Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Asa e, 94lei o termocupla aftermarket pe Behr si 108lei una pe Hella, totusi eu am comandat una pe original la 194lei. Vine in doua zile insa nu ma incalzeste cu nimic pentru ca e foarte scumpa. Dar, inca o data, e de preferat sa nu incalzesti repetat si pe perioade lungi la peste 100grade C chiuloasa de pe motorul asta ca sunt sanse sa te lase. Ce sa mai zic ... eu i-am marit si puterea la motor asa ca chiar nu pot sa ma joc cu temperaturi de-astea de peste 100grade C in motor.

Acum am citi mai sus tot ce ai scris, la mine pleaca la 93-94 grade C prima treapta adica cele doua cel din fata partea pasagerului si cel din spate la radiator, apoi la 98 grade C am vazut ca mai e o treapta-ceva (ar trebui sa intre si al 3-lea ventilator cel din fata de pe partea soferului si toate trei sa se invarta pe viteza moderata) am vazut ca acolo se mai opreste acul odata si sta acolo iar pe urma coboara lent-lent la 92 grade C si apoi mai este pe la 104-105 grade C inca o treapta-ceva ca ar trebui sa intre toate ventilatoarele pe viteza maxima si la mine mergea la maxim doar cel care este legat pe senzorul de presiune freon in instalatie celelalte cred ca 'se odihneau' Smile .

La mine daca cuplez A/C-ul motorul merge mai rece cu 4-5 grade (adica 82-84 grade C) prin oras sau inafara, valabil si pe pante daca nu sunt ca cele de pe Transfagarasan. Acolo am vazut ieri ca am o problema si dupa ce-mi vine termocupla originala cea cu 4 pini pentru motorul cu A/C voi vedea daca racirea functioneaza asa cum este gandita de fabricantul motorului.
Skip ads

  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
la mine e problema cu treapta a doua care intra la 99-100 fara ac si pe la 94-85 cu ac pornit, trepta care cred ca e cea mai importanta pt racire, mai ales ca at nu imi functioneaza ventilatorul de care are cea mai mare nevoie, cel de la motor.....
si nu imi dau seama de ce nu merge, nu cred ca termocupla e de vina cel putin la mine, pt ca termocupla da treapta a doua , din moment ce porneste al 3 lea ventilator.....
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Stai asa, ca schema electrica e mai complexa. Cel de-al 3-lea ventilator participa la racire indiferent ca ai A/C cuplat sau nu, poate intra in actiune si daca ai doar presiunea mare pe instalatia cu freon, de exemplu. Nu trebuie sa ai motorul la 100grade, ca sa ma explic asa, el pleaca si doar daca presiunea e mare pe instalatia de A/C (vezi ca am mai postat intr-un topic deschis tot de mine exact cum zice in TIS ca e corect sa functioneze racirea la acest motor cu A/C de fabrica).

Acest al 3-lea ventilator este comandat suplimentar si de o sonda de presiune de pe instalatia de A/C.
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat termostatul si termocupla si s-a rezolvat problema cu supraincalzirea motorului. Cred ca temperatura de functionare e la jumatate, intre albastru si rosu. Mie imi sta la 95 pe caldurile acestea si la 90 iarna inainte sa schimb termocupla si termostatul. Mai creste peste 100, poate sa ajunga si la rosu in cazuri exceptionale dar scade repede (cam in 20 secunde) inapoi la 95.

Inainte sa schimb termostatul si termocupla, pe caldurile acestea, ajungea pe rosu frecvent indiferent ca eram in oras sau afara si greu tare scadea- ventilatorul pleaca, dar aparent prea tarziu ( chiar daca prindeam o vale si lasam frana de motor sau luam piciorul de pe acceleratie in linie dreapta ca se mai raceasca greu tare avea efect). Daca cuplam AC-ul era mai bine, datorita faptului ca ambele ventilatoare mergeau.

La mine termocupla a costat ~70 RON. Partea urata este ca cei de la service nu si-au dat seama ca e termocupla sau termostatul, au curatat doar cu spray contactele. A trebuit eu sa stau pe forum sa citesc ca exita termocupla / termostat si sa imi vina ideea sa le schimb.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu zic ca nu ti-ai rezolvat problemele ci doar ai ameliorat situatia.

Rezolvat este atunci cand la mersul prin oras nu mai treci de 92 de grade C si cu A/C pornit nu mai treci de 88 grade C. Si asta in cele mai calde zile din vara.
La 70lei e 'ieftina si buna' termocupla pe care ai cumparat-o, sper sa te si tina macar cativa ani ca daca nu va trebui schimbata inca o data.

Poimâine o sa pun aici codul si pozele cu termocupla pe original pentru cazul in care va mai vrea cineva pe viitor sa-si schimbe termocupla veche de pe masina cu una noua, originala.
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Stai asa, ca schema electrica e mai complexa. Cel de-al 3-lea ventilator participa la racire indiferent ca ai A/C cuplat sau nu, poate intra in actiune si daca ai doar presiunea mare pe instalatia cu freon, de exemplu. Nu trebuie sa ai motorul la 100grade, ca sa ma explic asa, el pleaca si doar daca presiunea e mare pe instalatia de A/C (vezi ca am mai postat intr-un topic deschis tot de mine exact cum zice in TIS ca e corect sa functioneze racirea la acest motor cu A/C de fabrica).

Acest al 3-lea ventilator este comandat suplimentar si de o sonda de presiune de pe instalatia de A/C.


stiu asta.... si am spus ca functioneaza termocupla pt ca ventilatorul al treilea porneste si cu ac oprit(adik e comandat de termocupla), iar in timpul functionarii am scos mufa la termocupla iar ventilatorul al 3 lea sa oprit(deci sigur el era cuplat de la termocupla)
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
mihaiadrian , ce spui tu ca se intampla si crezi ca e bine, e exact de ce ne plangem noi.......ca temperatura apei trece de 100 grade si se duce spre rosu , in aglomeratie in panta, exact cum spui tu in cazuri exceptionale. Mie mi se pare normal ca temperatura apei sa nu ajunga la rosu indiferent de vremea de afara ,ac pornit sau oprit, panta , sau aglomeratia din oras
  • mihaiadrian

  • Mesaje scrise: 632
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Daca vad ca iar imi face probleme, da o sa trec instant pe piese originale,de exemplu termocupla sa cupleze tot la 100 prima treapta( nu vreau sa ma gandesc cat costa ). De asemenea ma gandesc ca operatiunea de inlocuire a acestor 2 piese nu e dificila.

De asemenea cand am cumparat termocupla, am cautat la mai multe magazine, criteriul fiind temperatura. Vreau sa va zic ca la un magazin am gasit o termocupla care cupla treapta 2 la 127 gradw. Va dati seama, 127 grade e enorm. Vanzatorul a incercat sa ma convinga ca e piesa originala, ca asa e bine, eu am zis nu multumesc.

Momentan eu sunt multumit.

Multumesc de raspunsuri.
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Sincer, eu va recomand calduros sa curatati radiatorul principal cu detartrant fara sa-l demontati de pe masina, iar apoi dupa spalare pe interior cu apa sa bagati si 2 ture de apa cu sare de lamaie 10%. Cu asta o sa vedeti imediat o schimbare in bine, apoi ar fi indicat sa folositi apa demineralizata si antigel cu silicati 40% antigel cu 60% apa si va garantez eu ca racirea va fi mai liniara (apa va creste mai lent si se va raci mai repede) iar daca considerati ca merita sa mai investiti 38-40lei intr-un termostat de SAAB turbo-benzinar la 82 grade C mai castigati 2 grade C ceea ce e un castig mare de temperatura la motorul asta.

In TIS am gasit exact cum este gandita sa functioneze racirea la motorul X17DT cu A/C, aici am explicat mai pe larg : https://www.clubopel.com/vie...95&highlight=
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
eu citisem si inainte asta, dar sti ce e ciudat? ca acolo spune ca prima treapta porneste si mai tarziu, adik la 100 grade , iar mie imi porneste la 95, iar la 100 porneste deja a doua treapta
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pai si nu am scris eu undeva mai sus, ca acul de temperatura are o abatere de 4-5 grade C, deci arata mai putin ?

Adica 95grade C la tine in bord e defapt 100grade C in realitate, respectiv 100gradeC la tine in bord e defapt 105grade C ?
La mine e mai mare abaterea, ca mie imi pleaca treapta I la 93grade C si a doua la 98grade C.

In plus, tine cont si de faptul ca senzorul de temperatura (din carcasa termostatului) cel care-ti da citirea pe ceasul de temperatura din bord are 16ani ! Deci precizia lui a scazut si ea in timp.

Eu am un termometru digital cu sonda exterioara (am dat 38lei pe el), o sa fac o masurare la a mea dupa ce montez termocupla originala si o sa vezi ce diferente sunt la temperatura din bord fata de temperatura reala a lichidului de racire din celulele radiatorului.

Asa ca aviz celor ce cred ca si-au rezolvat problemele daca apa nu mai trece de 100grade C pe ceasul din bord.
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
da , oricum ciudat mod de racire, dat de fabricat , mi se pare destul de tarziu sa porneasca ventilatorul da 100 grade..... da daca el asa a gandit asa o fi bine.....
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Se pare ca daca motorul lucreaza ceva mai cald (intre 90-100grade C) noxele sunt mai reduse si consumul de carburant e mai bun.
  • adrian terinte

  • Mesaje scrise: 1,240
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Fratele meu a avut 5 ani in spania o vectra b din 96 cu motor ca al vostru si ii statea apa tot la 105 grade si nu a avut probleme cu eu.A luato la 120.000 km si a vanduto la 240.000, la motor a schimbat doar distribitia si o singura data pompa de apa.

Eu cred ca asa sunt facute sa mearga motoarele aste,probabil de aceea au si alta garnitura de chiuloasa.


Aici era in mers normal la 100km/h pe loc drept fara pante si apa era undeva aproape de 100,in oras sau pe panta crestea rapid

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Probabil ca avea sonda decalibrata ca altfel îi ceda chiuloasa.
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Se pare ca daca motorul lucreaza ceva mai cald (intre 90-100grade C) noxele sunt mai reduse si consumul de carburant e mai bun.


asta asa o fi, dar chiuloasa ce spune la 100 aia de grade frecventa
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Azi a venit termocupla pe original, mai jos poze :



O sa revin cu înca un rând de poze dupa montarea ei, cu temperatura din radiator masurata cu un termometru cu senzor extern si ce arata ceasul de temperatura din bord la momentul cand cupleaza termocupla pe viteza 1 si probabil pe viteza 2.
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
vad ca pe ea scrie ca porneste la 100 grade prima treapta, adica o sa pornesca la 95 grade pe ceas ? adica diferenta de 4-5 grade de care spuneai tu?
mie la termocupla behr mi-a spus ca porneste la 95 de grade prima treapta, asta sa insemne ca porneste la 90 grade pe ceas......?
sau asta a ta originala sa porneasca chiar la 100 grade pe ceas....
astept probele sa vedem cum iti raceste
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu a fost o alegere inteleapta sa pui o termocupla care intra mai repede cu 5 grade C pentru ca ventilatoarele vor merge mai mult, vor solicita mai mult alternatorul si se vor uza mai repede decat a gandit fabricantul.

Un termostat care deschide la temperatura mai mica este o abordare mai buna, pentru ca deschide mai repede, apa ajunge mai repede in radiatorul mare, se raceste deja de la o teperatura mai joasa si deci motorul va merge cu 1-2 grade C mai putin prin oras. Tinand cont ca radiatorul principal al masinii are 16 ani, el este partial obturat de depuneri pentru ca nu a stat nimeni sa schimbe antigelul odata la 2-3ani asa ca primul pas este curatarea lui in interior. Apoi o curatare generala a tot ce inseamna conducte metalice din circuitul de racire al motorului cu apa+sare de lamaie. Eu asa am facut, e mult de munca, te murdaresti si te ranesti la maini, dureri de spate, te costa si ceva bani, dar are rezultatele asteptate.

Un ulei sintetic bun din gama 5w40 va ajuta si el la o racire mai buna a motorului, acesta fiind subtire e recirculat mai repede prin motor. Cuzinetii sunt raciti exclusiv cu ulei, ca sa dau un exemplu in acest sens.
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Nu am pus eu termocupla, asa era pe masina
iar la magazin cand am intrebat tot asa mia spus ca porneste la 95 fiind singura varianta(sau poate ca s-a exprimat ca porneste la 100 si se opreste la 95....si nam inteles eu)
cert e ca mie asa imi porneste la 95 prima treapta si parca asa spuneai si tu ca iti porneste(vorbesc de temperatura care o arata ceasul din bord )
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR