Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • love4cars

  • Mesaje scrise: 1,440
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Se deschid si se inchid intr-o combinatie anume. Nu toate odata. Nu are importanta viteza sau turatia, ele merg oricand.
Axele cu came invartindu-se permanent cat motorul e pornit, deschid si inchid valvele care 8 sunt pt admisie(carburant mai mult intr-un timp mai scurt) si 8 pt evacuare(eliminarea unui volum de noxe mai mare intr-un timp mai scurt). La un motor cu doar 8 valve ciclul asta (admisie, compresie, explzie si evacuare) s-ar face intr-un timp mai lung, deci - putere mai mica.


Ultima modificare facuta de love4cars la Joi 13 Jul, 2006 5:30 pm
Skip ads

  • AcidMan

  • Mesaje scrise: 642
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2004

  • Mesaj Privat
nu cumva sunt 3 admisie si una evacuare??
pe fiecare piston, evident
  • ToX

  • Mesaje scrise: 1,301
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2004

  • Mesaj Privat
nu. 2 admisie 2 evacuare. toate valvele de admisie sunt actionate de o axa cu came, iar celelalte de evacuare de cealalta axa cu came. ele se deschid cate 2 aproape de TDC (top dead centre) adica cand pistonul ajunge spre compresie, in timp ce el urca, valvele se deschid, intra aer + benzina, pistonul urca, se face compresia, scanteia, explozia, iar cand pistonul coboara se deschid celelalte 2 pt evacuare si ciclul este reluat
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,711
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Axa cu came explicata, poze:
http://auto.howstuffworks.com/camshaft.htm
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Pentru a asigura unui motor (indiferent de tip) un schimb de gaze in conditii cat mai bune la turatii mari este primordial ca sectiunea "de trecere" sa fie cat mai mare cu putinta, ori 4 supape mai mici, evident, asigura acest lucru mai bine decat doua mai mari.
Ca sa va convingeti de acest lucru, incercati sa calculati suprafata a doua cercuri (supapele) inscrise intr-unul mai mare (pistonul) in raport cu aceeasi situatie, dar cu 4 cercuri inscrise...
La motoarele uzuale supapele functioneaza STRICT in paralel, doua cate doua, au mai fost insa incercari de "decalaj" dar din alte considerente (creearea unei componente radiale/de rotatie a aerului admis).
Ca idee, pentru schimburile gazo-dinamice la un motor in 4 timpi se pot folosi si alte solutii dect supapele, dar acestea sunt rare, extrem de rare...
  • malekAdi2

  • Mesaje scrise: 176
  • Locatie: Ploiesti
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2006

  • Mesaj Privat
Cred ca mi-am facut o idee din aceste mesaje,asa ca va multumesc inca o data...
  • Dac

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1993 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2005

  • Mesaj Privat
vin si eu cu o poza animata la subiect... :) dati click pt animatie.


  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
@dac-superba poza......multumim Cool
Skip ads

  • corsa1.2tw

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2006

  • Mesaj Privat
e totusi ceva ciudat in aceasta animatie... Question
  • eduard33

  • Mesaje scrise: 1,502
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2004

  • Mesaj Privat
corsa1.2tw a scris:e totusi ceva ciudat in aceasta animatie... Question


ce anume?...eu n-am observat nimic ciudat Rolling Eyes
  • corsa1.2tw

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2006

  • Mesaj Privat
comparati cu:
http://techni.tachemie.uni-leipzig.de/otto/
VIPRATECH::: Animation: OTTO-Motor/ Viertakt Otto-Motor Animation by ITC Leipzig
  • turbojack

  • Mesaje scrise: 124
  • Locatie: Cluj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jul 2006

  • Mesaj Privat
corsa1.2tw a scris:comparati cu:........



Este identic, insa doar schematizat.
@maiandrei a dat o adresa unde se vede perfect functionarea axelor cu came, inclusiv cele variabile sau la motoarele in V.
Principial se respecta cei 4 timpi,iar raportul de rotatie ax came-vibrochen ramine acelasi 1:2 .
Din punct de vedere tehnic ,este ceva mai complicat la motoarele cu 5 supape pe cilindru.Wink
Skip ads

  • corsa1.2tw

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2006

  • Mesaj Privat
era vorba de camera de ardere..
  • florin70

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
va salut. Cu mare parere de rau va pot spune ca si astra mea 16xe face la fel asa ca ma feresc sa o forjez.Nimeni nu stie ce se intampla,toti isi dau cu parerea: injector, egr,maf,bujii,modulul de injectie,le-am auzit pe toate. Nu stiu daca a-ti retinut..masina tremura ca la balamuc si nu se opreste din tremurat decat daca opresti motorul cateva minute. Dupa aia..merg sub 2500 de ture ca iar o apuca damblaua. Deci e ceva care se incalzeste puternic functie de turatie/sarcina. Cel mai logic mi s-ar parea blocul de injectie, dar mi-e greu sa inteleg cum este el afectat de turatie. De ce merge o zi intreaga la 2500 de ture si cum urci turele o ia razna? A! la masina mea modulul in cauza a fost schimbat in garantie Scrie in cartea tehnica: schimbat modul comanda motor + program.Ce sa va mai spun? Astra mea e model 2003 si are...23000 km reali, cu carte service dibas, cu tot ce vreti.Consuma ulei ca la balamuc, 1litru la 1000km dar la service spun ca asa e la inceput!!!
Cam greu sa te indragostesi de opel dupa fitzele astea, nu?
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Daca se aprinde martorul ala de deasupra celui care simbolizeaza masina cu cheita, defectul sau ce-o semnala el in momentul respectiv este legat de sistemul de evacuare(scrie si-n cartea masinii). Am auzit ca, popular, martorului i se mai zice "elicopterul". Ma rog, n-are a face asta cu problema noastra. Mie mi s-a aprins de curand, probabil ati vazut postul meu cu valva EGR, si totul s-a rezolvat cam ciudat, o sa cititi acolo care a fost treaba. Ori va duceti la un tester ca lumea si un baiat priceput, ori alergati pe la toti meseriasii care o dau din valva-n injectoare si alte alea...
  • dr_dumi

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2006

  • Mesaj Privat
la mine pe tester mi-au spus ca este de la al 3-lea injector care da o eroare in computerul de bord... cum stergeau eroare cum mergea masina din nou bine... naspa ca problema revenea dupa vreo 2 saptamani Sad

urmaza sa imi cumpar 4 injectoare noi si sa le vand pe alea vechi si sa vedem apoi cum functioneaza treaba... poate ca nici nu e de la injectoare, desi logic asa ar trebui sa fie.. Razz
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Pana la urma s-a aprins din nou...Codul de eroare este P0171, adica ceva de genul System Too Lean (Bank 1) ((too much oxygen in the exhaust)). Ca solutie era data verificarea MAF-ului. Din pacate l-am verificat de l-am umplut de sange...
  • dr_dumi

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2006

  • Mesaj Privat
hai sa va zic o chestie tare! am schimbat injectoarele, am cumparat 4 injectoare noi pe care am dat 380 de euroi ca sa vad ca am aceiasi problema!! Imi vine sa ma arunc pe fereastra la fel cum am aruncat aproape 400 de euro pe inca 4 injectoare noi!! E clar ca problema e alta!! Iar eu nu mai stiu ce sa ii fac... poate macar gasesc sa vand o parte din injectoare ca sa ma scot... Ce ma enerveaza e ca asa zisii mecanici de la opel nu au fost in stare sa imi spuna ce defect are masina ca sa stiu eu ce sa ii cumpar ca piese de schimb Sad acuma stau cu 4 injectoare in plus de parca as fi duso rau cu 380 de euroi la buzunar...
  • Sebi_Marius

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2006 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mar 2005

  • Mesaj Privat
Parerea mea e ca gasesti rar un mecanic experimentat printre astia de la reprezentante sau asa zise service-uri full de specialisti. Eu caut sa-mi rezolv problemele ducandu-ma la cineva care are tester si nu-ti cere o caruta de bani pe o diagnoza si, apoi, documentandu-ma pe net. Probleme cum au masinile noastre cu siguranta mai gasesti si pe la altii, din tara sau afara...Astazi sper sa ne intalnim sa ma uit si eu la masina ta!
  • dr_dumi

  • Mesaje scrise: 144
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2006

  • Mesaj Privat
multam mult! si eu astept sa ne vedem poate aflam care ar fi problema... acuma de parca nu ar fi fost de ajuns am patit-o si cu instalatia electrica si nu mai am lumina deloc in bord... am in rest Razz

Astept un mesaj ceva sa vedem unde ne intalnim. Servici usor pana atunci!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR