Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Tutorial curatare egr si galeria de admisie la motorul z13dt

De la inceput spun ca nu am foarte multe poze pentru ca nu am avut pe nimeni care sa ma ajute si dupa ce m-am murdarit de negreala si in gura, ca sa zic asa numai de poze nu imi mai ardea mie, si oricum din cauza pozitiei nici poze nu se pot face cu piesele montate. Incerc sa explic cat se poate de detaliat.

Materiale necesare: set chei torx(neaparat biti) care se cupleaza la un cricket, cleste papagal pt coliere,surubelnita cu biti, o cheie multifunctionala,un spray WD40, 2litri de benzina, 2 litri de decarbusolv, un lighean, o pensula, o periuta de dinti, multe carpe si rabdare.

In primul rand se desface borna de plus de la baterie, ca eu mi-am dat seama tarziu si am dat la masa cu electromotorul, se poate arde ceva, si capacul de la motor, cel pe care scrie ecotec, prin tragere in sus de el.

Se incepe cu demontarea filtrului de motorina cu tot cu suportul sau, pentru asta se desfac cele trei conducte de motorina cuplate la filtru, (fiecare conducta are cate doua clapete care trebuiesc impinse simultan si apoi prin tragere de conducta) se desface mufa electrica de pe filtru si se scoate filtrul prin ridicare.

Se desfac cele 2 piulite care tin suportul de la filtrul de motorina si clipsurile care fixeaza conductele si cablurile de suportul filtrului, dupa aceasta operatiune trebuie sa iasa suportul filtrului, daca nu are loc de vasul de expansiune se desface clema metalica situata in dreapta vasului de expansiune cu o surubelnita prin fortare pana sare, ( fiecare o desface cum crede de cuviinta) apoi se poate misca vasul si se scoate astfel suportul filtrului.

Se scoate mufa de la egr, mufa de la senzorul de presiune aer admisie si daca se considera ca incurca si alte 2 mufe de la rampa comuna de injectie, are mufe in ambele capete, eu le-am scos pe toate.

Se desface colierul de la furtunul de aer, cel de dupa debitmetru, se urmareste traseul furtunului si se desface furtunul care duce gazele de carter si cel din capul distributiei.
In locul lasat liber de filtrul de aer se observa furtunul de turbo care se conecteaza la galeria de admisie prin 3 suruburi torx, se desfac acestea si se departeaza bine furtunul, eu am desfacut inca un surub care tine acest furtun apropiat de motor, e situat undeva sub ecu si mai spre stanga.
Apoi se desfac cele 3 suruburi tot torx care tin electromagnetul egr-ului si se scoate acesta afara. Imediat sub electromagnet se observa 3 furtune cam de 15 mm diametru, primul care e fixat printr-un colier de unica folosinta pe care l-am distrus si inlocuit ulterior, aveti grija ca de aici curge antigel, eu am infundat teava pe care se cupleaza furtunul cu o carpa, se observa ca celelalte 2 furtune au coliere care se desfac cu un cleste papagal, eventual pt facilitarea pozitiei se roteste furtunul pe teava pana ne convine pozitia. Clestele e bine sa aibe o coada mai scurta din lipsa de spatiu.
Se observa ca in spatele galeriei de admisie se conecteaza la aceasta un record flexibil metalic imbracat intr-o tesatura cred ca de azbest, se desface colierul de fixare se departeaza conducta si se observa o garnitura metalica de forma circulara.

Urmatorul pas e desprinderea egr –ului de pe motor prin desfacerea celor 2 suruburi lungi si a unui surub scurt situat undeva deasupra electromotorului, se cauta tija metalica care tine egr impreuna cu cele 2 suruburi lungi pe care tocmai le-am desfacut si in partea de jos aceasta se prinde de motor printr-un surub scurt pe care il cautam. Eu am folosit pentru a vizualiza zona o oglinda potrivita, circulara de 15 cm diametru, am introdus-o pe deasupra motorului in spatele admisiei si asa am vazut cum sta treaba pe acolo, in rest foarte mult simt tactil.
Dupa desfacerea acestor trei suruburi ar trebui ca printr-o rotire intr-o pozitie corespunzatoare sa poate fi scos intregul ansamblu al supapei egr prin locul lasat liber de filtrul de aer. A se avea grija de garnitura situata intre egr si motor, de unde s-au desfacut cele 2 suruburi lungi.
Dupa ce s-a scos egr-ul afara, se observa ca intre corpul valvei propriu zise se gasesc 3 suruburi torx, se desfac si acestea si se recupereaza garnitura metalica.

Urmeaza curatarea egr-ului asa cum poate fiecare mai bine, cu decarburol, cu benzina, pana considera ca e suficient, se verifica prin suflare etanseitatea pistonasului, functionarea acestuia, precum si desfundarea racitorului de gaze.
Dupa curatare se asambleaza cele 2 parti ale ansamblului egr si se trece la curatarea admisiei.

Mentionez ca e pacat daca se desface egr sa nu se desfaca si admisia, cea mai multa mizerie e in admisie si aceasta nu se poate da jos decat dupa ce se demonteaza egr.
Pentru demontarea admisiei se desfac toate accesoriile fixate pe aceasta, cabluri, furtunul gros de aer ce vine de la debitmetru precum si joja de ulei.
Se scoate senzorul de presiune, acesta este fixat intr-un singur surub. E foarte scump si e mai bine sa-l scoateti acum sa nu-l loviti ca oricum si acela e super jegos deci se curata si acela cu wd40.
Se trece la desfacerea propriu zisa a admisiei de pe motor prin scoaterea suruburilor torx T45. Sunt un numar de 5 suruburi lungi in partea de sus si 4 scurte in partea de jos. Dupa ce s-au scos si acestea, daca nu v-a mai ramas ceva prins de admisie, se verifica foarte bine sa nu fortati cumva, se scoate cu grija si aceasta si se trece la curatarea ei cu benzina, spray si decarburol. Aici este cea mai multa mizerie.

Pentru o curatare eficienta se scoate “ tulumba” care introduce gazele in admisie prin desfacerea celor 2 suruburi vizibile si se recupereaza garnitura de cauciuc.

Eu am curatat cu foarte mare atentie si orificiile din blocul motor care fac legatura intre admisie si cele 8 valve de admisie ale motorului. Atentie mare sa nu cada mizerie in cilindrii ca apoi nu mai vrea sa porneasca si sa nu bagati spray sau alte substante acolo. Oricum dupa ce remontati totul si porniti motorul e bine sa incalziti la temperatura de functionare si o forja de cativa km poate chiar 10-15 la 3500-4000 rpm sa sara toata mizeria de aici. Nu va fie mila ca doar asa o sa scapati de o astfel de munca de curatat egr si admisie pe viitor.
Dupa ce s-a curatat si admisia, se remonteaza cu mare atentie la garnituri.
Se trece la montarea egr si a tuturor componentelor in ordine inversa cu mentiunea ca la prinderea egr pe motor se fixeaza cateva filete fiecare surub, deci nu se strang pana la final ca apoi nu mai nimeriti gaura la celelalte, e foarte greu de fixat pt ca nu se vede absolut nimic, totul se face pe pipaite. O mare atentie sa nu inversati furtunele de antigel sau sa va ramana ceva nemontat ca trebuie sa desfaceti iar si e crima.

Se curata senzorul de presiune si se monteaza si acesta.
E bine sa aveti 1 litru de antigel pentru completare, cu toate ca daca se infunda furtunul de care am zis nu se pierde aproape deloc.
Deasemenea eu nu am demontat electromotorul, toata operatiunea facandu-se pe deasupra motorului si fara rampa, nici nu e nevoie de aceasta.
Se porneste motorul, e posibil sa porneasca mai greu, si se cinsteste fiecare de reusita, bineinteles dupa forja recomandata.
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat



Ultima modificare facuta de StefanTolos la Lun 09 Aug, 2010 6:57 pm
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Nu am spus ca masina mea chiar daca nu era foarte murdara fata de cum am vazut la altii cu alte motoare trebuie sa spun si-a schimbat radical comportamentul.... motor mai silentios, mai relaxat in oras si mai vioi afara.
  • kalu

  • Mesaje scrise: 438
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2007

  • Mesaj Privat
felicitari..aceeasi parere o impartasesc si io...dupa curatare admisie,egr...alta masina
Skip ads

  • ionut4683

  • Mesaje scrise: 230
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Bravo,
multe felicitari pentru munca depusa, acum chiar am curaj si eu sa ma apuc de treaba asta fara nici o frica.
Felicitari inca odata, a fost o bere bine meritata
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
pacat ca dupa ce am terminat treaba nu a mai avut cine o bea, eram rupt de spate, la cat am stat aplecat.... am baut duminica 2 Smile)
  • bavarezu

  • Mesaje scrise: 524
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2007

  • Mesaj Privat
observ ca si la tine primul orificiu de la admisie este plin de mizerie cu ulei , initial am crezut ca este o problema dar vad si in cazul tau este la fel . poate nelumineaza cineva care este motivul . felicitari pentru tutorial .
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Pai cred ca din cauza ca acolo se intalneste aerul rece de la turbina cu aerul cald care e bagat de egr si de unde condensul si toata mizeria se depune aici si de aici pleaca in toata admisia. Asta e explicatia mea...
Skip ads

  • bavarezu

  • Mesaje scrise: 524
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2007

  • Mesaj Privat
am inteles, multumesc pentru explicatie.
  • Alex_cjr88

  • Mesaje scrise: 131
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 1.3 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2008

  • Mesaj Privat
si au am eroare in bord ... ar fi buna o curatare egr si adimisie si la mine ... o sa imi fac curaj si ma bag si eu la o operatiune de genu acesta ... masina are viata ... eroarea exista ... fum da la greu ....
  • kalu

  • Mesaje scrise: 438
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2004 z13dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2007

  • Mesaj Privat
e clar adimisie jegoasa,egr blocat...pe inchis...d-aia da fum dar are viata..nu mai amana apucate de treaba
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
iti spun ca daca nu ai cheile torx pe care le-am aratat in poze nu se merita sa te apuci, eu am incercat de doua ori fara succes si de fiecare data imi mai trebuia o cheie... succes!
Skip ads

  • eul_liric

  • Mesaje scrise: 109
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Bravo. primul tutorila de curatare al egr si admisi la z13dt. Sincere felicitari. Am curatat si eu egr-ul in aprlie. a fost graznic. Am muncit o zi intreaga. Era blocat. Am scpat acum de eroare. Nu am reusit sa scot si admisia dar o sa incerc din nou pana la iarna. Bravo inca o data. Mi s-a parut foarte greu sa am acces la suruburile de la admisie.
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
pai nu poti desface admisia decat daca desfaci egr, apoi e floare la ureche... sunt 9 suruburi accesibile...
scoti egr, il pui deoparte si apoi sa vezi ce usor e, ai acces la toate suruburile ca se aeriseste mult, sfatul meu e sa ai biti torx si sa bati putin in ei inainte sa rotesti ca patineaza si apoi e belea mare, eu am patit la un surub, dar l-am scos pana la urma, bafta!
  • nilf40f

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2002 Z110xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Dupa scoaterea egr si admisie, la montare trebuie inlocuite garniturile cu unele noi? Asta ca sa stim sa le cumparaminainte daca e nevoie .
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
am mai spus ca nu e nevoie de nici o garnitura, se lucreaza atent si se refolosesc alea, eu am avut pe cele de la egr si le-am schimbat dar nu era nevoie. la montarea egr pe blocul motor trebuie mai multa atentie dar daca strici garnitura veche la fel o poti strica si pe cea noua... bafta!
Si apropo, masinii mele i-au fost verificati toti parametrii de catre Stefan Tolos, caruia ii multumesc cu aceasta ocazie, si egr functioneaza perfect, la fel si celelalte componente de la motor, deci a reusit curatarea acestora.
  • eul_liric

  • Mesaje scrise: 109
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Eu ma dat jos si separatorul de ulei. Se prinde pe admisie. Am desfacut clemele de la furtunele egr si le-am inlocuit cu coliere cu surub. La admisie a fost greu. Am avut biti am cumparat o trusa speciala. Numai 2 suruburi am putut sa desfac. cele de jos erau greu accesibile. Ai pus silicon la garnitura de metal dintre egr si blocul motor? Eu am avut probleme sa mai prind colierul de la furtunul metalic de la egr s-a deformat si nu mai calca corect. Dupa 6 am concediu si vreau sa reiau lucrarea sa curat si admisia sa vad si eventual si intercooler sa scot tot ce e acolo. Sper sa reusesc. Vreau sa mai cumpar o trusa pentru ca am nevoie si de tubulare torx pentru desfacere suport etrier ptr inlocurie discuri frana
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
da si eu am desfacut separatorul de ulei... am desfacut cele 2 suruburi , si l-am tras mai intr-o parte, silicon nu am pus si nici nu cred ca se pune. si eu am schimbat un colier care nu a vrut sa se desfaca si a trebuit rupt. in poze se vede rtusa de biti torx pentru cricket, si eu am renuntat de 2 ori din lipsa ei.
vei avea acces la suruburile de la admisie doar cu egr demontat. bafta
  • SorinXP

  • Mesaje scrise: 595
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2007

  • Mesaj Privat
A venit si randul meu sa curat EGR si admisia, evident dupa ce am prins curaj citind tutorialul.
A durat mai mult decat ma asteptam, desi sunt maximum 25 de suruburi (cred), sunt incredibil de rau bagate. Am cautat surubul de sub egr care prinde suportul de tabla al egr-ului de blocul motor jumatate de ora si nu il vedeam fara OGLINDA. foarte importanta.
Si mai important mi se pare sa se infileteze cu mana cele 9 suruburi ale galeriei de admisie, iar apoi sa fie stranse treptat, in ordine, de la mijloc catre extremitati, dar treptat, cate putin fiecare. E bine sa le infiletati cu mana pentru a nu strica filetele in chiulasa. Daca aveti compresor cu aer suflati inainte gaurile.
In rest, maini zgariate, genunchi rupti, si satisfactia unei lucrari cu rezultate vizibile.

  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Bravos! Exact, unele lucruri le-am omis... faza cu stransul suruburilor in ordine de la mijloc spre extremitati nu am respectat-o dar nu am avut probleme din cauza asta, e foarte bine punctat... Incet incet prinde lumea curaj! Felicitari!
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR