Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • danutzz0689

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2001 2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Salut!
Am si eu o mica problema la ventilatoare: pornesc aerul pornesc si ventilatoarele apoi la scurt timp ventilatorul de la AC se opreste si porneste foarte des si in treapta a2a(din cate stiu au 2 trepte ventilatoarele). Asta cand masina stationeaza, nu stiu in mers....Cand pornesc aerul ventilatorul de la AC trebuie sa mearga continu...
Daca poate sa ma ajute si pe mine cineva unde ar putea sa fie buba
Multumesc anticipat!
Vectra Y20DTH, 2001
Skip ads

  • radu67

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2006

  • Mesaj Privat
danutzz0689 a scris:Salut!
Am si eu o mica problema la ventilatoare: pornesc aerul pornesc si ventilatoarele apoi la scurt timp ventilatorul de la AC se opreste si porneste foarte des si in treapta a2a(din cate stiu au 2 trepte ventilatoarele). Asta cand masina stationeaza, nu stiu in mers....Cand pornesc aerul ventilatorul de la AC trebuie sa mearga continu...
Daca poate sa ma ajute si pe mine cineva unde ar putea sa fie buba
Multumesc anticipat!
Vectra Y20DTH, 2001

Cred ca te referi la ventilatorul din botul masinii care raceste condensorul!
Acela e normal sa porneasca si sa se opreasca pentru ca evacueaza caldura din condensor (un ventilator mareste de 5-10 ori puterea de radiatie a unui radiator), altfel ar creste prea mult presiunea si temperatura in instalatie si evident functionarea ar fi neeconomica.
Normal ar fi sa porneasca pe prima turatie daca e chiar cu 2 turatii si apoi pe a 2-a daca prima e insuficienta. Din cauza ca turatia 2 e mai mare(deci mult mai eficienta) e posbil sa ai pornirile si opririle foarte dese! Poti verifica usor daca ventilatorul are 2 turatii:
desfaci mufa lui si vezi daca are doar 2 fire sau are 3 fire!
  • danutzz0689

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2001 2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2009

  • Mesaj Privat
da este vorba despre ventilatorul de la aer are 3 fire dar dc porneste in prima treapta si in nici un minut se opreste apoi porneste in a 2 treapta ... ieri am bagat freon si cat a mers motorul o jumatate de ora nu a pornit in a 2 a treapta si a mers permanent in prima treapta. si merg ambele ventilatoare odata si cel de ac si cel de racire a apei cand pornesc AC si la fel pornesc amandoua in treapta a2a...
  • gobelu

  • Mesaje scrise: 977
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Stie cineva unde pot verifica si eu in Buc siguranta termica?
Skip ads

  • cosmin_sibiu

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001 2.2 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2008

  • Mesaj Privat
de ce imi merge aerul doar pe ”auto” adica pe treapta maxima, si daca incerc sa ii reduc din trepte se opreste de tot?
  • radu67

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2006

  • Mesaj Privat
danutzz0689 a scris:da este vorba despre ventilatorul de la aer are 3 fire dar dc porneste in prima treapta si in nici un minut se opreste apoi porneste in a 2 treapta ... ieri am bagat freon si cat a mers motorul o jumatate de ora nu a pornit in a 2 a treapta si a mers permanent in prima treapta. si merg ambele ventilatoare odata si cel de ac si cel de racire a apei cand pornesc AC si la fel pornesc amandoua in treapta a2a...

Ventilatoarele sunt comandate independent dar fiind apropiate se influenteaza!in mers e curent de aer care le raceste pe amandoua.
Verifica contactele de la ventilator. ar fi posibil sa pieri freonul daca ai manifestari diferite de la o zi alta.
Am mai spus dar putini au retinut: verificarea scurgerilor se face cel mai bine prin aer la presiunea de 15 atm. nu prin vidare.(la vidare e doar 1 atm diferenta si fisurile se pot inchide similar unei supape prin apropierea laturilor fisurii din radiator!)
  • radu67

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2006

  • Mesaj Privat
cosmin_sibiu a scris:de ce imi merge aerul doar pe ”auto” adica pe treapta maxima, si daca incerc sa ii reduc din trepte se opreste de tot?


Verificare infailibila a functionarii climei:
-pornesti motorul si clima in diverse configuratii de ventilare in habitaclu
-verifici incalzirea raditorului din botul masinii(condensorul). Acesta trebuie sa se incalzeasca puternic (aprox 60-70 grade) si uniform stanga dreapta iar ventilatorul sa functioneze intermitent! E o pompa de caldura: in interior e cu atat mai frig cu cat e mai cald radiatorul din botul masinii
Concluzie:
-daca nu ai freon sau ai freon putin nu face nici frig in interior si nici cald in exterior!
- un ventilator pornit inseamna o marire a puterii radiatorului de 5-10 ori
  • cosmin_sibiu

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001 2.2 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2008

  • Mesaj Privat
problema mea e ca aerul functioneaza doar pe ”auto”, moment in care porneste pe turatie maxima. daca incerc sa-l dau pe o treapta inferioara, se opreste de tot.
Skip ads

  • radu67

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2006

  • Mesaj Privat
cosmin_sibiu a scris:problema mea e ca aerul functioneaza doar pe ”auto”, moment in care porneste pe turatie maxima. daca incerc sa-l dau pe o treapta inferioara, se opreste de tot.

Probabil ca ai freon sub o anumita limita si apare un fenomen de histerezis!
Verifica incalzirea radiatorului din botul masinii in conditiile in care functioneaza aerul. Daca acesta se va incalzi doar putin e clar ca nu ai freon suficient, deci presiune insuficienta in instalatie si in anumite conditii compresorul nu se va cupla!
Freonul reprezinta "sarcina" instalatiei si trebuie sa fie in cantitatea optim indicata. Sistemul se bazeaza pe caldura latenta de vaporizare respectiv de condensare!(e putina fizica indispensabila in viata reala)
  • danutzz0689

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2001 2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2009

  • Mesaj Privat
radu67 ieri am verificat instalatia 17.5atmosfere in instalatie lasata 20 de minute nu a scazut presiunea, vidata instalatia apoi incarcata cu freon totul a decurs ok pe timpul incarcari motorul a functionat cu AC pornit. Si vara trecuta tot la fel imi faceau ventilatoarele porneau numai in treapta a2a cand dateam drumu la AC. Eu zic ca nu este normal sa porneasca in treapta a 2 a, in 15 secunde(cam asa) porneste si se oreste si asta se repeta pe toata perioada functionari AC. daca pornea pe treapta 1 era ok. eu stiu ca freonul se incalzeste si se raceste foarte repede si ca e normal sa porneasca si sa se opreasca dar cand pornesc ventilatoarele aproape ca lasa motorul fara curent.
Nu sunt mecanica eu spun doar ce are poate ma ajuta sineva si pe mine, Multumesc!

Inca ceva acum 2 ani mi-a cazut un plastic la ventilator si mi la blocat, mi.a ars releul si sigurantele cede 2(30A) de pe dreapte de la filtru le am inlocuit si daca imi mai aduc bine aminte de atunci face asa.... ar fi putut sa mai se arda vreun releu siguranta sa nu mia functioneze ceva cum trebuie ? ....


Ultima modificare facuta de danutzz0689 la Mar 15 Jun, 2010 9:37 pm
  • danutzz0689

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2001 2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2009

  • Mesaj Privat
cosmin_sibiu a scris:problema mea e ca aerul functioneaza doar pe ”auto”, moment in care porneste pe turatie maxima. daca incerc sa-l dau pe o treapta inferioara, se opreste de tot.


Cosmin e in regula ii dai pe auto dar la ce temperatura este pe auto? Este normal sa plece in maxim daca este la 20 de grade si in masina sunt 40 apoi cand ajunge la 20 de grade in masina scade.
Dar daca nu dai pe auto si ii dai manual nu porneste ? Dai pe rece si la o anumita treapta.
  • cosmin_sibiu

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2001 2.2 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Nov 2008

  • Mesaj Privat
daca nu dau pe auto nu porneste. in orice treapta as da nu porneste, nici in treapta maxima. decat daca ii dau pe auto
Skip ads

  • Edwin

  • Mesaje scrise: 6,068
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2008

  • Mesaj Privat
cosmin_sibiu a scris:daca nu dau pe auto nu porneste. in orice treapta as da nu porneste, nici in treapta maxima. decat daca ii dau pe auto

Posibil sa ai o defectiune in blocul de comanda de acea porneste doar pe AUTO.
  • rubin

  • Mesaje scrise: 71
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z 17 DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Apr 2010

  • Mesaj Privat
wildursulika a scris:
radu67 a scris:
wildursulika a scris:Am si eu o intrebare sper sa nu fie prosteasca da mentinonez ca nu stiu: Ce legatura este intre radiatorul de racire al masinii si compresor adika mie imi consuma apa din radiator cand dau drumul la aer. Sau e posibil sa se supraincalzeasaca apa si sa se evapore tinand cont ca motorasul meu este de dora 1 litru? Sau e alta buba?


Sunt 2 circuite complet separate cu fluide diferite, unul cu antigel altul cu freon!schimbator de caldura respectiv pompa de caldura.


Asa ziceam si eu dar si atunci ai idee care ar fi cauza "disparitiei" antigelului ? Sau se scurge pe la pompa de apa( poate e fortzata mai mult in timpul AC ului)?

Multumesc de raspuns !
Am constatat ca odata atinsa temperatura setata, consumul la relanti scade cateodata pana la 0,6 deci puterea absorbita de la motor este mai mica adica proportionala cu sarcina AC !
teama mea era sa nu fie vreo problema cu ungerea compresorului ! Nu ma pricep deloc la asta ! Confused
  • danutzz0689

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2001 2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Am intrebat pe cineva care lucreaza la servis mi.a spus ca este posibil sa fie presiune prea mare in instalatia AC si de aceea sa porneasca si sa se opreasca elecroventilatoarele.... este posibil?
  • geluciuca

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2008

  • Mesaj Privat
am si eu o problema cu ac am fost la frigotehnist si a spus ca instalatia are freon dupa care am fost la tester si acolo a fost ok dar a spus ca e defectiune mecanica la compresor ca bobina este buna si ca nu cupleaza in interior se poate desface si verifica mentionez ca am un opel astra g y20dth ma poate sfatui cineva ce sa fac va multumesc
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
danutzz0689 a scris:Am intrebat pe cineva care lucreaza la servis mi.a spus ca este posibil sa fie presiune prea mare in instalatia AC si de aceea sa porneasca si sa se opreasca elecroventilatoarele.... este posibil?

Daca ai 4 pini pe mufa termocuplei, fiecare ventilator are 3 trepte de viteza.
Cauta pe forum schema de sunt pt. verificare trepte viteza si vezi daca functioneaza corect.
Cand ai presiune mare pe instalatia de AC ventilatoarele merg incontinuu in treapta a treia.
  • aurelio1

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1996 X1,8XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Si eu am o problema cu ventilatoarele... Cand pornesc AC pornesc ambele ventilatoare, desi trebuia sa porneasca doar cel din fata...Am verificat cu motorul rece ca sa nu existe dubii. Iar in masina se aude un huruit sub bord cand am aerul pornit, mai exact cand accelerez. De afara nu se aude nimic, deci banuiesc ca este ceva la vaporizator...
Mentionez ca am clima pe masina.
  • radu67

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Oct 2006

  • Mesaj Privat
danutzz0689 a scris:Am intrebat pe cineva care lucreaza la servis mi.a spus ca este posibil sa fie presiune prea mare in instalatia AC si de aceea sa porneasca si sa se opreasca elecroventilatoarele.... este posibil?

Presiune mare = temperatura mare PV = kRT deci ventilatorul ar trebui sa mearga pe maxim pana realizeaza reducerea temperaturii!
  • danutzz0689

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2001 2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Cali...nV6 a scris:Daca nu are freon, nici macar nu ti se aprinde lumina de la buton . Sunt de parerea lui Catalin.


Eu nu sunt de acord. Eu am ramas fara freon instalatia goala pe zero apasam butonul de AC si aprindea dar nu cupleaza compresorul deoarece are un senzor de presiune si daca nu o are nu cupleaza
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR