Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Ai reusit ceva cu rezistentele alea?
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
NU, ca nu am avut timp... Cenzurat
Daca Sambata asta imi fac putin timp, ma apuc. Daca nu, neaparat saptamana viitoare in weekend.

Dar e rau cu clima pe caldurile astea. Am pornit A/C-ul si m-am tarat prin oras cu 1-2-3 si tot asa cu mers in coloana pana am ajuns cu apa la 98 pe ceas (101 real) culmea parca nici nu-mi venea sa cred ce vedeam pe ceasul de apa. Asta in mod clar nu e de bine pentru motor, trebuie sa rezolv cu rezistentele alea de pe ventilatoarele din fata masinii si asta cat mai curand.
  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
http://www.iovi.ro/blog/aer...za-corespunzator/ curioasa treaba trebuie sa functioneze amandoua ventilatoarele din fata! Cred k cu 2 ventilatoare allways on nu ar mai fi probleme! Ce parere aveti?
  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Ma refer cand ac este on! Scuze ca postez de 2 ori dar is de pe telefon si nu pot sa modific!
Poate ma luminati si pe mine k eu deja am inceput sa o incing bine!
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pai iti spun eu care e parerea mea. Primul ventilator porneste 'always on' cand cuplezi A/C ul si al doilea porneste doar cand primul nu mai e suficient. Vezi in topicul de aici cum e gandita toata treaba.

La mine, tinand cont ca masina a fost la un moment dat lovita in fata de unul din fostii proprietari de pe brief ventilatorul 2 are in rotor ceva bucati de ceva (nu stiu ce, dar se aude ca agata/zgârie cand acesta se invarte) deci acolo e ceva care blocheaza mecanic rotorul. Am vazut ca uneori porneste... dar nu e in regula asa, sa mearga doar cand vrea el.

Saptamana asta nu am avut timp, dar in max. 7 zile desfac tot ce e acolo ca deja ma calca pe nervi chestia asta.

O sa revin cu amanunte.
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Eu am depistat ca aveam probleme la rezistenta de la ventilatorul mare de la motor , ventilatorul mergea doar pe treapta 1 si treapta 3, si asa am aflat ca ventilatorul de la motor are 3 trepte de turatie
L-am schimbat si cred ca am rezolvat problema legata de functionarea corecta a ventilatoarelor
Am mai schimbat si termocupla.... am pus una de la motorul de 2,2 care porneste cu 2 grade mai devreme (98,103,107 - in loc de 100,105,110)

La mersul fara ac pornit pot sa zic ca sunt multumit , prin oras nu prea trece acul din bord de 92-93 de grade, dar inca nam ajuns sa urc vreo panta pe caldurile astea
La mersul cu ac pornit in schimb ajunge la 95-96(mai greu ca inainte ce-i drept), dar se pare ca nu prea mai urca 98-100 (dar nui timpul pierdut...)

Acum cred ca ar mai fi necesar sa schimb termostatul cu unul care deschide la 82 de grade
@ahappyuser - poti sa dai mai multe detalii despre termostatul care l-ai pus tu , cum sa cer la magazinul de piese...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Hmm, ca sa aiba 3 trepte de turatie ar trebui ca rezistenta lui sa aiba un fir in plus, sau sa fie alimentat dintr-un montaj care sa-i dea o tensiune variabila. Adica acum la tine ai o turatie pe treapta 1, una putin mai mare pe treapta 2 si o a 3-a turatie de maxim in treapta 3 ?

Fix acolo la 98-100 e problema cand mergi cu A/C pornit, sta ce sta acolo... si iti da impresia ca sta la limita, iar cand trece de pragul asta o taie in sus la 105 direct de nu stii cum sa mai opresti pe dreapta sa deschizi capota. Cu capota deschisa si motorul la relanti temperatura scade destul de repede.

Termostatul meu este EPS de 82 grade C si e pentru o motorizare 2.0Turbo benzina pentru SAAB. Pe atunci, l-am cumparat de la Unix Auto. Garnitura exterioara din cauciuc am refolosit-o, fiind cea de la termostatul original de 85 grade C.
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Da exact asa functioneaza , si eu m-am mirat. Nu stiu cum primeste el turatiile , dar asa merge acum, in 3 turatii
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
cerebell86 a scris:Ai reusit ceva cu rezistentele alea?

DA, le-am schimbat in weekend-ul asta. Am taiat rezistentele vechi si am pus unele de pe motorizari pe benzina. Oricum, la ambele ventilatoare fata nu-mi mergea viteza mica. Rezistentele erau strapunse. Am demontat ventilatorul cel din fata de pe partea soferului, avea ceva bucati de fier prin el care blocau rotorul. Sunt niste distantiere de metal in forma de U care se monteaza intre magneti ca sa-i tina ficsi chiar daca ei sunt si lipiti, iar astea la primul soc frontal se desprind si umbla aiurea prin motorul ventilatorului. Uneori ventilatorul-fata de pe partea soferului facea zgomote ca naiba cand se rotea, iar uneori se bloca si nu mai pornea deloc. Daca-l invarteam fortat pocnea ceva in el apoi o lua. O sa revin cu ceva poze. La desfacere am maltratat siguranta de pe elice, noroc ca mai aveam una cumparata anterior cu un alt ventilator care avea o paleta rupta. E inginerie curata fixarea cu siguranta a elicei de plastic pe motorul ventilatorului. M-am certat cu tata care e inginer proiectant si nu intelegea cum sta siguranta aia, imi tot spunea ca la celalalt ventilator din fata ea sta gata sa iasa afara si ea defapt era fixata pe pozitie. Greu cu montarea ei... se baga siguranta, se roteste de ea 10grade, apoi se roteste de elicea din plastic inca 10 grade si in acest timp se tine cu un cleste-ceva de axul rotorului. La un moment dat am crezut ca nu o sa reusesc remontarea elicei cu siguranta aferenta la locul ei.

Cand sa remontez, m-am trezit in situatia de a nu mai putea continua ca piesele ce compun traseul de aer sunt cu urechile rupte si nu le pot potrivi. Vechiul proprietar a lovit usor masina in fata fix acolo unde trece traseul de aer, iar eu la randul meu am lovit-o usor tot acolo. Rezonatorul are urechea rupta, furtunul intermediar care intra in rezonator e rupt la una din striatiile alea care le are, furtunul de sorb aer are rupte ambele urechi de fixare si nu-l pot monta. De la vibratii mi-a lovit in celulele de sus de la radiatorul de A/C si pe unele le-a indoit irecuperabil. Am gasit o gramada de pietricele in celulele radiatorului de A/C si cand l-am suflat cu aer comprimat la 4,5-5bari a iesit un praf din el de-ai fi zis ca a luat foc motorul. Am indreptat cat am putut din celulele indoite ale radiatorului de A/C ca sa treaca cat mai mult aer prin el spre cel de racire apa. Am mai constatat ca radiatorul de A/C acopera COMPLET si intercooler-ul, pai si cum sa nu traga motorul asta ca o caruta atunci cand se incalzeste, daca intercooler-ul nu este racit direct de aerul din fata ? Mai mult, la asa design neproductiv asa cum l-a gandit Opel intercooler-ul devine mai eficient atunci cand pleaca radiatorul mare din spatele radiatorului de apa si care actioneaza pe 90% din suprafata intercoolerului, deci acest ventilator are un rol vital atunci cand se incalzeste motorul.

Cateva intrebari : la mine radiatorul de A/C este Harrison si este curbat sus, respectiv jos. La voi tot Harrison e si tot curbat ? Ma uit la el si nu-mi explic care este logica pentru care l-a fabricat Harrison asa curbat ?

Maine dimineata o iau la rand prin dezmembrari sa imi iau piesele compromise de la traseul de aer, cel pâna la intrarea in filtru. Am mai observat ca mi s-a gaurit undeva dedesupt in zona cu falduri furtunul care vine din admisia superioara (nepresurizata) si coboara pana la intrarea in turbina. Cred ca am cateva mii de km cu el asa, va trebui sa mai fac o curatare de inetrcooler ca probabil iar e plin de ulei+praf pe interior (in celule).


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Lun 08 Jul, 2013 1:05 am, modificat de 9 ori in total
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce firma e producatoare dar din 2 radiatoare desfacute de mine ambele au fost curbate unul mai rau (masina sigur a fost lovita in fata si de mine si inainte) si unul mai putin
Dar totusi nu cred ca erau de fabrica asa .... E cam mare coincidenta, cam toate au prezentat urme de lovire in fata, chiAr si a ta dupa cate spui.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
As vrea sa mai adaug ca primul lucru dupa ce cumperi o masina cu motorizarea asta (X17DT/TC4EE1) pe langa rectificarea pastilelor din chiuloasa mai trebuie schimbate si rezistentele care sunt arse pe ventilatoarele care participa la racirea motorului. Astea se pare ca cedeaza in timp si trebuie inlocuite. Aaa, si sa nu uit... mai trebuie schimbat si un furtun subtire de apa, cel 'thermostat bypass'.

In rest... motorul asta Isuzu X17DT/TC4EE1 este econom si extraordinar de fiabil.
  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Si la mine e stramb radiatorul d clima! S-ar putea sa scot o perla acuma dar nu ma prea pricep asa k va zic si voua ce mi s-a zis si mie! Cica rola de la pompa d injectie ar trebui data cu 4-8 grade inapoi cand se pune distributia! De acolo cica se incalzeste apa si consuma mult masina sau scoate fum! Ce parere aveti despre asta si app de unde sa gasesc rezistente din alea k sa schimb si eu!
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu fa chestia aia, pentru ca asa îi modifici avansul la pompa de injectie. A umblat cineva acolo la a ta ? Sau cand o avea fostul proprietar ?

Tine cont ca reglajul avansului pompei de injectie se face corect doar folosind un ceas comparator si cu el se fixeaza pompa de injectie la valoarea din manualul de reparatii.

La mine am vazut ca e mai bine cu temperatura motorului de cand am schimbat rezistentele la ambele ventilatoare din fata radiatorului de A/C, i- am indreptat aripioarele strambe cat sa treaca ceva aer si prin ele, l-am suflat complet de praf, i-am scos pietricelele si alte mizerii ce erau prin el.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Atasez si cateva poze cum arata radiatorul de A/C la mine :

- imediat dupa demontare

- dupa curatare cu aer comprimat si indreptarea aripioarelor indoite, dar inainte de demontarea traseului de aer de la sorb pana in filtrul de aer

Initial cand am vazut cum arata radiatorul de A/C (curbat stanga-dreapta) si asa cum e el patat in partea de sus-dreapta acolo unde nu mergea ventilatorul de racire deloc mi-am zis 'gata, am pus-o ca e gaurit radiatorul de A/C si curge' dar am facut un test dupa remontarea ventilatoarelor, baga rece pe A/C on si nu se vede ca ar curge pe undeva). L-am lasat asa deocamdata. Am remarcat ca era mai multa mizerie (praf/pietricele) acolo unde nu-mi functiona ventilatorul de pe partea soferului).

Ventilatoarele fata, dupa demontare si inainte de schimbarea rezistentelor

Ventilatoarele fata, dupa schimbarea rezistentelor si desfacerea/repararea celui de pe partea partea soferului


Asa cum se vede in poza de mai jos, eu am rupt plasticul care acoperea gaura respectiva, acel plastic era predecupat de fabricant si nu stiu de ce nu l-au rupt ei din start ca pe acolo mai intra unpic de aer pe la celulele inferioare ale radiatorului de A/C:

Ambele rezistente de la ventilatoarele din fata erau arse, din una curgea un praf fin gen siliciu. Pretul pentru una din rezistente a fost 30lei, cealalta am luat-o cu tot cu ventilator dar avea o elice rupta si pretul a fost de 50lei.

Firele le-am cositorit, nici macar nu le-am rasucit una cu alta, iar peste am pus varnish termocontractibil. Voi vedea daca tin lipiturile, eu sunt optimist. Cositorul a fost unul industrial, special pentru industria auto. Firele le-am taiat cat mai departe de baza rezistentelor care se incalzesc cand functioneaza ventilatoarele.

In urma cu 2 zile erau 29 grade C afara, mergeam prin oras si apa in bord a ajuns la un moment dat la 92-93 grade C, moment in care am pornit A/C-ul special ca sa vad daca acul se duce in sus (inainte imi urca pana la 96-97 grade C si acolo statea cat statea... apoi eventual decola peste 100 grade C daca nu decuplam A/C-ul) si mare mi-a fost mirarea sa vad cum in 5min mi-a coborat apa la 85 grade C si mai sus de 88 nu s-a mai dus cu A/C-ul cuplat permanent. Deci acum e mai bine, o mai testez eu in lunile de vara ce urmeaza.

Ce am mai observat :
- la mine cand cuplam A/C-ul, imi pornea ventilatorul din fata radiatorului de A/C cel de pe partea pasagerului si cel din spatele celui de apa. Si culmea, viteza 1 a lui era arsa. De aici deduc ca cineva a modificat ceva in partea electrica ca sa se poata folosi A/C-ul fara sa mai demonteze bara fata/traseul de aer/traversa si sa schimbe ventilatorul cu unul nou. Mult mai ieftin sa modifici asa, mai occidental... oricum masina urma sa intre la vanzare. Va trebui sa gasesc eu unde este modificarea asta si sa remediez.

Ce nu am ajuns sa verific:
- inca nu am testat cu sunt direct pe pinii termocuplei daca acum imi merg corect vitezele pe cele 3 ventilatoare. Va trebui sa testez fara A/C cuplat, cu A/C cuplat, si sa verific cumva direct pe mufa daca functioneaza pompa electrica auxiliara si sonda aia de la baza radiatorului de racire apa care iti decupleaza automat A/C-ul daca apa din radiator e prea fierbinte.
  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Eu tind sa cred k la mine a fost umblat pe la pompa aia de injectie deoarece am si consum mare cate fum si am 600 d turatii la relanti! Cand mai pornesc si ac ajunge la 550 si trepideaza de ma scoate din sarite!

Rezistentele le-ai cumparat second ma gandesc? Is curios cum functioneaza acum ventilatoarele la tine!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,666
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Da, rezistentele trebuie luate pe SH, ca altfel sunt 350lei bucata !

La motorul tau la reglajele de relanti sigur s-a umblat, dar in locul tau eu as verifica daca mai ai protectia pe surubul de debit. Nu stiu... parca te-am mai intrebat asta, nici nu mai stiu exact. Tie iti tzacane motorul mai tare, in general ? Din ce-am citit eu, un amestec sarac e cel mai periculos pentru ca duce la supraincalzirea motorului cu topirea pistoanelor dar si un amestec prea bogat de carburant duce la incalzirea motorului. Daca debitul este cel corect si doar avansul nu este reglat corect, asta are legatura doar cu :
- pornirea (mai usoara la avans prea mare)
- consumul (mai mare la avans prea mare)
- sunetul motorului (la avans prea mare: motorul tzacane mai tare pana se incalzeste, trage bine la ture mici dar nu simti ca trage liniar sau mai bine ci doar iti urla mai tare cand il urci la turatii mai mari)
- noxele (fum negru in mers la orice accelerare la avans prea mare, fum alb la avans prea mic cu trepidatii+balbaiala la pornire)

Cand imi fac ceva de timp, o sa testez manual la a mea vitezele direct pe pinii termocuplei.
  • MagNus55

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 X16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2013

  • Mesaj Privat
am si eu o vectra b `96 1,7td si de curand am ajuns la 350k, nu stiu de ce de vreo 2-3 luni nu mai trage cum trebuie, turbo se simte de pe la 2500rpm incolo, in mers cand sar de 4000rpm scoate un fum negru abundent si consuma cam mult ulei! se intampla sa mi se duca turbo-ul sau care ar fi problema!? stie cineva sa ma lamureasca?
  • mirel2788

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1996 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Am un vectra b 17 dt porneste foarte usior ulei nu mananca problema ca imi intrerupe la relanti de tras imi trage scoate fum negru la turati cam mult la toba are miros intepator.su se incalzeste apa lai ales la pante 95,100 . la ponpa cred ca sa umblat nu mai are siguranta la siurubu de debit.poate ma ajuta cineva cu un sfat care a mai patito
  • mirel2788

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1996 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Daca are cineva probleme cu racirea la vectra b 17dt isuzu pot oferi sfaturi eu am rezolvat problema
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Pai spune cum ai rezolvat ....
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR