Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Sezran a scris:TE INSELI AMARNIC!
J NU este latimea jantei!
J este codul pentru forma marginii jantei.

Se pare ca ai dreptate desi si eu sustineam contrariul. In situasia asta, cum se citeste 6Jx15 sau 6,5Jx15. Sunt dimensiunile jentilor (jantelor) mele, cele de 6 fiind cele de iarna.
Skip ads

  • LucC
  • OP
  • 42 mesaje
  • din 04 Jul 2006
  • Vectra 1992 C16NZ
  • Piatra Neamt
  • LucC

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Piatra Neamt
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Pana la urma la mine cum ramane?
Pun de 6Jx14 dar la risc nu?

Cred ca o sa ma enervez si o sa ma duk la dezmembrari sa imi iau niste jante second cu tot cu cauciucuri si sa le probez la fata pana la urma.......
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
@All Bandi: si eu faceam aceeasi greseala, pina m-a luminat cineva. e vina folclorului. mai sint unii incapatinati care refuza sa inteleaga si continua sa propovaduiasca J-ul drept latime.

@LucC: chiar nu stiu ce sa iti spun acum. ramin la parerea (care poate fi si gresita) ca rotile de 175 sint prea inguste pentru janta cu latimea 6. poate o vizita la dezmembrari unde sa vezi cum se asaza cauciucul pe janta (daca gasesti combinatia asta) te poate lumina. in rest, cred ca nu o sa ai probleme cu locul in interiorul aripii.

@edgstyle:
edgstyle a scris:baieti la mine s-a rezolvat!
am luat 4 cauciucuri 185/55/15

cred ca ai obtinut niste roti putin prea mici in diametru. ai o diferenta de -2.68% la circumferinta fata de standardul 175/70R14 din talon. distanta parcursa si viteza aratata la bord vor fi mai mari decit in realitate. unii accepta 3% diferenta, altii doar 1%. cu 195/55R15 ai avea -0.85%. cu 185/60R15 ai avea +0.4%.

LE: cred ca totusi merge latimea 6.
  • alynutzu_cvm

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2006 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Ca sa nu deschid alt topic am gasit niste jante 4x100, 7j pe 15.Acum ma intreb daca merg pe vectra a cu 185-195 /55/R15
Skip ads

  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
cred ca sint prea late, mai ales pentru 185.
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
7 este prea lat pentru 185. Iti va uza anvelopa pe extremitati.
  • LucC
  • OP
  • 42 mesaje
  • din 04 Jul 2006
  • Vectra 1992 C16NZ
  • Piatra Neamt
  • LucC

  • Mesaje scrise: 42
  • Locatie: Piatra Neamt
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
alynutzu_cvm a scris:Ca sa nu deschid alt topic am gasit niste jante 4x100, 7j pe 15.Acum ma intreb daca merg pe vectra a cu 185-195 /55/R15


Verifica aici la Rim Width Calculator http://www.alloywheels.com/tyrecalc.asp.

Din ce zice, cu 185 merge pana la 6,5x15 , dar daca pui de 195 anvelopa scrie ca e permis si 7x15.

Dar acuma asta scrie dupa calcule, daca intrebi pe oricine de pe forum o sa-ti spuna ca nu merge Very Happy .

Asa m-am bulversat si eu si nu mai stiu ce sa iau...
  • zeuslove21

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 1984 sa
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2008

  • Mesaj Privat
In primul rand, cei care spun ca jantele pe 15'' nu au ce cauta pe Vectra A X16SZ, 1.6i, din '95, sa comenteze in alta parte. Pt ca eu asa le am, si n-am de gand sa le schimb curand. In al doilea rand, m-ar interesa parerile voastre vis-a-vis de dimensiunile "recomandate" ale anvelopelor, pt janta de 15. Si aici ma intereseaza : estetica, stabilitatea, demarajul, franarea si solicitarile la care sunt expuse planetarele, servo-directia, etc.

Bun, si acum propun niste variante, din experienta personala :

1. Am avut 195x60R15 - stabilitate extraordinara, nu prea simti gropile, fiind balon destul de mare, demaraj mai incet si consum ok la drum intins, cam mare in oras, dar consumul nu ma prea intereseaza oricum.
2. Am avut 195x65R15 - astea sunt dimensiuni gresite clar, cel putin in cazul meu stabilitatea s-a dus de rapa, simt cum se inclina masina in curbe, daca le iau in viteza, si demarajul e foarte prost, mai ales la plecarea din panta + ca se aude un croncanit cand plec din panta si e suficient de mare inclinatia acesteia, ca si cand ar scapa ceva pe o roata dintata, si cade fortat pe urmatoarul sant din roata cu pricina. Nush cum sa ma fac inteles aici.
3. De 2 zile dau ture cu niste anvelope 185x55R15. Concluzii : demaraj superior primelor 2 variante, sensibil mai mare, nu pot spune nimic despre stabilitate inca, daca a crescut sau a scazut, dar ce am obs (probabil din cauza balonului mai mic), ca se simt mai bine gropile din astfalt. Muult mai bine..iar pe drum cu denivelari e cam chinuitor sa merg cu dimensiunile astea.
4. Am cercetat eu pe un site ce avea un calculator de diametru janta + anvelopa, comparativ 2 dimensiuni : 175x70R14 (cat e standard-ul la masina) si.. 185x60R15 (o varianta de dimensiuni)..si rezulta o diferenta de 0.1 inch intre cele 2. Din p asta de vedere s-ar parea ca 185x60R15 ar fi cea mai apropiata dimensiune pe 15'' care nu ar solicita excesiv planetarele, servo, etc. Empiric vorbind.
5. Ultima varianta considera ar fi (ma tot bate la cap un amic cu asta) : 195x55R15 - care dupa el ar impaca si capra si varza.

Recapitulam. Variante valabile:

A. 195x55 R15
B. 195x60 R15
C. 185x55 R15
D. 185x60 R15

Sunt foarte indecis, asa ca astept cu nerabdare (pt ca in cateva zile tb sa iau o decizie) parerile voastre.
Drumuri bune tuturor!
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
in manual scrie asa: 175/70/14 195/60/15 205/50/15

eu as merge pe 195/60/15. defapt pe astea le si am pe masina vara.
  • zeuslove21

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 1984 sa
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2008

  • Mesaj Privat
marian_sro a scris:in manual scrie asa: 175/70/14 195/60/15 205/50/15

eu as merge pe 195/60/15. defapt pe astea le si am pe masina vara.


Corect, asa am vazut si eu pe un soft la reprezentanta Opel. Din motive necunoscute, eu nu am
trecut in carte + talon decat dimensiunile pe 14''. Bine, cu 120 de eur s-ar rezolva pb asta, hartie doveditoare de
la producator, vizita la RAR si inscriere dimensiuni noi in talon + carte. Dar.. deocamdata nu le dau banii astia,
ca mi se par bani aruncati degeaba. Singura varianta pe care as considera-o de aici e 195x60R15, stabilitate
extraordinara, am avut asa ceva pe masina, demaraj asa si asa. Tu esti multumit de cum "pleaca" masina cu
dimensiunile astea? Mai ales in panta?
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
eum am c20ne 115 cai. nu am sezizat diferente majore fata de 175/70/14 pe care le am iarna.
am gresit. vara asta am avut 195/60/14. si astea sunt recomnadate in manual.

2 veri am mers cu 195/60/15.imi pare compromisul ideal intre stabilitate,confort,demaraj,uzura componente directie.
1 saptamana am avut si 205/50/15. plus la look, la stabilitate. minus la confort.
nu le poti avea pe toate din pacate.

eu zic sa alegi + confort.
  • zeuslove21

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 1984 sa
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2008

  • Mesaj Privat
marian_sro a scris:eum am c20ne 115 cai. nu am sezizat diferente majore fata de 175/70/14 pe care le am iarna.
am gresit. vara asta am avut 195/60/14. si astea sunt recomnadate in manual.

2 veri am mers cu 195/60/15.imi pare compromisul ideal intre stabilitate,confort,demaraj,uzura componente directie.
1 saptamana am avut si 205/50/15. plus la look, la stabilitate. minus la confort.
nu le poti avea pe toate din pacate.

eu zic sa alegi + confort.


Deh, ce sa zic, la 115 cai e normal sa se comporte binisor cu 195/60/15. Eu din pacate am vreo 70 de magari din astia doar Rolling Eyes si
de-asta zic ca e mai scazut demarajul cu dimensiuni mari. Asta caut si eu, un compromis intre confort si stabilitate. Sa inteleg ca dimensiuni "neortodoxe" de genul 185x60x15 sau 195x55x15 nici nu intra in calcul? Nu prea inteleg eu de ce 185x60x15 nu e standard in talon, daca rezulta un diametru aproape identic ca si pentru 175x70x14. Spre ex 195x60x15 se apropie si el binishor de 175x70x14, dar totusi, cu o abatere de 2.4% fatza de 0.4%, in termeni de abatere a vitezei indicate de vitezometru fata de dimensiunile standard.
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
poate sa intre in calcul si 185/60/15. eu am scris doar despre cele din manual care intamplator le-am si avut pe masina.
  • zeuslove21

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 1984 sa
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2008

  • Mesaj Privat
marian_sro a scris:poate sa intre in calcul si 185/60/15. eu am scris doar despre cele din manual care intamplator le-am si avut pe masina.


Am facut un calcul, de ex 195x60 = 195x0.60 = 117 mm = 11.7 cm, si am obtinut :

195x60 = 117 mm = 11.7 cm
195x55 = 107.25 mm = 10.7 cm
185x60 = 111 mm = 11.1 cm
175x70 = 122.5 mm = 12.2 cm

Plecand de la un standard de 12.2 cm, se pare ca 195x60 se apropie cel mai mult de standard. Pe de alta parte, 12.2 - 11.1 = 1.1 cm, ceea ce nu e extraordinar de mult pt 185x60, avantajul fiind probabil un demaraj mai bun. Prin urmare, cred ca raman ca variante "viabile" dimensiunile
195x60R15 si 185x60R15. In cel mai rau caz, dau cu banul Laughing
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Asa cum ai calculat si tu, 185/60/15 este dimensiunea cea mai apropiata de cea gandita de producator ca fiind optima, asa ca eu pe asta o recomand. Pentru anvelope mai late, mai bine mergi pe 205/55/15, diferenta fata de cele pe 14 fiind de doar 0,8%.
Daca trebuie totusi sa fie de 195, as merge pe 195/55/15.
  • zeuslove21

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 1984 sa
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Gabi.B.HD a scris:Asa cum ai calculat si tu, 185/60/15 este dimensiunea cea mai apropiata de cea gandita de producator ca fiind optima, asa ca eu pe asta o recomand. Pentru anvelope mai late, mai bine mergi pe 205/55/15, diferenta fata de cele pe 14 fiind de doar 0,8%.
Daca trebuie totusi sa fie de 195, as merge pe 195/55/15.


Da, se pare ca inclin spre 185x60x15. 205x55 sunt destul de mari si iasa in exteriorul masinii, deci "bat la ochi" "organelor". Cat despre 195x55,
inaltimea balonului va fi destul de mica, fatza de "standardul producatorului" (vezi calculul de mai sus), prin urmare scade confortul. Deci, ramase in "cursa" sunt 195x60 si 185x60. Acuma, avem calculele :

195x60 = 11.7 cm
185x60 = 11.1 cm

Intrebarea finala este cat castig la demaraj si cat pierd la stabilitate prin 0.6 cm in plus sau in minus aici. E clar ca demaraj mai mic si confort + stabilitate am la 195x60 si invers le am pe varianta cealalta, dar procentual..hmmm cam greu de spus Question

Aici imi da valorile :
-------------------------------------- 195x60x15 ----------------185x60x15----------------175x70x14
Raza (janta+anvelopa) :------- 307.5 mm ----------------301.5 mm----------------300.3 mm
Circumferina :-------------------- 1932.08 mm------------1894.38 mm----------1886.84 mm

Probabil ca demarajul scade, invers proportional cu stabilitatea si confortul de la stanga la dreapta Very Happy. Intrebarea e, cu cat? Matematic e simplu : cu 6% Laughing . Acuma nu se shtie practic, ce inseamna asta, car ar fi feeling-ul. In alta ordine de idei 195x60 am avut, 185x60 nu.
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
scade cu cat nici nu iti dai seama.cel putin la stabilitate.banui ca nu mergi la limita cu masina pe la vtm.stabilitatea se poate imbunatati si altfel.confortul se poate scadea odata cu imbunatatirea stabilitatii.
eu zic sa iei in calcul si cat de atipice sunt dimensiunile.o dimensiune "ciudata" se gaseste mai greu si mai scump decat una uzuala.
exemplu 195/60/14 sunt destul de greu de gasit la preturi bune.
  • zeuslove21

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 1984 sa
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2008

  • Mesaj Privat
marian_sro a scris:scade cu cat nici nu iti dai seama.cel putin la stabilitate.banui ca nu mergi la limita cu masina pe la vtm.stabilitatea se poate imbunatati si altfel.confortul se poate scadea odata cu imbunatatirea stabilitatii.
eu zic sa iei in calcul si cat de atipice sunt dimensiunile.o dimensiune "ciudata" se gaseste mai greu si mai scump decat una uzuala.
exemplu 195/60/14 sunt destul de greu de gasit la preturi bune.


Foarte adevarat. 195x60x15 sunt mult mai comune decat, sa zicem 195x55x15 sau 185x60x15. Si cand ai de unde alege, daca nu esti pretentios poti alege solutii de buget, de genul 170 de ron bucata.
  • habiby

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2009

  • Mesaj Privat
salut ma bag si eu in discutie adik am avut cam toate dimensiunile de anvelope adik 205,50 15 215 55 15 215 50 15 apoi 195 60 15 195 55 15 195 50 15 si mai in final 185 50 15 185 55 15 la care m-am oprit ca ma saturasem sa tot le schimb asa ca 185 55 15 pe fata si 195 55 15 spate mi se pare o alegere destul de buna cel putin pt mine iar in talon (certificat) nu am nici o specificatie ca e de ala nou
  • zeuslove21

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 1984 sa
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2008

  • Mesaj Privat
habiby a scris:salut ma bag si eu in discutie adik am avut cam toate dimensiunile de anvelope adik 205,50 15 215 55 15 215 50 15 apoi 195 60 15 195 55 15 195 50 15 si mai in final 185 50 15 185 55 15 la care m-am oprit ca ma saturasem sa tot le schimb asa ca 185 55 15 pe fata si 195 55 15 spate mi se pare o alegere destul de buna cel putin pt mine iar in talon (certificat) nu am nici o specificatie ca e de ala nou


Oh, my god! Da' shtiu ca ai vizitat des vulcanizarile! Nici nu m-as fi gandit la atatea dimensiuni Laughing .Oricum, multumesc pt reply, imi certifica faptul ca mai sunt oameni care ignora CIV-ul si talon-ul. Esti sigur ca ai Vectra A? Pt ca intrebarea se refera la tipul asta de masina. Ceva probleme la tractiune, pe dimensiuni mari, uzura exagerata planetare, directie, etc? Am mai auzit varianta asta cu dimensiuni mai mici pe fata (pt tractiune banuiesc) si mai mari pe spate (pt stabilitate probabil). Cum am scris insa mai sus, am 185x55x15 momentan, si da, trage altfel, dar simt toate gropile si nu-mi place Crying or Very sad . Dupa indelungi reflectii nocturne si diurne acum inclin spre 195x60R15 .. dar inca nu sunt 100% decis, asa ca, sa curga comentariile! Multumesc.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR