parerea mea).
  • CATA26BCN

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2007

  • Mesaj Privat
acela este un senzor de RPM...din cauza ca este cam dificil sa fie scos dupa o schimbare a acestuia,multi "mecanici-electricieni" il lasa pe cel vechi sa atirne si il trag pe cel nou pe linga cel vechi.daca nu era unul montat pe masina trebuia sa vezi ca arunca ulei pe gaura unde se afla acel senzor....asta deoarece este pe blocul motor in dreptul volantei...iar daca scoti unul de acolo vei vedea ca e plin de ulei...si daca te uiti mai atent are si o garnitura de etansare.ca sa te lamuresti cum sta treaba,te duci la masina si verifici daca masina ta are senzorul la loc.
La motoarele Y17DT,cele isuzu.....daca acesta se defecteaza rolul lui este preluat de senzorul de turatii din pompa de injectie,care este jumate din turatia motorului (asa se si verifica daca sint buni cei 2 senzori sau nu).
  • johnnytuch13

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Revin. Ati avut dreptate. Senzorul a fost schimbat, nu m-am uitat atent. mufa senzorului defect era culcata pe motor si, la inceput, mi-a dat impresia ca ar fi un alt senzor care intra in motor. Urmeaza sa-l scot de acolo. Va multumesc pt sfaturi. M-am linistit.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR