Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • Dany

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Introduc cheia in contact,trece de prima treapta dar pana sa ajunga la punctul de pornire, se intepeneste cumva...si trebuie sa fac anumite miscari sa treaca mai departe..;problema nu mi se pare ca vine din locasul in care se introduce cheia ci mai degraba din exteriorul butucului...Poate stie careva ce are si cum poate rezolva.
multumesc
Skip ads

  • King of the road

  • Mesaje scrise: 489
  • Locatie: Mures
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Apr 2004

  • Mesaj Privat
Salutare!

Ai uitat sa ne spui ce model de masina ai .... eventual si tipul de motor ...

Numai bine!
  • baron

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Incearca si cheia de rezerva...daca tot asa face schimba-ti butucul cu totul. Sau scoate-l afara si vezi daca merge usor (nemontat, in aer).Nu prea se poate repara Rolling Eyes
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
[quote="baron"]
Nu prea se poate repara Rolling Eyes[/quote]


Se poate repara. Dar trebuie un specialist. Eu am avut o problema cu contactul - s-a rupt tija care comanda partea electrica - si am facut rost de un contact identic sh. Un fost mecanic de la fabrica de ceasuri din Arad mi-a modificat contactul nou a.i. sa mearga cu cheia buna. Eu mai aveam si o copie (din pacate fara chip) care in contactul original mergea, dar cum cheia originala e destul de uzata, nu se mai potriveste. In schimb cu cheia originala merge mai usor decat inainte, mai ales ca acum e si uns bine.
Skip ads

  • Dany

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Am Astra G DTI din 2000 cu motor de 1995 cmc.
  • dragoshel

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Am avut aceeasi problema la ASCONA mea.Am luat unul SH de VECTRA care s-a potrivit perfect.Am impresia ca e acelasi model la toate Opelurile.Din pacate o sa umbli cu 2 chei dupa tine,,,dar asta sa fie baiul

Anyway,,,te costa intre 300-600 cu tot cu contactul electric si cu cheie,,,eu zic ca merita sh
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
[quote]

Anyway,,,te costa intre 300-600 cu tot cu contactul electric si cu cheie,,,eu zic ca merita sh[/quote]


ATENTIE LA NEATENTIE !!!! Masina fiind din 2000 are mai mult ca sigur cheie cu chip (a mea e din 95 si are). Schimband contactul vei avea surpriza sa nu functioneze...
  • BAC

  • Mesaje scrise: 255
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Incerca sa dai cu un spray de ungere, degripant etc. gen WD40, Wurth sau Prelix. Eu asa am facut. Am observat ca la toate Opelurile incercate de mine agata. Ar mai fi o miscare secreta, cand invarti cheia impinge-o longitudinal(pe directia butucului) ca sa nu mai agate.
Skip ads

  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Sunt Stan Patitu cu chestia asta, chiar mai rau, vezi aici:
https://www.clubopel.com/vie...86&highlight=


Cand am montat butucul la loc nu am avut vaselina si am pus numai niste degripant pe acolo. Dupa doua zile de stat in soare a inceput sa mearga super naspa, agata si merge foarte greu. Am cumparat vaselina, am uns butucul peste tot si merge foarte bine, "ca unsa".
Te sfatuiesc sa o ungi si tu cat mai repede, altfel nu-ti doresc sa treci prin ce am trecut eu.

Bafta!
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Si mai beton ar fi daca ai gasi un inginer de mecanica fina din vechea garda, de preferabil un pensionar cu pasiune si rabdare care sa il desfaca, sa inlocuiasca piesele uzate si sa il monteze la loc. Daca stii pe careva care a lucrat la vreo fabrica de yale...
Eu am avut exact problema lui john_taff si am rezolvat-o cu un fost muncitor de la Victoria (fabrica de ceasuri din Arad). Solutia aleasa a fost asemanatoare, cu deosebirea ca tija mea a fost executata pe un strung, din alama, intrand ca un manson pe ce a ramas din tija originala (bineinteles strunjita si asta) si blocata cu un stift. Cu acea ocazie mi-a inlocuit si asa numitii "catei" si a uns totul, a.i. acum merge perfect. Singurul dezavantaj - copia cheii care inainte mergea fara probleme acum nu se mai ptriveste Sad , dar nu ma deranjeaza, ca oricum aceastga nu are chip.
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
kapix a scris:Si mai beton ar fi daca ai gasi un inginer de mecanica fina din vechea garda, de preferabil un pensionar cu pasiune si rabdare care sa il desfaca, sa inlocuiasca piesele uzate si sa il monteze la loc. Daca stii pe careva care a lucrat la vreo fabrica de yale...
Eu am avut exact problema lui john_taff si am rezolvat-o cu un fost muncitor de la Victoria (fabrica de ceasuri din Arad).


