Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
nu-s asa delicat. mai radem mai glumim.
totusi cum se scoate motorasul cu pricina in caz ca simt eu ca ala e defect?
Skip ads

  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
nu am vrut sa jicnesc... stiu ca exista persoane carora li se face rau de la mirosul ala nenorocit.

eu unu nu as demonta nimic pana nu m-as lamuri exact ca merge sau nu!

din pacate nu stiu sa iti spun nimic despre motoras... pe unde estre etc.
incearca sa citesti manualul de reparatii.
  • virgil

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2005

  • Mesaj Privat
http://img164.imageshack.us...omotorbehr2fh.jpg


http://img160.imageshack.us...otordelphi9an.jpg
  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
multumesc virgil, o sa incerc sa demontez sau macar sa ma uit prima data daca se misca ceva la apasarea butonului. pacat ca mai face referire acolo la capitolul cu demontarea tubulaturii, la demontarea rezistentelor.
unde gasesc un manual de asta de service?
Skip ads

  • virgil

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2005

  • Mesaj Privat
era la un moment dat pe portal (www.clubopel.ro)

te autentifici si il cauti la dowloads...

daca totusi nu il gasesti (are cam 90 de Mb) ti-l dau eu.....
Cool
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
multumesc virgil, mi-ai luat-o un pic inainte.... Laughing
facusem si eu capturile din pdf numai ca m-am luat cu treaba (muuuulta... Crying or Very sad ) si n-am apucat sa postez...

cu torpedoul demontat vei auzi mult mai bine daca cupleaza motorasul...
repet, la mikki ba cupla ba nu cupla... n-ar strica sa ii dai un mesaj si sa-l intrebi pe el cum a rezolvat...
rezistentele n-au legatura cu asta ele sint pt varierea vitezei aerotermei (treptele 1-4),

din cite stiu asta nu e defect care sa iasa pe tester, d-aia nici tie nu ti-a iesit

ar putea fi pirghia care actioneaza clapeta (ce care e comandata de motoras...) poate ca e intepenita iar motorasul nu are suficienta putere...
  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
m-am apucat de demontat. prima data am verificat daca iese curent prin mufa. am observat ca la apasare am +12V iar la cealalta apasare am -12. deci pana aici e ok, cred. pare logic.

am vazut clapeta de recirculare care era blocata in pozitia de recirculare aer. am scos motorasul care e prins in 3 suruburi. e destul de incomod de scos. dupa ce am scos motorasul, clapeta s-a 'relaxat' si acum probabil intra aer pe acolo.

am probat motorasul fara sa-l pun pe clapeta. pare ca merge. dar numai intr-un sens. din cand in cand dupa multe apasari de buton isi mai schimba sensul. o sa-l iau in casa si o sa-l ung, probabil e ceva mecanic.
in interiorul ansamblului ala care misca respectiva clapeta, sunt 3 roti dintate si un motoras de masinuta electrica.

am fost la dezmembrari (la letcani pt cei din iasi) si ametitul ala de acolo cerea 1 mil pe motoras. la magazin (autocenter iasi), la comanda, e tot un milion. nou.

legat de motoras, nu inteleg ceva: mereu primeste 12V, ba cu + ba cu -, in fct de cum e butonul. dar n-ar fi normal sa se si opreasca? electric. ca motorasul plimba clapeta pana la capat si se opreste pt ca nu mai are unde merge. adica e fortat sa se opreasca. nu pare asa destept sa-si dea seama ca a ajuns la capat si sa opreasca alimentarea.

mai tarziu o sa incerc sa curat motorasul si poate il fac sa mearga. va tin la curent.
  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
am desfacut motorasul si dupa ce m-am chinuit vreo 2 ore sa potrivesc la loc lamelele din interior, am reusit. am montat, cred ca merge. culiseaza frumos. o singura problema e.. am impresia ca invers Smile
desi sunt convins ca am lipit firele asa cum erau initial. dar e posibil sa nu fi fost f atent.
daca stie cineva sa-mi spuna, atunci cand e pe recirculare, clapeta e in sus, spre parbriz, sau in jos? la mine era blocata in sus inainte de a ma apuca de treaba. acum, cand dau pe recirculare, se duce in jos. desi cred ca totusi in sus ar trebui. asa ar fi logic.
Skip ads

  • virgil

  • Mesaje scrise: 273
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mar 2005

  • Mesaj Privat
daca ai aeroterma behr, cand esti pe recirculare semisfera este deschisa.
  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
e delphi
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
pai io ce zisei??? Shocked nu ca are delphi ca si mikki?

ar mai putea fi si alta explicatie, - daca ar fi sa ma iau dupa ce e pe palele aerotermei mele (BEHR); ma refer la praf din ala fin , aproape pietrificat, - acea clapeta de la Delphi culiseaza mai greu din cauza acelor depuneri... iar motorasul nu mai duce...nefiind de putere (din punctul asta de vedere behr pare mai bine gindit cu semisfera aia...)
  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
clapeta mergea f usor. iar motorasul are putere cand sunt si cele 3 roti dintate. mult mai multa decat i-ar trebui.
am schimbat firele intre ele ca sa nu mai dau jos motorul pt ca e f incomod de demontat/montat. doar am dat torpedoul jos, am taiat firele care duc la motor si le-am schimbat intre ele.
deocamdata sunt multumit. am economisit 1 milion motorasul si cine stie cat la service. Smile am cheltuit doar pe un cap de inbus ca se rosese si nu mai puteam da jos torpedoul, si pe o surubelnita mica. plus motorina pana la dezmembrari.

multumesc celor care au raspuns.
Skip ads

  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
zafirul a scris:
....
ar mai putea fi si alta explicatie, - daca ar fi sa ma iau dupa ce e pe palele aerotermei mele (BEHR); ma refer la praf din ala fin , aproape pietrificat, - acea clapeta de la Delphi culiseaza mai greu din cauza acelor depuneri... iar motorasul nu mai duce...nefiind de putere (din punctul asta de vedere behr pare mai bine gindit cu semisfera aia...)


stai mai omule, ca din ce a scris baitu, eu inteleg ca acum ii merge (se modifica pozitia clapetei) DAR pe dos.

Eu unu as lipi firele pe dos la motoras si asta ar rezolva problema. Este un motoras de CC si deci nu are ce sa se strice, in functie de semnul tensiunii aplicate se invarte intr-un sens sau altul, respectiv daca tensiunea este de semn constant, in functie de cum sunt lipite firele se invare in sens CW sau CCW.
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
@stasi:
1. Am scris amandoi in acelasi timp Smile

2. referitorul la functionare motorasului: - banuiesc ca nemti nu sunt prosti, si motorasul ala nu este legat direct la baterie prin comutatorul de recirculare.
Motorasul are o "actionare inteligenta". In momentul in care clapeta ajunge la cap de cursa creste sarcina la axul motorasului ceea ce duce la cresterea curentului prin motor. Daca neamtul era prost, se ardea motorasul, dar cum nu este, exista un circuit electric care supravegheaza curentul prin motoras si atunci cand acesta depaseste o anumita valoare taie alimentarea motorasului.
Aceasta metoda se numeste "detectie de overcurent" si este foarte des folosita in astfel de actionari electrice.
  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
nu te contrazic. doar sper sa fie asa. imi pare rau ca n-am pus aparatul de masura acum cand am unde pt ca am taiat firele, si sa vad ce indica in momentul in care ajunge motorasul la capat. dar m-am grabit. poate data viitoare cand mai scot torpedoul.
  • botosu

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2006

  • Mesaj Privat
poti sa ma contrazici, nu ma supar.... da cu argumente tehnice... ca sunt inginer de motoare electrice Smile

oricum... ce conteaza este ca ti-ai rezolvat problema singurel, fara sa dai o gramada de banii prin service si ai mai si invatat cate ceva despre masina ta.
Bravo.
  • bogdanbratescu

  • Mesaje scrise: 410
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2005

  • Mesaj Privat
danutz are dreptate: daca dai pe dezaburire la parbriz si vrei sa muti pe recirculare nu se poate din fabrica. Asa poti sa-ti dai seama
  • stasi

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2006

  • Mesaj Privat
asa este. m-am jucat si eu cu asta dupa ce am reparat.
  • Ov

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2006

  • Mesaj Privat
exact acelasi lucru il patesc si eu, adica ba merge, ba nu merge. Si eu am constatat ca alimentarea ramane tot timpul pe motoras precum si faptul ca sensul e inversat si eu nu am umblat la fire.
Desfacut, curatat => nici un rezultat. Lasat doar motorul (fara reductor) am constatat ca in momentele in care "oboseste" defapt nu mai are putere (nici macar sa actioneze reductorul). Am tras concluzia ca e ceva de la partea de comanda. Am vazut in schema (dupa cum am si prevazut ca trebuie sa fie) un tranzistor de putere cu care se comanda motorul. Acu' problema e ca habar n-am pe unde e partea de comanda Smile

stie careva?
  • Ov

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Apr 2006

  • Mesaj Privat
cred ca am gasit buba la mine. Defapt erau 2 bube:

1. circuitul de comanda era stricat. Am demontat placa de comanda si am vazut ca intrarile in motor vin pe mufa mica pe pinii 2 si 3 care sunt conectati la iesirea dintr-un aplificator operational de putere L272M. La mine era troznit integratul respectiv. N-am gasit varianta cu M ci pe cea fara, la care singura diferenta este dimensiunea (e cu 16 pini in loc de 8 ). La sfaturile unui vecin l-am taiat in 2 (dupa ce m-am uitat pe net si a am vazut ca la varianta fara M, pinii 9-16 sunt toti legati la masa, si ca practic singura diferenta intre cele 2 integrate este capsula) si l-am inlocuit. Acum totul merge perfect Smile
2. motorasul, cateodata, la schimbari bruste de sens de rotatie, ramanea blocat. Probabil mizerie intre perii si colector. Buba e ca n-am reusit de nici o culoare sa-l decapsulez (la-am scos din reductor, dar n-am putut sa desfac efectiv motorul). Pana la urma i-am tras o baie zdravana cu spray contact (alcool izopropilic) si se pare ca si-a revenit.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR