davay
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2011
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
E defect comutatorul de lumini,cel cu maneta de faze.Nu mai face contact partea de flash din el.
La termometru,pe firul care vine la sonda trebuie sa ai o tensiune continua.Sonda de temperatura se putea masura (verifica) inainte sa cumperi alta.Ar trebui cred sa desfaci bordul si sa verifici indicatorul din bord si contactele lui.Acolo e celalt capat al firului pe care il banuiesti intrerupt.In dicatorul primeste alimentarea (+) de la un stabilizator de tensiune de 10V (un integrat ca un tranzistor).Tot de acolo se alimenteaza si indicatorul de benzina.Daca acesta functioneaza,inseamna ca ai acei 10V.
Vezi schema electrica a masinii.Ai nevoie de un aparat de masura (multimetru) si sa stii sa-l utilizezi.
La termometru,pe firul care vine la sonda trebuie sa ai o tensiune continua.Sonda de temperatura se putea masura (verifica) inainte sa cumperi alta.Ar trebui cred sa desfaci bordul si sa verifici indicatorul din bord si contactele lui.Acolo e celalt capat al firului pe care il banuiesti intrerupt.In dicatorul primeste alimentarea (+) de la un stabilizator de tensiune de 10V (un integrat ca un tranzistor).Tot de acolo se alimenteaza si indicatorul de benzina.Daca acesta functioneaza,inseamna ca ai acei 10V.
Vezi schema electrica a masinii.Ai nevoie de un aparat de masura (multimetru) si sa stii sa-l utilizezi.
davay
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2011
- Mesaj Privat
Multumesc danpet.
1) Se paote repara comutatorul?
2) Am atasat o poza cu bordul,sti cumva care e conectorul responsabil cu temperatura? Multimetru am,m-as descurca. Ce ar trebui sa masor? Tensiunea la capatul spre sonda,cu motorul pornit/contactul pus sau spre aprtea cu bordul ?
Multumesc inca odata !
1) Se paote repara comutatorul?
2) Am atasat o poza cu bordul,sti cumva care e conectorul responsabil cu temperatura? Multimetru am,m-as descurca. Ce ar trebui sa masor? Tensiunea la capatul spre sonda,cu motorul pornit/contactul pus sau spre aprtea cu bordul ?
Multumesc inca odata !
99donu
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2012
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Gasesti toate informatiile necesare pe forum.Trebuie doar sa cauti...totusi:
Scoti grilele de dirijare aer si mai gasesti sub ele 2 suruburi.Mai departe te vei mai chinui putin,dar sper sa reusesti.Sunt 3 becuri care ard tot timpul cat e contactul pus (si fara lumini aprinse)...mai fac si nemtii prostii.
@davay:nu stiu daca se poate repara comutatorul si nici care sunt contactele pentru termometru.
Scoti grilele de dirijare aer si mai gasesti sub ele 2 suruburi.Mai departe te vei mai chinui putin,dar sper sa reusesti.Sunt 3 becuri care ard tot timpul cat e contactul pus (si fara lumini aprinse)...mai fac si nemtii prostii.
@davay:nu stiu daca se poate repara comutatorul si nici care sunt contactele pentru termometru.
djchazz
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 1998 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2012
- Mesaj Privat
- AIin
- ***
- 558 mesaje
- din 04 Mar 2012
- Astra 2003 z16se
- Dolj
AIin
- Mesaje scrise: 558
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2012
- Mesaj Privat
- catanzaro27
- *
- 4 mesaje
- din 02 Jan 2013
- Mures
catanzaro27
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2013
- Mesaj Privat
Am 2 probleme, poate ma ajutati. Sunt separat patite deci nu au legatura. In primul rand mi-a murit ieri bateria ca am uitat casetofonul pornit si am dus-o sus la incarcat. Azi am conectat-o la masina, toate bune si frumoase insa nu mai merge casetofonul. Pe consola imi scrie SAFE cand il pornesc. Cum fac sa-l pornesc? Si partea a 2-a a problemei e ca recent am demontat bordul si am inlocuit cateva becuri din consola si pe la butoane ca erau arse. Am reconectat toate cablurile la loc, insa consola nu se mai aprinde decat daca aprind pozitia sau farurile. Daca inchid lumina se inchide si consola, chit ca inainte se aprindea doar pornind motorul. Ce are? Cum fac sa se aprinda odata cu motorul?
Multumesc!
Multumesc!
- adrian-ar
- **
- 179 mesaje
- din 05 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Arad
adrian-ar
- Mesaje scrise: 179
- Locatie: Arad
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2009
- Mesaj Privat
1. pentru aparatul radio ai nevoie de cod pentru "activarea" aparatului
-tinand apasat pe tasta AS,pornesti aparatul
-dupa aprox 3-5 secunde tre sa auzi un BIP si in momentul acela pe afisaj iti apare CODE - - - -
-pentru a introduce codul folosesti tastele 1-4 ale aparatului (la fiecare "-" ii corespunde una dintre tastele 1-4 ale aparatului)
- pentru finalizare ,tii apasat tasta AS pina la BIP.
(cel putin la mine asa functioneaza)
2.nu stiu cum ai reusit,dar e mai bine asa...zic eu...consola sa lumineze doar cind pozitia este aprinsa....in felul asta lungesti viata becurilor,care se schimba destul de greu. (mai ales ca pe timp de zi nici nu se vede ca ar fii aprinse)
-tinand apasat pe tasta AS,pornesti aparatul
-dupa aprox 3-5 secunde tre sa auzi un BIP si in momentul acela pe afisaj iti apare CODE - - - -
-pentru a introduce codul folosesti tastele 1-4 ale aparatului (la fiecare "-" ii corespunde una dintre tastele 1-4 ale aparatului)
- pentru finalizare ,tii apasat tasta AS pina la BIP.
(cel putin la mine asa functioneaza)
2.nu stiu cum ai reusit,dar e mai bine asa...zic eu...consola sa lumineze doar cind pozitia este aprinsa....in felul asta lungesti viata becurilor,care se schimba destul de greu. (mai ales ca pe timp de zi nici nu se vede ca ar fii aprinse)
- catanzaro27
- *
- 4 mesaje
- din 02 Jan 2013
- Mures
catanzaro27
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2013
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- catanzaro27
- *
- 4 mesaje
- din 02 Jan 2013
- Mures
catanzaro27
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jan 2013
- Mesaj Privat
nelu valy
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Vrancea
- Masina: Corsa 1998 x12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2013
- Mesaj Privat
Famke a scris:Salut! Stie cineva de ce se reseteaza indicatorul cu data si ora din consola centrala de cate ori iau contactul.Am acesta problema de o luna si initial am crezut ca e din cauza caldurii (masina e neagra si cand e soare puternic e foarte cald in habitaclu),dar pe orice vreme patesc mai nou asa.Pt "Ionutz 1990" verifica si firele din acel burduf de guma care face legatura intre caroserie si usa porbagaj.Posibil sa fie rupt .
salutare. la ceas problema vine de la plusul permanent e posibil sa nu ai curent pe el.Incearca sa verifici ce curent ai in mufa si sigurantele
davay
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2011
- Mesaj Privat
Salut.Am cumparat un kit de geamuri electrice pt corsa b,cuprinzand macaralele,motorasele si instalatia electrica.Are cineva o schema sau o poza cu o usa cu geamuri electrice sa-mi dau si eu seama cum sa montez totul? Masina mea e precablata iar instalatia cumparata are firele taiate si nu prea imi dau seama ce si cum vine. V-as fi recunoscator pt o schema/poza. Multumesc mult !
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Ce inseamna "instalatia electrica"? Sistemul mai are si niste module electronice,cate unu pentru fiecare motor si butoanele,2 pentru usa soferului si 1 pentru pasager (dreapta).
Schema o gasesti in orice manual de Corsa B.Trebuie insa sa o intelegi (cunostinte de electricitate,eventual electronica).Sa intelegi ce rol are fiecare fir din schema.Nu merge pe "ghicite" ca arzi ceva.
Sunt cele 2 motorase din dreapta "Leve-vitre" (e in franceza).
Schema o gasesti in orice manual de Corsa B.Trebuie insa sa o intelegi (cunostinte de electricitate,eventual electronica).Sa intelegi ce rol are fiecare fir din schema.Nu merge pe "ghicite" ca arzi ceva.
Sunt cele 2 motorase din dreapta "Leve-vitre" (e in franceza).
davay
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2011
- Mesaj Privat
Multumesc mult danpet pentru schema:) Din pacate nu ma prea pricep sa o descifrez...Cum ziceam,masina e precablata si am la fiecare usa mufe(banuiesc ca si cele ale geamurilor electrice). Kitul cumparat contine 2 macarale si motorasele aferente,din care pleaca o mufa,2 butone si plasticele,doar ca am 1 buton pt actionatea la pasager si 1 pt sofer.De asemenea mai am cablurile de la burduf(mufa de la usa) pana la motorase. Ce nu stiu e care de unde pleaca si unde se duc...o sa desfac cat de curand sa vad mufele mai bine,ce si unde se potriveste dar am zis sa ma interesez cat de cat. Am atasat o poza cu usa desfacuta dar nu se vad mufele...banuiesc ca trebuie gaurite pop-niturile,scoasa tabla aceea neagra cu ,,cutia" galbena si pe acolo inlocuite macaralele...O sa revin cu pozele firelor ce le-am primit si eventuale intrebari. Multumesc inca odata danpet
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
ok,se pare ca nu ai modulele electronice.Acestea contin electronica si releele de comanda pentru motorase si fac ca geamul sa-si faca cursa completa pana la capat,chiar dupa ce ai luat degetul de pe buton si sa se opreasca automat la cap de cursa (sus sau jos).
La sofer sunt 2 butoane,unul fiind pentru geamul din dreapta,pe care-l poate actiona soferul de la portiera din stanga.
Atentie de la ce tip de masina sunt macaralele,ca nu se potrivesc de la Corsa cu 2 usi la cea cu 4 usi.
Modulele electronice pot fi inlocuite cu unele facute (home-made) cu relee.Varianta cea mai simpla e fara sistemul automat,adica,motorul merge doar cat tii apasat butonul.Nu cred ca rezista contactele din butoane la curentul mare pe care-l ia motorul,ca sa le pui pe direct,fara relee.Eu am facut un astfel de modul automat (doar pt usa soferului),pe care l-am pus pe OltCit,pe care montasem si motorase cu macarale (de Citroen)...inainte de 2000.A functionat fara probleme si dupa ce am vandut masina (2004).
Cred ca ai neaparata nevoie de cineva priceput la partea electrica.
La sofer sunt 2 butoane,unul fiind pentru geamul din dreapta,pe care-l poate actiona soferul de la portiera din stanga.
Atentie de la ce tip de masina sunt macaralele,ca nu se potrivesc de la Corsa cu 2 usi la cea cu 4 usi.
Modulele electronice pot fi inlocuite cu unele facute (home-made) cu relee.Varianta cea mai simpla e fara sistemul automat,adica,motorul merge doar cat tii apasat butonul.Nu cred ca rezista contactele din butoane la curentul mare pe care-l ia motorul,ca sa le pui pe direct,fara relee.Eu am facut un astfel de modul automat (doar pt usa soferului),pe care l-am pus pe OltCit,pe care montasem si motorase cu macarale (de Citroen)...inainte de 2000.A functionat fara probleme si dupa ce am vandut masina (2004).
Cred ca ai neaparata nevoie de cineva priceput la partea electrica.
davay
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2011
- Mesaj Privat
Multumesc inca odata colegule:) Din pacate kitul cumparat nu este bun,macaralele sunt ori de astra ori de corsa in 4 usi,sunt mai scurte si le voi returna celui de la care le-am cumparat.As vrea totusi sa continui discutia pt ca geamuri electrice tot voi pune si sa stiu macar atunci ce sa cumpar si care-i treaba.Am gasit o schema electica,atasata mai jos,de unde am descifrat ca sigrantele 28 si 17 sunt de la geamuri electrice,sigurante pe care le am in tablou,cu tot cu papucei. Pana la urma ce ar trebui sa contina kitul complet...-macarale cu motorase,butoane cu plastice si ca electrica...firele de la mufa ce face legatura intre usa si habitaclu,pana la macarale si modulele? Modulele acelea unde vin,in usa in zona macaralelor? Tot insist ca masina e precablata dar pana nu mai desfac odata sa studiez bine mufele nu am ce face...sigur am o mufa la pasager,una la sofer dar nu stiu daca e pt oglinzi sau pt geamuri,da doamne sa fie pt geamuri...
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Din schema asta reiese ca modulul electronic e incorporat in motoras.Eu n-am desfacut portiera la mine ca sa vad cum e,iar in schema mea parea separat.Acum remarc totusi,ca firele de la motoras la modul nu sunt numerotate (in schema mea).Daca motorasul are 4 fire,atunci,sigur are modului inclus.Daca are doar 2 fire,nu are modulul.
F28 e un + permanent,de curent mare care alimenteaza modulele pe pinul 1.
F17 e + prin contact si alimenteaza doar butoanele de comanda,deci,nu poti comanda geamurile fara contact pus.
Pinul 4 e la masa
Pinii 2 si 3 sunt comanda sus/jos,cu + care vine din butoane.
Eu vreau,la a mea,sa modific si sa-i mai adaug un modul care sa inchida automat geamurile cand incepe ploaia (masina fiind parcata).E foarte util vara,cand las geamurile putin deschise.Desigur,va trebui sa-i pun un senzor de ploaie.La OltCit puteam inchide geamurile din telecomanda alarmei.La Corsa se poate face foarte simplu aceasta comanda,avand deja modulele electronice montate.
P.S. Mufa pentru oglinzi electrice se afla in partea de sus,in dreptul oglinzii si e mica,cu 5 fire.Tot pentru oglinzi,mai e o mufa in dreptul butoanelor (manerelor),pentru butoanele oglinzilor electrice.
Mufa pentru motoarele de geamuri,daca e asa cum banuiesc,cu 4 fire,trebuie sa fie mai mare si 2 din fire trebuie sa fie mai groase (plusul si masa,pinii 1 si 4).
F28 e un + permanent,de curent mare care alimenteaza modulele pe pinul 1.
F17 e + prin contact si alimenteaza doar butoanele de comanda,deci,nu poti comanda geamurile fara contact pus.
Pinul 4 e la masa
Pinii 2 si 3 sunt comanda sus/jos,cu + care vine din butoane.
Eu vreau,la a mea,sa modific si sa-i mai adaug un modul care sa inchida automat geamurile cand incepe ploaia (masina fiind parcata).E foarte util vara,cand las geamurile putin deschise.Desigur,va trebui sa-i pun un senzor de ploaie.La OltCit puteam inchide geamurile din telecomanda alarmei.La Corsa se poate face foarte simplu aceasta comanda,avand deja modulele electronice montate.
P.S. Mufa pentru oglinzi electrice se afla in partea de sus,in dreptul oglinzii si e mica,cu 5 fire.Tot pentru oglinzi,mai e o mufa in dreptul butoanelor (manerelor),pentru butoanele oglinzilor electrice.
Mufa pentru motoarele de geamuri,daca e asa cum banuiesc,cu 4 fire,trebuie sa fie mai mare si 2 din fire trebuie sa fie mai groase (plusul si masa,pinii 1 si 4).
davay
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Aug 2011
- Mesaj Privat