Sau daca esti un om cu rabdare poti sa rezolvi si singur (cum am facut eu), desi nu arata foarte bine slefuita toata povestea, (am facut tija aia din flex), important e ca isi face treaba, oricum nu o vede nimeni.
Totusi, ideal ar fi sa gasesti un om cu aptitudini, cum a facut kapix.
Eu am cumparat publitim-ul (ziar local cu anunturi publicitare gratuite) si dupa cateva telefoane date, am aflat ca pretul unui butuc sh costa undeva intre 1 milion (Vectra A) si 2 milioane (Vectra B), plus ca nu prea voiau sa-mi vanda numai butucul de contact (partea mecanica a acestuia), pe motiv ca trebuie sa-mi vanda si contactorul, cititorul de cip si calculatorul.
Rezultatul? M-am hotarat sa mi-l fac singur.
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Ei, nu pentru partea cu flexul iti trebuie un specialist. Eu asta am facuta pe un strung, tot la fabrica de ceasuri. Specialistul s-a ocupat doar de demontare, montare si inlocuirea pieselor uzate. Initial mi-a spus sa ii aduc un contact in care sa intre cheia mea (de fapt unul identic) si el il reface dupa aceasta. Din pacate nu am gasit (e drept ca am cautat doar in vreo locuri ca nu aveam masina Crying or Very sad ) si atunci am ales solutia asta.
Cum la el nu e rupt nimik, mai mult ca sigur este vorba de uzura, iar unul care se pricepe la yale poate sa il repare (am inteles ca functioneaza pe acelasi principiu ca si o yala de usa).
Skip ads

  • Moadib

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Salut, si eu am o problema asemanatoare:azi am parcat masina, inchis..ok. Dupa 8 ore de stat in soare cand sa invart cheia ..nimic, de parca butucu' era sudat! Dupa 2 ore de frecat cheia prin butuc, am inchis si am plecat. Prima solutie venita din partea colegilor = platforma si directia Service. Stie cineva alta solutie sau ce s-a intamplat
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Moadib a scris:Salut, si eu am o problema asemanatoare:azi am parcat masina, inchis..ok. Dupa 8 ore de stat in soare cand sa invart cheia ..nimic, de parca butucu' era sudat! Dupa 2 ore de frecat cheia prin butuc, am inchis si am plecat. Prima solutie venita din partea colegilor = platforma si directia Service. Stie cineva alta solutie sau ce s-a intamplat


Da, man, ai ghinion, probabil ca ti s-a uscat si tie butucul; daca nu vrei sa patesti ce am patit eu, iti recomand sa desfaci butucul, sa-l verifici sa nu fie ceva rupt sau fisurat in el si apoi sa-l pui la loc cu multa vaselina, (nu ulei). Multa bafta.
  • Moadib

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
Merci, o sa incerc cu vaselina. Azi am desfacut capatul cu partea electrica si tija metalica era acolo - intreaga. La altceva nu stiu unde sa ma uit, masina o am de 2 luni si sunt super-incepator in toate! Chestia e ca dupa 2 ore de gadilat cheia in contact, am reusit sa o invart ca si cum n-a fost niciodata blocat. Eram la servici, asa ca am lasat cheia in contact pana la ora 15 cand am plecat acasa. Cand am ajuns am scos cheia dar butucul ramasese blocat inauntru (ca si cum ai avea cheia in contact) si cu usa deschisa normal ca masina tiuia. Am bagat iar cheia,am invartit si cand am scos - de data asta butucu' a sarit normal. Daca am incercat sa mai invart iar cheia..nimic..exact ca ieri..sudat! Acum ma gandesc ca mai bine o lasam cu butucu' blocat ca doar daca inchideam usa nu mai tiuia nimic , inchideam si gata, puteam macar sa-l scot cand gaseam un mecanic. O sa incerc si cu vaselina ( ieri ii pusesem niste lichid de frana - altceva nu am avut). Chiar ce vaselina sa folosesc si pe unde gasesc? Multumesc anticipat!
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Moadib a scris: ieri ii pusesem niste lichid de frana - altceva nu am avut



Lichid de frana???? Mai bine nu puneai nimik. Esti sigur ca este contactul de vina? Ai apasat cheia inainte sa o rasucesti?
Oricare ar fi chestia, pune-i urgent vaselina, de care o fi, pana nu e prea tarziu. Probabil lichidul de frana a spalat si ce mai aveai pe acolo...Si insist pe chestia cu mecanica fina.

Si inca ceva: ai incercat cheia de rezerva?
  • Moadib

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
O sa incerc sa pun vaselina dar nu stiu de care si de unde sa iau.Problema e ca nu pot sa invart cheia si am inteles ca daca nu e pusa pe pozitia 1 nu poti sa scoti butucul (daca poate sa-mi spuna cineva ce manevre sau etape trebuiesc parcurse pentru a scoate butucul ar fi beton). As putea sa bag vaselina prin gaura cheii? La DiBas am intrebat si au zis ca nu ai ce sa-i faci si trebuie schimbat tot ( contact+butucuri usi+chei = 15.000.000+manopera ). A doua cheie nu o am (asa a adus-o din Germania - poveste cu banca/leasing...)..deci nu pot sa verific nimic... Rolling Eyes
Astept orice recomandare...multumesc..
  • john_taff

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 XE16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Incearca sa rotesti de volan usor cand invarti cheia, poate e imobilizatorul coloanei de directie blocat; eu am pus vaselina ordinara, chiar nu cred ca face vreo diferenta; problema e ca trebuie sa pui vaselina inauntru, in butucul cheii si nu pe dinafara; imi pare rau ca nu am fotografiat operatiunile facute de mine, dar eram stresat si contra cronometru (lucram in intarziere); ar mai fi o sansa daca gasesti pe la vreun mecanic un "gresor", parca asa ii spune, o chestie care seamana cu o pompa de aer de bicicleta, da' mai mica si cu care poti sa impingi vaselina inauntru prin orificii inguste; incearca totusi sa mai bagi cu o seringa niste ulei de masina in butuc prin lacasul cheii de contact, poate isi da drumul.

Multa bafta.

P.S. - Ma bucur ca am reusit sa-mi rezolv singur problema (nu-mi suradea ideea schimbarii tuturor incuietorilor masinii);
  • Moadib

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2005

  • Mesaj Privat
A MERS !!!! Am cautat o vaselina cat mai fina dar prin magazinele din cartier nu am gasit decat una de la Halvoline cu molibden, am bagat usor prin gaura cheii si dupa ~ 1 ora ,,si-a dat drumu' '' ! Totusi cred ca merge un pic anormal, adica nu trebuie sa apas pe cheie cand invart - DAR MERGE...sa vedem pana cand. O sa incerc sa-l desfac cand o sa am cu ce poate imi dau seama ce il bloca...ma streseaza rau...oricum MERGE!
Mii de multumiri !
Omu' cat traieste-nvata!
  • Savescu Ciprian

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Problema cu blocarea cheii în butuc vine de la faptul cã toate modelele Opel din 1999 în coace au o problemã de turnare din fabricã a suportului de contact (cel în care se învârte contactul). În timp prin utilizãri repetate se roade o porþiune din butuc ºi se formeazã un fel de prag în material. NU ESTE O PROBLEMÃ MECANICÃ LA CÃÞEI S-AU O PROBLEMÃ ELECTRONICÃ.

REZOLVARE: Se desface volanul, se scoate butucul ºi se desface. iar un specialist în mecanicã finã va poliza pragul astfel format.

Dacã nu aveþi curaj sã faceþi acest lucru vã poate rezolva problema un meºter din Oradea. Pentru telefonul lui adresaþi-vã la service Opel West din Oradea.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR