Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Masina Noua
  • Brutus

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In principiu, orice kilometraj poate fi modificat. Imi amintesc ca, in 1993 lucram la un service prin imprejurimile Parisului si am schimbat un bord de BMW 530. Omul il cumparase nou, ca sa vanda masina cu km mai putini! Totul a fost OK pana la pornirea motorului! Kilometrajul s-a modificat singur pana la valoarea reala a kilometrilor. Bineinteles ca, de atunci, tehnologiile de manarire a kilometrilor parcursi s-au dezvoltat. Astazi, te poti baza numai pe sansa, experienta si pe dezinteresul vanzatorului de a investi in piesele care pot trada varsta masinii! Va propun cateva discutii pe aceasta tema. Din experienta proprie, un autoturism trecut de 200k km prezinta:
-volan lustruit, cu rizuri aproape invizibile;
-Manerul schimbatorului de viteze lustruit, desenele vitezelor sterse(daca sunt desenate) sau cu marginile tesite(daca sunt in relief);
-Rizurile cauciucurilor care acopra pedalierul sunt tocite pana la baza pe o zona extinsa(mai mult de 2x2 cm);
-Scaunul soferului prezinta deformatii destul de pronuntate la nivelul sezutului;
-Mocheta de pe podea in partea soferului este foarte tocita (eventual gaurita) iar plasticul de sub pedalier se exfoliaza;
-Manerul usii soferului prezinta deformatii si uzura (tocire);
-Discurile de frana cu uzura mai mare de 1 mm pe o fata pot trada o rulare mai mare de 100 k km.;
Astept si parerile voastre in domeniu.
Skip ads

  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Dar trebuie sa ai in vedere si alti "factori" :

1. cit de "greu la mina" a fost poprietarul/rii masinii
2. calitatea si rezistenta materialelor folosite la interior care poate sa varieze foarte mult de la un producator la altul
3. ... valabil pentru masinile rulate la romanica , romanul da cu silicon pe unde apuca sa luceasca "ca nou" dar nu stie ca in contact cu plasticul , vinilinul si cauciucul folosit prin bord , fete de usi , schimbator de viteze , etc , totul incepe sa imbatrineasca in ritm accelerat . Adica incepe sa se umfle , sa devina casant sa se exfolieze , sa crape , etc in functie de materialul ce a fost "uns" .

Concluzia mea :
Nu cred ca se poate face o cuantificare exacta a numarului de km dupa felul cum arata masina , cel mult iti poti da seama cit de intens a fost folosita masina si cit de mult /putin a fost ingrijita . Wink
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Aveam eu un document in word in care erau descrise o gramada de operatiuni pe care sa le faci/la care sa te uiti atunci cand cumperi un SH.

Da-mi un PM cu adresa ta de mail....si ti-l trimit.
  • Brutus

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Draga Iso, nici nu vorbeam de o estimare exacta! Dar o masina ce se da la 60-80k km si are de fapt 200-250k km va putea fi destul de lesne descoperita. In general nimeni nu da inapoi kilometrajul doar cu 10k .Cred ca esti de acord cu mine!Iar de calitatea materialelor, vorbim de Opel 2000-2006 ca doar suntem pe clubopel nu?
Skip ads

  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
este ok subiectul, insa vreau sa fac cateva referiri la ce a zis cel care a inceput discutia. daca doar ce ai anumerat tu, ar fi punctele de reper, pai te asigur ca cu max 400euro le inlocuiesti pe toate. important este sa verifici cat de dreapta mai este caroseria si shasiul si cat de ok mai este motorul.
  • Brutus

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca te uitai cu atentie, scriam acolo ceva de zgarcenia proprietarului! Atunci cand o vinde nu mai baga 400 de euro in ea! In plus de asta, crede-ma ca pe arabii si turcii care fac acest tip de afaceri in Germania si Olanda , nu-i lasa "bun simtul" personal sa investeasca ceva! Pe romii autohtoni nici atat! S-ar chema ca n-au reusit afacerea. Apropos de sasiu si motor: cred ca nici un opelist serios n-ar lua teapa aia cu cimentul in lonjeroane sau cu mustarul in radiator!
In rest cred ca ai dreptate!
P.S. Rog zafiristii sa-mi spuna ,dupa parerea si experienta lor, cati kilometri ar avea minim o Zafira 2.0DTI cu o uzura a discurilor fata de 1mm/fata(2 mm total)
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
grosimea fata este de 25 mm, uzura maxima este de 22, deci cam 1,5 pe fiecare parte...
eu am schimbat anul trecut in iulie la aproape 100000.
teoria zice ca la 4-5 schimburi de placute trebuie schimbate discurile si tinind cont de asta un calcul aproximativ te duce intre 100000 si 150000

daca are 90000 atunci poti sa mai pui o suta... Laughing
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Nu am acum timp a detailez, dar masinile care "se machiaza" sunt, de obicei, cele care fac kilometri multi in timp putin, deci multe din "contra-smecheriile" expuse sunt ne-eficace... Embarassed
Sunt vizate in special breakurile Diesel... Twisted Evil Masina de "travelling salesman" cu 60 000 pe an, fara o uzura "colaterala" (autostrada...)
Deci... se evita turcaletele, rusul, "minorrritarul", orice smenar autohton, anunturile "numai pentru export" si se iau masini de la prima mana cu carnet de intretinere vizat de mai multe garaje.
In piata masina cu 4 usi, ceva dotari de confort, jante schimbate si motorul "mediu" pe benzina luata de la un autohton REAL are 5% de sanse sa fie teapa, breakul pe motorina fara dotari si carnet de intretinere, luata de la turci, 95%... Embarassed
Singuri, cu rucsacul pe umar si banii in buzunar, si in Jermany cu voi... Razz Daca aveti un amic mecanic auto pe acolo, si mai bine... Cool
Skip ads

  • Brutus

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Sunt perfect de acord cu tine! Sunt vizate masini Diesel de "croaziera", ale afaceristilor care parcurg peste sau in jur de 60000. Nu vreau sa ma gandesc la un neamt care ar vrea sa te pacaleasca! Sunt convins ca reuseste dar neamtul nu prea face de-astea! Insa pe felie sunt ,in ultima vreme, arabi si turci pe care nici nu-i vezi! Tu discuti cu nemti si ai sanzatia ca e OK! Si iarasi sunt de acord ca, pe o masina de 4-5 ani vezi mai greu diferenta dintre 130k km si 250k km. Tocmai asta e rostul postului! Hai sa vedem ce se poate face in situatia asta, pentru ca nici noi n-om fi batuti in cap!
  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Hai ca am zis mai bine sa il pun aici...poate mai ajuta pe cineva in plus.Multe chestii sunt abureli, multe sunt super importante...dar pentru unu care habar nu are ce e aia masina sunt super ok.

1.Control General
1) Corespondenta seriilor (de caroserie, de fabricatie, de motor, cutie de viteze)
2) Curatenia exterioara si interioara
3) Finisaj exterior (zgarieturi, pete, usoare lovituri)
4) Stare embleme si ornamente
5) Trusa de scule (daca este cazul)
6) Documentele tehnice (notita tehnica, cartea de garantie, factura de livrare),
7) Suduri usi, balamale

2. Verificari interioare
1) deschidere – inchidere
__a) capota fata
__b) portbagaj
__c) usi (aliniere, inchidere, incuiere cu cheia si centralizat)
__d) capac rezervor
__e) inchidere centralizata (telecomanda si buton bord)
2) Joc pedala frana
3) Cursa pedala ambreiaj
4) Frana de mana (reglajul ei)
5) Stergatoare parbriz, instalatie spalare parbriz, reglare jeturi de apa
6) Ventilatoare instalatie climatizare
7) Electroventilator motor
8 ) Martori de bord (presiune ulei, temperatura, rezervor, faza lunga, iluminare bord, semnalizare, computer de bord)
9) Lumini (faza scurta, lunga, pozitii)
10) Scrumiere bord, usi (daca e cazul)
11) Mecanism inchidere torpedou, lumina torpedou
12) Oglinzi retrovizoare interior – exterior, reglarea lor (manuala sau electrica)
13) Lampa interior
14) Bricheta (functionare si iluminarea ei)
15) Manete, comanda climatizare, ventilator
16) Macarale geamuri usi/ butoane inchidere electrica geamuri usi, functionare inchidere geamuri
17) Sine scaune fata, reglaje scaun (adancime, inaltime, lombar, aplecare spatar)
18 ) Reglaj volan (daca este cazul)
19) Claxon
20) Tapiterie (stare, forma, culoare, pete)
21) Ambele chei sa functioneze (inchidere usi, pornire motor)
22) Inchiderea centralizata (de pe cheie, de pe bord)
23) Centuri de siguranta fata-spate (functionarea corespunzatoare), reglajul lor (daca este cazul), existenta tuturor centurilor
24) Trusa medicala, triunghiuri, cric, coarba
25) Roata rezerva, starea de umflare, mecanismul de prindere
26) Covorase in masina, portbagaj
27) Tetiere (daca exista toate)
28 ) Existenta sigurantelor de rezerva pe capacul cutiei de sigurante si a extractorului de sigurante (daca este cazul)

3. Verificari exterioare
1) Etanseitate usi, jocuri intre elementele caroseriei
2) Stare geamuri
3) Siguranta pentru copii la usi
4) Etanseitate si securitate capota portbagaj
5) Securitate buson rezervor benzina
6) Lumini exterioare – pozitii, faze (scurta, lunga), stop, semnalizare, marsarier, proiectoare, lampa iluminare numar
7) Verificare reglare faruri pe inaltime
8 ) Strangere suruburi la exteriorul caroseriei, ornamente
9) Strangere prezoane pe roti
10) Verificare roata de rezerva, presiuni in roti, capace roti
11) Integritatea caroseriei (lovituri, zgarieturi)

4. Verificare motor
1) Curatenie compartiment motor
2) Nivelul plinurilor: ulei motor, ulei cutie de viteze, nivel ulei directie asistata
3) Nivel plinuri: vas expansiune, lichid frana, electrolit baterie, vas stergator parbriz, nivel lichi directie asistata
4) Fixare borne, tensiune baterie
5) Intindere curea ventilator
6) Stare furtune (apa, aer, frana, combustibil), fixarea lor pe coliere
7) Cabluri electrice – fixare – relee, sigurante fuzibile, electromotor, alternator, claxon, lampa
8 ) Pornirea motorului si verificare:
- Etanseitate sistem alimentare
- Etanseitate sistem ungere (capac culbutori, pompa benzina – daca este cazul)
- Etanseitate sistem de racire (in compartiment motor)
9) Verificare motor la turatii 750 – 800 si la 1500 (zgomote, functionare, intreruperi)
10) Etansitate esapament
11) Etanseitate sistem de franare

5. Verificari sub automobil/motor
1) Scurgeri ulei carter motor si filtru ulei, capac distributie, baie ulei, bujii, delcou
2) Scurgeri lichid de frana (limitator, racorduri flexibile, etriere, pistonase)
3) Nivel ulei cutie viteze
4) Scurgeri ulei la cutia de viteze
5) Pozitionare toba de esapament, scapari gaze
6) Fixare bare stabilizatoare (fata / spate)
7) Fixare inele cauciul la esapament
8 ) Verificare suruburi de fixarela suportii motor si cutia de viteze
9) Verificare amortizoare – fixare, pierderi lichid, blocare
10) Fixare suruburi la: scut motor, scut portbagaj, bare directie fata – spate
11) Fixare conducte de frana
12) Fixare piulite – fuzete, brate inferioare – superioare, pozitionarea casetei de directie, capetele cremaliera
13) Stare burdufuri de protectie la axe planetare, rotule superioare si caseta de directie
14) Verificare sigilii la cutia de viteze, bord, amortizoare
15) Verificare stare aerisitoare frana

6. Verificare pe drum sau stand
1) Eficacitate franare
2) Functionare indicatori de bord – vitezometru, contor kilometric, turometru
3) Pozitie volan si stabilitate automobil la mers pe drum
4) Pastrarea traiectoriei la franare
5) Verificare zgomote, la mers in gol, in diverse trepte de viteze
6) Fulare roti
7) Unghiuri de cadere roti

  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
deci tre sa verifici toata masina Very Happy
dupa cum spuneam, cine nu se pricepe, poate merge la autotest si ii va verificat absolut tot. pt inceput, daca iti place masina per ansamblu, poti verifica unele chestii scrise mai sus. cine se pricepe, vede o masina daca e ok, in 10 min.
  • Brutus

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Zafira 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Haladuind pe net, am dat de oferte de "ajustare a indicatoarelor de bord", "interventie asupra calculatoarelor" si alte oferte de frauda! Imi inchipui ca cineva ar trebui sa se sesizeze! Daca orice modem ODB poate face asta, inseamna ca indicatorul de kilometri ar trebui desfiintat fiindca nu se mai justifica! Cu doua integrate si un calculator plus oleaca de bunavointa rezolvi 2000 euro la pret!
Skip ads

  • AcidMan

  • Mesaje scrise: 642
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
am un prieten care are 20k km in 3 ani cu masina, va trebui sa faca toate reviziile la repr opel ca sa aiba dovada ca sunt reali pe cartea masinii altfel nimeni nu o sa il creada Very Happy
  • Eddie

  • Mesaje scrise: 509
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Si eu o sa am la fel la Zafira la 1 septembrie ! Numai vreo 20.000 de km....daca mai am una de oras,ce sa-i fac ? Sta mai mult in garaj !
Am facut revizia de 1 an la 8.500 de km.,cea de 2 ani la 13.500 si acum am 18.700 km....
  • puk

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
e greu sa-ti dai seama..parrea mea..oricat ai fi de expert.......
...cunosc pe cineva acre a adus un opel astra din 2002 combi, binenteles..cu 370.000 km..carte service la zi..
masina arata impecabil...atat ca a picat cutia de viteze si a trebuit schimbata, asa a adus-o
..din cate am vazut eu e foarte important sa aiba servcicurile la zi, pe bune facute...
  • ogica

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2006

  • Mesaj Privat
din propie experienta.
am avut astra 2.0 dti din 2001 cu care am facut 500,000 km.am luat-o la 220,000 km si s-a facut curse germania cu ea si cu REMORCA dupa ea!.
conteaza mai mult cum este intretinunta masina decit nr de km. masina poate sa pice si de noua si la 5-10,000 km poti avea probleme cu ea. mai tine si de noroc citeodata.cel mai important este daca s-au facut reviziile la timp.
  • mark

  • Mesaje scrise: 1,429
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Vectra 1999 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Ceea ce o sa cititi in acest post nu este conceptie proprie, am gasit pe un alt forum si cred ca este util pt toti cei care vor sa-si cumpere o masina Second Hand. Daca am gresit ca am dat un copy - paste de pe un alt forum, rog moderatorii sa stearga acest post.

Sfaturi pt cei care cumpara o masina Second Hand !

- in primul rand insistati sa vedeti masina nepornita si nemiscata.
- verificati vizual exteriorul de lovituri, zgarieturi, etc care daca nu au fost mentionate va pot da indicii asupra exploatarii masinii.
- pentru a detecta eventuale urme de accidente: cu capota ridicata se verifica lonjeroanele daca sunt drepte, prezinta urme de lovituri, indoituri, etc. se verifica linia aripilor la imbinarea cu contraaripile, suruburile din fabrica vin vopsite si se poate vedea daca a fost umblat la ele. atentie - unii fabricanti nu vopsesc fusta fata a masinii in culoarea caroseriei deci este bine de stiut ca nu reprezinta neaaparat un semn ca masina a fost lovita in fata.
- se deschid usile. in functie de kilometrii declarati de vanzator pot functiona mai bine sau mai rau. cu usa deschisa (se repeta la fiecare usa si portbagaj) se trage chederul (cateodata este greu) si se verifica stalpii masini. avand o forma mai complexa daca acestia au fost avariati nu se pot indrepta foarte bine, iar daca au fost schimbati se pot astfel vedea urme de sudura. totodata daca masina a fost revopsita, pe sub cheder vedeti acest lucru deoarece acela este un loc unde vopsitorul si tinichigiul nu isi dau prea mare osteneala tocmai pentru ca este acoperit de cheder.
- la portbagaj ridicati si covorase sau aparatori de plastic pentru a observa tabla.
- la interior verificati daca kilometrii din bord reflecta starea interiorului. (o masina cu 50.000 la bord si cu volanul ros pana la sarma treuie sa ridice semne de intrebare). se verifica volan, schimbator, pedalier, starea scaunelor, a fetelor de usi, a butoanelor din bord. verificati sa functioneze toate sistemele masinii. (semnale, clima, muzica, stergatoare, plafoniere, becuri in bord, etc.) daca ceva nu functioneaza intrebati de ce.

- sub capota: nu va lasati pacaliti de expresii gen: motorul e capsulat domle. nu e capsulat de loc, are doar o aparatoare de plastic sub care este si un insonorizant. unele din ele sunt prinse cu suruburi care se desfac relativ usor, altele intra pur si simplu fortate in camasi de cauciuc, deci pur si simplu se trag afara. verificati scurgeri de lichide, intre chiuloasa si motor, nu are voie sa fie nimic lichid. (daca motorul este spalat intrebati de ce, cel mai bine este sa vedeti un motor nespalat). ridicati joja. daca este prezent un ulei f gros nu prea e bine deoarece poate insemna aditiv in motor sau punerea unui ulei gros pentru a "astupa" eventuale batai ale motorului iar la primul schimb de ulei sa aveti surprize.

la motoarele turbo este posibil sa gasiti urme de ulei pe langa intercooler. nu este o tragedie. de obicei pe la 100.000 km se stringe ulei avand in vedere faptul ca turbina are ungere iar vaporii de ulei trec si prin intercooler. pur si simplu se spala. dar atentie este vorba de urme si ceva depuneri, nu trebuie sa gasiti acolo juma de kil de ulei. turbina se verifica si ea vizual de ulei. nu trebuie sa fie nimic pe ea.
nu trebuie sa existe scurgeri la nici un lichid. (conducte de frana, furtune de servo, furtune de racire, etc)

-porniti motorul.
la unele motoare mai vechi care nu pastreaza uleiul in rampa este posibil sa fie mai zgomotoase in primele rotatii. la fel si dieselul "rontaie" un pic mai tare cand este rece.
motorul trebuie sa porneasca repede mai ales cand este cald. la diesel lasati bujiile incandescente sa isi faca treaba.
ascultati motorul si identificati eventualele sunete suspecte.
cu motorul pornit scoateti joja si verificati daca scoate fum sau compresie.
miscati masina din loc. verificati pe locul unde a stat (daca tineti minte am specificat ca este de preferat ca masina sa nu fie miscata inainte de vizionare) daca sunt urme de lichide pe jos. singurul lichid care are voie sa curga sub masina este condensul de la clima, dar acela are un furtunas si este usor de identificat.
verificati daca da fum pe toba si ce culoare este acela. (negru este fum de combustibil, alb este fum de ulei).
evitati accelerarea in "blana" cu motorul rece. nu face bine nici motorului nici turbinei (pentru motoarele turbo).
rotiti de volan stanga dreapta si verificati functionarea corecta a servodirectiei.
totodata verificati si uzura pneurilor. aceasta trebuie sa fie uniforma pe toata latimea cauciucului. verificati si pneurile spate. daca acestea sunt mai uzate poate insemna ca au fost schimbate cu cele de pe fata.

-test-drive-ul
nu bruscati masina pana nu se incalzeste motorul.
verificati daca se incalzeste pana la nivelul indicat de fabricant si daca ramane acolo. (la unele masini este chiar mijlocul gradatiei, la altele este hasurat cu verde la altele sunt indicate gradele).
dupa ce s-a incalzit motorul si totul este ok puteti deveni mai brutali in acceleratii pentru a vedea raspunsul motorului. totodata la acceleratii mai bruste puteti vedea daca bat planetarele sau prin accleratie-frana de motor daca exista jocuri in transmisie.
schimbatorul de viteze nu trebuie sa opuna rezistenta la schimbarea treptelor si nici sa transmita foarte tare vibratiile motorului. dupa citiva kilometrii puneti mana pe tija schimbatorului si observati temperatura acesteia. daca este calda spre fierbinte poate indica lipsa uleiului in cutie.
testati franele. nu trebuie sa se auda sunete ciudate(gen harsait) sau sa vibreze volanul sau pedala. pedala va impinge in sus doar daca ajungeti la limita si intra ABS-ul. este recomandat sa verificati ABS-ul pe o portiune cu nisip pentru a nu brusca masina f tare.
pe o portine de drum dreapta si nu la viteza f mare luati de volan stanga dreapta si observati comportamentul masinii. daca masina este dotata cu ESP si manevra este violenta se va observa daca ESP-ul mentina masina pe traiectorie si se simte daca "lucreaza" franand rotile.
nu va luati dupa consumul dat de computerul de bord. pot exista diferite scenarii si el sa nu indice corect consumul . am vazut dieseluri cu consum de 40% doar din cauza ca era resetat consumul mediu si fusesera pornite si plimbate cu motorul rece 10 m. acum aveti ocazia sa verificati si turometru, kilometraj si toate celelalte componente electronice care se pun in functiune cand masina este in mers. verificati absolut tot. inclusiv claxonul sau bricheta.

la motoarele turbo dupa ce veniti din calatorie lasati motorul pornit 2-3 minute sa ajunga si turbina la temperatura. trebuie stiut ca turbina are piese in miscare care pot ajunge si la 190.000 rpm (daca tin bine minte) si se incalzeste f tare iar daca motorul este oprit imediat o fortati sa se raceasca mai repede.
am uitat sa mentionez dar unele masini sunt dotate cu indicator al temperaturii de ulei si voltmetru. temperatura de ulei sta pe la 80-90 de grade iar voltmetru pe la 13,8 - 14,1. Daca aceste date nu sunt exacte rog pe cei ce stiu mai bine sa ma corecteze.

se ridica iar capota si se verifica daca sunt scurgeri de lichide dupa ce motorul a fost in sarcina (mai ales daca avem de-a face cu un motor care a fost spalat inainte de vizionare)
mai dati un ochi si pe la teava de esapament si acum puteti verifica fumul (ochiometric bineinteles) si calcand acceleratia.
am uitat sa mentionez dar este bine de stiut ca daca motoarele aspirate "trag" liniar, cele turbo este normal sa traga mai prost in plaja joasa de turatie (1000-2000 ture) si sa devina mai violente cand intra turbina si motorul incepe sa produca caii care ii declara fabricantul. este iarasi bine de stiut ca un motor turbo care are turbina defecta este foarte lenes. nu are putere de loc. Ex: un motor 1,9 SDI de 60 de cai de la VW este mai vioi decit un 1,9 TDI de 115 cai tot de la VW dar care are turbina defecta.

acum daca totul a fost bine la test drive, ridicati masina pe o rampa.
este indicat sa o ridicati pe o rampa care are brate ce se pozitioneaza in locul in care se pune cricul decat o rampa pe care se urca cu rotile.
ridicati rampa pana rotile ajung la nivelul pieptului si inspectati vizual amortizoarele. acum e mai usor decat pe sol pentru ca ansamblul arc amortizor se extinde nemaiavand greutatea masinii. amortizoarele nu trebuie sa prezinte urme de scursuri iar arcurile nu trebuie sa fie rupte (evident asta nu?). invartiti roata cu mana. aceasta trebuie sa se invarta usor si nu trebuie sa se auda nici un huruit de la rulmenti. trageti de roti cu mainile pozitionate la ora 12 si la ora 6 (cunoasteti expresia de la scola de soferi Laughing ) astfel se verifica daca exista joc in pivoti si cu mainile la ora 9 si la ora 3 vreificati jocul in bucse. inutil sa spun ca cel mai bine este sa nu puteti misca cu mana de loc.
ridicati elevatorul astfel incat sa puteti intra sub masina.
sub masina .....iar lichidele alea nenorocite....dar trebuie sa verificati daca sunt scurgeri. atentie ca poate fi o urma de ulei pe cutia de viteze dar uleiul sa fie scurs de la motor si din cauza miscarii masinii sa se prelinga mai in spate.
verificati urme de lovituri. cele mai importante sunt pragurile, lonjeroanele, baia de ulei si cutia de viteze.
vizual inspectati si bucsele. la unele masini care stau de mult timp nepornite trebuie stiut ca bucsele se pot deteriora prin imbatrinirea cauciucului. este perfect normal asa ceva.
se inspecteaza si traseul esapamentului si starea tampoanelor de la motor, cutie si esapament.
la masinile cu tractiune spate se verifica si scursurile de ulei din diferential.
totdata verificati si starea podelei. se observa daca a fost inlocuita vreo parte din ea. daca da ..de ce?
cand lasati masina jos de pe elevator este posibil ca rotile sa nu se aseze perpendicular cu solul. nu este o problema si vor reveni la pozitia initiala imediat ce veti misca masina, dar in momentul acelela ea revine de pe o pozitie (in aer Very Happy ) pentru care nu a fost proiectata.

acum ceva aspecte teoretice referitoare la procesul de vanzare cumparare in sine si negociere.
ascultati ce are de spus vanzatorul. nu il intrerupeti cu fraze de genul "las domne ca stiu eu la ce sa ma uit" in functie de ce defecte observati si ele nu sunt semnalate de vanzator va veti da seama cat de mult va minte si astfel trageti un semnal de alarma....poate sunt si alte defecte nedescoperite.
orice defect descoperit si nesemnalat de vanzator poate deveni o "arma" in negocierea pretului.
nu va incredeti in cartea de service. in vest se vand cu 10 euro bucata.
VERIFICATI CU MARE ATENTIE SERIILE DE PE ACTE SA CORESPUNDA CU CELE DE PE MASINA. daca seria de motor este ilizibila, asigurati-va ca in cartea de identitate a masinii este mentionat "fara serie" sau ceva de genul asta.
verificati talonul. aveti grija la ITP. se vand in targ abtibilde pt ITP. cele originale trebuie sa prezinte ceea ce se cheama holograma. adica privita dintr-un anumit unghi se vede inscriptia RAR. tratati cu proprietarul din acte nu cu altcineva.
daca nu va pricepeti la masini (nu e nici o rusine nimeni nu s-a nascut invatat si poate unii dintre voi aveti alte veleitati) luati cu voi o persoana de incredere care sa va ajute la identificarea problemelor.
mergeti cu masina la testare electronica daca aveti posibilitatea. nici asta nu va spune toate problemele masinii dar este bine de facut.

nu in ultimul rand va rog sa constientizati ca veti cumpara o masina uzata.
are probleme ei si va trebui probabil sa investiti in ea. (impropriu spus investit pentru ca daca nu scoti bani cu masina nu se cheama investitie si cheltuiala)
schimbati consumabilele. TOATE
schimbati distributia la masinile cu curea indiferent de numarul de km si daca suspectati in jur de 300.000 km la cele pe lant.

bineinteles ca am uitat sa mentionez ca trebuie verificate si discurile de frana si placutele si ........frana de mana.
totodata daca vi se spune ca masina are vopseaua originala uitati-va si la chedere. e posibil sa gasiti pe acolo urme de vopsea. nu toata lumea da jos geamurile si chederele la revopsire. mai ales daca este una partiala.

vopseaua - cel mai simplu de verificat daca o masina a fost lovita si reparata cu chit si revopsita este sa testati vopseaua cu un mic aparat care se poate purta in buzunar. din pacate nu stiu cat costa, de unde se cumpara si cum se cheama.
aparatul indica grosimea vopselei in microni. adica grosimea a ce este intre senzorul aparatului si metal.
daca nu este aparatul respectiv..este cam greu de explicat.
in principiu verificarea vizuala se face afara cu masina curata si in timpul zilei la lumina naturala.
in principiu sub stratul de lac nu trebuie sa se vada bule de aer, impuritati, vopsea scursa, etc.
mai uitati-va atent si la alt aspect. o masina de cativa ani (din 2002 sa spunem) daca observati ca are un far nou si vanzatorul spune ca nu a fost lovita, naste semne de intrebare.

Cartea de Identitate - daca luati masina din Romania si este sa spunem din 1998 si pe carte apare doar un proprietar, este bine sa verificati CAND a fost emisa CIV. de ce spun asta? - pentru ca in Romania dupa 6 proprietari se schimba CIV si poti spune ca iei masina de la primul proprietar cand ea de fapt este la al 7-lea.
vreau sa constientizati un lucru. daca starea generala a masini este reflectata in pret, chiar daca are probleme minore, negociati-le la pret si nu refuzati o masina care este 95% buna si 5% defecta sau cu probleme. adica nu ratati o masina care poate fi excelenta pentru ceea ce vreti doar pentru ca are placutele de frana uzate, sau un stop spart. (astea au fost doar exemple dar limitele le stabileste fiecare in functie de ceea ce vrea, ce vede si ce limita are la bani)

  • Libra

  • Mesaje scrise: 4,003
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 2002 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2005

  • Mesaj Privat
"vopseaua - cel mai simplu de verificat daca o masina a fost lovita si reparata cu chit si revopsita este sa testati vopseaua cu un mic aparat care se poate purta in buzunar. din pacate nu stiu cat costa, de unde se cumpara si cum se cheama.
aparatul indica grosimea vopselei in microni. adica grosimea a ce este intre senzorul aparatului si metal.
daca nu este aparatul respectiv..este cam greu de explicat. "

Aparatul in cauza este bazat pe ultrasunete. Am vazut la un service. Mi s-a explicat ca grosimea vopselei din fabrica este de cativa microni. O grosime mai mare indica o reparatie.
Nu e nici o tragedie daca nu ai acel aparat. Daca ai totusi impresia ca masina a fost accidentata si reparata, poti face acelasi lucru cu un banal magnet. Il plimbi pe caroserie si simti ca in unele locuri atractia nu mai e la fel. Acolo e chitul si vopseaua de la reparatie.
Si inca o chestie. Daca esti in piata si analizezi o masina, urmareste reactia vanzatorului in momentul in care scoti magnetul din buzunar. Daca e revoltat, masina a fost lovita.
  • ririnel

  • Mesaje scrise: 2,083
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Legat de magnet: eu nu as lasa pe nimeni sa plimbe magnetul pe vopseaua mea si cred ca nici altcineva pe mine sa plimb magnetul pe masina lui pentru ca se poate zgaria lacul.
Altceva: in cazul in care este posibil testul cu magnetul, cred ca trebuie sa fie un magnet de dimensini reduse pentru ca daca este unul mare si puternic nu-ti vei da seama de micile diferente datorate de un mic strat de chit sau vopsea in plus.
Bafta tuturor Exclamation Targurile auto sunt pline de smecheri Evil or Very Mad Multa lume profita de pe urma naivitatii unora Evil or Very Mad
  • ovidium

  • Mesaje scrise: 1,016
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Astra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2006

  • Mesaj Privat
ririnel,
dar nici nu trebuie sa plimbi magnetul pe vopsea! Pui frumos o coala de hartie intre el si vopsea si ai scapat de grija!
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale
  3. Masina Noua

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR