Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Vezi ca au mai fost cazuri aici pe forum de colegi care aveau termocupla pentru modelul cu A/C pe motorizare 1.7TD fara A/C sau invers, sunt diferite temperaturile si racirea este gandita fizic si electric in mod diferit.

Mie la magazin cand mi-a cautat termocupla pe aftermarket mi-au gasit un singur model, acum nu stiu la ce temperaturi era ca i-am zis ca nu ma intereseaza aftermarket ci vreau pe original, iar pe original asta care am luat-o eu este singurul model pentru motorizarea cu A/C. Este tot fabricata de BEHR, chiar sunt curios cea de pe masina de cine e facuta, tot ce am vazut e ca codul de GM este exact acelasi.

Maine sper sa pot sa demontez sa o schimb, se pare ca e nevoie de o inelara cu cot de 28mm sau de o cheie franceza reglabila (cu melc).
Skip ads

  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
dar termocupla ta la cat pornea prima treapta cu ac oprit? la 100 grade?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
La mine primea treapta porneste la 93grade C in bord, atat imi indica acul de temperatura. Sta mult la 92-93 grade C pana porneste termocupla ceea ce mie imi sugereaza ca radiatorul meu e curat in interior si nu e subdimensionat de fabricant. Dar sunt convins ca astia 93 din bord sunt 100 grade C reali.

Azi au fost 34-35grade C in Sibiu, fara A/C cuplat am mers in general la 90-91 grade C in bord inafara orasului la o viteza de aproximativ 80km/h, am cuplat A/C s-a dus in 2min pana in 96gradeC a stat acolo cam 5min apoi a scazut si a ramas la 82-88grade C pe tot drumul, cu pante lungi si ce a mai fost pe drum.

Prin oras fara A/C mi-a stat in intervalul 91-93 grade C nimic deosebit fata de alte zile de vara. Cand am cuplat A/C s-a dus in 2min pana in 98 gradeC apoi a coborat dupa 7-10min la 88 grade C si acolo a ramas.

Nu prea inteleg eu cum se face ca dupa ce cuplez A/C temperatura la mine creste in primele 2min cu aproximativ 5 grade C, zici ca-i o constanta cu acest comportament care se repeta de fiecare data fara exceptie.

In weekend-ul asta o sa schimb termocupla cu cea noua.
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
pai cand vb de 95 de grade ma refeream la ceasul din bord.
deci tu crezi ca termocupla lucreaza dupa gradele reale adik sa porneasca la 100 grade , dar in bord sa arate 95?
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Exact !
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
pai daca e asa termocupla care mi-a gasit-o la magazin cu prima treapta la 95, sa porneasca la 90 pe ceas?. astept sa vad daca asta cumparata de tine porneste pe ceas, tot la 93-95 sau la 100 cat scrie si pe ea
  • gabonne

  • Mesaje scrise: 1,302
  • Locatie: braila
  • Masina: Vectra 1993 1.7TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
eu am rezolvat problema cam asa:

foarte rar in oras se ridica pe la 95 grade C, in rest sta la 90 de grade; in cazul in care porneste ventilatorul avantajul este ca aerul cald de sub capota se evacueaza mult mai repede, implicit temperatura este mai usor de controlat
PS: tot circuitul de racire a fost foarte bine curata acum 2 ani (radiatoare, tubulatura, bloc motor), moment din care a fost tinuta sub control posibilitatea depunerii de substante in circuit
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Si eu caut de cava vreme doua nari, insa modelul de Kadet GSi (alea ingropate in capota).
Nu vreau sa se vada imediat (sa sara in ochi) ca am asa ceva pe capota, tin tare mult sa pastrez linia originala a capotei (si a caroseriei, in general).

Am schimbat termocupla si am vazut ca si cea demontata de pe radiator e tot BEHR, e identica la temperaturile inscriptionate pe ea cu asta noua cumparata pe original - doar ca scrie 06.07 (!), de aici deduc ca a mai fost schimbata o data in 2007 deci termostatul pare a fi totusi o consumabila ca oricare alta. Acum prima treapta porneste la 92 grade C pe indicatorul de temperatura din bord, iar daca am pornit si A/C-ul ieri la 26grade C temperatura exterioara in bord acul de temperatura mi-a ramas constant la 82 grade C.

Nu am avut timp sa fac un test sa vad si restul trepetelor cum intra/la ce temperatura insa o sa-mi fac un pic de timp si ajung sa verific si asta.
Skip ads

  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
salut . ai schimbat termocupla ? cum mai e cu temperatura?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu am avut timp sa fac un test cu termometrul cu senzor de temperatura exterioara.

Dar saptamana asta sau cealalta se prefigureaza un drum pe Transalpina, 5 persoane si bagaje. Daca se materializeaza, acolo o sa vad la concret daca s-a rezolvat problema lipsei vitezei a 3-a la toate cele trei ventilatoare de pe masina.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu am ajuns înca sa fac un test cu termometrul digital si sonda externa, dar in ceea ce priveste mersul prin oras apa nu trece de 92 grade C (cu A/C oprit). In functie de temperatura apei ce iese din carcasa termostatului si apoi intra in radiator pe sub termocupla, mie imi porneste ventilatorul din fata radiatorului principal (cel de pe partea pasagerului) incepand cu 91 sau 92 grade C (atât îmi arata ceasul de temperatura din bord).
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
91-92 grade pe ceas cu ac oprit? pe termocupla pusa de tine scriind ca prima treata porneste la 100 grade, corect?
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Da.

Acum, eu ti-am mai spus ca sunt destul de sigur ca 91-92 pe ceasul meu de temperatura din bord sunt defapt 100grade C la termocupla si deci 100 grade C chiar are lichidul de racire care iese prin carcasa termostatului (ai vazut ca tot acolo in carcasa este senzorul care comanda ceasul de temperatura din bord). Acum, astia 100grade C nu poti sa spui ca este si temperatura motorului, este doar temperatura lichidului de racire al motorului. Motorul mai este racit si de ulei (in motor sunt niste diuze care arunca ulei sub presiune pe pistoane, pentru racirea lor) iar uleiul la randul lui este racit de lichidul de racire care circula prin termoflot. De aici si necesitatea de a merge cu un ulei mai subtire gen 5w40 care circula mai repede prin motor si raceste mai bine pistoanele si cuzinetii din motor .

Testul cu termometrul digital cu senzor pe care o sa-l pun intre 2 celule ale radiatorului cat mai aproape de termocupla o sa ne arate ce temperatura este acolo si daca termocupla lucreaza corect.
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Aha, daca mie imi porneste cand acul din bord indica 95 de grade, sa inteleg ca ori acul din bord e decalibrat si indica iurea, ori termocupla porneste mai tarziu, ori difera de la masina la masina diferanta de temperatura dintre cea reala si cea din bord.
eu mam conectat la calculator si temperatura care o arata in bord e aceiasi cu cea din calculator adica cu cea care o indica senzorul , deci cred ca in bord arata bine
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Adica, ca sa inteleg mai bine, ai intrat cu OP-COM/TECH2 pe mufa OBD si ai verificat ce valoare (digitala) transmite senzorul si cat arata efectiv ceasul. Si de aici ai vazut ca ceasul arata cat îi zice senzorul, corect ? Bun, dar daca senzorul este decalibrat electric, evident ca nu-ti va arata temperatura corecta a motorului.

Daca tu ai termostat cu prima treapta la 95 grade, atunci ar fi corect ca atunci cand porneste termostatul (deci concret la 95 grade) in bord sa-ti arate tot 95 grade C si atunci poti fi sigur ca senzorul e corect. De acord ?

La mine sunt convins ca e decalibrat, de mentionat faptul ca senzorul de temperatura apa este cel original al masinii.
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
acum am inteles ce vrei sa spui . am crezut ca tu spui ca e diferenta de temperatura intre ce indica senzorul(in perfecta stare de functionare) si ce simte termocupla (in perfecta stare) si ca e normal ca in bord sa arate mai putin decat simte termocupla.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Termocupla mea e noua pe original cu prima treapta la 100grade C, si la mine la 91-92 pe ceasul de temperatura (deci atat imi arata in bord) imi pleaca cele 2 ventilatoare, cel din fata-dreapta si cel din spatele radiatorului ambele pe viteza mica. Plecand de la ideia ca senzorul indica temperatura apei din motor (pentru ca sta in apa chiar in carcasa termostatului, adica pe unde iese apa din motor si apoi trece in radiator), e clar ca defapt temperatura din bord la mine e mai mica decat cea reala cu ~8grade C.

De aia vreau sa fac testul cu termometrul digital (cu senzorul extern pozitionat intre doua celule ale radiatorului, undeva imediat in apropierea termocuplei), ca sa vad daca imi arata la fel, adica100 gradeC. Mai am un senzor de temperatura din dezmembrari si as putea sa-l schimb, e tot de pe un motor Isuzu de pe o Astra 1.7TD cu 233.000km in bord. Probabil cand o sa fac testul cu termometrul, o sa fac o proba si cu al doilea senzor sa vad daca amandoua arata la fel.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Acum 2 zile, la 38grade C mers inafara pe un drum national am pornit AC-ul. De la 91-92 grade C pe ceas, acul a urcat in 4-5min la 97-98 grade C si a ramas acolo, era foarte cald afara asa ca inteleg de ce statea acul de temperatura acolo. Intru in localitate, mai merg 3-4min prin localitate cu 40km/h intr-a 3-a, opresc la relanti si apa se duce in 102 grade C moment in care deschid capota si imediat imi coboara apa la 97 grade C. Ok, deci mi-am spus ca ar fi normal ca m-am oprit pe loc si era normal ca apa sa creasca. Insa surpriza ! mergeau doar 2 ventilatore din 3, cel de pe partea soferului deloc...

Ies din nou in nationala, dupa ce am stat initial 10min la relanti, apa in bord pe ceas 98 grade C. Accelerez pana la 80km/h, ma gandesc in sinea mea ca e prea cald sa pot folosi A/C-ul si imi zic hai sa-l opresc. In secunda a 2-a dupa oprirea A/C din buton apa mi-a sarit in 106grade C moment in care am dat in frane si am deschis de urgenta capota. In 30 sec. mi-a coborat apa la 98 grade C inapoi. Pornesc la drum si apa coboara in urmatoarele 5 min. la 92 grade C si ramane constant acolo...

Acum, o intrebare de 1.000puncte : cum e posibil ca dupa ce esti cu apa la 98 grade C si ai A/C pornit, la 2-3 secunde maxim dupa ce opresti A/C-ul apa sa urce instantaneu cu 8grade C ? E ca si cum temperatura apei este citita in alt fel sau din alta parte, iar mie asta nu mi se pare normal!

A doua intrebare : cum e combinat senzorul de presiune de pe instalatia de A/C cu temperatura din bord si cu releele ce comanda ventilatoarele motorului ? Pentru ca ar trebui sa plece al 3-lea ventilator si asta mie nu-mi pleaca decat 'de capul lui, foarte rar'.

A treia intrebare : cum sau unde sa ma duc sa testez senzorul asta de presiune A/C daca e in parametri ?

Suspectez ca mai sunt ceva sigurante in spatele bateriei. Cum pot sa desfac capacul de protectie din spatele bateriei ca sa ajung la sigurantele de dedesupt sa le verific ?

Imi permit sa va dau un sfat, asta dupa ce am vazut cum se comporta masina mea cu A/C pornit la 38grade C temperatura exterioara : daca folositi A/C sfatul meu e sa mergeti fara a folosi turbina motorului. Adica intr-a 5-a la 2.200rpm-2.400rpm si maxim 95-100km/h. Am observat ca daca treci de 2.200rpm si intra turbina (care impinge aer comprimat in admisie, deci aer fierbinte) apa urca la 100+grade C in bord si deja e periculos sa mergi o perioada de mai mult de 10min la temperatura asta.
  • Allexs

  • Mesaje scrise: 578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X17TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2008

  • Mesaj Privat
salut.
tu ai testat vreo data daca iti pornesc toate treptele la ventilator? eu am scos mufa din termocupla si am dat masa pe fiecare ,nebagand in seama ac-ul(cu sau fara ac la anumite temperaturi tre sa porneasca toate treptele ) la mine pe orice treapta pornesc cate 2 ventilatoare , niciodata toate 3 cum scria in tis , adica asa:

prima treapta - ventilatorul principal de la motor + cel de pe partea pasagerului la viteza mica
a doua treapta - ambele ventilatoare din fata radiatoarelor (aici se pare ca lipseste cel de la motor ) pe viteza mare pare(e posibil sa ma insel)
a treia treapta - ventilatorul principal de la motor + cel de pe partea soferului (aici se pare ca lipseste cel de pe partea pasagerului) pe viteza mare

deci nu este nici un ventilator sau viteza de ventilator care sa fie comandata doar de instalatia de ac(cand pornesc ac intradevar pornesc mai devreme)
facand proba pe fiecare ventilator tote se invart pe ambele viteze

e ceva ciudat la ce spui tu fata de masina mea, eu am mers cam pe aceiasi temperatura exterioara cu ac pornit, aprox 100km , cu o viteza de 110-120 in afara si 80-90 in locatitate, acul nu a sarit de 92 grade , iar daca as fi oprit ac-ul sunt convins ca nu ar fi crescut.
in oras insa urca la 98-99 grade dar vad ca nu mai sare peste

Sunt sigur niste sigurante in spatele batriei care insa nu cred ca are legatura cu ventilatoarele si ajungi destul de greu la ele, din cate imi aduc aminte , trebuie sa dai bateria jos, sa scoti tot suportul de plastic de pe suportul de tabla al bateriei, dai la o parte futunul de apa, sa ridici mai sus tot suportul de plastic pt a scoate mufa aia rotunda, scoti capacul de deasupra cu firele care intra in mufa si abia atunci ajungi la capacul cutiei cu sigurante
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,665
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Am mers si a doua zi cu A/C-ul inafara, la 30 grade C si temperatura mi-a stat la 82grade C cu A/C cuplat. Acelasi drum, exact totul la fel, dar mai putin cu 8 grade temperatura exterioara fata de ziua anterioara. Eu in plus fata de tine am scut motor care imbraca complet masina pe dedesupt. La 38grade C afara am scos mana pe geam sa vad daca se simte vre-o racire-ceva si vreau sa spun ca am stat cu mana afara o gramada si nu am simtit nicio racire.

Va trebui sa-mi verific si eu vitezele ventilatoarelor. Cum ai procedat, poti sa detalizi ? Trebuie un fir de minus din baterie si ... ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR