Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@mirel2788

Nu mai stiu exact ce marca era pompa de apa de pe motorul meu (parca una care incepea cu litera 'A') dar eu am schimbat-o cand aveam 186.000km in bord si pompa de apa era cea originala! Mai mergea (mecanicul chiar m-a intrebat daca nu vreau sa o mai folosesc ca-i facea el o garnitura, dar deja cumparasem alta noua SKF si am vrut neaparat sa o schimb) deci am schimbat-o ca a cedat garnitura de etansare intre pompa si blocul motor (nu facea zgomot, nu-i curgea presetupa, nu i se uzasera paletii).
Skip ads

  • mirel2788

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1996 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Am bagat termostatu vechi in apa clocotita siam constatat ca deschide greu si se deschide ft putin o sa iau unu nou sa vad diferenta
  • mirel2788

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1996 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Am schimbat termostatu cu unul nou de 85 am mers ceva prin orasul si am observat ca e mai bine ca inainte cand pornesc ventilatoarele se raceste mai repede mai urmeaza sa vad la panta cum sta temperatura o sa revin cu detali
  • ady_andrey74

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2014

  • Mesaj Privat
salut am si eu o problema de curand am cumparat un opel vectra b 1.7 td isuzu din 1996.problema este urmatoare imi porneste electroventilatorul cand ajunge pe liniile rosii .am crezut ca e termostatu de vina la scos si lam lasat fara,se incalzeste mai greu dar tot pe rosu porneste electro ventilatorul .daca ma puteti ajuta sa imi spuneti unde se afla termocula sau acel senzor care imi porneste electroventilatoru .multumesc anticipat.......... Smile
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Termocupla iti declanseaza releele care la randul lor iti cupleaza electric ventilatoarele. Releele sunt 6buc in cutia de relee cu capac negru din fata bateriei.

Termocupla este pozitionata sus pe radiator, desfaci capota si sus in dreapta pe radiator (montata inclinat) e termocupla BEHR (GM).
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salutare! Am probleme cu sistemu de racire in primul rand de cand am masina am achimbat furtune de pap de mi-au iesit ochii si banii din buzunar.Ieri am schimbat din nou furtunasu de tur si retur de la turbina prin care trece antigel si am observat ceva grav, mi se macina tevile metalice pe interior si pe interiorul furtunelor la fel se macina si se sparg. De cand mi-am cumparat masina antigelu din ea era o chestie maronie care se depunea pe interiorul vasului de expansiune ori de cate ori l-asi fi spalat, am spalat motorul cu apa normala inclusiv radiatorul din care iesea mal rosu-maroniu.Am schimbat antigelu cu unul rosu si in 2 zile devenea la fel si de vreo 3 ori cand am spatat radiatorul tot mal iese din el care ar fi problema?Am mai observat ca inclusiv pompa de apa se macina in sensu ca are mici gaurele pe palete si ultima problema ar fi ca i-mi face presiune mare in instalatie dupa un drum mai lung daca desfac busonul de la vasul de expansiune i-mi navaleste antigelul afara. Eu cred ca nu am folosit antigelul corect dar presiunea nu cred ca e de la garnitura de chiuloasa pentru ca motorul trage destul de bine(nu stiu daca asta are legatura).
Vreau sa am si eu antigelul limpede ca la o masina normala, va rog ajutati-ma!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Se pare ca :
- conteaza foarte mult câta mizerie e in fagurele dintre celulele radiatorul principal de apa (trebuie suflat cu aer comprimat la 5bari si scoase pietricelele din celulele lui), pentru ca degeaba iti merg toate ventilatoarele pe un radiator partial obturat
- obligatoriu trebuie sa iti functioneze toate ventilatoarele(pe ambele turatii) exact asa cum a gandit racirea motorului fabricantul masinii
- trebuie sa faci o curatare interna a circuitului de racire al motorului cu apa+sare de lamaie (eu am bagat si detartrant de obiecte sanitare dar separat numai in radiatorul mare, am facut asta la doua radiatoare dintre care unul avea 25ani! vechime si detartrantul le-a curatat in interior pe ambele de-ai fi zis ca-s noi, ambele merg de atunci fara nicio problema pe masini si sunt ok). Mai multe detalii despre ce trebuie facut gasesti in postul meu din pagina 1 a acestui topic.
- trebuie sa ai termostat si termocupla bune, care sa functioneze in parametrii dati de fabricant
- se recomanda folosirea de apa demineralizata+antigel cu silicati (albastru/verde) in proportie de 35-40%antigel 65-60%apa demineralizata (sa reziste pana la -25grade C pe iarna). Antigelul fara silicati (cel rosu) nu este la fel de bun in a absorbi caldura din motor si a o descarca termic trecand prin radiator.

Dupa ce faci toate astea, pe urma daca inca iti mai face presiune mare in circuit, de vina ar putea fi busonul de la borcanul de apa (care probabil nu mai deschide la presiuni de peste 1,5bar) ori chiar garnitura de chiuloasa.
  • andrei_sebi18

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1997 x17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Si faptul ca pe interior se macina furtunele si metalul care ar fi problema?
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Personal nu am auzit de o problema asemanatoare pana acum, probabil ca presiunea in circuit e mare si ceva iti lasa reziduri care rulate prin circuit zgârie furtunele si lasa urme pe paletii pompei de apa.

Baga detartrant (exact de care am bagat si eu, cel cumparat de la Carrefour) in radiatorul din fata, 2 ture de cate 10-15 min cu spalare intre ele (il demontezi de pe masina si il pui la orizontala, apoi il umpli si lasi intr-o parte deschis sa iasa spuma care o face reactia chimica) apoi restul sistemului spalat cu apa + sare de lamaie 10% din volum.

Eu mi-am cumparat deja sarea de lamaie, antigelul si apa demineralizata, in primavara se fac 3 ani de cand am antigelul asta in motor (unul ieftin, de la Unix-Auto) si vreau sa-l schimb + sa fac o curatare a sistemului.
  • cerebell86

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 X17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Salutare!
Si la mine e tot maro! Eu cred k se trage de la termoflot si intra ulei in apa de acolo si culoarea aia maro spre rosiatic! Mie personal mi s-au spart vreo 3 pana acum! Nici nu mai imi bat capu sa il curat! Am facut si operatia de spalat cu detartrant de 2 ori!
Urmeaza sa desfac tot botul masinii k vreau sa ii schimb radiatoru d Ac k nu mai tine freon si o sa curat si eu radiatoru de pietricele si ce o mai fi pe acolo si o sa mai fac ink odata curatarea circuitului si a radiatorului k o sa las masina la nevasta k ea cum merge mai usor si pe distante scurte si nu apuca sa ii creasca apa Very Happy si eu imi iau altceva kre sa ma minta ca sta apa la 90 sa nj mai am socu ala psihologic cand urc o panta mai mare cu ac pornit si ajunge apa la 100!
Oricum la masina asta si dak nu ai incarcare buna tind sa cred k nu mai fct cum trebuie ventilatoarele!
Ce sa zic o vara racoroasa in masina si cu acu la temp pana in 90 :d!
  • vladutsss

  • Mesaje scrise: 969
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Salutare Ahappy. Am procedat exact ca tine. Am pus detartrant in radiator, am pus apa cu sare de lamaie in toata instalatia apoi, de 2 ori. Apoi mi s-a spart ( eu cred ca s-a accentuat o spartura mai veche ) termostatul bypass, un furtun mic de 24 cm. Cu toate astea se pare ca aveam infundata o piesa ce tine de EGR, din cate am inteles. Sunt 2 furtunase care se intorc in vasul de expansiune la mine( opel astra h 2007) . Unul din radiator si unul din piesa asta. Prin oras totusi se ridica apa spre 98 si apoi scade la 92 , 89, depinde. Dar in afara nu am reusit inca sa merg. Mentionez ca masina asta a avut de 2 ori motorul calat( odata a cumparat alt motor, a 2-a oara l-a reparat; eu am primit-o cadou). Multumesc de reteta de aici si spor in toate.
  • weroGt

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jan 2015

  • Mesaj Privat
am o intrebare
pot sa fac cumva sa pacalesc ecu ca temperatura motorului este la 99 grade cand el este defapt la 89 ? .. adica senzorul sa transmita informatia asta ( temperatura din bord sa fie 89 .. pe un senzor si celalalt senzor care duce la ecu sa fie 99 ) detin z18xe unde sunt 2 senzori de temperatura a lichidului de racire
dc vreau sa pacalesc ? . va spun daca aflu cum pot face Smile
Skip ads

  • criss33

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2008

  • Mesaj Privat
am o astrah 1,7 cdti si nu porneste ventilatorul in treapta 1 iar in treapta 2 porneste numai de pe diagnoza,la relanti arunca apa afara iar ventilatorul porneste tarziu in reapta 3,ma poate ajuta cineva?
  • mihai_8230

  • Mesaje scrise: 207
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Asa am pãțit și eu, am schimbat o siguranțã de lângã baterie și acum merg toate cele 3 trepte,95-100-105 grade.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR