Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
merci de raspuns! totul e la locul lui in compartimentul motor. cu valva de purjare presupun ca te referi la "chestiuta" neagra electromagnetica de pe conducta albastra de alimentare, de langa amortizorul drept. Tacane usor si aia, dar prea incet, tacane cam ca injectoarele ca si ... volum.

Ce am eu e clar din motor. M-am bagat si sub ea, nu are scut si se aude chiar mai clar pe langa bloc, pentru ca nu se mai amesteca cu zgomotele de injectoare si valva purjare.

M-ar ajuta daca ar sti cineva pe unde urca uleiul catre axele cu came si daca e posibil ca acele canale sa fie infundate.

@2kappa. Deci lucrurile s-au desfasurat cam asa:

Inainte sa schimb distributia (care nu era extraordinar de slaba) prin sept sau oct, mi s-a aprins intr-o dimineata becul la ulei, la o urcare de bordura, cand motorul s-a subturat putin. Am dus-o de urgenta la service si i-am rugat ca odata cu distributia, daca tot se desface motorul, sa-mi curete si baia, sorbul, sa inlocuiasca simeringul de la arbore si sa verifice pompa de ulei. Mi-au si inlocuit nu-stiu-ce supapa la pompa de ulei. Adica le-am zis sa inlocuiasca in pompa tot ce se poate inlocui, chiar daca nu e stricata si fara sa iau alta noua ca e a dracului de scumpa. I-am rugat sa faca toate astea pt ca avusese si garnitura de la distributie perforata cu ceva timp inainte => spuma in ulei. Deci... sa fie curat.

Beleaua e ca nu auzeam tachetii inainte din cauza distributiei proaste. Cu distributie noua si Mobil 1... se aud perfect. Inainte aveam GM Rahones2 5W40.


Ultima modificare facuta de PunctAlbastru la Sam 01 Mar, 2014 7:45 pm, modificat de 3 ori in total
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ai facut si vreun test de presiune ulei motor ....cum a facut colegul 2kappa? Cred ca relevant.
Ai vreo filmare sa auzim zgomotul?
Cu circuitul de ulei la axele cu came cred ca e mai usor sa studiezi un bloc motor si o chiulasa undeva pe la dezmembrari...
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Poti sa pui un deget pe prima cama, daca ai ulei cat de cat atunci ajunge ulei la toate dar nu se stie daca suficient. Pai daca nu ai avut dezastrul p care l-am avut eu sau nu esti nici pe aproape, atunci nu sunt infundate orificiile care din cate stiu, nu poti sa le desfunzi decat demontand practic tot motorul (nu am vazut inca sarpe pt canale ulei). Daca te referi cum ca daca exista posibilitatea de a monta un alt manometru peste cel prevazut de fabrica, nu exista, Lucrurile sunt clare: ai 1,5 bari la 90 grade, ai presiune pe rampa. Nu, atunci e ceva bulit sau infundat. Eu am scos pret de 10 minute mizerie din sorb. Lovit de un lemn, bagat cu presiune motorina, si tot asa. Unii ard sorbul dar mizeria tot acolo ramane. La final, proba orala isi spune cuvantul, buson la buson sa treaca aerul ca-n branza.
Bafta!

LE. exista posibilitatea infundarii cu silicon dupa cum banuiesti dar nu trece proba cu manometrul, asa ca fa o proba, cat poate sa coste, 20 de lei ca la voi nu se desface bara.
pompa de ulei se masoara cu lera si micrometrul, sa fie in toleranta admisa iar capacul sa fie ok.


Ultima modificare facuta de 2kappa la Sam 01 Mar, 2014 8:05 pm, modificat de 4 ori in total
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
catastefan, test cu manomentrul nu i-am facut, dar ... as inclina sa cred ca pompa e in regula, fiind refacuta/verificata de curand.
In plus, dupa faza cu distributia, i-am mai schimbat eu singur o data uleiul la vreo 3-4000 de km. Pentru ca nu m-a incantat engine flush dupa faza cu spuma si am zis sa-l curat totusi cat mai bine. Era bineinteles, negru, dar fara "mal". Partea proasta e ca in filtru am gasit vreo doua bucatele de silicon din ala pe care il pun mecanicosii pt etansare. De aici inclin sa cred ca am ceva canale infundate si ca de fapt nu tachetii sunt neaparat de vina.

2kappa, camele as zice ca au ulei, mai ales ca axele si interiorul chiulasei par mai curate de cand cu Mobilu. Dar vorba ta, de unde stii cat ulei inseamna suficient?
Am inteles. O sa fac totusi un test cu manometrul, Merci!
Skip ads

  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Urat scenariu asta cu gasket-ul...cel mai urat cred. Sa nu spui ca mecanicosii ti-au pus si tie dupa schimbare distributie, la capac distributie , la sorb, la capac culbutori...si-or mai fi altele? Se vede ceva gasket cu ochiul liber pe acolo?
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Dap... Trebuia sa ma duc cu filtrul la ei sa-l manance? Trebuia...
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Asa aveau si ale mele ulei pe ele dar concret nu aveau presiunea necesara. Dupa curatare, cand desfaci busonul, se aude ca un aspirator de ulei acum. De fapt asa este normal. Ai grija ca la sorb ai un oring, si eu am avut supriza sa fie tencuit cu ,,putin" silicon. Cat costa un oring? 2-3 lei? ,,mii de mecanici" am mai afirmat eu odata, din zugravi sau croitori, prin reconversie au ajuns ,,mecanici" Ce stie zugravul de etanseitate sau presiune? El da cu putin ipsos si gata. In schimb imi place: te asteapta cu sticla de bere si carpa murdara in maini...vai cat am muncit si ce am gasit si ca mai trebuie bani. Luati aminte, sa nu mai plecati niciodata de langa masina. Lucruri dubioase poti sa afli daca mai lasi si camera pornita.
Am vizionat si eu filmulete cand pleaca omul si ei turnau pilitura sau eu mai stiu ce in motor.
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Am facut azi test cu manometrul. Cost 50 de lei!

~3.5 bar la relanti cu motorul cald, ~ 5 bar pe la 2000 de ture. Oare e "safe" sa presupun ca ajunge ulei la tacheti? Data fiind apropierea dintre punctul de unde s-a luat masuratoarea si axe? Uleiul are in jur de 1000 de km.

Deci raman... tachetii ?
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Cam umflat pretul dar nu ma mir. Presupun ca au folosit manometrul fara supapa, adica presiunea in timp real si nu cea mai mare dupa care se blocheaza. Eu zic ca este safe daca ai 3,5 bari la ralanti cca 800 rpm timp de cateva minute cu motorul la 90 grade. Este mult prea mult peste ce am vazut si am auzit si asta nu poate sa inseamne decat ca pompa este foarte buna.
Eu nu m-as incumeta sa schimb tachetii. In orice caz ei nu mor toti odata ( nu de alta dar costa ceva si mai sunt cativa care au inlocuit si nu era de acolo).
Ai facut inregistrarea?

http://www.youtube.com/watch?v=wtfcBCRASTg
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Presiune mare mai poate insemna si ca "refularea" pompei e blocata, sau acele canale despre care e vorba. Sau nu?
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Totul este posibil. Nu cred ca producatorii si-au imaginat ca un fabricant recomanda schimb la 30 mii de km. Nu cunosc circuitul exact dar cred ca daca presiunea este mare la sonda atunci ea corespunde si la axe. In fine, este greu cu presupusul atunci cand nu stai in fata masinii. Sunt o mie de posibilitati mai ales cand nu cunosti fostul proprietar sau istoria masinii. Din cate am inteles, masina este recent cumparata.
Ca idee: cumnatul cumpara o masina la 18 mii km, o vinde la 80 unui prieten, prietenul o vinde la altul si tot asa pana la 130 mii. Toti oameni cu parale care au pus ulei sintetic Numai CASTOR si la timp, maxim 10 mii. Ultimul proprietar a avut surpriza ca i se aprinde becul de ulei. Cand desface...ceva de genul cum am avut eu. Mal, pamant si steril.

,,Supapa de siguranta
Pompele de ulei sant astfel dimensionate incat la turatii joase de functionare ale motorului sa asigure toata cantitatea de ulei necesara ungerii suprafetelor in frecare. La turatii mari, pompele furnizeaza o importanta cantitate de ulei in exces, ce produce cresterea presiunii in instalatia de ungere.Pentru protejarea sistemului de ungere de crestrea presiunii, se introduce in circuitul de refulare al pompelor o supapa de siguranta, care mentine o presiune constanta in circuit, intr-un domeniu de turatie si temperatura mai larg, deviind excesul de ulei spre baie sau inapoi in circuitul pompei.
Se apreciaza ca la temperaturi de 70 – 80 grade Celsius, considerata optima, presiunea in circuitul de ulei poate fi acceptata in limitele 2 – 5 bar.
De obicei supapele sant montate in corpul pompei de ulei si sunt prevazute cu arcuri tarate si uneori reglabile."

La noi minima este de 1,5 bar
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Pai pompa a fost "refacuta" odata cu distributia (cam 10.000 de km). Faza e ca azi la "examen", motorul nu mai tacanea decat ft putin. Adica la minim. Are momente cand tacane mai tare. Si mai des in scaderea de turatie. Gen, schimbi viteza mai batraneste, pana o cuplezi pe urmatoarea, in timpul cat scade turatia, se aude clar tacanitul. Admisia se inchide, motorul merge mai "in soapta", se aude mai clar tacaneala. Sunt curios daca si in momentele de turatie constanta cand tacane mai tare are tot 3.5 bari. Din pacate face urat cand vrea el si nu cand mi-ar placea mie.

Daca era blocata refularea, ma gandesc ca deja crapa pompa pana acum, in 10.000 de km. Zic si eu... Necunoscator.

O sa fac un film si daca se distinge zgomotul, postez. Zic "daca" pentru ca nu se compara cu e in filmul de mai sus. E mult mai bine.
Skip ads

  • postolache.andreii

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2003 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2011

  • Mesaj Privat
salut PunctAlbastru, despre ce motor este vorba? si ar fi extraordinar sa pui si un filmulet. Tachetii eu zic sa nu ii schimbi deocamdata, eu sunt unul dintre cei care si-au schimbat tachetii crezand ca ei sunt motivul pentru care imi tacane motorul dar se pare ca nu ei erau de vina, am investit multi bani in motor sa il fac mai silentios si degeaba, a mers linistit un timp dupa care a revenit tacaneala.

https://www.youtube.com/watch?v=W3TOYxQadpU - asa facea inainte sa ii dau jos chiuloasa si sa ii schimb bolturile la 2 pistoane
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
@postolache.andrei motorul e Z12XE. Jur ca sper sa nu uit sa ii fac maine film. Very Happy

Ma foarte indoiesc ca e vb de bolturi. In turatie se aude foarte bine, dispare orice tacanit peste 2000 rpm. (Sau zgomotul motorului il acopera). Dar daca ar fi fost bolturi, presupun ca s-ar fi auzit in turatie mult mai urat.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
@PunctAlbastru...azi am schimbat si eu uleiul si filtru. De curiozitate inainte de operatie am pus manometrul fara supapa....am incalzit motorul la 90 de grade- presiune 3 bar ( ulei 5W30 Mobil 1 ) cu uleiul si filtrul vechi
- de azi am trecut la 0W40 Mobil 1 ---presiune la 90 de grade 3.5 bar.
La 90 de grade turat la 3800-4000 rpm presiunea nu creste mai mult de 4-4.5 bar deci supapa de siguranta isi face treaba.
Asta iarna auzeam si eu tachetii tacanind la pornire timp de 15 secunde pana se umpleau. O sa ii verific si curat cand mai scoate soarele fata la noi.

In rest asteptam vesti...filmari de la tine.
Lasa tachetii tocmai la urma. Multi i-au schimbat degeaba.
  • postolache.andreii

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2003 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2011

  • Mesaj Privat
PunctAlbastru a scris:@postolache.andrei motorul e Z12XE. Jur ca sper sa nu uit sa ii fac maine film. Very Happy

Ma foarte indoiesc ca e vb de bolturi. In turatie se aude foarte bine, dispare orice tacanit peste 2000 rpm. (Sau zgomotul motorului il acopera). Dar daca ar fi fost bolturi, presupun ca s-ar fi auzit in turatie mult mai urat.


in momentul de fata nici la mine nu se aude in turatie, in schimb la relanti se aude destul de bine. chiar sunt curios cum se aude la tine, deci sper sa nu uiti de filmare Smile
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
la fel e si la mine. nu se aude la turatie, aceeasi banuiala cu bolturile. si ft insesizabil dupa ce se incalzeste
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Cu motorul rece, abia ce cazuse relantiul din 1200 sau cat are cand porneste...

https://www.youtube.com/watch?v=wiZVOkMIMYs


cu motorul cald, dupa cativa km:

https://www.youtube.com/watch?v=FtJDwrZPb28

A se observa mai ales perioadele de scadere a turatiei.
  • postolache.andreii

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2003 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mar 2011

  • Mesaj Privat
se aude destul de rau, din punctul meu de vedere nu tachetii sunt de vina, mai jos e problema cred.
  • PunctAlbastru

  • Mesaje scrise: 293
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2013

  • Mesaj Privat
in realitate se aude incetisor la rece si foarte incet la cald. E filtrul audio al telefonului care taie zgomotul de fond si probabil te pacaleste. Dar chiar si asa ma calca pe sistem.

De cand are 0W40 nou, restul de tacheti au tacut. Ceea ce se aude, dupa ritm imi pare a fi unul singur.

Voi vorbiti serios ca ar putea fi boltul pistonului? Nu prea suna ca si cum e din inima motorului. Si daca era bolt, cum ar fi facut la 4000 rpm?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa
  3. Corsa C/Combo C

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR