nu culbutorii se incarca cu ulei, ci tachetii...sunt hidraulici...culbutorul este cel ce se aseaza pe tachete si arcul supapei(impreuna cu pastila aferenta)
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- parasutistul
- **
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Nu ma contrazic ptr ca nu stiu sigur denumirile dar dupa explicatia ta,culbutorul ar veni exact sub cama arborelui,ori la motorul meu de exemplu,ceea ce se incarca cu ulei este exact sub cama arborelui (iar deasupra lui nu mai vine nimic)....De exemplu la Kadett-ul Gsi aveam o singura piesa(asemenatoare cu un nebun la sah )care se umplea,insa la V6 am ceva asemanator cu un piston fara biela care se scoate din locas si este mult mai scurt decat cel de la 8 valve insa mai mare in diametru. Nu stiu exact denumirile insa am golit ,respectiv am umplut ambele tipuri cu ocazia schimbarii axelor cu came (la ambele motoare am schimbat personal axe cu came)
- alex_z0ne
- OP
- 190 mesaje
- din 29 Jan 2006
- Corsa 2007 z13dth
- Galati
alex_z0ne
- Mesaje scrise: 190
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2006
- Mesaj Privat
- alias
- **
- 206 mesaje
- din 04 Jan 2006
- Calibra 1997 C 20 LET
- Bucuresti
alias
- Mesaje scrise: 206
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1997 C 20 LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jan 2006
- Mesaj Privat
- alex_z0ne
- OP
- 190 mesaje
- din 29 Jan 2006
- Corsa 2007 z13dth
- Galati
alex_z0ne
- Mesaje scrise: 190
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2006
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,301 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,301
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
ironic ca de obicei..domnu alias, caruia nu i-a vazut nimeni brigada de calibre de colectie
culbutorii tzacane din 2 motive: ori nu ai ulei destul, si din cauza asta nu exista presiune care sa urce uleiul in rampa si sa ti-i umple, ori nu mai tin ulei, si in cazul asta trebuie sa-i schimbi. au inauntru un arc cu o diafragma, sau ceva de genul asta, ei se incarca cu ulei, dar uleiul nu mai iese. Si apropo de metoda cu scosu uleiului din culbutori cand faci schimbu..mi se pare super aberanta... inseamna ca la fiecare schimb, tre sa dau 3 mil manopera ca sa golesc culbutorii (dai chiuloasa jos nu ?) dau bara fata jos, scot racitoru de ulei cu tot cu tevi, il scurg si p-ala bine, pus totu la loc sa fim seriosi...cate grame de ulei se folosesc pt amorsarea culbutorilor, si cat poate intra in radiatoru de ulei...eu zic in total 100 gr. la 4.5 litri... nu cred ca ti se strica motoru
culbutorii tzacane din 2 motive: ori nu ai ulei destul, si din cauza asta nu exista presiune care sa urce uleiul in rampa si sa ti-i umple, ori nu mai tin ulei, si in cazul asta trebuie sa-i schimbi. au inauntru un arc cu o diafragma, sau ceva de genul asta, ei se incarca cu ulei, dar uleiul nu mai iese. Si apropo de metoda cu scosu uleiului din culbutori cand faci schimbu..mi se pare super aberanta... inseamna ca la fiecare schimb, tre sa dau 3 mil manopera ca sa golesc culbutorii (dai chiuloasa jos nu ?) dau bara fata jos, scot racitoru de ulei cu tot cu tevi, il scurg si p-ala bine, pus totu la loc sa fim seriosi...cate grame de ulei se folosesc pt amorsarea culbutorilor, si cat poate intra in radiatoru de ulei...eu zic in total 100 gr. la 4.5 litri... nu cred ca ti se strica motoru
- parasutistul
- **
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Daca la mine faci aluzie(Tox)sa sti ca culbutorii se schimba doar daca ai demontat axele cu came de pe ei ptr ca altfel risti sa rupi ceva cand strangi la loc (nu am afirmat niciodata ca la schimbul de ulei tre' sa golesti culbutorii-ci doar am spus ca trece ceva timp pana se schimba uleiul din ei la schimb pentru ca nu este circuit si va trece ceva timp pana in ei vei avea noul ulei)si dealtfel,la motoarele noastre cel putin,nu este necesara demontarea chiulasei ca sa scoti culbutorii !Despre golirea intregii instalatii este chiar indicat insa nu este nici aici necesar sa desfaci nimic ptr ca de obicei baia de ulei este cel mai jos punct si ulkeiul se va scurge de peste tot insa daca vrei sa faci o treaba ca lumea...inainte de a goli vechiul ulei se adauga o solutie speciala se lasa motorul 5 min sa functioneze dupa care se goleste se lasa sa se scurga bine(eventual se mai ''spala'' o data)si abia dupa aia se pune noull ulei(binentzeles si dupa schimbarea filtrului) daca vrei ca uleiul sa fie curat ,fara impuritati si urme de la cel vechi.Eu asa fac de fiecare data ptr ca de exemplu eu folosesc 0w40 si e pacat sa strici uleiul inca de la turnarea in motor!In cazul cand nu iese tot uleiul,exista o ''scula'' speciala care se baga pe la joja,nefiind necesar nici macar desfacerea busonului de la baie,sau alt sistem vacumatic care extrage ultima picatura de ulei.Repet!-toate astea daca ti la motorul tau!-daca nu....poti sa schimbi uleiul si pe santz!
- ToX
- ****
- 1,301 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,301
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
pai ce impuritati...din moment ce motorul este echipat cu FILTRU de ulei, se presupune ca impuritatile raman acolo...right ? da...poti sa faci un engine flush, dar asta nu la fiecare schimb de ulei, si in conditiile in care ai motoru in mintile lui, si dupa 1000 km parcursi scoti joja tot cu ulei nears, si nu negru
- parasutistul
- **
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
1000 de acord!dar eu schimb la 15000 (desi se spune ca cu 0w40 Mobil1 poti merge 20000 chiar)iar filtrul de ulei oricat ar fi de performant nu filtreaza tot si sa nu uitam ca se mai formeaza niste depuneri in baie pe care sonda (''sorbul''pompei de ulei)nu le aspira tot timpul!Cat despre spalare nu este contraindicat sa o faci la fiecare schimb mai ales daca nu depasesti cateva minute de functionare si nu depasesti 1500 rpm!sa nu uitam ca vorbim totusi de motoare pe la 200000 de km si vorba aia!cum il ti asa il ai :)
16valve
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1992 C20XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2006
- Mesaj Privat
alex_z0ne a scris:Ulei 15w40 CAstrol GTX ca nu am gasit mobil 1, si am pus si niste aditiv 2+2 . nu e bine aSa????
Dragii mei,
Nu mai bagati aditivi in masini ca le stricati. Aditivii sunt o porcarie, cel putin pentru masini de genul astora. De ce?
Sunt pe baza de teflon, fac pelicula pe motor, iar la turatii mari se inging piesele motorului, din cauza peliculei nefacandu-se bine ungerea, uzura fiind implicit mai mare.
Daca bat tachetii, ori ii schimbi, ori ii cureti, oricum nu e decat un inconvenient sonor, nu afecteaza functionarea masinii.
Citeste la categoria Service-uri postul meu legat de Service CAPRITA. Cretinii de acolo mi-au bagat si mie aditiv, si m-am chinuit dup-aia sa-l scot, schimband uleiul.
Aditivul e o solutie de ciocanar, bruta; e recomandat doar la motoare foarte uzate si care nu merg in forja, cum merg majoritatea Calibrelor.
Succes!
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
@parasutistul si @ToX
ma vad nevoit sa repet...tachetii sunt cei care se incarca cu ulei iar culbutorii actioneaza ca o presa peste tacheti si supape(cu arcurile aferente) ...poate va lamuriti cu pozele astea
@16valve
omule...mai usor cu scrisul ala ca mi-am distrus ochii ...gaseste si tu alta modalitate de a te face inteles ...si uite'asa...io o sa-mi pun duralube in motor ...diferenta este ca acesta este un tratament de motor si nu un aditiv cum spui tu.
ma vad nevoit sa repet...tachetii sunt cei care se incarca cu ulei iar culbutorii actioneaza ca o presa peste tacheti si supape(cu arcurile aferente) ...poate va lamuriti cu pozele astea
@16valve
omule...mai usor cu scrisul ala ca mi-am distrus ochii ...gaseste si tu alta modalitate de a te face inteles ...si uite'asa...io o sa-mi pun duralube in motor ...diferenta este ca acesta este un tratament de motor si nu un aditiv cum spui tu.
- parasutistul
- **
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
Exact ce spuneam eu-astia sunt aia care seamana cu un ''nebun'' de sah asa aveam si la 8 valve la Kadett Gsi.O sa revin insa cu poze fiindca am o chiulasa desfacuta de V6 ca sa vezi ca la V6 nu e asa acolo cama axului calca exact pe piesa care se incarca cu ulei (si e ca un piston fara biela-parerea mea este ca in acest caz culbutorul se incarca cu ulei)exact ce ziceam mai sus!O sa revin cu poze si atunci poate o sa intyelegeti ce vreau sa zic
- parasutistul
- **
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat
[URL=http://img419.imageshack.us/my.php?image=culbutor3qz.jpg][IMG]http://img419.imageshack.us/img419/5959/culbutor3qz.th.jpg[/IMG][/URL] -asta e piesa imediat sub cama axului [URL=http://img378.imageshack.us/my.php?image=axe22ki.jpg][IMG]http://img378.imageshack.us/img378/4029/axe22ki.th.jpg[/IMG][/URL] iar aici se poate vedea cum sunt puse axele cu came.Deci cum iti spuneam,la V6 spre deosebire de 8 valve sau 16 valve cama axxului cu came calca direct pe piesa care se umple cu ulei...''now you know what i mean? :D '' (sper sa mearga link-urile spre poze)
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
parasutistul a scris: -asta e piesa imediat sub cama axului iar aici se poate vedea cum sunt puse axele cu came.Deci cum iti spuneam,la V6 spre deosebire de 8 valve sau 16 valve cama axxului cu came calca direct pe piesa care se umple cu ulei...''now you know what i mean? '' (sper sa mearga link-urile spre poze)
vezi cu linkurile alea ce faci...poate vedem si noi pozele pana la urma
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
- parasutistul
- **
- 266 mesaje
- din 12 Mai 2004
- Calibra 1994 C25XE V6
parasutistul
- Mesaje scrise: 266
- Locatie:
- Masina: Calibra 1994 C25XE V6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat