Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • jonutzbal

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Meriva 2004 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Salut!
Conduc un motor z16se, caruia ii place uleiul mai mult decat indica manualul.
Daca valoarea presiunii compresiei este corecta, se exclude consumul de ulei excesiv datorita segmentilor?
Am facut masuratoarea si am in jur de 14 bari/cilindru.
Multumesc!
Skip ads

  • *NeLu*

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2010

  • Mesaj Privat
salut,am si eu unz16se ,2001 ,150000km ,folosesc castrol 10w 40,si imi consuma destul de mult,am skimbat semeringurile de supape si tot consuma ,nu scoate fum ,nu stiu e un fenomen ,ma gindeam sai pun un aditiv ,spunea cineva mai inainte ca nu e bun castrolul ,atunci ce ulei ar fi de preferabil sa nu-l mai consume.
  • ionutz84

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salut la toti colegii,am decis sa intru si eu in discutie,si eu am un opel astra g din 2001 motor 1.6.16v ,masina mergea bine dar imi consuma ulei mai exact 1L la 1000 km enorm d mult,prima operatie am schimbat semeringurile de supape si cu garnitura la chiuloasa si dupa primii 500 d km deja mai aveam o liniuta pe joja asta mers in bucuresti,am duso din nou si am desfacut motorul,ghidurile de supape erau duse si cu supapele, segmentii erau ok dar nu am riscat asa ca i-am schimbat si pe aia,am segmentat tot motorul,tin sa precizez ca blocul motor,baia de ulei nu aveau uzura deloc,iar cilindrii erau in stare buna..am parcurs deja 2300 de km si consum zero de ulei.Toata operatia a costat 2200 ron si credeti-ma ca a meritat,nu mai stau cu bidonul de ulei in portbagaj.Bafta la toti !
  • *NeLu*

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2010

  • Mesaj Privat
si deci care a fost problema la tine ?segmentii ,ori supapele si ghindurile(la ce spui tu ghinduri de supape), am scimbat si eu smeringurile de supape , dar fara rezultat.
Skip ads

  • ionutz84

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
pai am schimbat tot adica semeringuri,ghiduri de supape,supape,segmenti, + planat chiuloasa intr-un cuvant segmentare motor,tin sa precizez ca segmentii erau ok dar cum am citit si eu pe forum la alti colegii si la recomandarea lor (si a mecanicului )daca tot faci operatia asta este bine sa pui unii noi.si cum am spus am 2200 de km si consum 0 de ulei
  • *NeLu*

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2010

  • Mesaj Privat
si cat te-a ajuns ,piesele + manopera?
  • cristimar

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2012

  • Mesaj Privat
deci pana la urma din ce cauza consuma?
  • ionutz84

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Sa-i raspund lu-i NELU : piesele au costat 600 ron (sunt foarte multe garnituri de schimbat,antigel ..),chiuloasa a costat tot 600 ron cu piesele lor adica semeringuri de supape,ghiduri de supape,supape si planat chiuloasa iar manopera a fost 1000 ron dar a meritat motor mult mai silentios,trage mult mai bine masina si consumul a mai scazut ceva si tin sa precizez ca merg si mai sport decat inainte cu ea.
Pentru CRISTIMAR consumul de ulei era de la semeringuride,ghiduri de supape si supape iar eu am schimbat si segmentii la sfatul mecanicului si discutiile colegilor dupa forum care au mai facut operatia asta.segmentii nu costa mult undeva la 250 ron.Dar mare atentie cum va legeti mecanicul,pentru ca foarte multi din gura stui dar practic nema si dati si banii degeama si riscati si sa consume ulei in continuare,sunt colegi care au patito
Skip ads

  • cristimar

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2012

  • Mesaj Privat
poti sa-mi spui un pret Ionut 84?
  • ionutz84

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Am pus si mai sus preturile la piese si manopera,cu totul ma dus la 2200 ron,manopera +piese+facut chiuloasa
  • eukata

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Ce inseamna "planat chiuloasa" si cum se realizeaza? Este vreo masinarie care face treaba asta?
  • cristimar

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 y22se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2012

  • Mesaj Privat
A ha acu am vazut ,dar ma interesa pret per piesa fara manopera dar o sa vad pe net!
Skip ads

  • ionutz84

  • Mesaje scrise: 201
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Planat chiuloasa din cate stiu eu unseamna ca o finiseaza o aduce la un standard sa fie plata egal toata suprafata chiuloaei dar se realizeaza pe un strung pt asa ceva.....

Iar pt cristmar,inafara de chiuloasa care am facut-o la un atelier specializat cu piesele lor.restul de piese le-am cumparat eu,segmentii sunt undeva la 250 ron,garnitura chiuloasa 100 ron,antigel undeva la 36 ron,iar restul de garnituri de la 2 lei la 50 lei f multe pe care nu le mai stiu si daca le gasesc unde le am scrise le postez
  • vali_c

  • Mesaje scrise: 114
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Chiuloasa nu se rectifica decit daca prezinta urme de rugina sau abaterea de la planeitate este mai mare decit cea prevazuta. Aprope toti mecanicii auto spun ca trebuie rectificata chiuloasa (rectificata nu strunjita), asta e meserie transmisa prin viu grai nu este facuta documentat.
  • jonutzbal

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Meriva 2004 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Conform postarii anterioare motorul meu Z16SE consuma ulei mai mult decat mi-ar placea mie.
Mecanicu mi-a zis sa ii schimbam semeringurile de la supape, zis si platit; rezultate zero.

ASA CA m-am hotarat sa las mecanici sa faca schimburile de ulei, si sa pun un pic osu la treaba :
Am downlodat TIS2000
am desfacut motorul, dupa carte ... concluzii :
- cilindrii sunt ok
- segmentii un pic obositi.
- ghidurile de pe evacuare cu joc evident.
Am comandat segmentii ...
Chiuloasa am dus-o la un ateier sa o revizuiasca.
La sfarsitul saptamanii ma apuc de asamblat motorul inapoi, dupa carte.
Si o revin cu rezultate.
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Sã ne þi la curent! Sunt foarte curios deoarece am aceeaºi problemã dpar cã eu am scimbat segmenþi, ghiduri supape ºi semeringuri supape iar motorul papã mai mult ulei. Treaba asta este singura cãreia nu-i gãsesc rezolvare ºi am auzit de multe ori "legenda" conform cãreia dacã umbli în motor Opel nu-i mai dai de cap. Deci e ceva dubios. Baftã!
  • moroshanu

  • Mesaje scrise: 250
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 z17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Am observat cã uni dintre voi ați schimbat semeringuri de supapã dar fãrã rezultat, cred cã o cauzã ar putea fi greșeala de montaj. La opel-uri ghidurile de supapã sunt fãrã limitator pentru semering, iar dacã la montare semeringul se împinge prea adânc, acesta se rupe sau se deformeazã (se cascã partea de etanșare pe supapã) și evident duce la un mare consum de ulei. Eu sunt mecanic auto (de 5 ani nu mai profesez) și am pãțit acest lucru la mai mulți clienți.
Prin urmare recomand ca la montarea semeringurilor de supapã pe ghiduri sã nu folosiți ciocãnelui, ci împingeți cu mâna dispozitivul (de regulã tubulara lungã de 12,cred) dar nu mai mult de 5 mm și ungeți ghidul cu vaselinã sau ulei înainte de montaj.
Și ghidurile foarte uzate pot face schimbarea semeringurilor (fãrã schimbarea ghidurilor) inutilã.
La acest tip de motor, 1.6 benzinã am mai întâlnit (foarte, foarte rar 1%) segmenți de ungere gripați pe piston.
Segmeți uzați mai rar (se mai întâmplã dacã se circulã mult cu motorul rece, termostatul defect)
  • George Pelesca

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Eu intai am schimbat semeringurile (prima oara) fara rezultat, apoi mecanici de profil mi-au segmentat motorul si altii care se ocupa numai cu asa ceva mi-au reconditionat supape, chiuloasa si schimbat semeringurile (a doua oara). In fine, am schimbat eu apoi ghidurile la supape sisemeringurile (a treia oara). Rezultatele au constat in cresterea consumului de ulei din ce in ce mai mult cu fiecare operatiune (asa mi s-a parut mie). Mai am de verificat personal segmentii pistoanelor si eventula schimbati apoi daca nici acolo nu e buba renunt definitiv la Opel.
  • jonutzbal

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Meriva 2004 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2012

  • Mesaj Privat
duminicã i-am dat prima pedalã. A pornit fãrã probleme.
Rezultate imediate (dupã 120 km de la operaþie) :
- nu mai scoate fum la pornire (îmi scotea fum ori de cate ori o porneam dupã ce se rãcea motorul)
- trage ceva mai bine (poate e doar o senzaþie însã e ceva pozitiv)
- bujiile au o culoare sãnãtoasã (înainte se înegreau imediat dupã curãþare)

Pe mãsurã ce o sã fac ceva km o sã revin ºi cu consumul de ulei - i-am pus GM 5w30, m-am uitat pe jojã ºi e ca nou, nu s-a înegrit imediat ca altã datã.
  • jonutzbal

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Meriva 2004 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Am revenit dupa 1000 km de la operatie, rezultat :
consum de ulei zero (in conditiile in care maxim este 0.6 L/1000km oficial) .
Concluzia in cazul meu pentru consumul de ulei :
Eu am rezolvat consumul de ulei (se aprindea becul de nivel de ulei la 300 Km) cu :
- schimbarea segmentilor (in conditiile in care cilindri si pistoanele nu au probleme)
+ o revizie a chiuloasei (la atelier) din care a rezultat schimbarea ghidurilor de pe evacuare (supapele aveau joc in ghid; mi-au aratat pe loc cand am dus chiuloasa) + schimbarea semeringurilor de la supape (inevitabil o data umblat acolo )
Costuri :
380 de lei segmenti+garnitura chiuloasa (de pe net)
400 de lei pretul revizuirii chiuloasei (inclusiv piese schimbate; dureaza cam 3 zile) in Baneasa
Manopera personala cu manualul alaturi .
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR