Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • townboy

  • Mesaje scrise: 608
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2000 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Este vreun coleg care a reusit sa monteze TC pe o Astra G 1.6 16V X16 XEL ?Eu am scaunele incalzite ,dar am si un cablaj si o mufa care intra intre cele 2 butoane de la scaune-dar pe partea cealalta.Deci teoretic ar trebui sa fac rost de butonul propriu-zis si bineinteles de activare.
Atasez si o poza dupa ce am mufat cablul dintre cele 2 butoane.

Astept eventuale propuneri si sugestii.
Skip ads

  • adinan_superstar

  • Mesaje scrise: 264
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2010

  • Mesaj Privat
interes mare pt acest TC Smile ...astazi mi-a venit si mie butonul TC ,am 3 mufe trase exact cum a postat colegu @townboy mai sus ,doar ca eu am 2 mufe verzi si una nergu/gri ,am conectat butonul TC si nimic
acum vine intrebarea ,trebuie sa-i fac cumva si cunostina cu ECU ? ...tin sa precizez ca am un astra G bertone ,z18xe ,masina are ESP-ul automat
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
up and running on Z16XE, work done.

adrian din cate stiu eu Z18XE nu are ESP. Mufele care le ai sunt de la incalzire in scaune iar una din cele 2 verzi este de la cutie automata, mufa de TC trebuie sa fie albastra si sa aibe doar 3fire. Cand pui contactul ti se aprinde simbolul din stanga celui de ABS? daca da atunci mai trebuie tras doar firul de la buton la pompa; daca nu ti se aprinde atunci posibil sa-ti lipseasca mai multe.
  • maryush

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
pentru z16xe ceva progrese?se poate face?
Skip ads

  • adinan_superstar

  • Mesaje scrise: 264
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2003 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2010

  • Mesaj Privat
@kay ai dreptate ce zici tu ,intre timp m-am mai interesat si eu si intradevar mufa pt TC este de culoare albastra si are doar 3 fire (negru-rosu ,galben-albastru si maro)

tocmai de aceea vreau sa pun TC deoarece masina are in dotarea ei din fabrica ESP (TC) si intra automat cand patinez ( imi clipeste acel martor "o masinuta si un drum serpuit") ,aproape ca nu ma ajuta deloc daca raman in zapada (adica ies foarte greu)
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Pentru z16XEP s-au facut ceva progrese ?
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
@adinan_superstar: scuze am citit gresit numele. Este ok iti mai lipseste doar cablul din imagine daca il vrei pe original sau ti-l faci singur.


@ddf: Z16XEP suporta si TC si ESP dupa ce zice TIS-ul deci clar se poate pune.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@Kay spune-mi si mie unde anume sa ma uit in TIS .
Multumesc!
Skip ads

  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
@ddf
A3 Control unit - Anti-Lock Brake System & Traction control
A42 Control unit - Anti-Lock Brake System & Electronic stability program
  • roccatgaming

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Vad ca pe aici s-a mai discutat problema cu ABS/TC/ESP si poate ma puteti ajuta si pe mine. Problema mea e putin off-topic pt ca nu vreau sa montez un buton de TC. In schimb vreau sa elucidez un mare mister pt mine: si anume daca masina a avut sau nu din fabrica ESP sau daca proprietarul anterior a incercat prin diverse metode sa "dobandeasca" si aceasta functie, si a lasat lucrurile doar pe jumatate facute.

Masina de care vorbim e un G Coupe cu motor Z18XE si ECU de Zafira Z18XE1. Cand am luat masina, ambii martori de ABS si ESP se aprindeau in bord la pornire, si se stingeau imediat, ceea ce e normal. Eram convins ca masina are ESP. Dar am incercat sa o testez, intrand cu ea in derapaj sau patinand cu ea in zapada si masina nu se comporta ca si cum ar avea ESP sau TC. Patina si derapa in voie. La scurt timp pompa de ABS a inceput sa faca zgomote ciudate chiar sicand nu franam si am schimbat-o cu una SH. Totul bine si frumos, la fel ca si cu prima pompa ambii martori erau aprinsi in bord la contact.

Ghinionul insa m-a urmarit si a cedat si aceasta pompa (aparent s-a infundat un circuit sau s-a blocat o valva, cert e ca lichidul de frana nu mai pleca spre roata dreapta-fata din pompa de ABS). Am luat inca una SH, bazandu-ma pe seria celei care era pe masina. Imediat dupa montare am constatat doua lucruri:
- unul care m-a bucurat: frana functiona ok
- unul care m-a pus pe ganduri: martorul de ESP nu s-a mai aprins in bord.

Testarea cu Op-Com nu gaseste nici o problema.

Avand doua pompe ABS defecte am zis sa le depozitez intr-o cutie impreuna (poate le voi depana intr-o buna zi), si in acel moment am realizat ca pompa cu care a venit masina e mai mare si are mai multi pini la calculator decat cea de-a doua pompa, care s-a infundat/blocat. Deci am avut pe masina doua modele total diferite de pompe, care s-au comportat aparent la fel (martorii ABS si ESP/TC se aprindeau la contact) iar acum am ... probabil un al 3-lea tip, din moment ce martorul de ESP nu se mai aprinde.

Totusi, nu martorul ma streseaza cel mai mult acum ci dorinta de a afla daca masina a avut ca echipare ESP sau TC si ce model de pompa ABS / calculator ABS e cel original?

Pun si cateva poze cu cele doua pompe in cauza:


  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
cea cu EL este cu TC fara ESP, iar cea cu EB este simpla doar ABS. Ma surprinde ca zici ca se aprindeau ambii martori cu cea de-a doua pompa EB, ar fi trebuit sa se aprinda numai cel cu masinuta in bord pentru ca sunt invers cablati intre cele doua pompe.
  • roccatgaming

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am gresit cand am scris mai sus ca martorul de ESP nu se mai aprinde. De fapt, martorul de ABS ((ABS)) e cel care nu se mai aprinde, iar cel de ESP (triunghiuletul cu masina car derapeaza) se aprinde la contact. Scuze de confuzie.

Ca sa fac un rezumat: Pe masina am schimbat pana acum 2 pompe de ABS care s-au defectat, cele din imaginile de mai sus. Cu ambele pompe de mai sus martorii de ABS si ESP functionau.
Acum am o a treia (care la fel ca si ce-a de-a doua are EB inscriptionat pe ea) cu care doar martorul de la ESP se mai aprinde, desi ABS-ul functioneaza corect. Asta e pompa de pe masina:


Acum caut sa vad daca pot repara prima pompa (cred ca are o pb electrica) si sa ma scap de astea doua fara TC.

Mersi de lamuriri!
Skip ads

  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
nu se pot aprinde ambii martori la cu cea EB, sub nici o forma. Poti sta linistit cu asta chiar daca nu are TC.
  • roccatgaming

  • Mesaje scrise: 193
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Astra 2016 B14XFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Totusi... practica a demonstra ca se poate. Nu stiu ce sa zic, dar am avut cea cu EB din pozele de mai sus si aveam ambii martori aprinsi. Poate e ceva manarit la calculatorul pompei de ABS. Chiar nu stiu care e pb.

Revenind la TC: acesta are rolul de a ajuta masina sa nu mai patineze, right? Din moment ce toata lumea vrea sa il poata dezactiva, atunci eu am gasit deja solutia Smile).
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
LOL
TC-ul este mereu activ, prin acel buton il poti dezactiva doar, nu schimband pompa.
  • andy35_26

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2000 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2008

  • Mesaj Privat
o intrebare am si eu ;
becul martor de pe bord la TC cand se aprinde in timpul functionarii masinii ?
  • alexakonstantin

  • Mesaje scrise: 109
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Doar cand tinde sa patineze.
  • andy35_26

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2000 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2008

  • Mesaj Privat
posibil la mine sa nu functioneze de 5 ani de cand am masina nici odata nu mi sa aprins desi cand pun contactul becul de la bord cu TC se aprinde apoi dupa ce pornesc motorul se stinge . Apasarea butonului cu TC nu are nici un rezultat
  • Kay

  • Mesaje scrise: 1,211
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2008

  • Mesaj Privat
de curiozitate cel de la ABS ti se aprinde cand pui contactul?
  • andy35_26

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2000 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2008

  • Mesaj Privat
nu se aprinde cel de ABS . Cunosti cumva care este cauza ?
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR