Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Frontera
  • DUMITRASCU123

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera y22dth din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Jul 2008

  • Mesaj Privat
am o frontera dti-16-v cu motor y-22-dth din anul 2004 cu nr.idf. WOLO6BG763V510414 la care s-a stricat semeringul din grup la planetara de la roata stinga spate.astfel uleiul pleaca din grup,trece prin trompa, trece prin rulmentul de la roata si inunda roata.am desfacut planetara de mai multe ori dar toate incercarile de a oprii uleiul nu au dat rezultate. problema e in grup la semering. m-am hotarit sa schimb semeringul de aici dar nici un magazin de specialitate din ploiesti nu la gasit cu toate ca m-am dus si cu schema. stie cineva dimensiunile,poate e acelasi cu cele de la alt tip de frontera,sau chiar modele mai vechi. din schema pe care v-o prezint este vorba de nr.19 cu ghinion pentru mine. cind da clic pe orce piesa din schema o arata imediat. cind da pe nr.19 nu arata nimic.ma poate ajuta cineva,care provabil a schimbat??. as putea demonta sa vad dimensiunile dar daca nu gasesc stau cu masina pe chituci si dorm linga ea??. va multumesc anticipat.
  • Frontera_A

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Mures
  • Masina: Frontera C20NE din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Nu are semering. Rulmentul de roata e un rulment special cu semering in el. Atunci cand l-ati montat stiu ca ati explicat ca ati incalzit inelul blocant la rosu. Probabil asa s-a ars semeringul intern al rulmentului. Faptul ca rulmentul (inelul blocant) a intrat asa greu inseamna ca n-a fost rulmentul care trebuie. Sunt mici diferente la A sau B (cred ca o zecime sau doua nu stiu exact sa va spun). Remedierea inseamna rulment nou si bagat fara cald. Ar fi normal sa intre daca e rulmentul corect.
  • Frontera_A

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Mures
  • Masina: Frontera C20NE din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Ceea ce vedeti dvs acolo cu nr 19 este un "washer"= saiba. Sunt saibe distantier probabil pentru reglaj coroana. Singurul semering este cel din rulment si spre norocul dvs este in productie si este KOYO. Puteti incerca la Alexandria ca acolo este fabrica KOYO.
  • DUMITRASCU123

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera y22dth din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Frontera_A a scris:Ceea ce vedeti dvs acolo cu nr 19 este un "washer"= saiba. Sunt saibe distantier probabil pentru reglaj coroana. Singurul semering este cel din rulment si spre norocul dvs este in productie si este KOYO. Puteti incerca la Alexandria ca acolo este fabrica KOYO.
va multumesc foarte mult dar sa stiti ca vorbim de doua lucruri distincte.. rulmentul de la roata are intradevar semering cu un mic arculet acolo mai mult sa nu intre mizerie. credeti ca face fata acesta uleiului care da navala din grup cind masina este in miscare????????????. ce v-am prezentat in schema este grupul nu la roata. pai daca grupul nu ar avea semeringuri cum ar sta uleiul in grup???????. de ce am lustru si cota de semering la capatul planetarei cxare intra in grup???. ati desfacut practic si stiti sigur ca grupul nu are semeringuri????.dupa mine are 3 doua inspre roti si unul inspre cardan. spuneti daca a-ti desfacut grupul si stiti. multumesc.
  • Frontera_A

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Mures
  • Masina: Frontera C20NE din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Urmeaza sa o desfac probabil in toamna. M-am intepenit tot in acel rulment pentru ca totusi se pare ca este unul special. In poza dvs singurul semering este poz 7 semering la pinionul de atac. Uleiul se pune in grup la nivelul puntii si circula (la curbe liber prin punte). La diferential ii trebuie ulei doar cat agate coroana care ulterior il arunca in tot diferentialul si in teava puntii. Sa masurati inaltimea nivelului de umplere si o sa vedeti ca surubul de umplere nu depaseste nivelul puntii.
Din ce descrie OPEL/GM pe puntea spate la Frontera este doar UN semering poz 7 si cei doi rulmenti de planetara/roata care au semering intern.
Stiu ca va e greu sa credeti ca rulmentul actual e compromis sau....nici macar n-a fost rulment cu semering ci doar un rulment normal cu aceleasi cote.
  • kriu

  • Mesaje scrise: 540
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Omega y22dth din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Frontera_A a scris:Ceea ce vedeti dvs acolo cu nr 19 este un "washer"= saiba. Sunt saibe distantier probabil pentru reglaj coroana. Singurul semering este cel din rulment si spre norocul dvs este in productie si este KOYO. Puteti incerca la Alexandria ca acolo este fabrica KOYO.


confirm!
  • ICSULESCU0

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera Y22DTH din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Stiu ca topicul este vechi, dar am zis sa nu deschid altul pentru aceeasi problema.

Vreau si eu o recomadare pentru rulment roata spate. La cel vechi nu rulmentul era problema, ci simeringul. M-am tot chinuit sa montez (montat in service) unul nou Optimal, dar tot curge uleiul din diferential si am discutat cu magazinul de unde l-am cumparat sa-l duc inapoi si sa iau alta marca. Se pare ca e o problema cu rulmentii Optimal si a ramas sa comand o alta marca.
S-a tot incercat strangerea arcului simeringului ca sa opreasca scurgerea de ulei, dar fara niciun rezultat.
As dori pareri de la cei care au schimbat.
Masina este o Frontera B, 2004, 2,2 DTI.


  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 23DTR din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Rulmentii Optimal sunt cred cei mai ieftini si, normal, cei mai slabi calitativ...
Ar fi bine sa scrieti si unde ati facut reparatiile astea care pun probleme mari, poate ne vor folosi! Idea
  • cip077

  • Mesaje scrise: 1,521
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 2,2 dth din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Buna seara.
Am citit tot aici si vad ca se discuta de niscai semeringuri.
In primul rand, NU exista semering la grup, uleiul circula oarecum liber prin punte. Sunt niste 'bucsi' de ghidaj, ca sa intre planetara pe canelurile grupului(de fapt pe sateliti), dar alea nu opresc in nici un fel uleiul.
@ICSU..., nu recomand sa umbli la rulment. Greu o sa-l pui la loc cum trebuie si sa salvezi si semeringul. Cum spui tu, ca o sa-l scoti sa-l duci inapoi... niciodata! Odata bagat pe planetara, iese doar daca tai cu autogenul saiba groasa de zavorare, si pa semering, pa rulment.
Recomand planetara sh cu rulment cu tot(implicit fuzeta), si ai scapat de belea. Eu cand am avut probleme, am schimbat asa, si am rezolvat rapid si bine(cel mai important)(ansamblu sh la 400 lei, am mai povestit de asta in link-ul de la Frontera B).
Sau daca rulmentul tau e bun, cauta pasta de etansare(ceva calitativ) si desfaci, degresezi bine(atentie mare dedesubt) si strangi fuzeta sa iasa zeama.

@acum am vazut pozele de la tine. Vad ca scapa ulei prin rulment, deci chiar e o problema. Incearca orice inovatie, ca sa nu mai ajunga ulei la rulment. Mai ma gandesc si eu si poate vin cu vreo idee.
  • ICSULESCU0

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera Y22DTH din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
@cip077 Stiu ca nu e nimic intre diferential si pana la rulmentul rotii. Simeringul este "incastrat" in rulment. Rulmentul vechi a fost scos si inlocuit cu cel nou in service. M-am bucurat totusi ca magazinul de unde l-am cumparat a acceptat returul in conditiile in care rulmentul fusese montat (am pierdut doar manopera si uleiul din diferential). Au o presa cu care l-au demontat pe cel vechi si montat pe cel nou (Optimal-350 de lei).
Nu s-a distrus nimic la demontare. Problema e la simering ca nu inchide bine si trece ulei prin el.
S-a incercat inclusiv strangerea arcului de la simering, fara rezultat.
Ii intrebam pe cei care au schimbat ce marca de rulment au folosit si daca mai au probleme sa curga uleiul.
Nu vreau sa fac alte artificii, ci sa inlocuiesc rulmentul si sa functioneze asa cum a fost conceput.
Am vazut ca mai sunt si alte marci care se invart ca pret pe la 5-600 lei. Parca n-as da totusi 1100-1300 lei pe unul original.
Multi recomanda KOYO si voiam cateva pareri.


  • cip077

  • Mesaje scrise: 1,521
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Frontera 2,2 dth din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Cel mai scump gasit prin zona mea a fost la 900 lei, iar la un momentdat gasisem undeva la 600 lei.
Optimal NU mai folosi ca sunt esecuri totale. Un prieten la CT a schimbat de 2 ori pe Optimal.
Maine o sa sun sa vad ce marca au aici la noi.
  • ICSULESCU0

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera Y22DTH din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Ce am gasit pana acum, la un pret acceptabil sunt SNR la 660 lei.
Sunt ok ca marca?
In rest, disponibil acum doar original la 1780 lei
  • Andrei_vl

  • Mesaje scrise: 753
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera 23DTR din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 27 Mar 2011

  • Mesaj Privat
SKF nu sunt? Daca nu, ia in considerare si ce a zis Cip, ca mare dreptate are!
( Acum am vazut, suntem concitadini! Mr. Green )
  • ICSULESCU0

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera Y22DTH din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Nimeni cu nimic nou?
  • SUPERDRAGOS

  • Mesaje scrise: 3,622
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera 3.O DI din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Stii cotele?Am eu pe cineva la la un depozit de piese,la juma`de pret.Pe original.Nu-mi da coduri,ca nu ma ajuta.Si nu cumva sunt 2?
  • ICSULESCU0

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Frontera Y22DTH din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Nu, imi pare rau dar nu stiu cotele:

Este doar un rulment si piesa de zavorare (piesa 3 rulmentul, piesa 4 sistemul de oprire al rulmentului):
Coduri conform EPC:

Cod piesă Cod catalog Descriere
piesa 4: 91143417 U99 91143417 4 14 512 -GULER, SISTEM DE OPRIRE, RULMENT ARBORE AX
piesa 3: 91149606 U99 91149606 4 14 301 -LAGĂR CU ETANȘARE, ARBORE AX (KOYO)



Cam asa arata:


  • claudiu arghir

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Feb 2014

  • Mesaj Privat
salul domnilor . am si eu nevoie de o informatie . stiti cumva cum se schimba rulmentul central din grupul spate ? se scoate grupul sau doar cardanul si flansa si iese in exterior. multumesc .
  • rebecca83

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Frontera din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2014

  • Mesaj Privat
nu stiu exact cum e la frontera dar la mercedes de ex a trebuit scos capacul spate de la grup, apoi planetarele, apoi pinioanele de acolo ca sa se ajunga la rulment... e destul de complicat daca nu sti, dar merita decit sa se sparga rulmentul si sa ai probleme mai mari.
  • claudiu arghir

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Frontera din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Feb 2014

  • Mesaj Privat
multumesc . asa e si la frontera ,am demontat-o azi . nu e chiar complicat ,dar trebuie reglat grupul cu atentie . ma enervat putin dar am reusit
  • rebecca83

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Frontera din 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2014

  • Mesaj Privat
era bine daca postai niste poze... poate rulmentul ala se cam duce de obicei... ai scos si planetarele ? grupul a iesit greu ?
  1. Home
  2. Opel Frontera

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




FB/CO YT/CO TWTR/CO IG/CO